صفحه 5 از 7 نخستنخست 1234567 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از 41 به 50 از 64

موضوع: نظر شما چیه ؟

  1. #41
    حق آب و گل داره یاصاحب الزمان آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    نوشته ها
    1,875
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط mahdy2021 نمایش پست ها
    سلام برادر حامد
    شما بزرگوارید اما سعی کنید در دام برخی تنگ نظری ها نیفتید
    اصول اسلام مشخص است
    فروع اسلام نیز مشخص است

    بحثهای مرتبط با فروع اسلام را کسی نمی تواند با آوردن برخی احادیث اثبات کند.اینها همه نیاز به بحثهای فقهی دارد که در صلاحیت مراجع است
    البته هر شخصی هم باید مرجع خودش را ملاک قرار دهد


    مثلا در مورد سلام کردن:




    یک چیز خنده دار! فرض کنید مهمان خانه ما بیاید.مثلا یک زوج
    سلام نکردن بنده به همسر ایشان چه معنی دارد؟

    یا شما مدیر سایت هستید.وقتی خانمی به شما پیام می زند، نامه را بدون سلام پاسخ می دید؟ :khande:
    بسم الله الرحمن الرحیم
    سلام علیکم

    1- آقا مهدی اگه کسی تفسیر به رای و نفع کرد باید به او گفت که دلیلت از قران و سنت چیه و نیاز به مباحث فقهی داره اما انجایی که خود حدیث ملاک عمل است و مناط و دلیل هم مشخص است که اثبات نیست چون تحصیل حاصل است .

    2- اینها بحثهای فنّی است که از حوزه ی تخصص شما ظاهرا خارج است اما عرض میکنم که : ما اوامر مولوی و ارشادی و مولوی ارشادی و ... داریم که در امر مولوی غیر ارشادی جای هیچ إن قلتی نیست اما در بقیه آن بین حرمت و کراهت و بین وجوب و استحباب ، تغییر میکته ؛ ولذا هیچ وقت واجب به حرام یا مکروه تغییر نمیکنه بلکه نهایت به کراهت که آنهم بعد فقهی آن است نه بعد اخلاقی و عرفانی آن .
    توجه کنید ، سلام صرف با توجه به نهی معصوم ( علیه السلام ) کراهت دارد که همان سلام صرف اگه درش ذره ای ریبه و خوف گناه باشه همان فقها ، تماما حکم به حرمت همون سلامی که شما به تمسخرش گرفتید ، میدهند .

    3- آقا مهدی خوب توجه بفرمایید ، سلام کردن رو نهی فرموده حضرت نه جواب اون رو که جوابش واجبه . بین این دو خلط نکن برادرم .

    4- ببینید چطور دارید با احادیث معامله میکنید


    یاعلی


    منمشتعلعشقعلیّمچهکنم

  2. # ADS
    Circuit advertisement
    تاریخ عضویت
    Always
    نوشته ها
    Many

     

    حرز امام جواد

     

  3. #42
    حق آب و گل داره یاصاحب الزمان آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    نوشته ها
    1,875
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط عباس محمدی نمایش پست ها
    جناب اقای حسین مرادی مطلبی در این باب داشتند که عینا به نظر دوستان میرسد

    به چه احاديثي مي‎توان اطمينان كامل پيدا کرده و آن را نقل نمود؟
    اطمينان نسبت به يك روايت مقامي پايين­تر از يقين و فراتر از جواز عمل و حجيّت است، يقين معمولاً نسبت به روايات متواتر حاصل مي­شود. روايت متواتر به خبري گويند كه سلسلة راويان حديث در هر طبقه و در هر مرحله به حدي برسند كه امكان توطئه و هم‎دستي بر دروغ در مورد آنها داده نشود.[1] ‎دهد عنوان اطمينان معمولاً در مورد روايات احادي استفاده مي­شود كه با قراين اطمينان آور همراه است. البته خبر آحاد در بردارنده به قرائن قطعي ساز.
    از سوي ديگر اطمينان، ممكن است از جهت سند، يا دلالت، يا قراين ديگر، و يا مجموع آن‎ها به دست آيد؛ براي مثال: يك روايت با سند صحيح، ممكن است اطمينان‎آور نباشد؛ هر چند بتوان به لحاظ صحت سند بر طبق آن عمل كرد؛ از طرفي روايتي را كه با سند حسن، يا حتي ضعيف، از راه‎هاي ديگر اطمينان‎آور باشد، بنابراين؛ نتيجة ارزيابي سند يا دلالت به تنهايي،‌ نمي‎تواند ملاك اطمينان يا عدم اطمينان باشد.
    ارزيابي ‎سند يك روايت را «علم رجال» و «مصطلح الحديث» بر عهده دارند. در علم رجال از احوال يك يك رجال (راوي) سند از لحاظ اسلام، عدالت، بلوغ، ايمان، عقل و ديگر موارد لازم بحث مي‎شود، و سند روايت بر اساس نتايج به دست آمده در زمرة احاديث صحيح، موثق، حسن و يا ضعيف قرار مي­گيرد. حديث صحيح به روايتي گفته مي‎شود كه: راويان آن امامي و عادل باشند و از امام نقل كنند، و خبرموثق به روايتي گفته مي‎شود كه راويان آن يا بعضي از راويان آن غير امامي، ولي موثق باشند. به غير موثق «قوي» نيز گفته مي‎شود.
    خبر حسن به روايتي گفته مي‎شود كه راويان يا برخي از راويان آن ممدوح (ستايش شده) باشند ولي بر عدالت آن‎ها تصريح نشده باشد.
    و خبر ضعيف خبري است كه ويژگي‎هاي انواع ديگر را نداشته باشد.[2] هر يك از موارد ياد شده و يا برخي از آن‎ها خود مراتبي دارد كه در كتاب‎هاي مربوط به دانش «علم الحديث» و رجال شناسي به تفصيل آمده است.[3]
    در علم «مصطلح الحديث» از كيفيت نقل حديث؛ از جهت اتصال و انقطاع زنجيرة حديث و يا اساساً داشتن و نداشتن سند (ارسال) و مانند آن سخن مي‎رود، و روايات و احاديث به گونه‎هاي مختلفي طبقه‎بندي مي‎شود.[4]
    حديث شناسان معمولاً به روايات صحيح و موثق اعتماد مي‎كنند، و روايات حسن و ضعيف را تنها در صورتي كه با قراين صحت همراه باشند، مي‎پذيرند، ولي اين تمام سخن نيست؛ چه اين كه روايت بايد از نظر محتوا نيز ارزيابي شود.
    «دراية الحديث» و يا «فقه الحديث» دانشي است كه عهده‎دار بررسي محتواي حديث است. و حديث پژوهان بعد از ارزيابي حديث، و صورتي آن حديث را مورد پذيرش قرار مي­دهند که چهار شرط كلي در آن موجود باشد:
    الف) مطابقت و يا عدم مخالفت با كتاب خدا.
    ب‎) موافقت و يا عدم مخالفت با نسبت قطعي.
    ج) موافقت يا عدم مخالفت با دلايل عقلي.
    د) عدم مخالفت با آنچه اماميه بر آن اجماع و اتفاق كرده‎اند.
    اين چهار مورد؛ از مهم‎ترين شرايط و شواهد صحت يك روايت است؛ ولي شواهد و قراين ديگري نيز وجود دارد كه در منابع «فقه الحديث» بيان شده است؛ براي مثال؛ مي‎توان از قراين ذيل ياد كرد:
    ـ با مسلمات تاريخي مخالف نباشد؛ بنابراين، حديث رفع جزيه از يهود خيبر به استناد عهدي كه در خيبر به دستور رسول اكرم(ص) و به دست معاويه نوشته شده، باطل است؛ زيرا، بر اساس منقولات مسلم تاريخي، معاويه در جنگ خيبر هنوز مسلمان نشده بود.[5]
    ـ با هدف و مقصد شارع مخالف نباشد؛ بنابراين، روايت ـ «خيركم بعدالماتين من لا زوجة له ولا ولد» بهترين شما کسي است که بعد از دويست سال ديگر زن و فرزند نداشته باشد.[6]
    ـ بر خلاف سيره و رفتار و گفتار عقلا نباشد؛ بنابراين، روايت باطل است. «الديت الابيض حبيبي و حبيب جبرئيل» و مانند آن باطل است.[7]
    ـ مبالغة در موضوع‎هاي بي‎اهميت و كوچك؛ مانند: واجب شدن بهشت براي كسي كه فلان گل مرا ببويد و يا فلان ميوه را بخورد.
    ـ اضطراب معنا و غلط‎هاي فاحش ادبي و مانند آن.[8]
    شهرت و اعتماد و عمل دانشمندان و عالمان حديث شناس و بي‎اعتنايي آن‎ها نيز از جمله قراين مورد استفاده در ارزيابي حديث است؛ بنابراين ممكن است يك روايت موثق بر يك روايت صحيح ترجيح داده شود به اين دليل كه بزرگان مكتب روايت موثق را بر صحيح ترجيح داده‎اند.[9]
    معرفي منابع جهت مطالعه بيشتر:
    1ـ كليات علم رجال، استاد جعفر سبحاني، انتشارات جامعه مدرسين قم.
    2ـ علم الحديث، كاظم شانه‎چي، ص 125.
    3ـ اصل حديث و احكامه، استاد جعفر سبحاني، ص 37 ـ 26.


    [1] . ر.ك: سبحاني، جعفر، اصول الحديث و احكامه، قم، مؤسسة‌ الامام الصادق(ع)، چاپ دوم، 1414ق، ص23ـ26.
    [2] . همان، ص48.
    [3] . همان، الفصل الثاني و الثالث.
    [4]. بر اساس تعريف شهيد اول (محمد بن مکي).
    [5] . ر.ك: مدير شانه‎چي، كاظم، علم الحديث، قم، دفتر انتشارات اسلامي، چاپ سيزدهم، 1377ش، ص125.
    [6] . همان.
    [7] . ‌همان.
    [8] . ‌اصول الحديث و احكامه، همان، ص58ـ59؛ علم الحديث، همان، ص123ـ124.
    [9] . توضيح اينكه: ممكن است قرايني در اختيار آن‎ها بوده كه در گذر زمان از بين رفته و به دست ما نرسيده است، و گرنه هيچ دليلي بر اين ترجيح دادن از سوي بزرگان حديث شناس وجود ندارد. البته اين تنها يك قرينه‎ است و ممكن است قراين ديگري باعث رها كردن اين قرينه شود.

    بسم الله الرحمن الرحیم
    سلام علیکم برادر عزیز محمدی

    1- مطلب شما درسته اما با این حرف میخواید چه بفرمایید ؟ اینکه به احادیث کتاب شریف بحار الانوارکه کتابخانه ی شیعه است یا کتاب شریف وسائل الشیعه جناب شیخ حر عاملی که مورد استفاده ی اعاظم فقها و اصولیین است إن قلت رجالی بزنید ؟! صاحبان کتب از بزرگان شیعه اند که در نه تنها در فقه یا اصول بلکه در چند علم ، مجتهد بودند . این بزرگان از افتخارات شیعه اند . خواهش دارم از شما و دیگر عزیزان بحث سندی و رجالی احادیث رو رها کنید و به اهلش بسپارید و به احادیث ، خواهشا اعتماد کنید .

    2- شما سند احادیث رو درست و محکم فرض بفرمایید ، حال نظر تون رو در مورد نتیجه و خروجی احادیث نورانی بیان کنید .

    التماس دعا
    یاعلی

    منمشتعلعشقعلیّمچهکنم

  4. #43
    حق آب و گل داره یاصاحب الزمان آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    نوشته ها
    1,875
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط خادم الشهدا نمایش پست ها
    کاش اینقدر کلی نظرتون رو نمیگفتین.....
    خیلی دوست دارم بدونم اخطارتون دقیقا به چه کسی و برای کدام حرف بود!!!!!؟؟؟؟




    آقای محمدی کاملا این قسمت حرفتان منطقی و مورد قبول است...من در مورد قسمتی گفتم مخالفم که در پست قبلی خودم نقل قول کردم
    آوردن این نوشته هم بسیار بجا و خوب بود....ممنون
    بسم الله الرحمن الرحیم

    چی بگم کاربر محترم خادم الشهداء؟

    قصد کردم این عرض رو در پایان نظرات برادران و خواهران ایمانی عرض کنم اما سر بسته ی اون رو به شما عرض میکنم که از إن قلت و اشکال اعضا به حدیث و سند آن ، متعجب و ناراحت شدم .
    آخه این چه حرفیه که بعضی عزیزان زدند ؟!
    میدونن مفهوم حرفشون چیه ؟
    اینه که مثلا علامه ی مجلسی بزرگ ( رضوان الله علیه ) این عالم عامل فقیه اصولی مفسر رجالی محدّث و ... متوجه نبودن ( أعوذ بالله منه ) و حدیث جعلی !!! یا مجعول آوردن ؛ کی ؟ علامه مجلسی ( رضوان الله علیه ) متوجه نشدن اما ما فهمیدیم ولی ایشون ...

    این صحبت عزیزانه که دل آدم رو به درد میاره .

    حالا اینکه چرا اینطور گفتن عزیزان ، به موقعش عرض میکنم إن شاءالله


    التماس دعا
    یاعلی

    منمشتعلعشقعلیّمچهکنم

  5. #44
    حق آب و گل داره مجید آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Mar 2011
    محل سکونت
    روی زمین خدا
    نوشته ها
    1,182
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    سلام به برادر آیت اللهمون جناب مذنب خان.

    جسارتا در این موراد که نقل قول کردم مقداری إن قلت داشتم.

    6- آخه چرا امر به معروف و نهی ازمنکر رو اصلاح نمیدونید ؟ برادرم همونی که دستور به رأفت و الفت و مهربانی داده و شعور مخاطبش رو محترم شمرده و فرموده حرمت مومن افضل از حرمت کعبه است ، همان هم دستور به برخورد و تعزیر و قصاص و جهاد و قتل داده ، چرا تک بعدی عمل میکنید ؟ چرا همش میخواید از اسلام دینی خنثی و بی جان و منفعل نشان بدید . چرا مسئولین اصرار دارند که اسلام رو یه دین بی آزار و بسیار بچه مثبت و پاستوریزه نشون بدن ؟ این نشد اشداء علی الکفار که در رحماء بینهم اون هم اشکالات فراوان است ، با این دین ترسیم شده توسط بعضی افراد مذهبی چه مسئول و چه غیر آن ، مدیر سایتهای س ک س ی باید پناه داشته باشه ، کسیکه زنای محصنه کرده باید امان داشته باشه و ... .


    7- برادرم مهدی ! ما از پشت کوه نیومدیم که ، میدونم چه میفرمایید و اضافه بر اون هم چیزهایی است که روح بعضی از اونها بی خبره ، شما بدانید ؛ اگه به حکم خدا عمل بشه حتی اگه کینه ی ما رو هم به دل بگیرن باکی نیست . آخه هر دشمن تراشی و لج در آوردنی که مذموم نیست . طبیعتا وقتی جلوی طمع و عیش افراد رو بگیری یکی هم جلوت در میاد اگه میفرمایید بعضی جاها بد عمل شده و اندازه نگه داشته نشده ، این حرف درستیه که اونهم توجیح خودش رو داره ولی تمامیت طرح کاملا حق و درسته .
    میشه بفرمایید چه چیزهایی هست که روح ما از اون بی خبره و شما از اون مطلعید؟ بفرمایید شاید ما هم نظرمان برگشت

    اینکه کینه ما رو به دل بگیرن یا نگیرن مهم نیست. مهم اینه که کینه نظام، روحانیت، دین و از همه بالاتر کینه خدا رو به دل نگیرن. ولا تسبوا الذین یدعون من دون الله فیسبوا الله عدوا بغیر علم

    4- اگه تفکیک بی منطق هست بفرمایید ، اگه پشتوانه ی منطقی نداره بیان کنید

    4- آقای شهشهانی عزیز به حدیث و روایت برچسب انقضاء نزنید . این دامیه که بقیه ی عزیزان درش گرفتار شدن . نباید برای دستور دین که در غالب همین احادیث نورانیند زمان و مکان تعیین و تاریخ انقضاء مشخص کرد ، که سر از ناکجا آباد در میاریم برادرم . کجا بقیه ذریه مطهر ( علیهم السلام ) دستور اینطور نداره ؟

    5- مفهوم و تالی و نتیجه این صحبت و نظر شما ، به این احادیث قرار گرفته ؛ میدونید چه چیزیه ؟ اینه که دین ما روی هواست ، اگه با هواپیما یا جت به مشهد مقدس رفتیم دیگه مسافر نیستیم چون دستور نماز و احکام مسافر برای اون موقع بود که مسافرتها طولانی و سخت بود ؛ این توجیه درسته ؟ میخوام بگم به یه همچین جاهایی میرسیم ها .
    اینهمه توی تاپیک تفکیک یا اختلاط سر همین بحث کردیم که تفکیک کردن کار منطقی نیست بلکه پاک کردن صورت مساله هست. اونوقت شما میگی اگه بی منطق هست بفرمایید؟ من که زبونم مو در آورد(مزاح کردم)

    در ثانی بنده نظرم این نبود که 100 درصد این احادیث دیگه برای شرایط امروز نیست. گفتم باید بررسی بشه شاید برای شرایط خاصی گفته شده باشه. لطف کنید پست های ارسالی بنده را به دقت بخوانید.

    2- ما عرض نکردیم که بچه ها بیایید این احادیث رو برای کسیکه هرّ رو از برّ تشخیص نمیده بخونید بلکه از نتیجه اون احادیث شریف ، از شما بچه مذهبی ها پرسیدیم که چیه .

    4- برادرم ما با افراد لائیک بی دین خالی الذهن ، نسبت به برنامه های اسلام و احکام اولیه اسلام ، طرف نیستیم که اشکال پیش بیاد ، دارید افراط میکنید

    5- توی زق بخوره یا نخوره ، حکم الهی و وظیفه ی همه است برای احیای فریضه ی امر به معروف و نهی از منکر ، حالا این وسط بعضی مطالعات دینی ندارن و یا بعضی ناراحت میشن و یا ... اینها موجب تعطیلی حکم خدا نیست .
    2- خب حین اجرا به اون کسی که به قول شما هر رو از بر تشخیص نمیده در جواب اینکه چرا دارید این کار رو انجام میدید؟ چی باید بگیم؟
    بگیم یه سری حدیث هست ولی چون تو هر رو از بر تشخیص نمیدی ما نمیتونیم بهت بگیم؟ بگیم ما رفتیم تحقیق کردیم به این نتیجه رسیدیم تو هم مجبوری از رای ما تبعیت کنی؟ یه مقدار از ایده آل گرایی به واقع گرایی برسید.

    4- بالاخره خالی الذهن هستن یا نیستن؟ یه جا میفرمایید هر را از بر تشخیص نمیدهند یه جا میفرمایید خالی الذهن نیستند. با کدام ساز شما برقصیم؟

    5- کی گفته حکم خدا رو تعطیل کنیم؟ اتفاقا من و دوستان دیگه اصرار بر اجرای حکم خدا داریم. امر به معروف و نهی از منکر حکم خداست. همه میدونیم که امر به معروف و نهی از منکر مراتبی داره. اول امر به معروف و نهی از منکر در عمل خودمونه. همینکه ما یه معروف رو انجام میدیم و یه منکر رو انجام نمیدیم و ازش دوری میکنیم تو سطح جامعه این خودش یه مرحله از امر به معروف و نهی از منکره. طرف وقتی میبینه وقتی وضع حجابش خوب نیست ما که هم دانشگاهی هاش هستیم تحویلش نمیگیریم میفهمه کار خوبی نیست. مرحله بعد تذکر لسانیه که شامل تذکر مستقیم به فرد خاطی و برپایی جلسات پرسش و پاسخ و جلسات اعتقادی و مذهبی میشه. ما هر وقت این دو مرحله رو تو دانشگاه ها و در سطح عمومی تر در کل جامعه اجرا کردیم بعدش میتونیم از اجرای حکم خدا در مراحل بالاتر صحبت کنیم.

    هیچ موقع از پله اول امر به معروف نباید به پله پنجم پرید.

  6. #45
    حق آب و گل داره یاصاحب الزمان آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    نوشته ها
    1,875
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط shahshahani نمایش پست ها
    سلام به برادر آیت اللهمون جناب مذنب خان.

    جسارتا در این موراد که نقل قول کردم مقداری إن قلت داشتم.



    میشه بفرمایید چه چیزهایی هست که روح ما از اون بی خبره و شما از اون مطلعید؟ بفرمایید شاید ما هم نظرمان برگشت

    اینکه کینه ما رو به دل بگیرن یا نگیرن مهم نیست. مهم اینه که کینه نظام، روحانیت، دین و از همه بالاتر کینه خدا رو به دل نگیرن. ولا تسبوا الذین یدعون من دون الله فیسبوا الله عدوا بغیر علم



    اینهمه توی تاپیک تفکیک یا اختلاط سر همین بحث کردیم که تفکیک کردن کار منطقی نیست بلکه پاک کردن صورت مساله هست. اونوقت شما میگی اگه بی منطق هست بفرمایید؟ من که زبونم مو در آورد(مزاح کردم)

    در ثانی بنده نظرم این نبود که 100 درصد این احادیث دیگه برای شرایط امروز نیست. گفتم باید بررسی بشه شاید برای شرایط خاصی گفته شده باشه. لطف کنید پست های ارسالی بنده را به دقت بخوانید.



    2- خب حین اجرا به اون کسی که به قول شما هر رو از بر تشخیص نمیده در جواب اینکه چرا دارید این کار رو انجام میدید؟ چی باید بگیم؟
    بگیم یه سری حدیث هست ولی چون تو هر رو از بر تشخیص نمیدی ما نمیتونیم بهت بگیم؟ بگیم ما رفتیم تحقیق کردیم به این نتیجه رسیدیم تو هم مجبوری از رای ما تبعیت کنی؟ یه مقدار از ایده آل گرایی به واقع گرایی برسید.

    4- بالاخره خالی الذهن هستن یا نیستن؟ یه جا میفرمایید هر را از بر تشخیص نمیدهند یه جا میفرمایید خالی الذهن نیستند. با کدام ساز شما برقصیم؟

    5- کی گفته حکم خدا رو تعطیل کنیم؟ اتفاقا من و دوستان دیگه اصرار بر اجرای حکم خدا داریم. امر به معروف و نهی از منکر حکم خداست. همه میدونیم که امر به معروف و نهی از منکر مراتبی داره. اول امر به معروف و نهی از منکر در عمل خودمونه. همینکه ما یه معروف رو انجام میدیم و یه منکر رو انجام نمیدیم و ازش دوری میکنیم تو سطح جامعه این خودش یه مرحله از امر به معروف و نهی از منکره. طرف وقتی میبینه وقتی وضع حجابش خوب نیست ما که هم دانشگاهی هاش هستیم تحویلش نمیگیریم میفهمه کار خوبی نیست. مرحله بعد تذکر لسانیه که شامل تذکر مستقیم به فرد خاطی و برپایی جلسات پرسش و پاسخ و جلسات اعتقادی و مذهبی میشه. ما هر وقت این دو مرحله رو تو دانشگاه ها و در سطح عمومی تر در کل جامعه اجرا کردیم بعدش میتونیم از اجرای حکم خدا در مراحل بالاتر صحبت کنیم.

    هیچ موقع از پله اول امر به معروف نباید به پله پنجم پرید.


    بسم الله الرحمن الرحیم
    سلام علیکم جناب مهندس عزیز شهشهانی

    1- مذنب و گنهکار که آیت خدا و خان نمیشه ، میشه عبد روسیاه و گنه کار


    2- برو از اولیای خدا بپرس حدیث درون را ، تا بفرمایند آنچه که از آن روحها بی اطلاع و جانها به جنبش و تکاپو خواهند افتاد .


    3- آیه ی اشاره شده برای سب و فحش به خدایان کفار بود که آنها هم به خدای سبحان و تعالی مومنین فحش میدادند نه اجرای فرمان خدا که تمام دنیا با دشمن بشن ما ذرّه ای از حرام و حلال خدا کوتاه نمیایم . روحانیت و نظام هم فدای یه تار اسلام ناب محمدی ( صلی الله علیه و آله ) اگه برای خدا قیام به حق میکنن که باکی نیست از جان و مال و آبرم اکا اگه برای حب و بغض خلق الله کار میکنن که پس : الاسلام السلام


    4- برادر عزیزم ما هم اونجا آیه و حدیث و حکم عقلی آوردیم که درسته .


    5- آقای شهشهانی عزیز ، بیا قدری از بحثهای نظری خارج شیم به این چند سوال پاسخ بفرمایید :

    الف - مراجع عظام و علما و اولیای خدا ( حفظهم الله ) غالب قریب به اتفاقشان خواستار اجرای تفکیک و رعایت حدود محرم و نامحرم ، نه در دانشگاه بلکه صدا و سیما و ادرات و رادیو و ... هستند .
    حال کسی که صفت مرجع دینی را دارد باید شرایطی داشته باشد که قسمتی از آن تسلط بر لغت ، تفسیر ، مبانی اصولی ، مبانی فقهی ، مبانی رجالی و فقه الحدیث و تراجم و ... ، مبانی حدیثی ، کتب حدیثی ، مبانی و اصول نحوی و صرفی و... میباشد .

    حال یه همچین شخصی با توجه به پشتوانه علمی عمیق و عظیمی که دارد و با تسلطی که به مبانی و اصول دارد ، میفرماید که تفکیک باید اجرا بشه .

    چطور اینرو در مقابل نظر کسانیکه مخالفند ! توجیه میکنید ؟ نفرمایید که ایشان از احوال جامعه خبر دار نیستند که صحبت به جایی نیست . در جواب شما فهم و شناخت احادیث توسط علما هم مستتر است ، همان احادیثی که اشکال درش کردید .

    ب- کار فرهنگی رو جمعی میدونید یا فردی یا قسمی رو جمعی و قسمی دیگر رو فردی یا ... ؟


    6- اینکه با اشخاصیکه هرّ رو از برّ تشخیص نمیدن ، چطور رفتار بشه بحث ما در احادیث نیست بلکه بدانیم که معصوم ( علیه السلام ) از من و شمای پیرو چه میخواهد بعد در مقام اجرا باید مومن کیّس و زرنگ باشه و زمانه خودش رو بشناسه .


    7- خوب و بد و اصل و فرع و اهم از مهم رو تشخیص نمیدن اما نسبت به فطریات و احکام اولیه ی اسلام و ادیان الهی و مصالح و مفاسد دنیای و آخرتشان که خالی الذهن نیستند . میدانند که در این کشور نباید با جنس مخالف مثل سایر کشورها رابطه داشته باشند ، میدانند که شرب خمر غیر قانونیست ، میدانند زنای با محرم حرام است ، میدانند نمیشه در ملاء عام رفتارهایی که در خفاء دارند رو انجام بدن ، میدانند ...


    8- ما عرض میکنیم مراتب امر به معروف و نهی از منکر انجام شده که حال نوبت به تفکیک رسیده و اینکه مگه تفکیک جزو امر به معروف و نهی از منکر نیست ؟ اما قبول دارم که درنهی از منکر اهمال و سستی زیادی شده که وضع اینقدر فجیع شده . بعد هم همه میگویند نکن باز طرف کار خودش رو میکنه باید با این شخص چه کرد ؟


    9- مگه تفکیک ضرب و شتم و کتک زدن مخاطب است که میفرمایید در مراحل پایانیست ؟ یه امر به معروف و نهی از منکر عملی است .


    التماس دعا
    یاعلی


    منمشتعلعشقعلیّمچهکنم
    ویرایش توسط یاصاحب الزمان : 30-07-2011 در ساعت 21:15

  7. #46
    حرفه ای عباس محمدی آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Feb 2011
    نوشته ها
    953
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    [QUOTE=mozneb;57024]بسم الله الرحمن الرحیم
    سلام علیکم برادر عزیز محمدی

    1- مطلب شما درسته اما با این حرف میخواید چه بفرمایید ؟ اینکه به احادیث کتاب شریف بحار الانوارکه کتابخانه ی شیعه است یا کتاب شریف وسائل الشیعه جناب شیخ حر عاملی که مورد استفاده ی اعاظم فقها و اصولیین است إن قلت رجالی بزنید ؟!
    بعله . این کتب شریف به عنوان مرجع مطرح هستند . اگر یک دوره درس خارج شرکت بفرمایید توجیه میشوید .


    خواهش دارم از شما و دیگر عزیزان بحث سندی و رجالی احادیث رو رها کنید و به اهلش بسپارید و به احادیث ، خواهشا اعتماد کنید .
    شما اهلش هستید؟لطفا سند رجالی یکی ازاحادیث را بفرمایید .
    2- شما سند احادیث رو درست و محکم فرض بفرمایید ،
    با کدوم دلیل و منطق.

    شهید مطهری برای سخن گفتن با خردسالان کتاب داستان راستان را با ادبیات رایج به نگارش در آورد .حالاشماهم اگر در فضایی غیر تخصصی قصد دارید مطلبی ارائه کنید . اینهمه بحث تخصصی برای چیست ؟اینهمه ادعا برای چیست ؟ فکرمیکنید مفاهیم دینی و روایی را نمی توان با زبان وفرهنگ رایج ارائه داد ؟ یا توانایی این کارراندارید ؟
    پس بهتره روشهای انطباق با جامعه را برای گفتن مطالب سنگین یاد بگیرید . چون روش فعلی شما جواب نمیدهد . و ضرر ان بیشتر است.
    رئیس جمهور اسرائیل:[/U][/COLOR][/URL][برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ] با احمدی نژاد به یک ننگ تبدیل شود[/RIGHT]

  8. #47
    حق آب و گل داره یاصاحب الزمان آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    نوشته ها
    1,875
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    [quote=عباس محمدی;57211]
    نقل قول نوشته اصلی توسط mozneb نمایش پست ها
    بسم الله الرحمن الرحیم
    سلام علیکم برادر عزیز محمدی


    بعله . این کتب شریف به عنوان مرجع مطرح هستند . اگر یک دوره درس خارج شرکت بفرمایید توجیه میشوید .




    شما اهلش هستید؟لطفا سند رجالی یکی ازاحادیث را بفرمایید .


    با کدوم دلیل و منطق.

    شهید مطهری برای سخن گفتن با خردسالان کتاب داستان راستان را با ادبیات رایج به نگارش در آورد .حالاشماهم اگر در فضایی غیر تخصصی قصد دارید مطلبی ارائه کنید . اینهمه بحث تخصصی برای چیست ؟اینهمه ادعا برای چیست ؟ فکرمیکنید مفاهیم دینی و روایی را نمی توان با زبان وفرهنگ رایج ارائه داد ؟ یا توانایی این کارراندارید ؟
    پس بهتره روشهای انطباق با جامعه را برای گفتن مطالب سنگین یاد بگیرید . چون روش فعلی شما جواب نمیدهد . و ضرر ان بیشتر است.

    بسم الله الرحمن الرحیم
    سلام علیکم جناب محمدی بزرگوار

    1- با این فرمایش شما میخواید من عرض کنم که درس خارج شرکت میکنم یا نه ؟ عرض من اینه که شما سند رو مفروض بگیرید حالا با احادیث چه میکنند کسانیکه مخالف تفکیک در جایی هستند که این احادیث رعایت نمیشه بلکه به خلافش عمل میشه .

    2- سند حدیث رو بیارم که چی بشه برادرم ؟ چرا به حاشیه میرید ؟ برخیش از اصول کافی بود که جزو کتب اربعه ی شیعه است . عرض کنم فلانی از فلانی از فلانی که چه شود ؟ میخواید طبق اجتهاد رجالی چه کسی سند شناسی کنید ؟ میدانید به کجا خواهیم رفت ؟

    3- کدوم بحث تخصصی کردم ؟ عرض کردم ببینید احادیث رو و بیابید که معصوم ( علیه السلام ) چه میخوان و چه میفرمایند . ببیمنیم چقدر از اصل افتادیم . این بحث تخصصی هست ؟ من از دست برادرای دیگه گله مند و دردمندم که چرا بحث سند و جعل و .. پیش کشیدند که برای دیگر عزیزان هم شک و شبهه در منابع و مفاخر شیعه پیش بیاد .


    التماس دعا
    یاعلی


    منمشتعلعشقعلیّمچهکنم

  9. #48
    حق آب و گل داره مجید آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Mar 2011
    محل سکونت
    روی زمین خدا
    نوشته ها
    1,182
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط mozneb نمایش پست ها
    بسم الله الرحمن الرحیم
    سلام علیکم جناب مهندس عزیز شهشهانی

    1- مذنب و گنهکار که آیت خدا و خان نمیشه ، میشه عبد روسیاه و گنه کار
    2- برو از اولیای خدا بپرس حدیث درون را ، تا بفرمایند آنچه که از آن روحها بی اطلاع و جانها به جنبش و تکاپو خواهند افتاد .
    3- آیه ی اشاره شده برای سب و فحش به خدایان کفار بود که آنها هم به خدای سبحان و تعالی مومنین فحش میدادند نه اجرای فرمان خدا که تمام دنیا با دشمن بشن ما ذرّه ای از حرام و حلال خدا کوتاه نمیایم . روحانیت و نظام هم فدای یه تار اسلام ناب محمدی ( صلی الله علیه و آله ) اگه برای خدا قیام به حق میکنن که باکی نیست از جان و مال و آبرم اکا اگه برای حب و بغض خلق الله کار میکنن که پس : الاسلام السلام
    4- برادر عزیزم ما هم اونجا آیه و حدیث و حکم عقلی آوردیم که درسته .
    5- آقای شهشهانی عزیز ، بیا قدری از بحثهای نظری خارج شیم به این چند سوال پاسخ بفرمایید :
    الف - مراجع عظام و علما و اولیای خدا ( حفظهم الله ) غالب قریب به اتفاقشان خواستار اجرای تفکیک و رعایت حدود محرم و نامحرم ، نه در دانشگاه بلکه صدا و سیما و ادرات و رادیو و ... هستند .
    حال کسی که صفت مرجع دینی را دارد باید شرایطی داشته باشد که قسمتی از آن تسلط بر لغت ، تفسیر ، مبانی اصولی ، مبانی فقهی ، مبانی رجالی و فقه الحدیث و تراجم و ... ، مبانی حدیثی ، کتب حدیثی ، مبانی و اصول نحوی و صرفی و... میباشد .
    حال یه همچین شخصی با توجه به پشتوانه علمی عمیق و عظیمی که دارد و با تسلطی که به مبانی و اصول دارد ، میفرماید که تفکیک باید اجرا بشه .
    چطور اینرو در مقابل نظر کسانیکه مخالفند ! توجیه میکنید ؟ نفرمایید که ایشان از احوال جامعه خبر دار نیستند که صحبت به جایی نیست . در جواب شما فهم و شناخت احادیث توسط علما هم مستتر است ، همان احادیثی که اشکال درش کردید .
    ب- کار فرهنگی رو جمعی میدونید یا فردی یا قسمی رو جمعی و قسمی دیگر رو فردی یا ... ؟
    6- اینکه با اشخاصیکه هرّ رو از برّ تشخیص نمیدن ، چطور رفتار بشه بحث ما در احادیث نیست بلکه بدانیم که معصوم ( علیه السلام ) از من و شمای پیرو چه میخواهد بعد در مقام اجرا باید مومن کیّس و زرنگ باشه و زمانه خودش رو بشناسه .
    7- خوب و بد و اصل و فرع و اهم از مهم رو تشخیص نمیدن اما نسبت به فطریات و احکام اولیه ی اسلام و ادیان الهی و مصالح و مفاسد دنیای و آخرتشان که خالی الذهن نیستند . میدانند که در این کشور نباید با جنس مخالف مثل سایر کشورها رابطه داشته باشند ، میدانند که شرب خمر غیر قانونیست ، میدانند زنای با محرم حرام است ، میدانند نمیشه در ملاء عام رفتارهایی که در خفاء دارند رو انجام بدن ، میدانند ...
    8- ما عرض میکنیم مراتب امر به معروف و نهی از منکر انجام شده که حال نوبت به تفکیک رسیده و اینکه مگه تفکیک جزو امر به معروف و نهی از منکر نیست ؟ اما قبول دارم که درنهی از منکر اهمال و سستی زیادی شده که وضع اینقدر فجیع شده . بعد هم همه میگویند نکن باز طرف کار خودش رو میکنه باید با این شخص چه کرد ؟
    9- مگه تفکیک ضرب و شتم و کتک زدن مخاطب است که میفرمایید در مراحل پایانیست ؟ یه امر به معروف و نهی از منکر عملی است .
    التماس دعا
    یاعلی
    منمشتعلعشقعلیّمچهکنم
    سلام علیکم حضرت آیة الله

    1- طبق فرموده شما همه آیت خدا هستند

    2- خب منم از شما پرسیدم که از اولیای خدا هستید. لطفا پاسخ دهید. شرمنده اینو میگم.... آقا یه حرفی زدی مث یه مرد رو حرفت وایسا :khande: طفره رفتن دردی رو دوا نمیکنه. چی هست که ما روحمون هم بی خبره و اگه بدونیم کن فیکون میشیم؟

    3- آقا ببخشیدا ... ولی یه لحظه شعار نده به حرف ما هم گوش کن.... خدای اون زمان کفار بت های سنگی و چوبی بود... بت مردم این زمان چیه؟ آیا به جز زیبایی و حس جلوه گری؟ پس اگه ما با گشت ارشاد و زور اومدیم به خدای اون توهین کردیم اون نمیاد از روی نادانی به خدای ما توهین کنه؟ (کما اینکه این کار را هم میکنند؟

    4- بازم شرمندم. شما هیچ آیه یا حدیثی در رابطه اینکه تفکیک پاک کردن صورت مساله نیست، نیاوردید. بحث داشت خوب جلو میرفت که شما با نوشتن یه سری حدیث مسیر بحث رو عوض کردید. طبق اون 8 بند داشتیم جلو میرفتیم ولی کار خراب شد. تا قبل از اون احادیث هم من حدیث و آیه ای از شما در تایید فرمایشاتتون ندیدم.

    5- من که خیلی به سوالات شما جواب دادم و خیلی از سوالام چه در این تاپیک چه در اون تاپیک بی پاسخ موند. باشه این بار هم روش...خیالی نیست. ولی گویا ما ان قلت داشتیم شما سوال میپرسید؟!!

    الف) مراجع عظام اصلا تلویزیون میبینند که وضع اسف بار فیلم های رسانه ملی رو دریابند؟
    مراجع عظام اصلا قدم مبارکشان را در ادارات دولتی یا خصوصی گذاشته اند؟
    مراجع عظام در مورد مراسم کذایی جشنواره فیلم و سینما که با حضور آنهمه بازیگر زن بد حجاب در سالن برج میلاد برگزار شد چه اعتراضی کردند؟
    مراجع عظام در مورد مراسم آب پاشی پارک آب و آتش چه اعلام موضعی کردند؟
    مراجع عظام.....؟
    (اگر عکس های این مراسمات را که گفتم ندیده اید بفرمایید لینک بدهم خدمتتان. در همین انجمن دوستان خبرش را گذاشته اند)

    اتفاقا سخن شما بجا نیست. باید اعتراف کنیم مراجع عظام ما هیچ از احوالات جامعه مخصوصا تهران نمیدانند. بحثی روی تسلط مراجع عظام روی فقه و احادیث و .... نیست. اما اینکه آنان را آگاه کامل نسبت به مسایل جامعه بدانیم اشتباه محض است. پس چرا انتخابات برگزار میکنیم و رای میدهیم؟ مگر علما از همه به وضع جامعه آگاه تر نیستند؟ خب بیایند در سمت ریاست جمهوری یا وکالت مجلس و .... زمام امور را بدست گیرند.

    مراجع عظام و علمایی که میگویید در این سی سال حکم خدا را نمیدانستند؟ چطور یک شبه و هماهنگ با رسانه های تخریبگر دولت؛ به یکباره غمخوار دانشگاه ها شدند؟

    ب)کار فرهنگی قطعا جمعیه. همین فرد بازی ها باعث شده که به هیچ نتیجه ای نرسیم. همین دوری و کنار کشیدن حوزه از دانشگاه ها و صدا و سیما باعث بروز چنین ناهنجاریها شده است.
    هنجار تعریف نکردن برای جوانان از سوی حوزه سبب شد تا جوان مملکت ما هنجار و ارزش خود را از فرهنگ غرب بگیرد. چه کسی باید اسلام ناب را برای این جوانان معرفی میکرد؟

    6- قبلا هم عرض کردم که از احادیثی که شما بدان اشاره میکنید هم کار فرهنگی استخراج میشود و هم تقوای فردی و هم امر به معروف و نهی از منکر. چرا شما فقط به بعد سوم آن چسبیده اید؟

    7- شما چطور از کسی که خوب و بد را از هم تشخیص نمیدهد انتظار دارید این چیزها را بفهمد و بداند؟ اگر کسی خوب و بد و اهم و مهم و اصل و فرع را از هم تشخیص داد که علامه دهر است. قطعا حکم دین خود را نیز میداند. به نظرم شما در این مقوله هی از این شاخه به آن شاخه میپرید.

    8- عرض ما هم این است که صورت نگرفته است. ما قبلا عرض کردیم خدمتتان 4 نمونه کار فرهنگی که تا به حال از سوی علما و مراجع عظام و در کل حوزه علمیه در سطح دانشگاه ها صورت گرفته است را بیان بفرمایید که متاسفانه رفت روی بقیه سوالهای بی جواب.

    9- همان امر به معروف و نهی از منکر عملی هم که میفرمایید در مراحل بعدی قرار دارد. هنوز پله های اول و دوم و سوم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ما طی نشده است.

    ملتمس دعا هستیم.

    یا علی

  10. #49
    کاربر کوشا LIGHT-KNIGHT آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Feb 2011
    محل سکونت
    همدان
    نوشته ها
    391
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    یه موضوعی میخوام بگم نمیدونم اینجا جاشه یا نه؟!؟!
    چند روز پیش رفته بودیم با دوستان(برای اولین بار)کوه
    بماند که اون بالا چندین نفر حتی به افتادن روسریهاشون (اونم تو شهر همدان،شهر نسبتا مذهبی)اعتنا نمیکردن
    تو راه برگشت یه خانوم(همراه با دوست یا شوهرش) به جای روسری فقط یک کلاه گزاشته بود و بقیه(80%)موهاش کاملا بیرون بود.
    وقتی رسید پایین کوه کلاه رو برداشت و روسری پوشید
    یعنی اونم از ترس گشت ارشاد و ...
    یعنی حتی نمیدونه برای چی باید حجاب داشته باشه(ما هنوز فرهنگسازی کامل نکردیم)
    اگر ارشاد نتیجه داشت اون خانوم همون بالا هم محجبه بود مگه ما چقدر میتونیم به ارشاد تکیه کنیم
    این جور جوونها مثل بادکنکن از هر طرف فشار بیاری از طرف دیگه همون مقدار که رفته بودن تو میان بیرون
    مگر اینکه بفهمن چرا باید حجاب داشته باشن و ...
    حالا بحث تفکیک هم همینجوریه قضیش
    یعنی جاهایی که امثال اونها تو دید نباشن....
    غیبت 9 ماهه از 90/6 تا 91/3:50
    به مدت 9 ماه نیستم
    :geryeee:
    [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]:baghal:

  11. #50
    حق آب و گل داره یاصاحب الزمان آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    نوشته ها
    1,875
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط shahshahani نمایش پست ها
    سلام علیکم حضرت آیة الله

    1- طبق فرموده شما همه آیت خدا هستند

    2- خب منم از شما پرسیدم که از اولیای خدا هستید. لطفا پاسخ دهید. شرمنده اینو میگم.... آقا یه حرفی زدی مث یه مرد رو حرفت وایسا :khande: طفره رفتن دردی رو دوا نمیکنه. چی هست که ما روحمون هم بی خبره و اگه بدونیم کن فیکون میشیم؟

    3- آقا ببخشیدا ... ولی یه لحظه شعار نده به حرف ما هم گوش کن.... خدای اون زمان کفار بت های سنگی و چوبی بود... بت مردم این زمان چیه؟ آیا به جز زیبایی و حس جلوه گری؟ پس اگه ما با گشت ارشاد و زور اومدیم به خدای اون توهین کردیم اون نمیاد از روی نادانی به خدای ما توهین کنه؟ (کما اینکه این کار را هم میکنند؟

    4- بازم شرمندم. شما هیچ آیه یا حدیثی در رابطه اینکه تفکیک پاک کردن صورت مساله نیست، نیاوردید. بحث داشت خوب جلو میرفت که شما با نوشتن یه سری حدیث مسیر بحث رو عوض کردید. طبق اون 8 بند داشتیم جلو میرفتیم ولی کار خراب شد. تا قبل از اون احادیث هم من حدیث و آیه ای از شما در تایید فرمایشاتتون ندیدم.

    5- من که خیلی به سوالات شما جواب دادم و خیلی از سوالام چه در این تاپیک چه در اون تاپیک بی پاسخ موند. باشه این بار هم روش...خیالی نیست. ولی گویا ما ان قلت داشتیم شما سوال میپرسید؟!!

    الف) مراجع عظام اصلا تلویزیون میبینند که وضع اسف بار فیلم های رسانه ملی رو دریابند؟
    مراجع عظام اصلا قدم مبارکشان را در ادارات دولتی یا خصوصی گذاشته اند؟
    مراجع عظام در مورد مراسم کذایی جشنواره فیلم و سینما که با حضور آنهمه بازیگر زن بد حجاب در سالن برج میلاد برگزار شد چه اعتراضی کردند؟
    مراجع عظام در مورد مراسم آب پاشی پارک آب و آتش چه اعلام موضعی کردند؟
    مراجع عظام.....؟
    (اگر عکس های این مراسمات را که گفتم ندیده اید بفرمایید لینک بدهم خدمتتان. در همین انجمن دوستان خبرش را گذاشته اند)

    اتفاقا سخن شما بجا نیست. باید اعتراف کنیم مراجع عظام ما هیچ از احوالات جامعه مخصوصا تهران نمیدانند. بحثی روی تسلط مراجع عظام روی فقه و احادیث و .... نیست. اما اینکه آنان را آگاه کامل نسبت به مسایل جامعه بدانیم اشتباه محض است. پس چرا انتخابات برگزار میکنیم و رای میدهیم؟ مگر علما از همه به وضع جامعه آگاه تر نیستند؟ خب بیایند در سمت ریاست جمهوری یا وکالت مجلس و .... زمام امور را بدست گیرند.

    مراجع عظام و علمایی که میگویید در این سی سال حکم خدا را نمیدانستند؟ چطور یک شبه و هماهنگ با رسانه های تخریبگر دولت؛ به یکباره غمخوار دانشگاه ها شدند؟

    ب)کار فرهنگی قطعا جمعیه. همین فرد بازی ها باعث شده که به هیچ نتیجه ای نرسیم. همین دوری و کنار کشیدن حوزه از دانشگاه ها و صدا و سیما باعث بروز چنین ناهنجاریها شده است.
    هنجار تعریف نکردن برای جوانان از سوی حوزه سبب شد تا جوان مملکت ما هنجار و ارزش خود را از فرهنگ غرب بگیرد. چه کسی باید اسلام ناب را برای این جوانان معرفی میکرد؟

    6- قبلا هم عرض کردم که از احادیثی که شما بدان اشاره میکنید هم کار فرهنگی استخراج میشود و هم تقوای فردی و هم امر به معروف و نهی از منکر. چرا شما فقط به بعد سوم آن چسبیده اید؟

    7- شما چطور از کسی که خوب و بد را از هم تشخیص نمیدهد انتظار دارید این چیزها را بفهمد و بداند؟ اگر کسی خوب و بد و اهم و مهم و اصل و فرع را از هم تشخیص داد که علامه دهر است. قطعا حکم دین خود را نیز میداند. به نظرم شما در این مقوله هی از این شاخه به آن شاخه میپرید.

    8- عرض ما هم این است که صورت نگرفته است. ما قبلا عرض کردیم خدمتتان 4 نمونه کار فرهنگی که تا به حال از سوی علما و مراجع عظام و در کل حوزه علمیه در سطح دانشگاه ها صورت گرفته است را بیان بفرمایید که متاسفانه رفت روی بقیه سوالهای بی جواب.

    9- همان امر به معروف و نهی از منکر عملی هم که میفرمایید در مراحل بعدی قرار دارد. هنوز پله های اول و دوم و سوم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ما طی نشده است.

    ملتمس دعا هستیم.

    یا علی
    بسم الله الرحمن الرحیم
    سلام علیکم جناب شهشهانی عزیز ماه مبارک هم اومد . ای خدا

    2- چی عرض کنم ؟ همه اولیای خدا که به باطن امور اشراف دارند، همه میفرمایند باید تفکیک بشه . بیش از این نمیتونم چیزی بگم . به عنوان یه نمونه برید از آقای توکل ( حفظه الله ) بپرسید .

    3- برادر من ، همون موقع که فرمود فحش ندید همون موقع هم آقا رسول الله ( صلی الله علیه و آله ) داشتند بتها رو میشکوندن و با بت پرستی مبارزه میکردند . فرمود سب نکن نه اینکه دست از مبازره بردار و به حال خودشون رها کن . کی تفکیک فحش دادنه اگه اینطوریه که هر آنچه طرف بت کرده نخوای باهاش مبازره کنی که بدی همه جا رو میگیره .

    4- من که اونجا عرض کردم بدین مضمون ، همه ی احادیث و آیات صریح در مطلب نیست بلکه نتیجه ی عقلی و متبادر اون تفکیک و جدایی محرم از نامحرم است و مقدماتی نیازه که در بحث ما مفقوده . با این چه میکنید اینها صریح در مطلبند :

    85- مولا علی ( علیه السلام ) میفرمایند :

    ای بندگان خدا ! بدانیدکه گفتگو و اختلاط مردان با زنان نامحرم سبب نزول بلا خواهد شدو دلها را منحرف میسازد و پیوسته به زنان چشم دوختن نور دیده را خاموش میگرداند و همچنین با گوشه ی چشم به زنان نگاه کردن از حیله و دامهای شیطلان است . ( بحار الانوار ج 74 ص 291 )

    86- آقا رسول الله ( صلی الله علیه و آله ) فرمودند :

    بین مردان و زنان فاصله و جدایی بیندازید زیرا هنگامی که مردان و زنان با هم تماس داشته باشند و رو در روی یکدیگر قرار گیرند جامعه به دردی مبتلا خواهد شد که درمان ندارد .


    الف ) مگه حتما باید مباشرت مستقیم داشته باشند این چه دلیلیه که بهش استدلال میکنید . فیلم مراسم رو نشون میدن خوبه ؟ تازه به شما عرض میکنم که قسمتی از اطلاعات و اسرار نظام به خدمت مراجع داده میشه که هیچ گاه من و ماها از اونها خبر دار نخواهیم شد . اونها بی حساب حرف نمیزنن ، آقای شهشهانی عزیز .

    فرق حکومت اسلامی با جمهوری اسلامی همینه که انتخابات انجام میشه مگر نه در حکم الهی که شور و مشورت و انتخابات و ... این حرفها نیست و این رو هم بدونید که حضرت حجت ( سلام الله علیه ) حکومت اسلامی تشکیل میدن نه جمهوری اسلامی . چون قراره حکومت الله بر مردم باشه نه مردم بر مردم .

    آقای شهشهانی دارید به مراجع و علمای بزرگ قم ، انگ سیاسی میزنید ؟! همچین انتظاری از شما نداشتم . هماهنگ با رسانه های تخریبگر !!! میدونید چه میفرمایید ؟!

    ب) اگه کار فرهنگی جمعی هست ، در جمع مورد هدف : منافق ، منکر ، مشرک ، گول خورده ، کم اطلاع ، ملحد ، مغرض ، لج باز و ... هزار نوع خلق و سلیقه و نوع داریم .

    اون موقع برای همه یه نسخه تجویز میکنید ؟ این همون عرض بنده است که کار فرهنگی توأمان باید باشه چون با اختلاف انواع روبرو هستیم که تک بعدی نمیشه کار کرد .

    اون که مغرض و دشمن و بدخواهه با تفکیک در هر درجه و جایگاهی حتی اگه همه بگن حالا دیگه وقتشه مخالف و سر دشمنی داره ، اون هم که گول خورده با توجیه سر عقل میاد و مخالفتی نخواهد داشت ، اون که از این آب گل آلود داره بهره میبره جلوش گرفته میشه ، اون هم که داره رنج میبره راحت میشه و روانش آزاد میشه ، اون که ... شما اضافه بفرمایید .

    7 و 8 و 9 - عزیز من همه میگن و گفتن و خواهند گفت از مرجع و روحانی و طلبه و حوزه و مومنین و مسجدی و هیئتی و بسیجی و حزب اللهی و ...اختلاط محرم و نامحرم درست نیست باید از هم جدا بشن وقتی با مختلط شدن ، حالا شما بفرما چه کردند ؟ عجب از شما


    التماس دعای فراوان
    یاعلی


    منمشتعلعشقعلیّمچهکنم

صفحه 5 از 7 نخستنخست 1234567 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 2 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 2 مهمان ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
کانال سپاه