صفحه 4 از 4 نخستنخست 1234
نمایش نتایج: از 31 به 36 از 36

موضوع: علوم دریانوردی

  1. #31
    حق آب و گل داره خادم اهلبیت آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jan 2011
    محل سکونت
    خوزستان آوردگاه سرخ دلیران
    نوشته ها
    1,812
    تشکر
    1
    تشکر شده 1 بار در 1 ارسال

    پیش فرض


    قسمت سی ام - قوانین بین المللی
    جلوگیری از تصادم در دریا (7)
    internasional regulations for preventing collisions at sea



    ماده 27
    شناورهای خارج از کنترل (vessel not under command)

    الف: شناور خارج از کنترل بایستی چراغها یا علائم زیر را نشان دهد :
    دو چراغ قرمز همه جانبه در یک خط عمودی و جائیکه بوضوح دیده شوند ؛
    دو توپ یا علائم مشابه آن در یک خط عمودی در جائیکه بوضوح دیده شوند ؛
    شناور با قابلیت مانور محدود
    (vessel restricted in their ability to manoeuvre)



    ب: شناور با قابلیت مانور محدود ، بغیر از شناور مشغول عملیات مین روبی ، بایستی چراغها یا علائم زیر را نشان دهد :
    ( 1 ) سه چراغ همه جانبه در یک خط عمودی در جائیکه بوضح دیده شوند . چراغهای بالائی و پائینی بایستی قرمز وچراغ میانی بایستی سفید باشد ؛
    ( 2 ) سه علامت در یک خط عمودی در جائیکه بوضوح دیده شوند . علائم بالائی و پایینی بایستی بشکل توپ و علامت میانی لوزی باشد ؛( شکل بالا .)
    ( 3 ) به هنگام دریانوردی ، چراغهای دکل ، چراغهای جانبی و یک چراغ پاشنه ، علاوه بر چراغهای مقرر ؛
    (4 ) وقتیکه در لنگر باشد ، علاوه بر چراغها یا علائم مقرر چراغ ، چراغها یا علائم مقرر در ماده 30
    ج :شناور مشغول عملیات یدک کشی بنحوی که قادر به انحراف از مسیر خود نباشد بایستی ، علاوه بر چراغها یا علائم مقرر در این ماده ، چراغها یا علامت مقرر در ماده 24 الف را نیز نشان دهد .
    د : شناور مشغول عملیات لایروبی یا زیر آبی ، وقتیکه قابلیت مانور آن محدود باشد ، بایستی چراغها و علائم مقرر در بند ب این ماده را نشان دهد و بعلاوه بایستی وقتیکه مانعی وجود داشته باشد ، چراغها یا علائم زیر را نیز نشان دهد :
    ( 1 ) دو چراغ قرمز همه جانبه یا دو توپ در یک خط عمودی بمنظور نشان دادن طرفیکه که مانع در آن وجود دارد ؛
    ( 2 ) دو چراغ سبز همه جانبه یا دو لوزی در یک خط عمودی به منظور نشان دادن طرفی که از آن شناور دیگری می تواند عبور کند
    ( 3 ) به هنگام دریانوردی ، علاوه بر چراغهای مقرر در این بند ، چراغهای دکل ،
    چراغهای مقرر در ماده 30چراغها یا علائم مقرر را نشان دهد.

    ه : هر زمان که اندازه شناور مشغول عملیات غواصی مانع نشان دادن علائم مقرر در بند
    د این ماده باشد ، بایستی یک بدل غیر قابل انعطاف از پرچم ((A )) مقررات بین المللی
    که ارتفاع آن از یک متر کمتر نباشد نشان دهد . اقداماتی بمنظور اطمینان از رویت همه جانبه آن بایستی بعمل آید .
    و : شناور مشغول عملیات مین روبی بایستی علاوه بر چراغهای مقرر برای شناورهای موتوری در ماده 23 ، سه چراغ سبز همه جانبه یا سه توپ نشان دهد .

    یکی از این چراغها یا علائم بایستی در روی دکل اصلی سینه یا در نزدیکی آن و دو تای دیگر هر کدام در منتهی الیه بازوی دکل نشان داده شوند . این چراغها یا علائم نشان می دهد که نزدیک شدن به فاصله کمتر از 1000 متر به پاشنه یا500 متر به طرفین مین روب برای هر شناور دیگر خطرناک است .
    ز: شناورهایبا طولکمتر از 7 متر ملزم به نشان دادهچراغهایمقرر در این مادهنمیباشند.

    ماده 28
    شناورهای با محدودیت آبخور
    (vessel constrained their draught)


    شناور با محدودیت آبخور میتواند ، علاوه بر چراغهای مقرر برای شناورهای موتوری در ماده 23 ، سه چراغ همه جانبه در یک خط عمودی ، یا یک علامت استوانه ای در جائیکه بوضوح دیده شوند نشان دهد .

    ماده 29
    شناور های راهنما (pilot vessel)

    الف : شناور مشغول انجام وظایف راهنمائی بایستی چراغها یا علائم زیر را نشان دهد :
    - دو چراغ همه جانبه در یک خط عمودی ، بالایی سفید و پائینی قرمز ، در روی دکل اصلی یا در نزدیکی آن ؛
    -وقتیکهدر حال حرکت باشد ، علاوه بر آن ،چراغهایجانبی و یک چراغ پاشنه ؛
    -وقتیکه در لنگر باشد ، علاوه بر چراغهای مقرر در بالا ، چراغ ، چراغها یا علامت لنگر .


    ماده 30
    شناور های لنگر انداخته و بگل نشسته



    الف: شناور در لنگر بایستی در جائیکه بوضوح دیده شود چراغها یا علائم زیر را نشان دهد :
    -در قسمت سینه ، یک چراغ سفید همه جانبه یا یک توپ ؛
    - در پاشنه یا در نزدیک آن و در سطحی پائینتر از چراغ مقرر ، یک چراغ سفید همه جانبه .
    ب : شناور با طول کمتر از 50 متر میتواند بجای چراغهای مقرر در بند الف این ماده یک چراغ سفید همه جانبه در جائیکه بوضوح دیده شود نشان دهد .
    ج:شناور در لنگر میتواند ، و یک شناور با طول100 متر و بیشتر بایستی ، ازچراغهایکاری موجود یا مشابه آنها نیزبمنظور روشنائی عرشه های خود استفاده نماید.
    د : شناور بگل نشسته بایستی چراغهای مقرر در بند الف یا ب این ماده و بعلاوه چراغها و علائم زیر را در جائیکه بوضوح دیده شوند نشان دهد :
    - دو چراغ همه جانبه در یک خط عمودی ؛
    -سه توپ در یک خط عمودی


    ه:شناور با طول کمتر از7 متر ،وقتیکهخارج از کانال باریک یانزدیکی آن ،آبراهیا لنگر گاه ، یا جائیکهمعمولا" شناورهایدیگر دریانوردی می کنند ،لنگر انداخته یابگلنشسته باشد ، ملزم به نشاندادنچراغهایا علائم مقرر در بندهایالفب - یا د این ماده نخواهد بود.



    حسین من انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم و ولی لمن والاکم و عدوا لمن عاداکم . الی یوم القیامه کانال شعر من در ایتا : شعر (اسرار درون )

  2. # ADS
    Circuit advertisement
    تاریخ عضویت
    Always
    محل سکونت
    Advertising world
    نوشته ها
    Many

     

    حرز امام جواد

     

  3. #32
    حق آب و گل داره خادم اهلبیت آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jan 2011
    محل سکونت
    خوزستان آوردگاه سرخ دلیران
    نوشته ها
    1,812
    تشکر
    1
    تشکر شده 1 بار در 1 ارسال

    پیش فرض

    قسمت سی ویکم - قوانین بین المللی
    جلوگیری از تصادم در دریا (8)
    internasional regulations for preventing collisions at sea



    ماده 32
    علائم صوتی و نورانی
    تعاریف

    الف ) کلمه سوت : عبارتست از هر نوع وسیله صوتی که قادر به ایجاد بوقهای مقرر بوده و با مسخصات پیوست 3 این مقررات تطبیق نماید .
    ب ) واژه بوق کوتاه : عبارتست از بوقی به مدت تقریبی یک ثانیه باشد .
    ج ) واژه بوق بلند : عبارتست از از بوقی به مدت چهار الی شش ثانیه .


    ماده 33
    وسائل و علائم صوتی

    الف: شناور با طول 12 متر یا بیشتر بایستی مجهز به یک سوت و یک زنگ و شناور با
    طول 100 متر یا بیشتر بایستی ، علاوه بر آن ، مجهز به یک سنج باشد ، بطوریکه طنین و
    صدای آن با طنین و صدای زنگ اشتباه نشود . سوت ، زنگ و سنج بایستی با مشخصات مقرر در ضمیمه 3 این مقررات مطابقت نمایند . زنگ یا سنج یا هر دو میتوانند با وسایل دیگری که دارای همان مشخصات صوتی مربوطه باشند جایگزین گردند ، مشروط بر اینکه تولید علائم صوتی لازم بصورت دستی همواره ممکن باشد .

    ب:شناور با طول کمتر از12 متر ملزم بهداشتنوسایل تولید کننده علائم صوتی مقرر در
    بند الف این مادهنمیباشد ،ولی در صورت نداشتن آنها ، میبایست مجهز بهوسائلدیگری
    باشد که علائم صوتی موثریتولید نماید.


    ماده 34
    علائم مانور و اخطار
    الف : وقتیکه شناورها در دید یکدیگر قرار دارند ، شناور موتوری در حال حرکت ، موقعی که بر طبق این مقررات با الزامات آن مانور می نماید ، بایستی آن مانور را با علائم زیر بوسیله سوت اعلام نماید :

    -یک بوق کوتاه به معنی اینکه من در حال تغییر مسیر خود به راست هستم
    -دو بوق کوتاه بمعنی اینکه من در حال تغییر مسیر خود به چپ هستم
    -سه بوق کوتاه به معنی اینکه من در حال مانور با موتورها به عقب هستم
    این علائم نورانی دارای معانی زیر خواهند بود :
    - یک چشمک به معنی اینکه من در حال تغییر مسیر خود به راست هستم
    -دو چشمک به معنی اینکه من در حال تغییر مسیر خود به چپ هستم
    -سه چشمک یه معنی اینکه من در حال مانور با موتورها به عقب هستم

    ب : هر شناور میتواند علائم صوتی مقرر در بند الف این ماده را با علائم نورانی زیر ، به تناوب مورد نیاز ، در حالی که مانور انجام می گیرد ، تکمیل نماید :
    زمان هرچشمک بایستی در حدود یک ثانیه باشد ، فاصله زمانی بینچشمکهابایستی در حدود یک ثانیه باشد، و فاصله زمانی بین علائم متوالی نبایستی کمتر از 10 ثانیه باشد ؛
    -
    چراغ مورد استفاده برای این علامت بایستی ، درصورت وجود ، یک چراغ سفید همه جانبه با برد دید حداقل 5 میل بوده و بایستی با مندرجات ضمیمه 1مطابقت داشته باشد.

    ج : وقتیکه شناورها در یک کانال آبراه باریک در دید یکدیگر قرار داشته باشند :
    شناوریکه قصد سبقت گرفتن از دیگری را داشته باشد بایستی با رعایت ماده ه ( 1 ) قصد خود را بوسیله علائم زیر با استفاده از سوت خود اعلام نماید :
    - دو بوق بلند و سپس یک بوق کوتاه بمعنی اینکه من قصد سبقت گرفتن از طرف راست شما را دارد
    - دو بوق بلند و سپس دو بوق کوتاه به معنی اینکه من قصد سبقت گرفتن از طرف چپ شما را دارم
    شناوریکه از آن سبقت گرفته می شود وقتیکه مطابق ماده ه ( 1 ) عمل می کند بایستی موافقت خود را به وسیله علامت زیر با استفاده از سوت خود اعلام نماید :
    - یک بوق بلند ، یک بوق کوتاه ، یک بوق بلند و یک بوق کوتاه ، به ترتیب .

    د:وقتیکهشناورهادر دید یکدیگر بهم نزدیک میشوند و به هر علتی یکی ازشناورهامقاصدیا اقداماتدیکریرا درک نکند ، یا در انجاماقدام موثر توسط شناور دیگر بمنظور احتراز ازتصامدر تردید باشد ،شناوریکهدر تردید است بایستی تردیدخود را سریعا" بابصدادرآوردن حداقل پنجبوق کوتاه و سریع با استفادهاز سوت اعلام نماید این علامت را میتوان با یک علامت نورانیمتشکل از حداقل پنج چشمک کوتاهو سریع تکمیل نمود.

    ه:شناوریکهبه پیچیا محلی از کانال یاآبراهنزدیک می شود که ممکن استوجود مانعی باعثاستتارشناورهایدیگرگردد بایستی یک بوق ممتد بلندبصدادرآورد . هر شناور نزدیک شوندهکه در محدوده پیچ یا وراء مانعاین صدا را می شوند بایستی با یک بوق بلند به این علامت پاسخدهد.

    و: اگر سوت های روی شناور در فاصله ای بیش از100 متر از یکدیگر قرار گرفتهباشند

    بایستی فقط از یک سوت برایدادن علائم مانورواخطاراستفاده گردد.

    ماده 35
    علائم صوتی در دید محدود
    در یک ناحیه با دید محدود یا نزدیک آن ، در هنگام روز یا شب ، علائم مقرر در این ماده بایستی به نحو زیر استفاده شوند :

    الف : شناور موتوری در حال دریانوردی بایستی در فواصلی که از 2 دقیقه بیشتر نباشند یک بوق بلند بصدا در آورد .

    ب : شناور موتوری در حال حرکت اگر موتورهایش متوقف و در حال دریانوردی نباشد بایستی در فواصلی که از دو دقیقه بیشتر نباشد دو بوق بلند متوالی با فاصله ای در حدود 2 ثانیه بین آنها بصدا در آورد

    ج : شناور خارج از کنترل ، شناوربا قابلت مانور محدود ، شناور با محدودیت آبخور ، شناور بادبانی ،شناور مشغول ماهیگیری و شناور مشغول یدک کردن یا فشار دادن شناور دیگر بایستی ، بجای علائم مقرر در بندهای الف یا ب این ماده در فواصلی که بیشتر از دو دقیقه نباشند سه بوق متوالی ، یعنی یک بوق بلند و سپس دو بوق کوتاه بصدا در آورد
    د : شناور یدک شونده یا اگر بیش از یک شناور یدک می شوند آن شناور یدک شونده اگر دارای نفر باشد بایستی در فواصلی که بیش از دو دقیقه نباشد چهار بوق متوالی ، یعنی یک بوق بلند و سپس 3 بوق کوتاه بصدا در آورد .
    این علامت حتیالمقدوربایستی بلافاصله پس ازبصدادر آوردن علامت یدک کش تولید شود

    ه : وقتیکه شناور فشار دهنده و شناور تحت فشار بجلو بصورت یک واحد مرکب محکم به یکدیگر متصل باشند بایستی بعنوان یک شناور موتوری تلقی گردیده و بایستی علائم مقرر در بندهای الف یا ب این ماده را تولید نماید .

    و : شناور در لنگر بایستی در فواصلی که از یک دقیقه بیشتر نباشد ، زنگ خود را به مدت پنج ثانیه بطور سریع بصدا در آورد . در شناور با طول 100 متر یا بیشتر زنگ مذکور بایستی در سینه شناور بصدا در آمده و بلافاصله پس از بصدا در آمدن زنگ بایستی سنج حدودا" به مدت پنج ثانیه در پاشنه به صدا در آید . بعلاوه شناور در لنگر می تواند به منظور اعلام موقعیت خود و احتمال تصادم با شناور نزدیک شونده سه بوق متوالی یعنی یک بوق کوتاه ، یک بوق بلند و یک بوق کوتاه بصدا در آورد .

    ز : شناور بگل نشسته بایستی علامت زنگ و در صورت لزوم علامت سنج مقرر در بند و این ماده را بصدا در آورده و بایستی ، علاوه بر آن سه ضربه جدا و واضح بلافاصله قبل و بعد از زدن سریع زنگ ، به آن وارد آورد . بعلاوه شناور بگل نشسته میتواند علامت مناسب را با استفاده از سوت به صدا در آورد .

    ح : شناور با طول کمتر از 12 متر ملزم به تولید علائم فوق الذکر نمی باشد ، ولی در صورت عدم تولید آنها ، بایستی علائم صوتی موثر دیگری در فواصلی که از 2 دقیقه بیشترنباشد تولید نماید .

    ط : شناور راهنما وقتیکه مشغول انجام وظایف راهنمایی میباشد میتواند علاوه بر علائم مقرر در بندهای الف- ب یا و این ماده علامت مشخصه ای شامل چهار بوق کوتاه نیز بصدا در آورد .


    ماده 36
    علائم جلب توجه
    هر شناور می تواند در صورت لزوم بمنظور جلب توجه شناور دیگر از علائم نورانی یا صوتی که با علائم مجاز در قسمتهای دیگر این مقررات اشتباه نشود استفاده نماید ، یا میتواند سمت نورافکن خود را بطرف خطر هدایت نماید ، بنحویکه مزاحم هیچ شناور دیگری نگردد .


    ماده 37
    علائم اضطرار
    وقتیکه شناوری در حالت اضطرار بوده و نیاز به کمک دارد بایستی علائم مقرر در ضمیمه 4 این مقررات را تولید یا نشان دهد .


    حسین من انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم و ولی لمن والاکم و عدوا لمن عاداکم . الی یوم القیامه کانال شعر من در ایتا : شعر (اسرار درون )

  4. #33
    کاربر جدید
    تاریخ عضویت
    Nov 2011
    محل سکونت
    آلان خرمشهر ولی گاهی هم کردستان
    نوشته ها
    1
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    سلام واقعا دیگه شما خیلی کار فوق العاده ای انجام داده ای ، شما کابییتان نباشید به کی بگن دریانورد . من خودم رشته بندر و کشتیرانی می خونم تو دانشگاه خرمشهر.
    اگه میتونید، خواهش میکنم که سایر مطالب دریایی وموارد مربوط به علوم و فنون دریایی را نیز ارائه دهید .
    اگر میشه در مورد حمل و نقل دریایی نیز موارد و قسمت هایی ارائه نمائید و برای کانتینر نیز همین طور.


    با تشکر خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی.... فراوان.

  5. #34
    کاربر جدید
    تاریخ عضویت
    Mar 2012
    نوشته ها
    1
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    Exclamation

    سلام .می خواستم نحوه کار کردن با وسایل الکترونیکی پل فرماندهی رو آموزش بدید و آموزش کار بانقشه ورادار آرپا خیلی ممنون میشم

  6. #35
    حق آب و گل داره خادم اهلبیت آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jan 2011
    محل سکونت
    خوزستان آوردگاه سرخ دلیران
    نوشته ها
    1,812
    تشکر
    1
    تشکر شده 1 بار در 1 ارسال

    پیش فرض

    دوستان بزرگوارم
    از حسن توجه شما بسیار ممنونم .
    چشم سعی می کنم آنچه مورد درخواست شماست به موقع و در اولین فرصت بدست آمده پاسخ بدم . این حقیر در خدمت شما سروران هستم .
    حسین من انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم و ولی لمن والاکم و عدوا لمن عاداکم . الی یوم القیامه کانال شعر من در ایتا : شعر (اسرار درون )

  7. #36
    کاربر جدید
    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    نوشته ها
    1
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    سلام مطالب بسیار عالی است اما رفرنس تان را مشخص نکرده اید لطفا اقدام کنید

صفحه 4 از 4 نخستنخست 1234

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. 164 تشکل دانشجویی خواستار اخراج موسوی از تربیت مدرس شدند
    توسط Redemption در انجمن اخبار سیاست داخلی ایران
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 20-02-2011, 10:54
  2. رد يا اثبات حقايق معنوى در شاءن علوم طبيعى و اجتماعى نيست
    توسط vorojax در انجمن تفسير الميزان جلد 1
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 22-01-2011, 16:42
  3. معرفت شناسی علوم طبیعی
    توسط محسن رحمتی در انجمن عرفان
    پاسخ: 1
    آخرين نوشته: 25-12-2010, 09:29
  4. دیکتاتوری‌های یزیدی و سکولارهای مدرن...
    توسط محبّ الزهراء در انجمن مباحث ديگر بخش اسلامی
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 20-12-2010, 14:21
  5. آشنایی با مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی
    توسط پولدار در انجمن اخبار دنیای IT
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 25-11-2010, 14:05

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
کانال سپاه