صفحه 1 از 4 1234 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 36

موضوع: صیغه خوب یابد

  1. #1
    اخراج شده
    تاریخ عضویت
    Feb 2009
    نوشته ها
    186
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض صیغه خوب یابد

    به نظر شما دوست عزیز آیا صیغه در اسلام جای دارد یانه اگر دارد از لحاظ اجتماعی چه نفع ها و چه ضرر های دارد

  2. # ADS
    Circuit advertisement
    تاریخ عضویت
    Always
    نوشته ها
    Many

     

    حرز امام جواد

     

  3. #2
    داره خودمونی میشه
    تاریخ عضویت
    Jun 2008
    نوشته ها
    58
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض RE: صیغه خوب یابد

    دوست عزیز سلام
    چون گفتی به نظر شما ، من هم نظرم رو می گم
    به نظر بنده صیغه می تونه عاملی باشه برای جلوگیری از ابتذال جامعه (همین چیزی که کم کم ما هم داریم درگیرش می شیم )
    به شرطی که در صیغه کردن هم مراقبه ای از طرف جامعه وجود داشته باشه و گرنه بحث صیغه کردن هم همون مقدار می تونه
    واسه جامعه خطرناک باشه
    به نظر من اگه به امر صیغه با دید اسلامی نگاه بشه و عمل بشه صیغه میتونه باعث جلوگیری خیلی از ابتذالات امروزی بدل بشه.
    .
    .
    یا علی

  4. #3
    اخراج شده
    تاریخ عضویت
    Feb 2009
    نوشته ها
    186
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض RE: صیغه خوب یابد

    خیلی ممنون از نظرتون

  5. #4
    حرفه ای SuNny آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2008
    محل سکونت
    Isfahan
    نوشته ها
    848
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض RE: صیغه خوب یابد

    یه چیزه دیگه هم من بگم :
    نباید به صیغه به عنوان جایگزین ازدواج نگاه کنیم که این خیلی خطرناکه .....همینطور نباید صیغه ملعبه دست هوس بازها بشه که اونم خیلی خطرناکه .
    باید اول دید که صیغه برای چی وضغ شده توی چه شرایطی باید ازش استفاده کرد و چه کسی باید ازش استفاده کنه .
    ( که اگه بقیه دوستان نظراتشون رو بدهند فکر کنم خیلی بهتر باشه )

  6. #5
    اخراج شده
    تاریخ عضویت
    Feb 2009
    نوشته ها
    186
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض RE: صیغه خوب یابد

    خیلی ممنون از نظر شما دوست عزیز

  7. #6
    مدیرکل انجمنهای نور آسمان vorojax آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jun 2008
    محل سکونت
    همشهری حضرت عشق
    نوشته ها
    7,305
    تشکر
    6
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض RE: صیغه خوب یابد

    سلام دوست عزیز...
    به نظر من هر چیز جا و مکانی دارد و بسیاری چیزها می شود استفاده خوب یا بد کرد ...
    صیغه هم همینطور وابسته به شرایط و برای به فساد کشیده نشدن جامعه و..... خوب است
    اما عده نیز کلاه شرعی سر خود می گزارند!! و سوء استفاده می کنند!! به قولی الواتی گری شرعی راه می اندازند!!
    مثلا صیغه برای کسی خوب است که سنش بالا است توانایی زن گرفتن ندارد و..و..اخرین راه چاره صیغه است برای جلوگیری از فساد
    یا زنان هم همینطور بلاخره اتفاقاتی برای عده از انها می افتد و شوهر کردن دوباره هم تو این جامعه کشکی کنه نیست!! و باز برای جلوگیری از فساد...
    اما عده از جوانان با این که توانایی زن گرفتن دارن و اینکه شهوت به سراغ انها نیامده بلکه انها به سراغ ان رفته و هیچ مبارزه ای برای کنترل ان انجام نمی دهند و هر ماه با شخصی هستند به اسم صیغه!! این هم استفاده بدش!!که سر خود را گول می مالند!!
    یا علی

  8. #7
    اخراج شده
    تاریخ عضویت
    Feb 2009
    نوشته ها
    186
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض RE: صیغه خوب یابد

    خیلی ممنون

  9. #8
    کاربر ممتاز
    تاریخ عضویت
    Aug 2008
    نوشته ها
    428
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض RE: صیغه خوب یابد

    حالا خود شما نظرتون چيه؟

  10. #9
    اخراج شده
    تاریخ عضویت
    Feb 2009
    نوشته ها
    186
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض RE: صیغه خوب یابد

    این هم نظر من حرام
    هخردمند به آنچه كه درباره ي متعه (صيغه) گفته شده است مرا خبر ده، و كسي كه گفته آن حلال است همانند كسي است كه در رجعت گفته (اعتقاد به رجعت داشته)، دروغ گفتيد، خداوند چيزي را كه با خدعه و نيرنگ شباهت داشته باشد دوست ندارد. او (زن صيغه اي) در يك طهر دو شوهر دارد و در طهري ديگر هفت شوهر وقتي كه اين يكي (زن صيغه اي) رها كند آن ديگري با شفعه ((حق همسايگي)) آن را مي گيرد پس اين زن از هر انساني (كه با او صيغه كرده) در رحمش يادگاري دارد.

    الحمدلله رب العالمين والصلاة والسلام على المبعوث رحمة للعالمين وعلى آله وصحبه ومن اتبع هداه إلى يوم الدين, أما بعد.

    نكاح موقت يكي از مسائل اختلافي و جنجالي بين مسلمانان و اهل تشيع است كه در طي احاديث صحيح و آيات مختلفي حرمت آن به اثبات رسيده است و تا روز قيامت نيز بنا به همان روايات و آيات حرام گرديده است، ولي اهل تشيع احاديث و روايات جعلي و خود ساخته اي را به ائمه و پيامبر اكرم نسبت داده اند كه به وسيله آن اكاذيب و روايات جعلي حلت و جواز آن را ثابت مي نمايند كه به غير از زنان زناكار و بداخلاق هيچ زن ديگري قادر و حاضر به انجام چنين كاري نمي شود، صحابه بزرگوار و تابعين گرانقدر آن حضرت -صلي الله عليه وسلم- به حرمت آن قائل بوده اند كه نظريات و اقوال زرين آنان نيز در تاريخ و كتابهاي معتبر درج گرديده است، ولي روافض به خاطر اتباع شيطان و شهوات نفساني، آن نظريات و روايات را ناديده گرفته كه مذهب آنان بر گرفته از مذاهب و اديان مختلف است كه به طور خلاصه مي توان گفت مذهب تشيع مذهبي مخترع و خود ساخته است كه اصل و نسب ندارد، تشيع تنها به وضع و جعل روايات جعلي اكتفا ننموده اند بلكه پا را از آن نيز فراتر گذاشته و نظريات جعلي و خود ساخته اي را به صحابه بزرگوار و جليل القدر نسبت داده اند كه براي قانع نمودن خوانندگان آن نظريات و روايات منابع و ماخذ جعلي ديگري را كه هرگز در آن كتابها مانند آن روايات و نظريات يافته نمي شود را نيز نقل نموده اند.

    اين حربه اي است كه پس از روي كار آمدن روحانيت تشيع در كشور ايران به كثرت از آن استفاده مي نمايند- كه به طور نمونه و مثال مي توان به نمونه هاي زير اشاره كرد:



    1) روايت حلت و جواز متعه صيغه كه از كتاب سنن ترمذي آن را نقل مي نمايند.



    2) سخن دروغين را، فكيكي در كتاب متعه و محمد تقي الحكيم در كتاب الزواج الموقت و عبدالحسين شرف الدين در كتاب المسائل الفقهيه نقل نموده اند، اگر به دقت بنگريم در مي يابيم كه طعن بر صحابه جزء اصول مهم و اساسي مذهب تشيع است كه به وسيله آن سابق و عملكرد را مورد انتقاد قرار مي دهند، آنچه در اين صفحات مي خوانيد سخنان و جملاتي است كه در رد بر نظريه، خميني كه مدعي جواز صيغه است و معتقد است كه حضرت عمر بن الخطاب حرمت نكاح موقت پس از اينكه پيامبر او را حلال كرده را اعلام ننموده است، با وجود اينكه خميني به حقيقت و واضح مي داند كه نكاح موقت در شريعت اسلامي جايگاهي ندارد و آن از لابلاي روايات تشيع و نظريات ائمه به اين نظر رسيده است ولي از كليه آن روايات براي حفظ مقام و رتبه ي خويش و ازدياد محبوبيت اش از همه ي آن روايات چشم پوشي مي نمايد او نه تنها به سلف صالح اهانت نموده است بلكه رهرو راه كساني بوده است كه با صحابه مخالفت و دشمني سرسختي داشته اند كه همچون خوارج خود را مسلمان و صحابه را كافر مي پندارند، اسلاف امت اسلامي در دوران خود از صحابه و افترائاتي كه بر آن مي بستند به طور كلي دفاع مي نمودند و به نقد و بررسي افترائات مي پرداختند كه به طور نمونه مي توان به مسئله متعه و ازدواج موقت اشاره كرد ولي خميني در كتاب كشف الأسرار در صفحه 118-117 مسئله متعه را يكي از مخالفات حضرت عمر بن الخطاب با قرآن بر مي شمارد وي چنين مي نويسد:

    "نكاح موقت به اجماع مسلمانان در زمان پيامبر تا وفات وي جايز و حلال بود و توسط هيچ ناسخي منسوخ نگشته است و از حضرت جابر بن عبدالله در صحيح مسلم نقل شده است كه ايشان مي فرمايد: ما در عهد رسول الله و دوران خلافت حضرت ابوبكر متعه مي نموديم ولي عمر آن را حرام گرداند و از آن نهي كرد و از حضرت عمر نقل شده است كه ايشان بر روي منبر فرمودند، دو متعه در زمان رسول الله بوده اند كه من از آن دو نهي و بر آن معاقبه و عتاب مي نمايم آن دو عبارتند از متعه حج و متعه زنان، اين گفته ي وي ((عمر بن الخطاب)) مخالف صريح آيه: ﴿فَمَا اسْتَمْتَعْتُمْ بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ﴾ ترجمه: پس كسي كه لذت گرفتيد از زنان بدهيد ايشان مهر مقرر كرده شان را، است. علامه طبري از جمع كثيري از مفسيرين صحابه من جمله از ابي ابن كعب، ابن عباس، سعيد بن جبير و سدي نقل مي نمايد كه اين آيه درباره ي متعه زنان و ازدواج موقت است با وجود اينكه حضرت عمر نيز بر روي منبر اعلام نمودند كه در زمان پيامبر ازدواج موقت جايز و حلال بوده است و من از آن نهي مي نمايم."

    به منظور رد و پاسخ مفتريات خميني به تحرير و چاپ اين كتاب اقدام نمودم اميدوارم كه خداوند متعال آن را از بنده بپذيرد و ثواب و اجر آن را در ميزان و حساب اعمال ما قرار دهد.



    آنچه در اين رساله مي خوانيد مشتمل بر مباحث و عناوين زير است:



    1- نقد و بررسي حلت و حرمت ازدواج موقت و بيان افتراء حرمت از طرف تشيع به حضرت عمر بن الخطاب -رضي الله عنه- با ذكر روايات و مسانيد تحريم نكاح موقت از ديدگاه صحابه و تابعين.



    2- نظريه اهل بيت و ائمه پيرامون نكاح موقت و حرمت آن از زبان و روايت صحيح و مستند اهل بيت رضوان الله عليهم اجمعين و نقد و بررسي روايت جعلي و اكاذيب منسوبه به ائمه و اهل بيت رضوان الله عليهم اجمعين.



    3- افترائات تشيع و نقد و بررسي نظريات دروغين آنان به ابن عباس، ابن عمر و حضرت اسماء بنت ابي بكر. (رضي الله عنهم).



    4- ابطال و رد نظريه استدلالي تشيع از آيه ﴿فَمَا اسْتَمْتَعْتُمْ بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِيضَةً﴾.



    5- عجايب و غرائب متعه از ديدگاه تشيع و بيان روايات شگفت انگيز جعلي آنان پيرامون ازدواج موقت و در پايان اميدوارم كه خداوند منان اين عمل را به درگاه خود بپذيرد و بوسيله آن نويسنده و خواننده را مشفع و بهره مند گرداند و در صورتي كه برادران به خطاء و يا اشتباهي بر خوردند مرا از آن مطلع گرداند تا در چاپهاي بعدي تكرار نشود.

    وآخر دعوانا أن الحمد لله رب العالمين.



    أبو عبدالرحمن محمد مال الله.[hr]
    این هم دلیل زنده:
    س – خانم مي شود نظر شما را راجع به ازدواج موقت (صيغه) سوال كنم؟
    ج – آقا بي زحمت از من سوال نكنيد كاري نكنيد سفره دلم را باز كنم زيرا طاقت شنيدن چنين حرفهايي را نداريد. با سماجت سوال مي كنم خانم از روي نيمكت بلند مي شود و روي نيمكت ديگري مي نشيند از او مجدداً سوال مي كنم خانم نظر شما نسبت به ازدواج موقت (صيغه) چيست؟

    اول خودتان را معرفي كنيد؟
    من ليدا – اهل و ساكن تهران متولد 1358 داراي تحصيلات ديپلم و در خانواده اي متوسط زندگي مي كردم دو خواهر بوديم و دو برادر زندگي خوب و راحتي داشتيم و در ضمن خانواده ام خيلي مذهبي سرسخت بودند سال آخر دبيرستان بودم كه به يك سري كتب ديني دست پيدا كردم كه در مورد ازدواج موقت يعني همان صيغه در آن چيزهايي نوشته بود و از ثواب در مورد متعه و مساله متعه ذهن مرا به خود مشغول كرده بود اتفاقاً روزي از مدرسه به خانه مي آمدم كه به يك جوان خيلي متين برخورد كردم كه با من حال و احوال كرد ولي من اهميت ندادم اين كار چند روز انجام مي گرفت خلاصه يك روز جلو مرا گرفت سپس نام مرا سوال كرد به او گفتم اسم من ليدا است من از او پرسيدم اسم شما چيست در پاسخ به من گفت اسم من اسفنديار است ايشان از من خواستگاري كرد با خود گفتم جواني كه در آينده مرا خوشبخت كند اوست خلاصه غروب بود اسفنديار از من جدا شد و من از او خداحافظي كردم و به خانه رفتم. در روز بعد اسفنديار را ديدم او به من گفت ما براي اينكه با هم محرم شويم متعه را انجام مي دهيم من همراه با اسفنديار پيش يك روحاني رفتيم روحاني به حاج آقا موسوي معروف بود من ماجراي خود را براي روحاني مزبور گفتم كه خانواده من نسبت به آبرو و حيثيت خيلي پايبند هستند پدر و مادرم نبايد بفهمند آيا صيغه جايز است ايشان گفتند اگر خودتان مي خواهيد اشكالي ندارد ولي تماس جنسي با هم نداشته باشيد ايشان صيغه محرميت را جاري كرد و مجدداً به اسفنديار گفت كه با من تماس جنسي نداشته باشد پدر و مادر من و پدر و مادر اسفنديار از ماجرا باخبر نبودند البته پدر و مادر اسفنديار در شهرستان زندگي مي كردند اسفنديار در تهران خانه مجردي داشت در اوايل من و اسفنديار با هم برخوردهاي خيلي محترمانه اي داشتيم بعدها من و اسفنديار هر چه به هم نزديكتر مي شديم حس شهواني كنترل را از ما مي ربود من و اسفنديار در دنياي ديگري غرق شديم دوستي من و اسفنديار همانند دوستي پنبه و آتش بود سرانجام من از اسفنديار حامله شدم پس از اينكه خانواده ام ماجرا را فهميدند قصد كشتنم را داشتند به ناچار از خانه فرار كردم و در بيمارستان وضع حمل نمودم.

    س- ببخشيد حالا نظرتان نسبت به صيغه چيست؟
    ج- صيغه يعني راهي براي انجام زنا، صيغه يعني راهي به سوي بدبختي.

    س- مگر دولت به عنوان يك بي پناه به شما آسايشگاه نمي دهد؟
    ج- بله قرار مي دهد اما خود ماموران دولت از هر زن و دختري كه در آسايشگاهها باشند فقط استفاده جنسي مي نمايند و حتي زماني كه زنداني شدم مسئولين درجه يك زندان با من عمل زنا را انجام دادند.
    حاج آقا ايسن همه زنهاي علاف را در پاركها مشاهده مي كنيد اينها همه زنهايي آواره اي همانند من و بدتر از من هستند كه فريب اسلام را خورده اند اين چگونه اسلامي است كه در آن شهوتراني رايج است من فكر مي كنم در يهود هم چنين چيزهايي نباشد من به علت مشكلاتي كه برايم پيش آمده اگر بگويم از هر چه مرد در دنياست متنفرم شما باور مي كنيد؟[hr]
    :rose:دوستان در صورت هر گونه توهین در این کتاب که به شیعه زده شده است معذرت می خواهم من در این پست فقط مقدمه ی کتاب را ارسال کردم که گفته هایش شاید بدون دلیل با شد اما در پست های بعدی مطالبی را ارسال می کنم که با دلیل از کتب شیعه باشد با ما همراه باشید:rose:

  11. #10
    داره خودمونی میشه
    تاریخ عضویت
    Jun 2008
    نوشته ها
    58
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض RE: صیغه خوب یابد

    نقل قول نوشته اصلی توسط KARAVAN
    این هم نظر من حرام
    rose:
    به به عجب فتوای محکمی
    دوست عزیز اگه چیزهای دیگری هم هست که به نظر شما حرام است
    و ما تشیع حلالش کردیم بگید تا بدونیم .
    راستی یه پیشنهاد میگم این بارو با یه زندانی سیاسی مصاحبه کنید شاید
    بتونید یه چند مورد دیگه واسه حرام اعلام کردن اعتقادات تشیع پبدا کنید.[hr]
    [quote=KARAVAN]
    ا

صفحه 1 از 4 1234 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
کانال سپاه