نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: امام منتَظَر و قائم به حق

  1. #1
    مدیرکل بازنشسته hossein moradi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jan 2010
    محل سکونت
    شهر ری
    نوشته ها
    4,055
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض امام منتَظَر و قائم به حق

    نويسنده: دكتر نادر فضلی





    سخنی روشن و راه گشا از امام محمد تقی(ع)، در وصف فرزند برومندش حضرت مهدی(عج)
    راوی این روايت می گوید: از امام محمد بن علی(ع) شنیدم كه فرمودند:
    امام پس از من، پسرم « علی» است. فرمان او فرمان من و سخن او سخن من و اطاعت از او اطاعت از من است.
    و امام پس از او پسرش « حسن» است. فرمان او نیز فرمان پدرش و سخنش سخن پدر و اطاعتش اطاعت پدر اوست.
    امام جواد(ع) این را فرمود و سكوت كرد. من از آن حضرت پرسیدم: امام پس از حسن كی است؟
    در پی این پرسش امام علیه السلام سخت گريست و سپس فرمودند:
    همانا پس از حسن، پسرش، همان « قائم به حق » و « امام منتَظَر» خواهد بود.
    من دوباره پرسیدم: ای پسر پیامبر از چه رو او را « قائم » نامیده اند؟
    امام علیه السلام فرمودند: از آن رو كه آن حضرت پس از آن كه نام و یادش مرد و از میان رفت و بسیاری از آنان كه به امامتش معتقد بودند، از آن اعتقاد روی بر تافتند، به ناگاه قیام می كند.
    باز هم پرسیدم: چرا او را « منتَظَر » نامیده اند؟
    امام علیه السلام در این باره چنین توضیح داد: برای امام زمان علیه السلام غیبتی است كه روزگارش به درازا می كشد و دورانش به طول می انجامد. در آن ایام غیبت و حیرت، این حوادث رخ می دهد:
    - پاك باختگان، دیده به راه ظهورش می دوزند.
    - تردید كنندگان، منكرش می شوند.
    - انكار كنندگان، وجودش را به مسخره می گیرند.
    - آنان كه برای ظهور، زمان معین می كنند، دروغ می گویند.
    - شتاب زدگان، هلاك می شوند.
    - تسلیم شدگان، نجات می یابند.
    خدایا ! در دوران پر محنت غیبت، صمیمانه دعا می كنیم و از تو در خواست می كنیم تا در زمره ی پاك باختگان و تسلیم شدگان قرار دهی تا منتظر ظهور باشیم و تسلیم امر امام شویم.
    برگرفته از كتاب لذت گفت و گو با امام زمان(عج)
    منبع: [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]

    پناه می برم به خدا از آن کس که می رنجاند و به دیگران برای جلوگیری از انجامش هشدار می دهد


    امام على (ع) :

    اگر پنج خصلت نبود، همه مردم جزوِ صالحان مى شدند: قانع بودن به نادانى، حرص به دنيا، بخل ورزى به زيادى، رياكارى در عمل، و خود رأيى.
    غررالحكم، ج2، ص451، ح3260



    هیچ ادعایی ندارم فقط اونی که مقصر بود و اونی که به خاطر رفاقتش با مقصر طرفداریشو کرد و اونی که بخاطر خویشاوندی حق رو ناحق کرد را واگذار کردم به خدا

    از این لحظه دیگه ازشون هیچ انتظاری ندارم و هیچ توضیح و پیشنهادی هم از اونها قبول نمی کنم

    دیدار به قیامت نارفیق

  2. # ADS
    Circuit advertisement
    تاریخ عضویت
    Always
    محل سکونت
    Advertising world
    نوشته ها
    Many

     

    حرز امام جواد

     

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
کانال سپاه