نمایش نتایج: از 1 به 5 از 5

موضوع: بازی های ایرانی

  1. #1
    حرفه ای MiladYLH آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jan 2011
    محل سکونت
    in ***
    نوشته ها
    588
    تشکر
    2
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض بازی های ایرانی



    حدود 3 سال پیش بود که بازی لطفعلی خان منتشر و من تا قبل اون هیچ امیدی به ساخت بازی در ایران نداشتم ولی وقتی این رو دیدم امیدوار شدم...تا این که امسال تیم بازی ساز ایران رو در مراسم Tokio Game Shows دعوت کردند و در همین سال بازی شگفت انگیز گرشاسب منتشر شد ومن شدیدا به بازی سازی در ایران علاقه مند شدم...
    حالا که در مجله خوندم 500 میلیون صرف بازی مختار نامه کردند:divar:
    متن زیر نگاهی بر صنعت بازی سازی در ایران (از سایت بنیاد ملی بازی های ایرانی)
    به طور یقین یکی از مواردی که بسیار ذهن مرا درگیر خود کرده است , مسئله ی بازی های
    داخلی و در کل بازی هایی است که هموطنان ما زحمت بسیاری را برای ساختن انها کشیده اند. و لی متاسفانه این زحمات ان طور که باید ثمر بخش نبوده و بسیاری از بازی های ساخته شده ی داخلی با استقبال کمی از ظرف مردم مواجه شده است . البته باید به سازندگان و شرکت های داخلی حق داد زیرا که به طور مثال با وجود بازی های فوق العاده خارجی و شرکت های خارجی سازنده و از همه مهمتر قیمت های پیش نهادی بسیار مناسب برای این بازی ها ی غربی دیگر انگیزه ای برای خرید بازی های داخلی با قیمت های سر سام اور وجود نخواهد داشت .

    حال من احساس کردم وجود مقاله ای در باره ی بازی های داخلی و پیش نمایش هایی مختصر از این بازی ها در سایت گویا ای تی کم است به همین علت تصمیم گرفتم سری به مراجع گوناگون بزنم و با توجه به این مراجع و تجربیات شخصی خوذم مقاله ای در باره ی بازی های داخلی ایران الاصل ! برای شما مخاطبین عزیر اماده کنم .

    استقبال اروپایی‌ها از ۳ بازی رایانه‌ای ایرانی

    بازی‌های رایانه‌ای ایرانی “عصر پهلوانان”، “سیاره‌ میترا” و “گرشاسپ” در نمایشگاه بزرگ بازی‌های رایانه‌ای اروپا (Game Connection 2009) مورد استقبال قرار گرفتند.
    به گزارش معاونت ارتباطات و بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، دکتر بهروز مینایی، مدیر عامل این بنیاد با اعلام این خبر گفت: “در این نمایشگاه که از هشتم تا دهم دسامبر (هفدهم تا نوزدهم آذر ماه) برگزار شد، شرکت‌های فن‌افزار شریف و رساناافزار شریف با بازی‌های “عصر پهلوانان”، “سیاره‌ی میترا” و “گرشاسپ” حضور پیدا کردند.
    مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ادامه داد: “شرکت‌های ایرانی یادشده که با حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در این رویداد شرکت کردند، توانستند در طول سه روز حضور خود،‌ ۲۷ نشست تخصصی با شرکت‌ها و ناشران گوناگون بین‌المللی داشته و علاوه بر معرفی بازی‌های ایرانی و وضعیت بازی‌سازی در ایران، زمینه‌هایی را برای همکاری، تبادل اطلاعات، سرمایه‌گذاری و توزیع فراهم سازند.”
    وی با اشاره به اهمیت این رویداد جهانی در عرصه بازی‌های رایانه‌ای اظهار داشت: “از جمله شرکت‌های حاضر در این همایش که بازی‌سازان ایرانی موفق به برگزاری جلساتی با آنان شدند، می‌توان به سونی اروپا، الکترونیک‌آرتز، نینتندو، کپکام، اینتل و شرکت استودیوهای اروپایی بازی‌سازی مایکروسافت اشاره کرد.”
    دکتر مینایی همچنین درباره توسعه بازی‌سازی در کشورمان و در عرصه‌های بین‌المللی اظهار داشت: “در حال حاضر با حمایت‌های بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در بخش تولید داخلی، ایران در جایگاه بسیار خوبی در منطقه قرار دارد و امیدواریم با حمایت‌های مدیران کلان فرهنگی، حرکت بازی‌سازان ایرانی رشد بیشتر و سریعتری داشته باشد.”
    یادآوری می شود نمایشگاه بین‌المللی (Games Connection 2009) با حضور بیش از دویست شرکت از سراسر جهان و از جمله دو شرکت ایرانی در کشور فرانسه برگزار شد.
    نمایشگاه GC هر ساله دو بار در شهرهای لیون فرانسه و سانفرانسیسکو آمریکا برپا می‌شود و هدف از برگزاری آن ایجاد زمینه‌ای برای آشنایی و ارتباط مستقیم میان تولیدکنندگان بازی‌های رایانه‌ای، ناشران و شبکه‌های توزیع است.
    گفتنی است که در این رویداد فرهنگی، علاوه بر برپایی جلسات میان شرکت‌ها، دو کنفرانس با موضوعات “روش‌های یافتن و توسعه‌ی ایده‌های جدید” و “راه‌کارهای جذب سرمایه برای تولید بازی‌های رایانه‌ای” نیز برگزار شد. این نمایشگاه از هشت تا ده دسامبر (هفدهم تا نوزدهم آذرماه) در شهر لیون فرانسه برگزار شد.

    پیش گفتاری از بازی ایرانی کاراگاه علوی بر اساس فیلم ساخته شده با همین عنوان

    بعد از گذشت ۹ ماه از زمان انتشار نسخه آزمایشی بتای بازی کاراگاه علوی شاهد انتشار نسخه آزمایشی اصلی این بازی هستیم . به گفته سازنده ی آن امیر هوشنگ امام جمعه این نسخه با نسخه قبلی آن تفاوت زیادی دارد و قابلیت های جدیدی به آن افزوده شده است .

    از قابلیت جدیدی که میتوان به آن اشاره کرد . افزودن یک تایمر برای نشان دادن نقاط قابل جستجو در بازی است که بازی کننده می تواند با آن قسمت های قابل جستجو را نمایان کند . این تایمر به صورت زمانی بوده است و هرگاه زمان شما تمام بشود این قابلیت به حالت غیر استفاده در می آید و بازی کننده نمی تواند از آن استفاده نماید.

    از دیگر قابلیت های جدید می توان به پازل های متعددی که در طول مسیر بازی تعبیه شده است اشاره کرد. در این ویرایش اصلاحات گرافیکی انجام شده و گرافیک بازی به مراتب بهتر از نسخه قبلی آن است . اما به گفته سازنده ی آن در نسخه کامل بازی ، باز هم بر کیفیت گرافیکی آن افزوده خواهد شد . نکته قابل توجه در این ویرایش داشتن صدای کارکتر ها در آن است و سازنده با استفاده از دوبلرهای حرفه ای در ساخت آن سخن می گوید . در این نسخه چهره کارکتر کاراگاه علوی تغییر کرده است و به گفته امام جمعه سعی بر آن شده که نزدیک به چهره بازیگر اصلی سریال کاراگاه علوی شود همچنین حرکاتی در جهت زیبائی به کارکتر کاراگاه علوی ایجاد شده تا به زیبائی و گیرائی بازی بیفزاید . در پایان می توان گفت که این بازی در گونه خود منحصر بفرد بوده و سازنده آن امیدوار است که توانسته باشد استفاده کنندگان آن را خشنود و راضی کند . نسخه آزمایشی اصلی بر روی سایت متعلق به این بازی alavi.aanimator.com به صورت رایگان قرار گرفته شده است .


    نخستین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال باعث شد تعداد زیادی از بازی‌‌سازهای داخلی دور هم جمع شوند و کارهایشان را عرضه کنند. در میان همه‌ی بازی‌ها یک عنوان از همه بیشتر توجه داوران و شرکت‌کننده‌ها را جلب کردند. بازی نجات بندر بود که بیشتر کار‌های آن توسط یک نفر انجام شده بود.

    اگر تصورتان از یک بازی ایرانی تا به حال عناوین ضعیفی مانند رانندگی در تهران یا عمیات ویژه ۸۵ بوده، حالا وقت این است که اصلاحاتی در آن بوجود آورید. نجات بندر از همه لحاظ یک بازی خوب است که بعضی وقت‌ها از حالت آماتور بودن خارج می شود. تیزر بازی نجات بندر تا به حال بارها در تلویزیون نشان داده شده و احتمالا از سبک و حال و هوای بازی با خبر هستید.

    سبک بازی اکشن تاکتیکی یا به عبارت خودمانی‌تر «کماندوزی» است. سبکی که در بین بازی‌کننده‌های ایران محبوبیت بسیار زیادی دارد انتخاب این سبک بازی و سبک گرافیکی مخصوص آن برای ساخت یک بازی داخلی، نشان از دید گیمری بسیار خوب سازنده دارد. در طول بازی با صحنه‌ها و چیزهایی مواجه می‌شوید که می‌فهمید سازنده جزو بازی‌کننده‌های حرفه‌ای بوده و بازی‌های زیادی را دیده و در نتیجه عوامل جذابیت و ضعف و قوت هر کدام را کاملا می‌داند.

    از نظر گرافیکی بازی هیچ مشکلی ندارد، حتی اگر آن را در کنار بازی‌های استراتژیک در این سبک قرار بدهید باز هم گرافیک بازی راضی‌کننده است. نقشه‌ها از پیش رندر شده هستند و زاویه‌ی دید دوربین تغییر نمی‌کند. اما بافت‌ها و اشیا، طراحی ظریف و زیبایی دارند. کارکترها هم با این که ظاهرشان دیده نمی‌شود، اما در هنگام حرکت برایشان انیمیشن‌های مناسبی طراحی شده. بین بعضی از مراحل‌، داستان به صورت میان پرده‌هایی انیمیشنی سه بعدی روایت می‌شود که متاسفانه از رزولیشن بسیار پایین رنج می‌برند.

    نجات بندر، ۸ مرحله دارد که دوتای آنها به صورت تیر‌اندازی اول شخص هستند. داستان بازی که بسیار هوشمندانه انتخاب شده، سرگذشت ناخدا بایندر و ناو جنگی ایران در شهریور ۱۳۲۰را روایت می‌کند که در انزلی تک و تنها در برابر هجوم روس‌ها مقاومت کرد. مرحله‌ی اول که در واقع بخش تمرینی بازی هست، فقط آموزش حرکت در نقشه و انجام هدف‌هاست. در مرحله‌ی دوم و سوم، با سوار شدن بر ناو جنگی ایران، باید پشت تیربار نشسته و هواپیما‌های روسی را هدف قرار بدهید. اما بازی اصلی از مرحله‌ی چهارم شروع می‌شود که همانند مراحل کماندوز، باید برای هر حرکتتان برنامه‌ریزی داشته باشید.

    معمولا هفت یا هشت هدف در هر ماموریت به شما داده می‌شود. نقشه هم پٌر است از سرباز‌های دشمن که در حالا رفت و آمد و نگهبانی در منطقه هستند. محدوده‌ی دید هر کدام از سرباز‌های دشمن، با فشار دادن کلید به وسط موس، فعال می‌شود و مشاهده‌ی الگوی حرکت آنها و محدوده‌ی دیدشان، باید برای نفوذ‌های مخفیانه برنامه‌ریزی کنید. البته در نجات بندرمی‌توانید از سلاح‌های گرم و سرد به یک اندازه استفاده کنید چون چیزی بنام سیستم اخطار وجود ندارد و سر و صدا باعث شکست خوردن ماموریت نمی‌شود.
    روند بازی و کنترل‌ باگها مشکلات خاص خودش را دارد؛ اما باعث نمی‌شود که نتوانید بازی را تمام کنید. برای تمام کردن هر ماموریت، باید به این باگ‌ها آشنا بشوید و از آنها به نفع خود استفاده کنید. مثلا اگر خودتان را به یک سرباز دشمن نشان بدهید و سپس به سرعت پشت یک درخت که بین شما و دشمن است بروید، سرباز مهاجم گیج می‌شود و بدون اینکه به شما شلیک کند، پشت درخت می‌آید و به راحتی میتوانید با چاقو او را از پا در بیاورید. بعضی وقت‌ها هم شخصیت شما در ضمینه‌ی مسیر یابی دچار مشکل می‌شود و به جای اینکه کوتاه‌ترین مسیر را طی کند، چند دور اطراف یک ساختمان می‌چرخد.

    با این حال وقتی با مشکلات کنترلی نجات بندر آشنا بشوید، می‌توانید با لذت مراحل را تمام کنید زیرا همه چیز تحت اختیار شما خواهند بود و اتفاق غیر منتظره‌ای نخواهد افتاد.
    the age will say this poet lies

  2. # ADS
    Circuit advertisement
    تاریخ عضویت
    Always
    محل سکونت
    Advertising world
    نوشته ها
    Many

     

    حرز امام جواد

     

  3. #2
    حرفه ای MiladYLH آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jan 2011
    محل سکونت
    in ***
    نوشته ها
    588
    تشکر
    2
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    دوستان یه چیزه دیگه دلیله این که من به بازی های ایرانی اهمیت می دم اینه:
    استفاده از شیوه ی ضد حمله در برابر جنگ نرم
    فرهنگ سازی در غرب
    می تونیم پیام خودمان را به مخاطب ایرانی و غربی برسانیم.
    این بازی نامش سقوط احمدی نژاد (The Fall Of Ahmadinejad) است که در 2009 منتشر شد...
    صددرصد اثرش رو در جامعه ی ما ایجاد می کنه...جامعه ی غربی با اینا توجیح نمی شه! (نیاز به بازی مثل Call Of Duty داره) معلوم نیست توسط چه شرکتی منتشر شده؟!


    the age will say this poet lies

  4. #3
    حق آب و گل داره ابوالمراد آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jan 2010
    محل سکونت
    "...."
    نوشته ها
    1,334
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    بازي ايراني مير مهنا:

    بازی رایانه‌ای میرمهنا با مشارکت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای زیر نظر متخصصان استودیو بازیسازی اسپریس پویانما مراحل پایانی ساخت و توسعهٔ خود را پشت‌سر می‌گذارد
    میرمهنا یک بازی اول‌شخص ایرانی است که از داستانی با ریشه تاریخی برخوردار است. طراحی و نگارش بازی از زمستان ۱۳۸۷ آغاز گردید و پس از حدود ۱۸ ماه بازی میرمهنا در تابستان ۱۳۸۹ برای مخاطبین در سراسر کشور عرضه می‌گردد.
    بازی میر مهنا یک بازی اول شخص ایرانی است. داستان این بازی در دوره حکومت کریم خان زند رخ می‌دهد.
    دراین دوره کشورهایی همچون هلند و انگلیس با اتحاد یکدیگر کمپانی هند شرقی را تاسیس کردند و برای کسب منافع سودجویانه خود و همچنین سلطه و استعمار بیشتر به بهانهٔ تجارت متوسل به سلاح‌های گرم ونیروهای نظامی شده و به سمت خلیج فارس و شمال آفریقا حرکت کردند.
    در این هنگام که بیگانگان با تسخیر و گرفتن بخشی از جزایر ایران از جمله جزیرهٔ خارک و با چپاول و تجارتی نا عادلانه زندگی را بر مردم این خطه تنگ نموده بودند میرمهنا فرزند میر ناصر والی جزایر جنوبی ایران که از این ظلم به تنگ آمده بود با اندک یاران خود نهضت جنوب را شکل دادند تا دست استعمارگران را از کشور کوتاه کرده و مردم را از فقرو ظلمی که با آن گریبانگیر بودند برهانند.
    این بازی در اصل به روایت بخشی از روزهای پایانی زندگی میر مهنا می‌پردازد که بازیکن در آن نقش جوان جنوبی ای را ایفا خواهد کرد که برای نجات خواهرش حنانه با یاران میر مهنا همسو و همراه می‌شود و همراه با آنها پا به مبارزات دلیرانه می‌گذارد.
    از مشخصه‌های این بازی ایرانی استفاده از موسیقی کاملا سنتی با گرایش‌های محلی منطقه‌است که به جذابیت و حس ایرانی بازی افزوده‌است. فضا سازی متنوع و بومی منطقه و طراحی شخصیت‌ها بر اساس داستان و زمان بازی از دیگر مشخصه‌های بارز بازی میر مهنا است.
    این بازی از دیدگاه فنی نیز قابل توجه‌است. دراین بازی سعی شده‌است تا تکنیک‌های جدید گرافیکی نزدیک به استانداردهای بازی سازی روز دنیا پیاده سازی شود. همچنین برای سازگاری بهتر با شرایط رایانه‌های بازیکنان تست‌ها و روش‌های معتبری جهت برطرف کردن معایب و همچنین بهبود سرعت ضمن تثبیت کیفیت تکنیک‌ها بکار گرفته شده‌است.
    هوش مصنوعی بازی تقریبا از استانداردهای روز پیروی کرده و در پیاده سازی آن سعی شده که از بازی‌های مشابه خارجی در همین ژانر الگوبرداری شود. از جمله ویژگی‌های خاص آن می‌توان به شناسایی خودکار نقاط پوششی – ردیابی هوشمندانهٔ دشمنان – جستجوی سریعترین روش مبارزه برای مقلوب نمودن دشمن – سازگاری با صحنه‌های کارگردانی شده و شرایط محیطی خاص اشاره کرد.
    همچنین بازی میر مهنا از روش موشن کپچر برای ضبط حرکات استفاده نموده‌است که کمک شایانی به طبیعی تر شدن حرکات و صحنه‌های بازی کرده‌است
    آنجا که نمی رسد مرا دست ، تویی ..

  5. #4
    حرفه ای MiladYLH آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jan 2011
    محل سکونت
    in ***
    نوشته ها
    588
    تشکر
    2
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    دوستان الان با کمی جستجو فهمیدم این بازی توسط سازمان مجاهدین خلق ساخته شده و در جریانات بعد از انتخابات منتشر شده.
    (جهان نیوز)
    the age will say this poet lies

  6. #5
    حق آب و گل داره ابوالمراد آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jan 2010
    محل سکونت
    "...."
    نوشته ها
    1,334
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    دوستان الان با کمی جستجو فهمیدم این بازی توسط سازمان مجاهدین خلق ساخته شده و در جریانات بعد از انتخابات منتشر شده.
    (جهان نیوز)
    همين سقوط احمدي نژاد؟؟؟!!!!!
    من يه چيز جالب تو اين بازي ديدم.
    اگه كسي بازي مقاومت يادش باشه متوجه ميشه شكل دست و آستين كسي كه تفنگ به دست داره دقيقا مثل همينه!حتي رنگش...خيلي عجيبه
    آنجا که نمی رسد مرا دست ، تویی ..

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ: 3
    آخرين نوشته: 16-03-2014, 10:16
  2. لیست تایپیک های بازی های آندروید|Android| در سایت نورآسمان
    توسط vorojax در انجمن بازی ها آندروید|Android|
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 03-01-2011, 00:26
  3. لیست تایپیک های بازی های S^1=S60v5 Games در سایت نورآسمان
    توسط vorojax در انجمن بازی های مخصوص سری 60 ورژن 5 سیمبیان l S^1=S60v5 Games l
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 02-01-2011, 17:10
  4. قابلیت‌های جدید محبوبیت کنسول‌های بازی را افزایش داده‌اند
    توسط mahdishata در انجمن مباحث دیگر مرتبط با بازی های کامپیوتری
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 18-10-2010, 13:35
  5. پیدا و پنهان بازی ضد شیعی «فدائیان مذهبی»
    توسط monji_2008 در انجمن مباحث ديگر بخش اسلامی
    پاسخ: 1
    آخرين نوشته: 04-10-2010, 00:54

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
کانال سپاه