؟؟
سلام و روز بخیر خدمت برادرانم . امیدوارم حالتون خوب باشه .
خدمتتون عرض کنم امروز با دوستم تماس گرفتم یعنی در خونشون رفتم و گفتم با چندتا از برادران اهل تشییع بحث کردم
و خدا شاهده گفت یه خبری دارم برات . منم گفتم چیه گفت : لپ تاپ خریدم . منم این تصمیمو گرفتم به خدا بهش گفتم من مطالب رو میارم تو لپ تاپ تو و تو بگو من خودم تایپ میکنم و بعد میارم خونه خودم و برای برادرانم ارسال میکنم این بهترین راهه من اگر سالها هم طول بکشه بدونه مشورت و فکر هرگز حاضر به مناظره با شما نیستم پس ازتون خواهشمندم صبر کنید و اینجا مسئله ای بود که لازم دونستم خودم جواب بدم
خدمتتان عرض کنم بنده از اینکه میگویم از یکی از خودم با سواد تر بپرسم و یا بدوستم بگم بدین معنا نیست که حرف ایشان از حرف رسول الله و قرآن برتر است . منظورم اینه که ایشان زیاد قرآن و کتاب صحابه را خوانده اند و احادیث را بیشتر در ذهن خود قرار داده اند . و شما بارها تکرار کرده اید که دوست شما از قران یا صحابه که برتر نیست . من نگفتم حرف ایشان برتر است گفتم ایشان بهتر جواب میدهند . پس خواهشم اینه اگر کسی عقب بکشه و حتی ماه ها طول بکشه اون رو بازنده قرار ندید . از این بهتره که برای همیشه برم . پس فرصت بدید تا در خدمتتان باشم .
فعلا خدانگهدار
2
سلام
دوست عزیز منم یه سوال دارم : چرا شما طبق قرآن و سنت رسول خدا پا را مسح نمیکنید ؟
( توجه : نوشته ی زیر کاپی پیست است )
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا إِذَا قُمْتُمْ إِلَى الصَّلَاةِ فَاغْسِلُوا وُجُوهَكُمْ وَ أَيْدِيَكُمْ إِلَى الْمَرَافِقِ وَ امْسَحُوا بِرُءُوسِكُمْ وَ أَرْجُلَكُمْ إِلَى الْكَعْبَيْنِ
سوره مائده / آيه 6
أولاً: قرائت آيه
حدود 6 ، 7 نفر از قرّاء، حرف «لام» در كلمه «أَرْجُلَكُمْ» را به كسره خواندهاند و بعضي هم به فتحه خواندهاند.
ثانياً: وضوي صحابه
در كتاب صحيح بخاري، جلد 1، صفحه 21 و 32 و صحيح مسلم، جلد 1، صفحه 148 از صحابه پيامبر اكرم (صلي الله عليه و آله)، عبد الله بن عمرو نقل ميكند:
با پيامبر (صلي الله عليه و سلم) در يكي از سفرها بوديم (ظاهراً سفر حجة الودع است) و:
و نحن نتوضأ، فجعلنا نمسح على أرجلنا.
ما صحابه وضو ميگرفتيم و بر روي پاهاي خود مسح ميكشيديم.
ما از آقايان أهل سنت سؤال ميكنيم اين صحابهاي كه مسح ميكشيدند، اين مسح كشيدن را از كجا ياد گرفته بودند؟ آيا اين را از قرآن استفاده كرده بودند؟ از كدام آيه؟ آيا از سنت استفاده كرده بودند؟ از كدام سنت؟ يا نه، آيا صحابه بر خلاف قرآن و سنت عمل ميكردند؟ اگر شما ميگوييد «فجعلنا نمسح على أرجلنا» خلاف قرآن و سنت بوده، تمام تار و پود فكري شما أهل سنت بر باد ميرود! يعني صحابهاي كه بر خلاف قرآن و سنت پيامبر اكرم (صلي الله عليه و آله)، به جاي شستن پا، مسح ميكشيد، آيا اين صحابه صلاحيت مرجعيت علمي را دارند؟
ثالثاً: وضوي پيامبر اكرم (صلي الله عليه و آله)
در روايات صحيح از پيامبر اكرم (صلي الله عليه و آله) نقل كردهاند كه پيامبر اكرم (صلي الله عليه و آله):
يمسح برأسه و رجليه إلي الكعبين.
پيامبر (صلي الله عليه و سلم) سر و پاهاي مباركش را مسح ميكشيد.
سنن الدارمي، ج 1، ص 305 ـ سنن إبن ماجة، ج 1، ص 156 ـ سنن أبي داود، ج 1، ص 197 ـ سنن النسائي، ج 2، ص 226 ـ السنن الكبرى للبيهقي، ج 2، ص 345 ـ عمدة القاري شرح صحيح البخاري للعيني، ج 2، ص 240 ـ السنن الكبرى للنسائي، ج 1، ص 241 ـ شرح معاني الآثار لأحمد بن محمد بن سلمة، ج 1، ص 35 ـ تفسير القرطبي، ج 1، ص 348 ـ الدر المنثور لجلال الدين السيوطي، ج 2، ص 262 ـ المصنف لإبن أبي شيبة الكوفي، ج 1، ص 18
وقتي حاكم نيشابوري اين روايت را نقل ميكند در المستدرك علي الصحيحين، جلد 1، صفحه 242 ميگويد:
هذا حديث صحيح علي شرط الشيخين.
اين روايت طبق شرايط صحيح بخاري و صحيح مسلم صحيح است.
آقاي ذهبي هم ميگويد اين روايت صحيح است.
همچنين در مسند احمد، جلد 1، صفحه 114 راوي ميگويد:
رأيت رسول الله (صلي الله عليه و سلم) يمسح ظاهرهما.
ديدم رسول الله (صلي الله عليه و سلم) را كه بر روي پاهايش مسح ميكشيد.
آقاي إبن حجر عسقلاني اين روايت را در تلخيص الحبير، جلد 2، صفحه 392 ميآورد و ميگويد:
و إسناده صحيح.
آقاي عثمان بن عفان، خليفه سوم ميگويد:
رأيت رسول الله (صلي الله عليه و سلم) و مسح برأسه و ظهر قدميه.
ديدم كه رسول الله (صلي الله عليه و سلم) سر و پايش را مسح كشيد.
مسند احمد للإمام احمد بن حنبل، ج 1، ص 58
آقاي هيثمي در مجمع الزوائد و منبع الفوائد، جلد 1، صفحه 224 ميگويد:
و رجاله ثقات.
رابعاً: وضوي أمير المؤمنين (عليه السلام)
در مسند احمد، جلد 1، صفحه 114 روايتي نقل شده كه إبن حجر عسقلاني در تلخيص الحبير، جلد 2، صفحه 392 ميگويد:
إسناده صحيح.
در اين روايت، أمير المؤمنين (عليه السلام) در هنگام وضو گرفتن، مسح ميكشيد.
در مسند احمد، جلد 1، صفحه 158 نقل شده است:
و مسح رأسه ... و رجليه إلي الكعبين.
آقاي حاكم نيشابوري در المستدرك علي الصحيحين، جلد 4، صفحه 219 ميگويد:
هذا حديث صحيح الإسناد.
إبن حجر عسقلاني در لسان الميزان، جلد 7، صفحه 483 ميگويد:
وثقه إبن حبان.
همچنين مسند أبو داود الطيالسي، صفحه 22 آمده است.
در تفسير جامع البيان طبري، جلد 6، صفحه 152 نقل شده است:
مسح برأسه و رجليه.
فقط يك روايت نيست، دو روايت نيست، سه روايت نيست؛ دهها روايت است.
خامساً: إبن عباس: در قرآن، أمر به مسح شده است
اين إبن عباس كه شما او را بيشتر از ما قبولش داريد، ميگويد:
أبي الناس إلا الغسل و لا أجد في كتاب الله إلا المسح.
مردم زير بار وضوي مسحي نميروند و مقيد هستند كه حتما پاي خود را بشويند. در حاليكه در كتاب خدا چيزي جز مسح نيافتم.
مسند احمد للإمام احمد بن حنبل، ج 6، ص 358 ـ عمدة القاري شرح صحيح البخاري للعيني، ج 2، ص 238 ـ المصنف لعبد الرزاق الصنعاني، ج 1، ص 22 ـ المصنف لإبن أبي شيبة الكوفي، ج 1، ص 32 ـ كنز العمال للمتقي الهندي، ج 9، ص 432 و 433 ـ الدر المنثور لجلال الدين السيوطي، ج 2، ص 262 ـ سنن إبن ماجة، ج 1، ص 156
سادساً: إبن عباس: در قرآن، 2 غسل و 2 مسح آمده است
آقاي إبن قدامه مقدسي كه از فقهاء بزرگ حنابله است، در كتاب المغني، جلد 1، صفحه 120 به نقل از إبن عباس ميگويد:
ما أجد في كتاب الله إلا غسلتين و مسحتين.
من در كتاب خدا، جز 2 شستشو (صورت و دست) و 2 مسح (سر و پا) نيافتم.
السنن الكبرى للبيهقي، ج 1، ص 72 ـ سنن الدارقطني، ج 1، ص 101
يعني ميگويد كتاب خدا دستور به مسح پا داده، ولي مردم بر خلاف كتاب خدا، پاي خود را ميشويند.
آقاي سرخسي كه از فقهاء بزرگ احناف است، در كتاب المبسوط، جلد 1، صفحه 8 به نقل از إبن عباس ميگويد:
نزل القرآن بغسلين و مسحين.
المبسوط للسرخسي، ج 1، ص 8
آقاي عبد الرزاق صنعاني در المصنف، جلد 1، صفحه 19 به نقل از إبن عباس ميگويد:
إفترض الله غسلتين و مسحتين.
ویرایش توسط azAtaZ : 25-05-2011 در ساعت 16:23
با سلام دوست گرامی...
ببینید: اگه واقعا سخن و جواب خدا و قرآن و رسول الله و حتی اصحاب را برتر از سخن و جواب دوستتون میدونید .... دیگه باید تن به فرمان قرآن ورسول خدا بدهید .
بعبارت دیگه یعنی سخن قرآن معاذ الله اونقدر گنگ هست که شما برای فهم آن باید حتما به جواب دوستتون تکیه کنید؟؟؟ درحالی که خدا به شما عقل داده !!
به هرحال شما بنابود به دوستتون بگید بیاد مناظره حالا میگید اون تو لپ تاتون بزاره و خودتون بنویسید.. بعد هر چه هم آیه و روایت بیاوریم از خود اهل سنت باز میگید باید جواب را از دوستتون بگیرم.... اینگونه نوشتار به نظر میرسه جز بهانه برای ...چیزی نباشه.
به هرحال ما از سخنان وادعای خودتون چند سوال ساده که نیاز به مدرک دکترا و فوق لیسانس هم نداره پرسیدیم وآن اینکه:
سلام برادر گرامی...نوشته اصلی توسط comate
....و اما هر چند خیلی متن بنده انحراف پیدا کرد میخواهم جواب کلی بدهم . من به عنوان یک اهل سنت میگویم علی شایسته رهبریست و من میگویم اگر عمر به خلافت رسیده به این علت بوده که حضرت علی جوان یا نوجوان بوده چند سالی از عمر کوچکتر بوده وگرنه قطعا حضرت علی به خلافت میرسید زیرا یکی از افردی بود که بسیار دانا و اولین کسانی بود که به دین اسلام گروید .
از اینکه حضرت علی را شایسته رهبری دانستید نشان از بیان حقیقت است.
اما متاسفم که ملاک رهبری را در سن بیشتر قراردادید ..یعنی هرکسی سنش بیشتر است او شایسته رهبری وخلافت پیامبر است؟؟؟ این چه منطقی است؟ این سخن هیچ پایه علمی ومنطقی ندارد برادر!!! بنا شد ما فقط به قرآن و سخن پیامبر و عقل تکیه کنیم.
اولا:
آیا خدا درقرآن چنین فرمود؟
آیا پیامبر خدا چنین فرموده؟؟
آیا علمای اهل سنت چنین گفتند؟؟
آیا از نظر عقلی هرکسی پیر تر است شایسته خلافت رسول الله است ؟؟
اگر چنین بود
1- چرا اساسا خداوند دربین قریش پیر تر همه را پیامبر خود قرارنداده؟؟؟
2- چرا افرادی که از مسلمانان اولیه بودن و از قریش هم بودن و قرابت با پیامبر هم داشتند و از عمر هم مسن تر بودن مانند ابن عباس وابن مسعود مفسر بزرگ قرآن چرا خلیفه مسلمین نشدند ؟؟
برادر عزیزخدا شاهده اگر در زمان پیامبر از یکی از خلفا به بنده توهینی میشد با تمام قوا باهاشون میجنگیدم ولی ایمان دارم هیچ خلیفه ای راضی به دشنام و توهین به کس دیگه ای نبودند . ..
ثانیا: اگه ما از کتب دست اول خود اهل سنت برایتان ده ها سند بیاوریم که برخی خلفاء به پیامبر و دختر پیامبر توهین صریح کردند و حتی پیامبر را هذیان گو دانستند ، درآن صورت آیا حقیقت را قبول میکنید؟؟
درآخر اگه واقعا بدنبال حقیقتید میتونید از ما سند از کتب خودتان بخواهید .. وبه دوسوال ساده از نوشته خودتان نظر بدید درغیر این صورت فکر نمیکنم ثمره ای باشد. البته شما ازادید هروقت وهرطور خواستید بیایید.
هدف ما بیان حقیقت از کتب دست اول خود اهل سنت است . انتخاب با شما.
ویرایش توسط حسین تبار : 28-05-2011 در ساعت 21:50
با سلام ...ظاهرا این دوستمون سنی رفته از یکی که مشکل جسمی داره تا خوب بشه از ش بپرسه... هنوز نیامده !!!!! معلوم نیست آیا ادم باسواد دیگه در اونا نیست که ازشون بپرسه؟!
واقعا اهل سنت چه پاسخی برای وجدانشون وخدایشون ... با علم به برتری حضرت علی بر خلفاء دارند ؟ ولی عمریه یا بکریه اند!!!!:think::think::think:
در حال حاضر 2 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 2 مهمان ها)