در روایت فراوان از بزرگان اهل سنت که در حد صحیح و متواتر است از خود اهل سنت از خود عُمَر بارها وبارها نقل شده که عمر درمقابل حضرت امام علی علیه السلام اعتراف به جهل نموده و حضرت علی را برتر از خود دانسته. مانند:
1- و عن عمر أن امرأة ولدت لستة أشهر فرفعت إليه فأمر برجمها، فأخبر عليا رضى اللّه عنه بذلك فمنعه محتجا بالآية فصدّقه عمر و قال: لو لا علىّ لهلك عمر.(1)
ترجمه: زنی طفل شش ماهه زایمان نمود نزد عمر آوردند دستور داد رجمش کنند. حضرت علی خبردارشد فرمود درقرآن حکمش رجم نیست ! عمر گفت: اگر علی نبود عمر هلاک میشد!
2- من رواية سعيد بن المسيب قال كان عُمَر يتعوذ بالله من معضلة ليس لها أبو الحسن يعني علي بن أبي طالب.(2)
ترجمه : عمر بارها پناه بر خدا میبرد از معضلی که برایش پیش میآمد ..اگر علی برای رفع آن معضل نبود!
3- عن أبي سعيد أن عمر كان يسأل عليا عن شئ فأجابه فقال عمر : أعوذ بالله أن أعيش في قوم ليس فيهم أبو الحسن وفي رواية لا أبقاني الله بعدك يا علي.(طس ك) في فضائل الصحابة (عن أم سلمة) قال الحاكم : صحيح وأقره الذهبي .
ترجمه: پناه بر خدا می برم از اینکه دربین قومی باشم ولی علی دربین آن نباشد .
روایت صحیح است .
4- أخرج الطبراني عن وهب بن حمزة قال : صحبت عليا إلى مكة فرأيت منه بعض ما أكره فقلت : لئن رجعت لأشكونك إلى رسول الله صلى الله عليه وسلم فلما قدمت قلت : يا رسول الله رأيت من علي كذاوكذا فقال : لا تقل هذا فهو أولى الناس بكم بعدي رواه الطبراني قال الهيثمي : فيه دكين ذكره أبو حاتم ولم يضعفه أحد وبقية رجاله وثقوا (3)
ترجمه: وهب گوید: با علی بسوی مکه رفتیم از او چیزی دیدم که خوشم نیامد بنزد پیامبر که برگشتم گله کردم. پیامبر فرمود: اینها را درحق علی نگو او سزاوارترین بعد من بر شماست.
روایت موثق است.
پی نوشت:
1-تفسير غرائب القرأن ج1 ص6324
2- فتح الباري ابن حجر ج 13 ص 343
3- فیض القدیر ج4 ص470
2- أتى عمر رضي الله بامرأة حامل فسألها عمر فاعترفت بالفجور، فأمر بها عمر ترجم، فلقيها علىّ فقال: ما بال هذه؟ فقالوا: أمر بها، أمير المؤمنين أن ترجم، فردها على فقال: أأمرت بها أن ترجم؟ قال: نعم، اعترفت عندي بالفجور! قال: هذا سلطانك عليها فما سلطانك على ما في بطنها؟ قال على: فلعلك انتهرتها(1)، أو أخفتها؟ قال: قد كان ذاك، قال: أو ما سمعت النبي - صلى الله عليه وسلم - يقول: «لاحد على معترف بعد بلاء، أنه من قيدت أو حبست أو تهددت فلا إقرار له» فخلى عمر سبيلها، ثم قال: عجزت النساء أن تلد مثل على بن أبي طالب، لولا على لهلك عمر.(1) ترجمه: زن حامله را نزد عمر آوردند ..عُمَر از او سوال کرد او اعتراف به به زنا کرد سپس عمر دستور داد او را سنگسار کنند، علی (علیه السلام) اور ا دید فرمود: این چه حکمی است که صادر شد؟! مردم گفتند امیر المومنین (عمر) دستور سنگسار داد! علی (علیه السلام) اورا بر گرداند و به عمر فرمود: آیا تو دستور دادی؟ عمر گفت :آری زیرا زن خودش اعتراف به زنا نمود. علی (علیه السلام) فرمود: خوب گناه فرزند داخل شکمش چیست ؟ بعد فرمود: شاید زجرش دادی یا ترساندی ؟ عمر گفت همین طور است .علی (علیه السلام) فرمود: آیا نشنیدی که پیامبر می فرمود: بر کسی که بعد از ترس اعتراف کند حد نیست؟ زیرا کسی را که زندانش کنی یا حبسش کنی یا تهدیدش کنی اقرار او ارزشی ندارد(زیرا ازروی میل نبود) سپس عمر گفت:زنها عاجز ماندند از اینکه فرزندی مثل علی بن ابی طالب بیاورند. اگر علی نبود عمر هلاک میشد. پی نوشت: 1- سیره امیر المومنین علی بن ابی طالب رضی ا..عنه ج1ص222
سلام . با اینکه این تاپیک رو نخوندم و فقط سر تیتر موضوع رو خوندم . بنده به عنوان یک هل سنت باید بگویم قطعا و بدونه شک حضرت علی ( ع ) دانا ، با سواد ، با معرفت و بسیار انسان بزرگواری بودند و در خیلی جاها بوده که حضرت عمر راه رو بلد نبودند و به حضر علی اکتفا کردند و از ایشان درخواست کمک در همه زمینه ها کردند . حضرت علی نه برای حضرت عمر بلکه برای همه سرشار از شرف و بزرگواری بودند . من به عنوان یک اهل سنت به برادرم اهل تشییع میگویم اگر هر اهل سنتی در کل جهان حضر علی ( ع ) را منکر و قبول نداشته باشد نه سنی است و نه مسلمان
موفق باشید
حسن تبار کاربر محترم
ارد بزرگ میگوید خوار نمودن هر آیین و نژادی به کوچک شدن ما خواهد انجامید
کاربران تازه واردی که وارد سایت میشوند دین شما را لکه دار میکنند شما شاید بر هزاران
پست در این سایت ارسال کردید شاید هر روز بر برتری حضرت علی ( ع ) بسنده کردید و باید برای خودتان افتخار کنید بنده هم افتخار میکنم که حضرت علی ( ع ) این چنین انسان بزرگواری هسیتند . ای کاش اینجا جای خوبی برای مذاکره بود با کاربرای جدید پایینی . به حضرت عمر میلیونها فحش داده بشه همون عمر هست چه خوب و چه بد از اون کم نمیشه در دنیای آخرت خیلی راحت مشخص میشه که عمر چه کسیست . قیامت نزدیک است . من پدرم اهل تشییع و مادرم اهل سنت است . اگر کمی دیگر اجازه بدهم کاربر پایینی مرا مرتد میداند و در اینجا فقط خواستم بگم وقتی ارسال پاسخی میشود تا شما اجازه ندهید دیده نمیشود و این بدان معناست که مزاحم زیاد دارید . من هم به مزاحم حساب کنید اما این پست کاربر به این معناست شما اجازه دادید که ارسال شود . ولی برای شما مسولیت سنگینی است که همینطوری قبول کنید . جلوی دهان هر کسی رو نمیشه گرفت حداقل تو خوب باش . نه میشه جلوی دهان سنی هارو گرفت و نه میشه جلوی دهان شیعه هارو گرفت اما این که خودت میانه رو باشی و اجازه ندی به کسی توهین بشه خودش ارزش بزرگیست .
حضرت علی ( ع ) میفرمایید : انسانها خوابند وقتی میمیرند بیدار میشوند . ( مرد جوان بیدار باش بذار آبرویمان پیش حضرت علی نرود )
سلام . با اینکه این تاپیک رو نخوندم و فقط سر تیتر موضوع رو خوندم . بنده به عنوان یک هل سنت باید بگویم قطعا و بدونه شک حضرت علی ( ع ) دانا ، با سواد ، با معرفت و بسیار انسان بزرگواری بودند و در خیلی جاها بوده که حضرت عمر راه رو بلد نبودند و به حضر علی اکتفا کردند و از ایشان درخواست کمک در همه زمینه ها کردند . حضرت علی نه برای حضرت عمر بلکه برای همه سرشار از شرف و بزرگواری بودند . من به عنوان یک اهل سنت به برادرم اهل تشییع میگویم اگر هر اهل سنتی در کل جهان حضر علی ( ع ) را منکر و قبول نداشته باشد نه سنی است و نه مسلمان
موفق باشید
با سلام برادر اهل سنت!
خوب خودتان اعتراف صریح نمودین که جناب عمربن خطاب (ده ها بار درکتب اهل سنت) اعتراف به برتری علمی و سواد و..حضرت علی علیه السلام بر خودش نموده..
حالا که این را قبول دارین
از طرفی حتما به حکم مسلمان بودن قرآن را قبول دارین که فرمود:
... أَفَمَن يَهْدِي إِلَى الْحَقِّ أَحَقُّ أَن يُتَّبَعَ أَمَّن لاَّ يَهِدِّيَ إِلاَّ أَن يُهْدَى فَمَا لَكُمْ كَيْفَ تَحْكُمُونَ .(سوره یونس آیه 35)
بگو: .. آيا کسى که هدايت به سوى حق مىکند براى پيروى شايستهتر است، يا آن کس که خود هدايت نمىشود مگر هدايتش کنند؟ شما را چه مىشود، چگونه داورى مىکنيد؟!
برادر اهل سنت .... بحث روی این نیست که کسی منکر حضرت علی باشد ..سخن دراین است وقتی که قرآن می فرماید: 1-آن کس که دیگران را به راه راست راهنمایی میکند شایسته پیروی شدن(رهبری) است. 2-آن کسی که که خود احکام خدا را نمیداند ، لایق پیروی شدن (رهبری) نیست. 3- پس چرا حکم به باطل میکنید؟
حال با این بیان روشن قرآن و با این اعتراف صریح خودتان به برتری حضرت علی بر عمر بن خطاب،سوال کلیدی این است: شما را چه میشود که علی را درردیف چهارم خلافت قراردادید ، درحالی که از عمر (وابابکر و عثمان )شایسته تر بود؟
اگر پاسخ منطقی دارید بفرمایید!!
[برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ] [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ] [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ] [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ] [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ] [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]
حسن تبار کاربر محترم
... بنده هم افتخار میکنم که حضرت علی ( ع ) این چنین انسان بزرگواری هسیتند . ای کاش اینجا جای خوبی برای مذاکره بود با کاربرای جدید پایینی . به حضرت عمر میلیونها فحش داده بشه همون عمر هست چه خوب و چه بد از اون کم نمیشه ....
برادر اهل سنت : 1- من به شما قول می دهم اگه واقعا حرفی برای گفتن دارید با کمال آزادی همینجا حاضریم به مناظره بنشینیم . و فقط از کتب وروایات صحیح و متواتر اهل سنت برایتان اسناد خلیفه واقعی پیامبر را رو میکنیم ...شما هم از کتب خودتون سند بیاورید .. قضاوت نهایی را هم به عهده کاربران حقیقت جو وامیگذاریم. 2- اینجا کسی به خلفا و عمر فحش نداده ، حتما فرق فحاشی با لعنت را میدانید ...
فحاشی و سب از نظر قرآن نهی شده است. زیرا فرمود:
وَلاَ تَسُبُّواْ الَّذِينَ يَدْعُونَ مِن دُونِ اللّهِ فَيَسُبُّواْ اللّهَ عَدْوًا بِغَيْرِ عِلْمٍ ...(سوره انعام آیه 108)
(به معبود) کسانى که غير خدا را مىخوانند دشنام ندهيد، مبادا آنها (نيز) از روى (ظلم و) جهل، خدا را دشنام دهند! ..
هرچند ما دربحث علمی به انسان درست کار لعن نمیکنیم.
اما اگه از صریح قرآن آیات لعنت بر کسانیکه بر خلاف دستورات خدا و پیامبر حکم کردند را بیاورم آنوقت به حکم وجدان و فطرت وعقل وقرآن ، حقیقت را قبول میکنید؟
منتظر نظر شما هستیم.
[برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ] [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ] [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ] [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ] [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ] [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]
4702- أخبرنا أبو عمرو عثمان بن أحمد بن السماك ثنا عبد الرحمن بن محمد بن منصور الحارثي ثنا حسين بن حسن الأشقر ثنا منصور بن أبي الأسود عن الأعمش عن المنهال بن عمرو عن عباد بن عبد الله الأسدي عن علي: (إنما أنت منذر ولكل قوم هاد) قال علي: رسول الله- صلى الله عليه وآله وسلم- المنذر وأنا الهادي.
هذا حديث صحيح الإسناد ولم يخرجاه.
4723- حدثنا أبو بكر بن إسحاق أنبأ محمد بن أيوب أنا عمرو بن الحصين العقيلي أنبأ يحيى بن العلاء الرازي ثنا هلال بن أبي حميد عن عبد الله بن أسعد بن زرارة عن أبيه قال: قال رسول الله- صلى الله عليه وآله وسلم-: " أوحي إلي في علي ثلاث: أنه سيد المسلمين وإمام المتقين وقائد الغر المحجلين ".
حاکم : هذا حديث صحيح الإسناد ولم يخرجاه.
این هم از پیشگویی حضرت محمد ص درباره ی علی :
از آنچه پیمان بست با من رسول خدا این بود که امت خیانت خواهند کرد به من بعد از فوتش
4731- حدثنا أبو حفص عمر بن أحمد الجمحي بمكة ثنا علي بن عبد العزيز ثنا عمرو بن عون ثنا هشيم عن إسماعيل بن سالم عن أبي إدريس الأودي عن علي رضي الله عنه قال: إن مما عهد إلي النبي- صلى الله عليه وآله وسلم-: أن الأمة ستغدر بي بعده.
حاکم : هذا حديث صحيح الإسناد ولم يخرجاه. ذهبی : صحیح
شنیدم علی میگفت پیامبر برایم گفت : که همانا امت خیانت خواهند کرد به تو بعد از من