[IMG]http://up.*************/Files/fe45f4138c2048cc978a.jpg[/IMG]
استفاده از کد های میانبر (USSD)
در این روش شما با شماره گیری کد زیر می توانید مبلغ مورد نظر را به سیم کارتی دیگر منتقل کنید.(از چپ به راست بخوانید)
#شماره ی فرد دریافت کننده*مبلغ(به ریال)*شماره رمز 8 رقمی*132*
دریافت رمز : برای دریافت رمز 8 رقمی کافی است یک پیام کوتاه بدونمتن به شماره ی 8910 ارسال کنید تا یک رمز 8 رقمی از طریق پیمک برای شماارسال شود.
تغییر رمز: در صورتی که می خواهید رمز 8 رقمی خود را تغییر دهید با تلفن گویای 444 تماس بگیرید.
فراموش کردن رمز : در صورت فراموش کردن رمز می توانید با ارسال مجدد یک پیام کوتاه بدون متن به شماره ی 8910 مجددا رمز را دریافت کنید.
پس از انجام موفقیت آمیز بودن عمل انتقال، برای مشترک انتقال دهنده ی (A)و دریافت کننده ی (B) پیامی مبنی بر موفقیت آمیز بودن انتقال، مبلغ انتقالیافته و اعتبار جدید ارسال می گردد.
نکات مهم :
1- دقت کنید شماره ی فرد مورد نظر را باید همراه با کد 98 بنویسید.
مثال:
#989131111111*10000*11111111*132*
2- شما می توانید در هر بار انتقال اعتبار، مبالغی بین ۱۰۰۰۰ ریال (هزارتومان) تا ۱۰۰۰۰۰ ریال (ده هزار تومان) را به شماره دیگری انتقال دهید.
3- شما باید پس از انتقال اعتبار حداقل ۵۰۰۰ ریال (500 تومان) اعتبارباقیمانده داشته باشید برای مثال جهت انتقال ۱۰۰۰۰ ریال (هزار تومان) شماباید حداقل ۱۵۰۰۰ ریال (1500 تومان) اعتبار داشته باشید.
4- کارمزد این سرویس برای هر بار انتقال 400 ریال (40 تومان) می باشد.
5- به ازای هر ۵۰۰۰ ریال(500 تومان) اعتبار انتقال یافته، ۱۵ روز از زماناعتبار مشترک انتقال دهنده ی (A) کسر و به زمان اعتبار مشترک دریافت کنندهی (B) اضافه می گردد. برای مثال در صورت انتقال مبلغ ۱۰۰۰۰ ریال (هزارتومان) مدت زمان ۳۰ روز از زمان اعتبار مشترک انتقال دهنده ی(A) کسر و بهزمان اعتبار مشترک دریافت کننده ی(B) اضافه می گردد.
6- در صورتی که مشترک انتقال دهنده (A) در وضعیت خط صفر (Idle) ، قطع ،معلق (Suspend)، غیرفعال (Disable) ، لیست سیاه (BlackList) و یا سلبامتیاز(Pool) باشد امکان انتقال اعتبار وجود ندارد.
توضیح تعاریف و اصطلاحات به کار برده شده :
وضعیت خط استفاده نشده (Idle) : تلفن های همراه اعتباری با اولینتماس یا ارسال SMS فعال گردیده و تا زمانی که این اقدام توسط مشترک صورتنپذیرفته و مهلت اعتبار زمانی آن پایان نیافته باشد به عنوان تلفن همراهاستفاده نشده (Idle) شناخته می شود.
معلق (Suspend): تلفن های همراه اعتباری با توجه به اعتبار موجود، در صورت اتمام مهلت زمانی اعتبار وارد وضعیت معلق (Suspend) خواهند شد.
غیرفعال (Disable) : در صورت اتمام مهلت زمانی و عدم تمدید اعتبار توسط مشترک (حداکثر طی ۲ ماه) تلفن های همراه اعتباری غیر فعال (Disable) خواهند گردید.
سلب امتیاز(Pool) : در صورت اتمام مهلت زمانی مرحله غیر فعال و عدمتمدید اعتبار توسط مشترک (حداکثر طی ۱۲ماه) تلفن های همراه اعتباری سلبامتیاز(Pool) خواهند گردید.
لیست سیاه (BlackList) : در صورتی که مشترک تلفن همراه اعتباری در وارد نمودن پین شارژ ، ۵ بار اشتباه نماید خط وی وارد لیست سیاه می شود.
قطع: در صورتی که خط مشترک در سیستم خدمات مشترکین قطع باشد.
7- در صورتی که مبلغ مورد درخواست جهت انتقال (و به تبع آن زمان اعتبارمورد انتقال ) با شرایط تعیین شده مطابقت نداشته باشد انتقال انجام نمیگردد.
8- در صورتی که با انجام انتقال اعتبار، وضعیت مشترک انتقال دهنده به دلیلکاهش اعتبار زمانی معلق (Suspend) یا غیرفعال (Disable) گردد، ابتدا بهمشترک اطلاع رسانی گردیده و در صورت تایید وی انتقال انجام می گردد.
9- پس از ارسال درخواست مشترک انتقال دهنده ی (A) به شبکه، پیامی به ویارسال می گردد تا در صورت تایید آن توسط مشترک انتقال انجام گردد.
10- در صورتی که دریافت کننده ی اعتبار (B) به علت اتمام مدت زمان اعتباردر وضعیت معلق (Suspend) باشد، مبلغ مورد نظر به اعتبار قبلی وی اضافهگردیده و زمان اعتبار انتقال یافته نیز از همان روز انجام انتقال برای ویمحاسبه و وضعیت مشترک فعال می گردد.
11- در صورتی که دریافت کننده اعتبار (B) به علت اتمام مبلغ در وضعیتیکطرفه باشد، مبلغ مورد نظر به اعتبار وی اضافه گردیده و زمان انتقالیافته نیز به زمان اعتبار قبلی مشترک (B) اضافه و وضعیت مشترک فعال میگردد.
12- در صورتی که دریافت کننده ی اعتبار (B) به علت اتمام مدت زمان اعتباردر وضعیت غیرفعال (Disable) باشد، مبلغ مورد نظر به مشترک (B) منتقلگردیده و زمان اعتبار انتقال یافته نیز از همان روز انجام انتقال برای ویمحاسبه می گردد.
13- در صورتی که مشترک دریافت کننده ی اعتبار (B) در وضعیت خط صفر (Idle) یا سلب امتیاز (Pool) باشد امکان دریافت اعتبار وجود ندارد.
14- در صورتی که سیم کارت مشترک دریافت کننده ی اعتبار (B) قطع باشدانتقال انجام می گردد لیکن مشترک (B) امکان دریافت پیام را ندارد.
15- در صورتی که مشترک دریافت کننده ی اعتبار (B) خاموش باشد انتقال انجاممی گردد و پس از روشن نمودن تلفن همراه در صورتی که پیام ارسالی در شبکهموجود باشد پیام به وی تحویل می گردد.
16- هر یک از مشترکین تلفن همراه می توانند در طول یک روز حداکثر ۵ بار اعتبار خود را انتقال دهند.
17- حداکثر مبلغ قابل انتقال در طول یک روز ۱۰۰۰۰۰ ریال (۱۰ هزار تومان) می باشد.
18- هر یک از مشترکین تلفن همراه می توانند در طول یک ماه حداکثر ۳۰ بار اعتبار خود را انتقال دهند.
19- حداکثر مبلغ قابل انتقال در طول یک ماه ۵۰۰۰۰۰ ریال (۵۰ هزار تومان) می باشد.
در پایان بگم که مسئولیت انتقال اعتبار به خطوط دیگران، بر عهده ی ارسالکننده ی اعتبار می باشد لذا توصیه می گردد در حفظ و نگهداری از تلفن همراهو رمز عبور ۸ رقمی خود نهایت دقت را به عمل آورید موفق باشید