صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 13

موضوع: 41 حدیث قدسی

  1. #1
    حرفه ای ali20 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2008
    محل سکونت
    لطفا پارک نفرمایید.!!!!
    نوشته ها
    432
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض 41 حدیث قدسی

    بسم الله الرحمن الرحیم .

    3 صــــــــــــلوت ختم فرمایید





    قال الله عزّوجلّ:

    به‌راستي در‌مي‌گذرم از مردمان مسلماني كه ولايت امام عادلي را كه از جانب خداوند است پذيرفته‌اند.(كافي1/376)

    قال الله عزّوجلّ
    تندي نكن با كسي كه تو را بر او مسلط كردند تا با تو تندي نكنم.(كافي2/303)


    قال الله عزّوجلّ
    در نهان و نيز هنگام شادماني به ياد من باش تا در غفلت‌ها به يادت باشم.(امالي صدوق/254)


    قال الله عزّوجلّ
    اي آدم! آن‌چه بين من و توست: از تو دعا و از من اجابت.(الخصال1/244)


    5 قال الله عزّوجلّ
    اي آدم! هركدام از فرزندان تو قصد انجام كار نيكي كند، اگر انجام ندهد يك كار نيك و اگر انجام دهد، ده برابر نوشته خواهد شد.(كافي2/440)


    قال الله عزّوجلّ
    اي موسي! آرزوهاي بسياري براي دنيا نداشته باش، زيرا دلت را سخت مي‌كند و كسي كه دلش سخت باشد از من دور مي‌شود.(كافي8/42)


    قال الله عزّوجلّ
    اي موسي! نزد من از بسياري گناه فرياد برآور، همانند گناه‌كاري كه از دشمنش مي‌گريزد.(كافي8/42)


    قال الله عزّوجلّ
    اي موسي! مرا در هيچ حالتي فراموش نكن و از بسياري مال سرمست نشو.(كافي8/45)



    قال الله عزّوجلّ

    اي موسي! توبه را زود انجام بده و گناه را براي بعد بگذار.(كافي8/46)



    قال الله عزّوجلّ
    آن‌گاه كه در برابر من به نماز مي‌ايستي، شتاب نكن.(‌كافي8/46)



    قال الله عزّوجلّ
    اي موسي! هر‌كه از گناهكاران نزد تو آمد و به تو پناه برد، بگو خوش آمدي و آسوده شدي، چه جايگاه بزرگي است پيشگاه خداوند جهان. و بر ايشان آمرزش بخواه و بر ايشان مانند يكي از خودشان باش.(كافي8/48)



    قال الله عزّوجلّ
    نيكي ده برابر پاداش دارد و يك گناه نابود‌كننده است.(‌كافي8/49)



    قال الله عزّوجلّ
    اي فرزند آدم! خودت را محو بندگي من كن تا دلت را پر از بي‌نيازي كنم.(‌كافي2/83)



    قال الله عزّوجلّ
    شكر، نعمت‌ها را افزون و از ديگران بي‌نياز مي‌كند.(‌كافي2/94)


    قال الله عزّوجلّ
    هرگونه مي‌خواهي باش كه با هر دست كه دهي از همان دست مي‌گيري.(‌كافي2/138)



    قال الله عزّوجلّ
    هر‌كه مرا ياد كند همدمش مي‌شوم.(كافي2/496)



    قال الله عزّوجلّ
    مال بسيار، گناهان را از ياد مي‌برد.(كافي2/497)



    قال الله عزّوجلّ
    ياد من، هر جايي زيباست.(كافي2/497)




    قال الله عزّوجلّ

    آن‌گاه كه مرا ياد مي‌كني، فروتن باش.(‌كافي2/497)



    قال الله عزّوجلّ
    زبان را در پس انديشه قرار ده تا در امان باشي.(‌كافي2/498)



    قال الله عزّوجلّ
    با مستحبات به من نزديك شو.(كافي8/132)



    قال الله عزّوجلّ
    اي عيسي!آن كه بر من شوريده و گناه مي‌كند تو را نفريبد. روزي مرا مي‌خورد و ديگري را بندگي مي‌كند...آن‌چنان او را به بند مي‌كشم كه راه گريزي نداشته باشد.(كافي8/133)




    قال الله عزّوجلّ
    بايد كه زبانت در نهان و آشكار، يكي باشد.(كافي8/134)




    قال الله عزّوجلّ
    اي داوود! همان‌گونه كه نزديك‌ترين مردم به خدا، فروتنان هستند، دورترين مردم از خدا، متكبران هستند.(كافي2/124)




    قال الله عزّوجلّ
    هر‌كه بنده‌ي مؤمن مرا بيازارد، بايد با من اعلام جنگ كند.(كافي2/305)




    قال الله عزّوجلّ
    اي محمد!
    هر‌كه ولي مرا بيازارد به جنگ من برخاسته است.(كافي2/352)




    قال الله عزّوجلّ
    بنده‌ام با چيزي بهتر از واجبات به من نزديك نمي‌شود. و با نافله(كارهاي مستحبي) به من نزديك مي‌شود تا اينكه دوستش بدارم. آن‌گاه كه دوستش بدارم، من گوش او خواهم شد كه با آن مي‌شنود و ديده‌ي او كه با آن مي‌بيند و زبان او كه با آن سخن مي‌گويد و دست او كه قدرت‌نمايي مي‌كند. اگر دعايم كند اجابتش مي‌كنم و اگر از من بخواهد به او مي‌دهم.(كافي2/353)



    قال الله عزّوجلّ
    واي بر كساني كه با فريب، دين را به دنيا مي‌فروشند.(كافي2/299)



    قال الله عزّوجلّ
    اي احمد! پرهيزكاري، زينت مؤمن و ستون برپايي دين است.(ارشادالقلوب1/203)




    قال الله عزّوجلّ
    اي احمد! عبادت ده بخش دارد كه نُه بخش آن، به دست آوردن روزي حلال است.(ارشادالقلوب1/203)




    قال الله عزّوجلّ
    اي احمد! مي‌داني به كدام دليل تو را بر ديگر انبيا برتري دادم؟ به دليل يقين و حسن خلق و سخاوت نفس و دلسوزي براي مردم.(ارشادالقلوب1/205)





    قال الله عزّوجلّ
    اي احمد! انديشه‌ات را به‌كار گير پيش از آن‌كه از دست برود، زيرا كسي كه انديشه‌اش را به‌كار بندد، اشتباه نمي‌كند و گرفتار سركشي نمي‌شود.(ارشادالقلوب1/205)



    قال الله عزّوجلّ
    چنان‌كه هيچ درختي بدون ميوه كامل نيست، ايمان نيز بدون كنار‌گذاشتن كارهاي حرام كامل نمي‌شود.(علل‌الشرايع1/250)



    قال الله عزّوجلّ
    برادرت علي را بشارت ده، كه من دوست‌دار او را عذاب نمي‌كنم و به دشمن او رحم نمي‌كنم.(امالي صدوق39)



    قال الله عزّوجلّ
    لا اله الله دژ(امان) من است، كسي كه وارد آن شود، از عذاب من در امان است.(امالي‌الصدوق235)



    قال الله عزّوجلّ
    (اي آدم!) اگر اين‌ها(اهل بيت عليهم‌السلام) نبودند، نه تو را مي‌آفريدم و نه بهشت و جهنم را، و نه آسمان و زمين را.(معاني‌الاخبار124)




    قال الله عزّوجلّ
    من بي‌نيازترين شريك هستم، هر كس كاري انجام دهد و ديگري را (با من) شريك كند، من از آن (كار) بيزارم و آن (كار)، براي همان شريك خواهد بود.(بحار67/222)



    قال الله عزّوجلّ
    ولايت علي بن ابي طالب(ع) دژ (امان) من است هركه وارد آن شود، از عذاب من در امان خواهد بود.(عيون اخبارالرضا(ع)1/146)



    قال الله عزّوجلّ
    همانا علي امام پرهيزگاران و رهبر روسفيدان پاك و پادشاه مؤمنان است.(امالي‌الصدوق352)




    قال الله عزّوجلّ
    اگر علي را نيافريده بودم، همسري مناسب فاطمه، از فرزندان آدم و نسل او نبود.(عيون اخبارالرضا(ع)2




    خدای مهربان میفرماید:اگر آندسته از بندگانم که از من رویگردانند

    میدانستند که چقدر مشتاق دیدارشان هستم

    هر آینه از شوق جان میباختند


    پيامبر صلى‏ لله‏ عليه ‏و ‏آله :

    بهترين قلب‏ها، قلبى است كه ظرفيت بيشترى براى خوبى دارد و
    بدترين قلب‏ها، قلبى است كه ظرفيت بيشترى براى بدى دارد، پس
    عالى‏ترين قلب، قلبى است كه خوبى را در خود دارد و لبريز از خوبى
    است. اگر سخن بگويد، سخنش در خور پاداش است و اگر سكوت
    كند، سكوتش درخور پاداش است.
    جعفريات ص 168

    امام صادق عليه السلام :

    خداى عزّوجلّ به موسى عليه‏السلام وحى كرد: اى موسى! به
    زيادى ثروت شاد مشو و در هيچ حالى مرا فراموش مكن، زيرا با
    زيادى ثروت گناهان فراموش مى‏شود و از ياد بردن من قساوت قلب
    مى‏آورد.کافی(ط-الاسلامیه) ج2،ص497

  2. # ADS
    Circuit advertisement
    تاریخ عضویت
    Always
    محل سکونت
    Advertising world
    نوشته ها
    Many

     

    حرز امام جواد

     

  3. #2
    کاربر جدید
    تاریخ عضویت
    Jul 2012
    محل سکونت
    مازندران
    نوشته ها
    43
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض چهل حدیث درباره ماه مبارک رمضان

    مژده ای مومنین ماه آمرزش،سرآغاز رویش جدیدبندگی آمد

    حدیث ۱« نامی از نام های خدا»
    امام باقر (ع) فرمودند:
    همانا رمضان ، نامی از نام های خداوند است.
    ——————————
    حدیث ۲« آرزوی بندگان خالص خدا»
    رسول خدا (ص) فرمودند:
    اگر بنده بداند در رمضان چه هست، البته دوست می دارد رمضان یک سال باشد.
    ——————————
    حدیث ۳« به بند کشیده شدن شیطان»
    رسول خدا (ص) فرمودند:
    چون ماه مبارک رمضان در آمد ، درهای جهنم بسته و درهای بهشت باز می شود و شیاطین به بند کشیده می شوند.
    ——————————
    حدیث ۴« ندای هل من تائب»
    حضرت رسول (ص) می فرمایند:
    خداوند تبارک و تعالی در هر شب از ماه رمضان سه مرتبه فرماید: آیا سوال کننده ای هست تا خواسته ی او را به وی بدهم؟ آیا توبه کننده ای هست تا توبه ی او را بپذیرم؟ آیا آمرزش کننده ای هست تا او را بیامرزم؟ کیست به توانگر بی احتیاج و ادا کننده ی عادل قرض بدهد.
    فرمود : برای خداوند تعالی در آخر هر روز از ماه رمضان موقع افطار هزار هزار آماده شده از آتش است ، آن گاه که شب و روز جمعه شد در هر ساعت از آن هزار هزار نفر ار آتش آزاد می کند ، که همه ی آنها مستحق عذاب بوده اند، آنگاه که آخر ماه رمضان شد خداوند به شمار آن چه از اول ماه تا آخر آزاد کرده آزاد می کند.
    ——————————
    حدیث ۵« رمضان ، کفاره گناهان»
    رسول خدا (ص) فرمودند:
    همانا ماه رمضان تا رمضان دیگر کفاره ی گناهانی است که در بین آن دو صورت می گیرد و نیز بهشت از امسال تا سال آینده برای روزه داران ماه رمضان آرایش داده می شود.
    ——————————
    حدیث ۶« دو برابر شدن ثواب»
    پیغمبر خدا (ص) فرمودند:
    ماه رمضان ماه خدا و آن ماهی است که نیکی ها در آن دو چندان (و ثواب آن دو برابر )خواهد بود.
    ——————————
    حدیث ۷« بهترین ماه ها»
    رسول خدا (ص) فرمودند:
    همانا ماه خدا همراه با برکت و رحمت و آمرزش به سوی شما رو آورده است. این ماه در نزد خدا بالاترین ماه ها است و روز هایش بالاترین روز ها و شب هایش بالا ترین شب ها و ساعاتش بالاترین ساعت ها است. در این ماه ، نفس هایتان ثواب تسبیح دارد و خواب تان عبادت خدا است و کار نیک تان مورد قبول و دعایتان مستجاب خواهد بود.
    ——————————


    حدیث ۸« اول و وسط و آخر رمضان»
    حضرت رسول (ص) فرمودند:
    ماه رمضان ، آغازش رحمت است و میانه اش بخشایش و پایانش نجات (بندگان گنهکار) از آتش است.
    ——————————
    حدیث ۹ « سه نشانه مومن»
    رسول خدا (ص) به علی (ع) فرمودند:
    برای مومن سه نشانه است : ادای نماز ، پرداخت زکات و انجام روزه.
    ——————————
    حدیث ۱۰« در خواست روزه از کودکان»
    امام صادق (ع) فرمودند:
    از کودکان روزه بخواهید هنگامی که نه سال شد البته به قدر تواناییش ، پس اگر توانست تا ظهر یا بعد از ظهر تحمل کند تا این زمان روزه بدارد و هر گاه گرسنگی و تشنگی بر او غلبه کرد افطار کند.
    ——————————
    حدیث ۱۱« سپر در برابر آتش جهنم»
    رسول خدا (ص) فرمودند:
    روزه (در برابر) آتش جهنم سپر است.
    ——————————
    حدیث ۱۲« دوری از دوزخ»
    ابو سعید خدری گفت: از رسول خدا (ص) شنیدم که فرمودند:
    هر که در راه خدا یک روز روزه بگیرد ، خدا به مدت هفتاد پاییز صورتش را از آتش جهنم به دور می دارد.
    ——————————
    حدیث ۱۳« پاداش روزه در گرما»
    امام صادق (ع) می فرماید:
    هر که یک روز در گرما روزه بگیرد و تشنه بماند ، خداون تعالی هزار فرشته بر او می گمارد که صورتش را مسح کنند و یه او مژده دهند ، چون افطار کند ، خدای عزوجل فرماید: چقدر تو خوشبویی ، ای فرشتگان من !گواه باشید که او را آمرزیدم.
    ——————————
    حدیث ۱۴« سیاهی چهره شیطان»
    از رسول خدا (ص) سوال شد که چه عملی شیطان را از ما دور می کند؟
    فرمودند: روزه گرفتن ، چهره شیطان را سیاه می نماید(به واسطه ناکام ماندن او از گمراهی انسان روزه دار)
    ——————————
    حدیث ۱۵« روزه بهشت است»
    امیر المومنین علی (ع) هنگام وفات وصیت فرمودند:
    تو را باد روزه زیرا آن زکات بدن است و برای اهلش بهشت است.
    ——————————
    حدیث ۱۶«تند رستی جسم»
    رسول خدا(ص) فرمودند:
    روزه بگیرید تا تندرست شوید.
    ——————————


    حدیث ۱۷« معنای روزه»
    حضرت علی (ع) فرمودند:
    روزه (به معنای ) اجتناب از گناهان است.
    ——————————
    حدیث ۱۸« فلسفه روزه »
    حضرت زهرا (س):
    خدا روزه را واجب ساخت به خاطر آن که اخلاص مردم تثبیت گردد.
    ——————————
    حدیث ۱۹« دروازه ی عبادت »
    حضرت رسول (ص) فرمودند:
    هر چیز دروازه ای دارد و دروازه ی عبادت روزه است.
    ——————————
    حدیث ۲۰« رابطه روزه و ولایت »
    امام صادق (ع):
    به خدا قسم اگر شخصی روز را روزه بگیرد و شب را به نماز ایستد ولی بدون پذیرش و ولایت ما از دنیا برود در حالی از دنیا رفته که خدا از او ناراضی و خشمگین است.
    ——————————
    حدیث ۲۱« روزه ی اندام بدن»
    امام صادق (ع):
    وقتی روزه می گیری باید گوش و چشم و زبان و دامنت هم روزه باشند(و از گناه دور بمانند) و باید دست و دامنت را (از آلوده شدن به گناه ) حفظ کنی و تا (می توانی) سکوت کن مگر از کلامی که خیر باشد.
    ——————————
    حدیث ۲۲« بهترین جهاد»
    امام صادق(ع) فرمودند:
    بهترین جهاد روزه داری در هوای گرم است.
    ——————————
    حدیث ۲۳« روزه ی قلب ، بهترین روزه ها»
    امام علی (ع) فرمودند:
    روزه قلب بهتر از روزه ی زبان و روزه ی زبان بهتر از روزه ی شکم است.
    ——————————
    حدیث ۲۴« روزه های ناقص»
    امام باقر (ع) فرمودند:
    روزه ی این افراد کامل نیست:
    کسی که از امام خویش را نافرمانی کند.
    بنده فراری تا زمانی که برگردد.
    زنی که اطاعت شوهر نکند تا اینکه توبه کند.
    فرزندی که نافرمان شده تا اینکه فرمانبردار شود

    حدیث ۲۵« در مخصوص روزه داران»
    رسول خدا (ص) فرمودند:
    همانا برای بهشت دری است به نام (ریان) وارد نمی شوند از آن در مگر روزه داران.
    ——————————
    حدیث ۲۶« دعای روزه داران»
    امام صادق (ع) فرمودند:
    خواب روزه دار عبادت ، خاموشی او تسبیح، عمل وی پذیرفته شده و دعای او مستجاب می شود.
    ——————————
    حدیث ۲۷« تغذیه الهی در خواب»
    امام کاظم (ع) فرمودند:
    هنگام ظهر بخوابید ، زیرا خداوند در خواب به روزه داران آب و غذا می خوراند.
    ——————————
    حدیث ۲۸«خروج از گناهان»
    امام کاظم (ع) فرمودند:
    هر که در شب قدر غسل کند و تا طلوع قجر شب زنده داری نماید از گناهان خارج شده است.
    ——————————
    حدیث ۲۹« بخشش گناهان گذشته و آینده»
    امام باقر می فرمایند:
    کسی که شب قدر را درک کند و (با عبادت) آن را به پا دارد ، خداوند گناهان گذشته و آینده اش را می آمرزد.
    ——————————
    حدیث ۳۰« رکوع و سجود در شب قدر»
    امام صادق(ع) فرمودند:
    مرحبا و احسنت بر آن بنده که این شب را به رکوع و سجود احیا کند و خطاهای خویش را در مقابل خود مجسم نماید و بر آن بگرید پس آنگاه که چنین کرد ، امیدوارم که نا امید نگردد و به حاجات خویش برسد.
    ——————————
    حدیث ۳۱« روزه ی بی اجر»
    حضرت زهرا (س) فرمودند:
    روزه دار روزه اش به درد نمی خود ، اگر زبان و گوش و چشم و اعضایش را از (گناه) نگه ندارد.
    ——————————
    حدیث ۳۲« برترین عبادت در ماه رمضان»
    رسول خدا (ص) می فرمایند: یا علی (ع) ! برترین اعمال در ( ماه رمضان ) دوری نمودن از حرام های الهی است.
    ——————————
    حدیث ۳۳« غیبت ، آفت روزه»
    پیامبر اکرم (ص) فرمودند:
    هر کس غیبت مرد یا زن مسلمانی را کند ، خداوند تا چهل شبانه روز نماز و روزه هایش را قبول نخواهد کرد ، مگر آنکه غیبت شده او را ببخشد.
    ——————————
    حدیث ۳۴« بد بخت حقیقی کیست»
    رسول خدا (ص) فرمودند:
    بد بخت کسی است که در این ماه با عظمت ، از مغفرت خدا محروم باشد.
    ——————————
    حدیث ۳۵« ماه رمضان ، بهار قرآن»
    امام باقر (ع) فرمودند:
    هر چیز بهاری دارد ، بهار قرآن ماه رمضان است.
    ——————————
    حدیث ۳۶« پاداش تلاوت یک آیه قرآن»
    رسول خدا (ص) فرمودند:
    کسی که آیه ای از قرآن را (در ماه رمضان) بخواند ، برای او پاداش (خواندن تمام قرآن ) است در غیر این ماه.
    ——————————
    حدیث ۳۷« درود بر سحر خیزان»
    رسول خدا (ص) فرمودند:
    هان! صلوات و درود خدا بر سحر خیزان ( و آنانکه برای روزه گرفتن سحری می خورند).
    ——————————
    حدیث ۳۸« شوینده ی گناهان»
    امام صادق (ع) فرمودند:
    افطار کردن با آب ، گناهان را از دل می شوید.
    ——————————
    حدیث ۳۹« حذر از دوزخ»
    رسول خدا (ص) می فرمایند:
    خود را از آتش جهنم دور کنید با افطاری دادن ، گرچه با نصف خرما و شربتی از آب باشد.
    ——————————
    حدیث ۴۰« اشتیاق بهشت به چهار نفر»
    پیغمبر گرامی اسلام (ص) فرمودند:
    همانا بهشت ، مشتاق چهار کس است : خوراک دهنده به گرسنه و نگه دارنده ی زبان و تلاوت کننده قرآن و روزه داران ماه رمضان.



    منبع : کتاب ثواب روزه(عباس عزیزی)

  4. #3
    کاربر جدید
    تاریخ عضویت
    Dec 2013
    نوشته ها
    7
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    با عرض سلام وخسته نباشید خدمت تمامی عزیزان میخواستم بدونم که تفصیر ومعنی سوره نحل آیه 2چیست؟آیا مقربین امکان دارد به بنده های دیکه ی خداوند برای راهنمایی انسانها وارد عمل بشوند؟ اگر جواب شما طبق قران درست باشه. این اتفاق برای خانواده این حقیر افتاده اگر جواب شما بزرگواران خیر باشه پس اتافقی که برای خانواده این حقیر افتاده چه کسانی هستن ؟چون به بنده را بعنوان راهنمایی دیکران خطاب میکنند ومیگویند مذهب شیعه تنها مذهبی است که قابل پذیرش خداوند متعال است وهیچ مذهبی دیگر در دنیا مورد قبول خداوند عزوجل نمیباشد و بنده چندین بار هم امتحانی انجام دادم جواب گرفتم. مصلا به کسانی که نماز نمی خوانند باهاشون صحبت میکنم هر زمانی که شروع کنند این حقیر متوجه میشوم وبه آنها اطلاع میدم ونیز هرکدام از برادران اهل تسنن وبرادران مصیحی هم بخواهن مذهب شیعه را قبول کنند این حقیر میتوانم این مژده رو بهشون بدم که کدام مذهب قابل پذریش خداوند متعال میباشد ویک نشونه بعنوان معجزه به ایشان ابلاق میکنم به امید روزی که تمام بندگان خداوند به حقانیت برسن آمین....ارادتمند کاویانی

  5. #4
    مدیر ارشد انجمنهای نورآسمان محب المهدي (عج) آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jan 2009
    نوشته ها
    20,737
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    کاربر گرامی سلام علیکم
    به نورآسمان خوش آمدید.
    این تاپیک در انجمن علوم حدیث می باشد و بهتر میبود که سوالتان در بخش پرسش و پاسخ مطرح میشد.
    به طور اجمالی پاسخی که به نظر بنده رسید این بود که از آیة الله مکارم نقل گردیده است.

    «خداوند فرشتگان را با روح الهى به فرمانش بر هر کس از بندگانش که بخواهد نازل مى کند»
    (یُنَزِّلُ الْمَلائِکَةَ بِالرُّوحِ مِنْ أَمْرِهِ عَلى مَنْ یَشاءُ مِنْ عِبادِهِ).
    در این که: منظور از «روح» در این آیه چیست؟ مفسران گفتگوى بسیار کرده اند، ولى، ظاهر این است که: منظور از آن، وحى و قرآن و نبوت است که مایه حیات و زندگى انسانها است.گرچه بعضى از مفسران، وحى را از قرآن، و هر دو را از نبوت در اینجا جدا کرده اند، و به صورت سه تفسیر بیان داشته اند، ولى ظاهر این است که همه به یک حقیقت باز مى گردد.و به هر حال، «روح» در اینجا جنبه معنوى دارد، و اشاره به هر چیزى است که مایه حیات دلها است، و سبب تربیت [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ] و هدایت عقلها مى گردد

  6. #5
    کاربر جدید
    تاریخ عضویت
    Dec 2013
    نوشته ها
    7
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    با عرض سلام مجدد خدمت شما. ولی این بنده حقیر خدمت شما عرض کنم که منظور از فرشتگان و روح. اینجا منظور از روح حضرت جبرییل امین میباشند وقتی هم که فرشتگان به بندگان بخواهند به هر طریقی نازل بشن هیچ کدام از فرشتگان بجز 4 فرشته مقرب هیچ کدام از فرشتگان دیگر اجازه ندارند که به انسانها نازل بشوند اول 4فرشته مقرب نازل میشوند وچنانچه انسان بخواهد با فرشتگان دیگر نیز صحبت کند از 4فرشته مقرب اجازه میگیرند و مقربین هم بدون اجازه خداوند متعال به کسی صحبت نمی کنند اول از همه از 4فرشته مقرب حضرت جبرییل امین وحضرت میکاییل وحضرت اسرافیل وحضرت ازراییل.اول حضرت جبرییل امین صحبت میکنند.در ضمن خدمت سروران گرامی خودم عرض کنم که چنانچه هر کسی از برادران اهل تسنن ویا شیعیانی که نماز و واجبات خداوند را انجام نمیدهند وبرادران مصیحی خواستن به حقانیت خداوند متعال برسند و یک نشانه ای بخواهند که مانند یک معجزه ویا اینکه متوجه بشوند کدام مذهب برای خداوند عزوجل قابل پزیرش هست بنده میتواتنم بعنوان یک راهنما بهشون کمک کنم البته به یاری خداوند و مقربین هر کدام از این عزیزانی که ذکر کردم مایل بودند با اجازه شما عزیزان بخواهند باهاشون صحبت میکنم که اول می بایست به در گاه خداوند توبه کنند و در اذان بعد از نام مبارک الله اکبروحضرت محمد(ص) نام مبارک حضرت علی بن ابیطالب (ع) را بر زبان بیاورند ونماز بخوانند در هر جای این دنیا که باشند ودر هر روزی شروع کنند این حقیر به یاری خداوند متوجه میشوم وبه آنها تبریک میگویم تا هم اکنون حدود 50 الا 60 نفری را به یاری خداوند که در بین اینها زرتشت هم بودند وهم کسانی بودند که نماز نمیخواندند را حدایت کردم.. با صلوات بر محمدو عال محمد(ص) و خدمت عزیزان عرض کنم که بعد از هر نماز برای 4فرشته مقرب که نام بردم هم سلام و صلوات باذکر نام بفرستی.. حقیر گنه کار و ارادتمند و خاک پای تمامی انسانها وشیعیان عزیز کاویانی

  7. #6
    حق آب و گل داره یاصاحب الزمان آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    نوشته ها
    1,875
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    با عرض سلام وخسته نباشید خدمت تمامی عزیزان میخواستم بدونم که تفصیر ومعنی سوره نحل آیه 2چیست؟آیا مقربین امکان دارد به بنده های دیکه ی خداوند برای راهنمایی انسانها وارد عمل بشوند؟ اگر جواب شما طبق قران درست باشه. این اتفاق برای خانواده این حقیر افتاده اگر جواب شما بزرگواران خیر باشه پس اتافقی که برای خانواده این حقیر افتاده چه کسانی هستن ؟چون به بنده را بعنوان راهنمایی دیکران خطاب میکنند ومیگویند مذهب شیعه تنها مذهبی است که قابل پذیرش خداوند متعال است وهیچ مذهبی دیگر در دنیا مورد قبول خداوند عزوجل نمیباشد و بنده چندین بار هم امتحانی انجام دادم جواب گرفتم. مصلا به کسانی که نماز نمی خوانند باهاشون صحبت میکنم هر زمانی که شروع کنند این حقیر متوجه میشوم وبه آنها اطلاع میدم ونیز هرکدام از برادران اهل تسنن وبرادران مصیحی هم بخواهن مذهب شیعه را قبول کنند این حقیر میتوانم این مژده رو بهشون بدم که کدام مذهب قابل پذریش خداوند متعال میباشد ویک نشونه بعنوان معجزه به ایشان ابلاق میکنم به امید روزی که تمام بندگان خداوند به حقانیت برسن آمین....ارادتمند کاویانی
    با عرض سلام مجدد خدمت شما. ولی این بنده حقیر خدمت شما عرض کنم که منظور از فرشتگان و روح. اینجا منظور از روح حضرت جبرییل امین میباشند وقتی هم که فرشتگان به بندگان بخواهند به هر طریقی نازل بشن هیچ کدام از فرشتگان بجز 4 فرشته مقرب هیچ کدام از فرشتگان دیگر اجازه ندارند که به انسانها نازل بشوند اول 4فرشته مقرب نازل میشوند وچنانچه انسان بخواهد با فرشتگان دیگر نیز صحبت کند از 4فرشته مقرب اجازه میگیرند و مقربین هم بدون اجازه خداوند متعال به کسی صحبت نمی کنند اول از همه از 4فرشته مقرب حضرت جبرییل امین وحضرت میکاییل وحضرت اسرافیل وحضرت ازراییل.اول حضرت جبرییل امین صحبت میکنند.در ضمن خدمت سروران گرامی خودم عرض کنم که چنانچه هر کسی از برادران اهل تسنن ویا شیعیانی که نماز و واجبات خداوند را انجام نمیدهند وبرادران مصیحی خواستن به حقانیت خداوند متعال برسند و یک نشانه ای بخواهند که مانند یک معجزه ویا اینکه متوجه بشوند کدام مذهب برای خداوند عزوجل قابل پزیرش هست بنده میتواتنم بعنوان یک راهنما بهشون کمک کنم البته به یاری خداوند و مقربین هر کدام از این عزیزانی که ذکر کردم مایل بودند با اجازه شما عزیزان بخواهند باهاشون صحبت میکنم که اول می بایست به در گاه خداوند توبه کنند و در اذان بعد از نام مبارک الله اکبروحضرت محمد(ص) نام مبارک حضرت علی بن ابیطالب (ع) را بر زبان بیاورند ونماز بخوانند در هر جای این دنیا که باشند ودر هر روزی شروع کنند این حقیر به یاری خداوند متوجه میشوم وبه آنها تبریک میگویم تا هم اکنون حدود 50 الا 60 نفری را به یاری خداوند که در بین اینها زرتشت هم بودند وهم کسانی بودند که نماز نمیخواندند را حدایت کردم.. با صلوات بر محمدو عال محمد(ص) و خدمت عزیزان عرض کنم که بعد از هر نماز برای 4فرشته مقرب که نام بردم هم سلام و صلوات باذکر نام بفرستی.. حقیر گنه کار و ارادتمند و خاک پای تمامی انسانها وشیعیان عزیز کاویانی
    بسم الله الرحمن الرحیم
    برادرم جناب کاویانی عزیز
    سلام علیکم
    حقیر قدری سردرگم شدم
    کلامتون گنگ هست
    مراد و منظورتان رو متوجه نشدم
    اول : فراز اول سخنتون ، این مقربین از کجا امد ؟
    این را از کجا اوردید ؟
    در ایه که حرفی از مقربین زده نشده
    دوم : نتیجه ای که بار کردید بر مقربین رو هم من متوجه نشدم
    بله اسلام شیعی همانا دین مصون از انحراف و بدعت و تحریف است
    اما من نفهمیدم برداشتتون چه بود
    ازتون میخوام
    برای استفاده ی از کلامتون
    مطالب بالا رو
    واضحتر و شمرده تربیان بفرمایید
    که البته در بابا حقانیت مذهب اثنی عشری
    حرفها گفته و سخنها رانده و قلمها زده شده

    التماس دعا


    بر مشامت گر رسید از قبر من بوی بهشت
    کن یقین پای نگارم بر مزارم رفته است


  8. #7
    کاربر جدید
    تاریخ عضویت
    Dec 2013
    نوشته ها
    7
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    وقتی که میگه من به عمر خود فرشتگان و روح . چون میگه فرشتگان و روح. فرشتگان همان فرشتگان هستن روح هم همان حضرت جبرییل هستن. خوب درست است که صحبت از مقربین نشده ولی تنها 4 فرشته که در زمین وآسمان بنام مقربین معروف هستند اینها میتوانند به انسانها نازل بشن وتنها یکی از اینها ملقب به روح یعنی روح العمین است که همان حضزت جبرییل میباشند در قرآن نگفته فرشتگان به روح اگر این چنین بود سخن شما درست بود گفته فرشتگان و روح یعنی دو شخصیت .در ضمن جز خداوند متعال کسی به عالم غیب آگاه نیست مگر او به امر خود به فرشتگان فرمان دهد و فرشتگان نیز به انسانها نازل شده وبه اندازه ی که انسانها از همان علم غیب استفاده کرده و دیگران را از حقیقت اگاه میسازند ودر خیلی از جاهای قرآن اشاره به روح شده که همان حضرت جبرییل میباشد ..

  9. #8
    کاربر جدید
    تاریخ عضویت
    Dec 2013
    نوشته ها
    7
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    بسم الله الرحمن الرحیم.در ضمن خدمت شما سروران گرامی عرض کنم چون این اتفاق برای این حقیر افتاده وبه یاری خداوند بنده به حقانیت رسیدم و تمام سر نوشت زندگیم را متوجه شدم وبنده روزهای اول که این اتفاق افتاد قبول نمیکردم واین فرشتگان عزیز برای اینکه بنده قبول کنم به بنده میگفتن به سوره نحل رجوع کنم که بعد ما همین سوره را مطالعه کردیم و نیز نشانه های به ما دادن که هیچ بشری از آنها آگاه نبود بجز خداوند متعال وبرای راهنمایی دیگران اقدام کردیم وجواب گرفتیم به یاری خداوند عزوجل..

  10. #9
    کاربر جدید
    تاریخ عضویت
    Dec 2013
    نوشته ها
    7
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    بسمه تعالله . خدمت عزیزان خودم عرض کنم که این مقربین عزیز بسیار زیاد تکرار میکنند که این اتفاق بسیار نادر ونایاب است ودر هیچ جای دنیا به این صورت اتفاق نی افتاده است. از شما عزیزان هم خواهش میکنم به عنوان یک محرم باشید برای ما.....در ضمن چون زندگی این حقیر پر از پیچ وخم های بسیار بوده و بیشتر بخاطر همسر این بنده حقیر بوده که این اتفاق افتاده است. و از خداوند منان بسیار سپاسگذاریم که خانواده این بنده کنه کار و توبه کار را قابل دونستند از شما هم ممنون که با ما همکاری کردید.به امید روزی که همه انسانها به حقانیت برسن آمین...

  11. #10
    حق آب و گل داره یاصاحب الزمان آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    نوشته ها
    1,875
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط kavianifirooz نمایش پست ها
    وقتی که میگه من به عمر خود فرشتگان و روح . چون میگه فرشتگان و روح. فرشتگان همان فرشتگان هستن روح هم همان حضرت جبرییل هستن. خوب درست است که صحبت از مقربین نشده ولی تنها 4 فرشته که در زمین وآسمان بنام مقربین معروف هستند اینها میتوانند به انسانها نازل بشن وتنها یکی از اینها ملقب به روح یعنی روح العمین است که همان حضزت جبرییل میباشند در قرآن نگفته فرشتگان به روح اگر این چنین بود سخن شما درست بود گفته فرشتگان و روح یعنی دو شخصیت .در ضمن جز خداوند متعال کسی به عالم غیب آگاه نیست مگر او به امر خود به فرشتگان فرمان دهد و فرشتگان نیز به انسانها نازل شده وبه اندازه ی که انسانها از همان علم غیب استفاده کرده و دیگران را از حقیقت اگاه میسازند ودر خیلی از جاهای قرآن اشاره به روح شده که همان حضرت جبرییل میباشد ..
    بسم الله الرحمن الرحیم
    حضور محترمتون سلام علیکم

    حقیر باز متوجه نشدم
    به شدت نا متوازن هست کلام
    من از خیر فهم کلام شما گذشتم
    نکاتی رو خدمتون عرض میکنم

    هر روح در قران ملائکه نیستن
    در آیه دوم سوره مبارکه نحل منظور ملائکه مقربین نیست
    به تفاسیر شیعه مراجعه بفرمایید اگر شیعه اید
    تا از تفسیر به رای در امان بمانید و بمانیم
    اگر از برادران اهل تسنن هستید که هیچ


    ملائکه مقربین تنها چهار ملائکه جبرئیل و میکائیل و اسرافیل و عزرائیل نیست
    در رابطه با ابناء بشر و اموراتشان این چهار ملک در کارند
    و لذا در میان ما معروفند
    و صد البته که این ملائک بزرگوار سپاه و یارانی دارند
    ما ملائکه باد و باران و دریا و اسمان ووو داریم
    و هفت اسمان داریم که پر از ملائکه است با وظایف و ماموریتهای مختلف

    بله منظور از روح در ایه شریفه انزال روح وملائکه در سوره مبارکه قدر
    همانا حضرت جبرئیل هستند
    ولذا گمانم اینه که از اول منظور شما این ایه و سوره باشه
    نه ایه دوم سوره مبارکه نحل . فتأمّل یا شیخ

    اما از این مطالب چه برداشت و چه نتیجه ای در صددش هستید
    مطلب بعدی از جانب شماست

    التماس دعا


    بر مشامت گر رسید از قبر من بوی بهشت
    کن یقین پای نگارم بر مزارم رفته است


صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. اهل سنّت و واقعه غدیر
    توسط monji_2008 در انجمن اعتقادي
    پاسخ: 3
    آخرين نوشته: 24-10-2013, 01:37
  2. صفات اهل دنیا و آخرت در حدیث قدسی
    توسط ali20 در انجمن خداشناسی
    پاسخ: 5
    آخرين نوشته: 04-10-2012, 10:21
  3. آفتاب غدیر پشت پرده هاى تعصب
    توسط monji_2008 در انجمن اعتقادي
    پاسخ: 4
    آخرين نوشته: 07-04-2012, 11:35
  4. 30حدیث
    توسط ali20 در انجمن علوم حدیث
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 28-01-2009, 12:32
  5. حدیث قدسی چیست
    توسط کاظم سبزواری در انجمن علوم حدیث
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 05-09-2008, 23:18

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
کانال سپاه