نمایش نتایج: از 1 به 3 از 3

موضوع: مناظره شيطان

  1. #1
    کاربر کهنه کار golenarges آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jan 2011
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    13,591
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض مناظره شيطان

    بعد از آن كه به شيطان امر شد: به آدم سجده كند و آن ملعون سرپيچى نمود و حاضر نشد كه در برابر آدم سجده كند! فرشتگان با او گفت و گو كردند و او را سرزنش نمودند كه چرا بر آدم سجده نكردى و به اين وسيله خود را بدبخت و ملعون خدا و خلايق نمودى ؟
    در جواب گفت : من قبول دارم كه خداوند، هم آفريدگار من است و هم همه موجودات . او عالم ، قادر، حكيم و مدبر است ، از قدرت و مشيت و اراده او سؤ ال نمى شود؛ زيرا وقتى چيزى را اراده كند، فورا همان مى شود. الا اينكه 7 سؤ ال متوجه علم و حكمت او مى شود.
    ملائكه گفتند: اى ملعون ! آن هفت سال كه متوجه علم و حكمت خداوند است چيست ؟ شيطان گفت :
    اول اين كه ، خداوند قبل از اينكه مرا خلق كند، مى دانست در آينده چه رفتارى از من سر مى زند (كفر و شرك و مخالفت با او) پس چرا از اول مرا آفريد؟ و حكمت خلقت من چه بود؟
    دوم اين كه : حال كه مرا به حكمت و اراده خلق نمود، چرا مرا مكلف نمود تا او را بشناسم و از او پيروى كنم ، چه حكمتى در تكليف من بود؟ در حالى كه نه اطاعت و بندگى ، و نه نافرمانى منضررى به او نمى رسانيد.
    سوم ، حال كه مرا خلق كرد و به اطاعت از خود واداشت ، ومن هم او را شناختم و اطاعت نمودم ، چرا تكليفم نمود كه در مقابل آدم سجده كنم ؟اين چه دليلى مى توانست داشته باشد؛ در حالى كه سجده بر آدم ، بينش مرا نمى افزود؟
    چهارم ، حال كه مرا آفريد و به كارهايى فرمانم داد، من هم از روى دشمنى سجده نكردم ! چرا لعنتم كرد و مستحق عقاب دانست و از بهشت بيرونم راند؟ چه حكمتى بود كه به چنين سرنوشتى دچارم نمايد، با اين كه نه سودى براى او داشت و نه براى ديگرى ، مگر اين كه من زيان ديدم ؛ در حالى كه من هيچ كار قبيحى را مرتكب نشده بودم . فقط گفتم : من غير از تو را سجده نمى كنم . اطاعت و بندگى و سجده من فقط براى تواست ؟
    پنجم ، آن گاه كه مرا آفريد و به اطاعت از خود و سجده بر آدم واداشت و منهم از سجده بر آدم سرپيچى كردم ، از بهشت بيرونم كرد چرا دوباره راهم داد تا با نيرنگ هايم آدم را مغرور كنم و او هم از درخت منع شده بخورد؛ در نتيجه ، هم من و هم او را از بهشت بيرون كنند، و اين كار چه دليلى داشت ؟ در حالى كه اگر دوباره به بهشت راهم نمى داد، آدم براى هميشه در آن جا مى ماند و از مكر و حيله من در امان بود.
    ششم ، بر فرض كه مرا آفريد و دستورهايى درباره بندگى و شناخت و اطاعت ازخود به من داد و من سرپيچى كردم ، و تا قيامت ميان ما دشمنى پديد آمد. چرا بار ديگرمرا بر او و فرزندانش چيره ساخت ، به گونه اى كه من و اولادم آنان را ببينيم ، ولى آنان من و اولادم را نبينند؟ چرا بايد مكر و حيله هاى من در آنها اثر كند ولى قدرت و قوت ايشان در من و اولادم اثر نكند؟ براى اين كارش چه حكمتى نهفته بود؟
    درحالى كه خداوند آنان را بر فطرة اسلام و خداشناسى خلق نمود و ايشان مطيع و فرمانبردار بودند. اگر من بر آنها مسلط نبودم براى ايشان بهتر و موافق حكمت و اراده خداوند بود.
    هفتم ، گيرم كه من همه كارهاى خود را بپذيرم و به نافرمانى هاى خويشاعتراف كنم . چرا وقتى من گفتم : خدايا! مهلتم بده تا روز قيامت ، خداوند فرمود: تو را مهلت دادم تا روز معلوم و حرف مرا قبول فرمود و مرا مهلت داد؟ در اين مهلت دادن چه حكمتى بود؟ چرا بعد از آن قضايا مرا هلاك نكرد؟ اگر بعد از آن كه مرا از بهشت راند، نابود مى كرد و براى هميشه همه آفريده ها، از دست من راحت مى شدند و ديگر شر و فسادى در عالم واقع نمى شد. سپس آن ملعون گفت : آيا اگر همه هستى در خير بود بهتر نبود تا اين كه خير و شر مخلوط هم باشند؟ اگر من نبودم شرى در عالم نبود و عالم يك پارچه خير بود. آن ملعون در آخرين مناظره اش گفت : دليل و حجت من برمخالفتم با حضرت آدم عليه السلام و سجده نكردنم اين است . جواب مرا بدهيد. اماملائكه نتوانستند جواب او را بدهند.
    [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]

    [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]


    {محتواي مخفي}

  2. # ADS
    Circuit advertisement
    تاریخ عضویت
    Always
    محل سکونت
    Advertising world
    نوشته ها
    Many

     

    حرز امام جواد

     

  3. #2
    حرفه ای skarlet آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jun 2011
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    449
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    جدا اگر ما هم مثل شیطان تعقل می کردیم هبچ وقت در برابر خدا نافرمانی نمی کردیم
    هم جسم من ازخاک است هم خاک شود روزی
    این خط من از دفتر هم پاک شود روزی
    هر کس که مرا خواهد این خط مرا خواند
    شاید که به یاد من غمناک شود روزی

  4. #3
    حق آب و گل داره یاصاحب الزمان آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    نوشته ها
    1,875
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط golenarges نمایش پست ها
    بعد از آن كه به شيطان امر شد: به آدم سجده كند و آن ملعون سرپيچى نمود و حاضر نشد كه در برابر آدم سجده كند! فرشتگان با او گفت و گو كردند و او را سرزنش نمودند كه چرا بر آدم سجده نكردى و به اين وسيله خود را بدبخت و ملعون خدا و خلايق نمودى ؟
    در جواب گفت : من قبول دارم كه خداوند، هم آفريدگار من است و هم همه موجودات . او عالم ، قادر، حكيم و مدبر است ، از قدرت و مشيت و اراده او سؤ ال نمى شود؛ زيرا وقتى چيزى را اراده كند، فورا همان مى شود. الا اينكه 7 سؤ ال متوجه علم و حكمت او مى شود.
    ملائكه گفتند: اى ملعون ! آن هفت سال كه متوجه علم و حكمت خداوند است چيست ؟ شيطان گفت :
    اول اين كه ، خداوند قبل از اينكه مرا خلق كند، مى دانست در آينده چه رفتارى از من سر مى زند (كفر و شرك و مخالفت با او) پس چرا از اول مرا آفريد؟ و حكمت خلقت من چه بود؟
    دوم اين كه : حال كه مرا به حكمت و اراده خلق نمود، چرا مرا مكلف نمود تا او را بشناسم و از او پيروى كنم ، چه حكمتى در تكليف من بود؟ در حالى كه نه اطاعت و بندگى ، و نه نافرمانى منضررى به او نمى رسانيد.
    سوم ، حال كه مرا خلق كرد و به اطاعت از خود واداشت ، ومن هم او را شناختم و اطاعت نمودم ، چرا تكليفم نمود كه در مقابل آدم سجده كنم ؟اين چه دليلى مى توانست داشته باشد؛ در حالى كه سجده بر آدم ، بينش مرا نمى افزود؟
    چهارم ، حال كه مرا آفريد و به كارهايى فرمانم داد، من هم از روى دشمنى سجده نكردم ! چرا لعنتم كرد و مستحق عقاب دانست و از بهشت بيرونم راند؟ چه حكمتى بود كه به چنين سرنوشتى دچارم نمايد، با اين كه نه سودى براى او داشت و نه براى ديگرى ، مگر اين كه من زيان ديدم ؛ در حالى كه من هيچ كار قبيحى را مرتكب نشده بودم . فقط گفتم : من غير از تو را سجده نمى كنم . اطاعت و بندگى و سجده من فقط براى تواست ؟
    پنجم ، آن گاه كه مرا آفريد و به اطاعت از خود و سجده بر آدم واداشت و منهم از سجده بر آدم سرپيچى كردم ، از بهشت بيرونم كرد چرا دوباره راهم داد تا با نيرنگ هايم آدم را مغرور كنم و او هم از درخت منع شده بخورد؛ در نتيجه ، هم من و هم او را از بهشت بيرون كنند، و اين كار چه دليلى داشت ؟ در حالى كه اگر دوباره به بهشت راهم نمى داد، آدم براى هميشه در آن جا مى ماند و از مكر و حيله من در امان بود.
    ششم ، بر فرض كه مرا آفريد و دستورهايى درباره بندگى و شناخت و اطاعت ازخود به من داد و من سرپيچى كردم ، و تا قيامت ميان ما دشمنى پديد آمد. چرا بار ديگرمرا بر او و فرزندانش چيره ساخت ، به گونه اى كه من و اولادم آنان را ببينيم ، ولى آنان من و اولادم را نبينند؟ چرا بايد مكر و حيله هاى من در آنها اثر كند ولى قدرت و قوت ايشان در من و اولادم اثر نكند؟ براى اين كارش چه حكمتى نهفته بود؟
    درحالى كه خداوند آنان را بر فطرة اسلام و خداشناسى خلق نمود و ايشان مطيع و فرمانبردار بودند. اگر من بر آنها مسلط نبودم براى ايشان بهتر و موافق حكمت و اراده خداوند بود.
    هفتم ، گيرم كه من همه كارهاى خود را بپذيرم و به نافرمانى هاى خويشاعتراف كنم . چرا وقتى من گفتم : خدايا! مهلتم بده تا روز قيامت ، خداوند فرمود: تو را مهلت دادم تا روز معلوم و حرف مرا قبول فرمود و مرا مهلت داد؟ در اين مهلت دادن چه حكمتى بود؟ چرا بعد از آن قضايا مرا هلاك نكرد؟ اگر بعد از آن كه مرا از بهشت راند، نابود مى كرد و براى هميشه همه آفريده ها، از دست من راحت مى شدند و ديگر شر و فسادى در عالم واقع نمى شد. سپس آن ملعون گفت : آيا اگر همه هستى در خير بود بهتر نبود تا اين كه خير و شر مخلوط هم باشند؟ اگر من نبودم شرى در عالم نبود و عالم يك پارچه خير بود. آن ملعون در آخرين مناظره اش گفت : دليل و حجت من برمخالفتم با حضرت آدم عليه السلام و سجده نكردنم اين است . جواب مرا بدهيد. اماملائكه نتوانستند جواب او را بدهند.



    بسم الله الرحمن الرحیم
    صلی الله علیک یا مولای یا صاحب الزمان ( صلوات الله علیک )
    سلام علیکم

    متشکرم از مطلبتان

    جای تعجبه که چرا ملائک جواب اون ملعون رو نتونستند بدن !!!

    بی تقصیرن اونها آخه در میانشان :

    شیخ مفید ، سید مرتضی ، مقدس اردبیلی ، شیخ اعظم ، علامه مجلسی ، فیض کاشانی ، شهید اول و ثانی ، امام خمینی ، شیخ صدوق ، شیخ الطائفه ، آسد علی آقا قاضی ، سید کشمیری ، آخوند ملّا صدرا ، علامه طبابایی ، علامه حسن زاده آملی ، آیت الله جوادی آملی و ... ( رضوان الله علیهم - عطّر الله مرقدهم الشریف - اعلی الله مقامهم الشریف - حفظهما الله ) نداشتند تا جواب دندان شکن بهش بدهند .

    اگه ملائک ماندند امّا علمای ما هستند و از شیطان میپرسند که :

    1- معلمی که از قبولی و ردشدن شاگردش خبر داره ، این دانستن چه تاثیری در قبولی و ردّی شاگرد داره ؟؟؟

    2- بعدش هم : مگه حکمتهای الهی تک بعدی و خطی است که قیاس به نفس کردی و گفتی که در من حکمتی نبود . پس چرا اینطور کرد خدا ؟

    3- بعدش هم : حکمت و سرّ اعمال الهی - که بیشمارند - بر اهلش ( عباد الله ) ، آن هم بمقدار توانش باز میشه ، آن هم گوشه ای از آن که سینه ی تمام خلائق جز معصوم ( علیه السلام ) توان حمل اسرار حکمت الهی رو نداره و حکمت بر تو حرام است .

    4- بعدش هم : چون تو نفهمیدی دلیل بر نبودن نیست . عدم الوجدان دلیل بر عدم الوجود نیست .

    5- بعدش هم : اتفاقات بعدی ثابت کرد بر همه ی خلائق که در آن واقعه و کار خدا سراسر حکمت بوده پس نقض غرضی پیش نیومده .



    فعلا اینها رو جواب بده تا بعدا .



    التماس دعا
    یاعلی

    منمشتعلعشقعلیّمچهکنم

    یا أبانا یاصاحب الزمان إستغفرلنا ذنوبنا إنّا کنّا من الخاطئین
    ویرایش توسط یاصاحب الزمان : 18-10-2011 در ساعت 17:04


    بر مشامت گر رسید از قبر من بوی بهشت
    کن یقین پای نگارم بر مزارم رفته است


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. شیطان در سريال «سقوط يك فرشته» بزرگنمایی شده است
    توسط mahdy2021 در انجمن مباحث ديگر بخش اسلامی
    پاسخ: 5
    آخرين نوشته: 31-08-2011, 23:54
  2. مرگ و شيطان
    توسط vorojax در انجمن معادشناسی
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 27-07-2011, 16:54
  3. آيا نحله‌هاي جديد مثل شيطان پرستان احكام فقهي هم براي خود جعل كرده‌اند؟
    توسط mahdishata در انجمن جريان هاي نوظهور و روشن فکری دینی
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 30-06-2011, 16:24
  4. سايه هاي شوم
    توسط saaghar در انجمن شیطان شناسی
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 16-03-2011, 17:15
  5. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 19-09-2010, 10:17

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
کانال سپاه