نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: اذعان «اصغر فرهادی» به دروغ پردازی در فیلم "جدایی نادر از سیمین"!+عکس

  1. #1
    کاربر جدید ali66469691 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Feb 2011
    محل سکونت
    ایران
    نوشته ها
    44
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    Wink اذعان «اصغر فرهادی» به دروغ پردازی در فیلم "جدایی نادر از سیمین"!+عکس

    فرهادي با اشاره به پردازش به دروغگويي در فيلم «جدايي نادر از سيمين» خاطرنشان كرد: اساسا نمي‌خواهم كتمان كنم كه در اين فيلم دروغ و دزدي را بيشتر برجسته كرديم چرا كه اين فيلم در خصوص جامعه است.به گزارش فارس به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي رسانه اين نشست با حضور «اصغر فرهادي» (كارگردان)، «شهاب حسيني» (بازيگر) ، «هايده صفي ياري» (تدوين‌گر)، «محمد رضا دلپاك» (صدابردار) و «اميرپوريا» به عنوان كارشناس و منتقد در جمع نمايندگان اصحاب رسانه برگزار شد.فرهادي در اين نشست گفت: بر خلاف نگاه منتقداني كه امروزه در تلويزيون فيلم را نقد مي‌كنند، فيلم «جدايي نادر از سيمين» به هيچ عنوان قصد ندارد كه ياس و نااميدي را در جامعه القا كند. در حقيقت اين فيلم فيلم عبوسي نيست و فضا و دنياي ابري و دلگيري را ترسيم نمي‌كند رنگ گرمي كه در نما هاي فيلم قالب است اين فيلم را از فضاي عبوس بودن خارج كرده است و اگر در خود قصه توجه شود اين تاكيد كاملا مشهود است.فرهادي با اشاره به پردازش به دروغگويي در فيلم «جدايي نادر از سيمين» خاطرنشان كرد: اساسا نمي‌خواهم كتمان كنم كه در اين فيلم دروغ و دزدي را بيشتر برجسته كرديم چرا كه اين فيلم در خصوص جامعه است.وي اظهار داشت: اگر نگاه منصفانه‌اي داشته باشيم جامعه ما از بسياري جهات جامعه سرفرازي است ولي در جهاتي ديگر آسيب‌پذيرتر از جوامع ديگر است.وي يادآور شد: در فيلم «جدايي نادر از سيمين» شخصيت «راضيه» رازي را با خود در سينه دارد كه من دلم نمي‌خواست كسي آن را بداند در حين نگارش فيلمنامه تصميم گرفتن كه بيننده از آن راز آگاه باشد. در طول فيلمبرداري به اين نتيجه رسيدم كه معني راز يعني ندانستن آن بر همين اساس در اين فيلم به بيننده يك دوگانگي القا مي‌شود كه كمي گيج كننده است به‌طور مثال افتادن راضيه از پله‌ها يا تلاش براي ارتباط تماس تلفني نامعلوم از روي دفترچه تلفن آبي رنگ از آن راز برگرفته شده است كه نشانه‌هاي آن در تمام فيلم وجود دارد كه حال و هواي پتانسيل يك اتفاق را به بيننده القا مي‌كند و در كل بدنه فيلم، چالشي را كه «راضيه» دارد، بيشتر نمايان مي‌كند.فرهادي با رد اين اتهام كه پيچيده نگاه داشتن داستان بي‌اخلاقي فيلم‌ساز به مخاطب است، تاكيد كرد: پنهان كاري در فيلم در واقع هنر فيلمساز است و وادار نمودن مخاطب به تجزيه و تحليل فيلم و به هيچ عنوان بي اخلاقي فيلمساز را القا نمي‌كند. مثلا در فيلم «درباره الي...» اگر دوربين برمي‌گشت و صحنه غرق شدن «الي» را به تصوير مي‌كشيد در واقع فيلم در همان جا براي مخاطب تمام مي‌شد.كارگردان فيلم «جدايي نادر از سيمين» در خصوص تعميم شخصيت «نادر» به همه مردان ايراني گفت: نادر اسوه مرد ايراني نيست و 30، 40 ميليون مرد ايراني در يك شخصيت خلاصه نمي‌شود. البته اين برداشت از سال‌هاي پيش در سينما به يادگار مانده كه يك شخصيت را به همه مردم تعميم مي‌دهند در واقع «نادر» و «سيمين» يكي از ميليون‌ها زن و مرد ايراني هستند كه در جامعه ما زندگي مي‌كنند و به‌طور اتفاقي زندگي‌شان در قالب فيلم به تصوير كشيده مي‌شود.در ادامه اين نشست «شهاب حسيني» بازيگر نقش «حجت» در فيلم «جدايي نادر از سيمين» گفت: در مورد شيوه فيلم‌سازي «فرهادي» بايد گفت كه يك سبك و شيوه جديد در سينما كشف كرده و به مانند اختراع پرواز توسط برادران رايت اين شيوه نيز منحصر به فرد نيز در سينماي ما به ثبت رسانيده است و همه مي‌تواند از آن استفاده كنند.وي تصريح كرد: كارهاي «فرهادي» لحظه نابي است كه بازيگر به معناي واقعي مي‌تواند در آن نقش زندگي كند. من هنوز با گذشت ماه‌ها از فيلم برداري فيلم «جدايي نادر از سيمين» با شخصيت «حجت» فاصله نگرفتم، چراكه هر روز حجت‌ها را در كف خيابان مي‌بينم كه با موتور مسافركشي مي‌كنند.بازيگر نقش «حجت» در فيلم «جدايي نادر از سيمين» در خصوص واكنش‌هاي مشابه مخاطبين در سالن‌ها مختلف به نقش «حجت» گفت : پس از اكران عمومي مردم در واكنش‌هاي عصبي «حجت» دست مي‌زنند نكته جالب اين كه اين واكنش‌ها سينماهاي مختلف يكسان بوده و مخاطبين با يك روحيه مشابه وارد سالن مي‌شوند و اين نشانه نوعي همذات‌پنداري است كه بيننده با حجتي كه در اجتماع مي‌شناسد دارد.در ادامه «صفي ياري» به تجربه موفق همكاري با «فرهادي» اشاره كرد و گفت: بين همه فيلم‌هايي كه تا به حال مسئول تدوين آن‌ها بودم فيلم «جدايي نادر از سيمين» نزديكترين فيلم به نگرش شخصي خود من داشت و ارتباط بسيار خوبي با آن برقرار كردم و به قول معروف هر كاري كه خيلي براي آن زحمت بكسي بيشتر دوست خواهي داشت.برنده سيمرغ بلورين جشنواره برلين در خصوص طراحي و تركيب صداي فيلم «جدايي نادر از سيمين» گفت: «فرهادي» در اين فيلم نگاه صوتي جديد را به من هديه كرد كه بسيار با ارزش بود.دلپاك تصريح كرد: در حين صدابرداري فيلم «جدايي نادر از سيمين» به شدت درگير نوجوان قصه شدم و بارها به خاطر اين نقش در خلوت خود گريستم.وي يادآور شد: معتقدم صدا گذاري در فيلم به عواملي نظير كارگرداني، طراحي صدا، تدوين و صداي بازيگران بستگي دارد كه در اين فيلم همه اين عوامل موفق عمل كردند. علی کهن فروتقهعلی کهن فروتقه
    در ابعاد اين عصر خاموش...
    من از طعم تصنيف درمتن ادراك يك كوچه
    تنهاترم..

  2. # ADS
    Circuit advertisement
    تاریخ عضویت
    Always
    محل سکونت
    Advertising world
    نوشته ها
    Many

     

    حرز امام جواد

     

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ: 8
    آخرين نوشته: 04-08-2013, 11:59
  2. جزئیاتی جدید از محتوای ضد انقلابی فیلم "جدایی نادر از سیمین "!؟
    توسط ali66469691 در انجمن اخبار مرتبط با فیلم ، صوت و محتوای صدا سیما
    پاسخ: 6
    آخرين نوشته: 23-11-2011, 14:24
  3. چگونه دروغ میان مردم پارسی جای گرفت؟؟
    توسط kiyana در انجمن پرسش‎ و‎ پاسخ‎ دینی و مذهبی
    پاسخ: 9
    آخرين نوشته: 26-08-2011, 17:24
  4. "جدایی نادر از سیمین" برنده خرس طلایی جشنواره برلین شد..
    توسط ali66469691 در انجمن اخبار مرتبط با فیلم ، صوت و محتوای صدا سیما
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 20-02-2011, 00:46
  5. «جرم» سیمرغ بهترین فیلم جشنواره بیست و نهم را به پرواز درآورد...
    توسط Redemption در انجمن اخبار مرتبط با فیلم ، صوت و محتوای صدا سیما
    پاسخ: 2
    آخرين نوشته: 18-02-2011, 20:02

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
کانال سپاه