اگربه روایات مهدویت ونوشته های بسیاری از محققین توجه کنیم میبینیم که بسیاری از روایات می باشد که در گذرتاریخ بسیاری از افرادازآن احادیث برداشتهای نادرست وحتی بعضا سوءاستفاده هایی درراستای اهدافشان داشته اندمثلا روایات مهدویت ونام امام عصر(ع)که فرقه کیسانیه از آن استفاده کردندسیدحسنی ها بوده اند که خود یا طرفدارانشان دست به تطبیق زده اندوبرخی افرادساده لوح نیز ازاین طریق به انحراف کشیده شده اندیا حتی طرفداران ابو مسلم خراسانی وبنی عباس ازازروایات پرچمهای سیاه وخراسانی به نفع منافع خوداستفاده کردند وبسیاری رادر شک وشبهه وحتی انحراف کشاندند که هیچ کدام مورد تاییدائمه معصوم ما نبوده است.
مادراین مقاله سعی داریم اگر مورد رضایت حضرت(عج)واقع شودبا یک انحراف دیگر که یا برخی را به شبهه ویا عده ای رابه نامیدی پس از وقوع می کشاندمبارزه کنیم. جوانان عزیزی که عاشقانه برای امام زمان(عج) می نویسندیا بعضا اینگونه انحرافات را در وبلاگهایشان می گذارندونمی دانندچه خطری برای امت شیعه است بدانند .
دليل اول
اصل استعاری نبودن نام شعیب است
شعيب را اابتداءًبايداسم حقيقي بدانيم نه مستعاري در حالي كه در بسياري از سايتهايي كه آمده اند ومطرح كردند شعيب رانام مستعاري گرفتند اصل در روايات عدم استعاره ومعنايي به غير معناي ظاهري ميباشدمگر دليلي بر استعاره اي بودن قول معصوم داشته باشيم كه در مطالب آنهادليلي بيان نشده كه منظور امام معصوم(ع)استعاره اي بودن نام شعيب باشد.
روايت هيچگاه تصريح نكرده كه نام مستعار او شعيب بن صالح است بلكه بالعكس قريب به يقين با توجه به روايات متعدد ميتوان گفت نام واقعي اوشعيب است .
وبا يك سرچ در اينترنت خواهيد ديد كه نام شعيب در كشورهاي همجوار مثل افغانستان يك نام متداول ميباشدكه حتي اشخاص بلند پايه نيز از اسم استفاده ميكنند:
ديگر فكر نمي كنم نيازي به توضيح باشديا بحث درباره دلايلي كه آنها آوردندبراينكه مردمي بودن آقاي احمدي نژاددليل بر شعيب بودن اوست چراكه اين دلايل در تاييد نام مستعاري كه آنها فرض گرفته اند واصلا نام مستعاري در لسان روايات نشان داده نمي شود.
البته این بیان که شعیب نام مستعار باشدبه دلیل لفظ یقال له امکانش تقویت میشود
دليل دوم
خروج شعيب مخفيانه است
و يخرج شعيب بن صالح مستخفيا 1
وخروج ميكندشعيب بن صالح درحالي كه مي خواهد مخفيانه باشد.
لفظ مستخفيا در اين حديث كاملا مشخص ميكند كه همواره خود را پنهان كرده تا كسي اورا نبيند
يكي ديگر از دلايلي مهمي كه بررد شعيب بودن آقاي احمدي نژاددر لسان روايات است مخفيانه بودن خروج شعيب بن صالح ميباشد كه در روايتي ديگر داريم كه از واژه مختفيا استفاده كرده است
و يخرج شعيب بن صالح مختفيا الي بيت المقدس 2
خروج ميكند شعيب بن صالح درحالي كه مخفي ميباشد .
دليل سوم
سن كم داشتن شعيب بن صالح
ازدلايلي كه تاكيدشده ولي متاسفانه عزيزان فراموش كردند كه آن را باز كنند سن کم داشتن است كه با صراحت در احاديث براين موضوع تاكيد شده است كه حديث السن بودن شعيب بن صالح مي باشد.
قبل از اينكه اين دليل را بيان كنيم لازم است مقداري درباره كلمه حدث توضيح بدهيم كه حدث يعني آغاز يك چيزي وآغازعمررا نيز به همين دليل حدث ميگويند امام صادق (ع)ميفرمايند كه براي تليغ اسلام سراغ نوجوانان برويد چون آماده تر هستند
بادروا احداثکم بالحدیث قبل ان یسبقکم الیهم المرجئه.
احادیث اسلامی را به نوجوانان خود بیاموزید و در انجام این وظیفه تربیتی تسریع نمایید، پیش از آن که مخالفین گمراه بر شما پیشی گیرند و سخنان نادرست خود را در ضمیر پاک آنان جای دهند و گمراهشان سازند.
علیک بالاحداث فانهم اسرع الی کل خیر
تمام توجه قلبی خود را به جوان معطوف دار و نیروی خویشتن را در راه هدایت آنان به کار انداز، زیرا جوانان زودتر حق را می پذیرند و سریعتر به هر خیر صلاحی می گرایند4
حالا درروايات پيرامون شعيب ميفرمايندكه او حديث السن است
يخرج علي لواء المهدي غلام حديث السن خفيف اللحية
دليل چهارم
اول كشته شدن عوف سلمي در دمشق بعد خروج شعيب
وعن حذلم بن بشير، قال: قلت لعليّ بن الحسين (عليه السلام): صف لي خروج المهدي، وعرّفني دلائله وعلاماته، فقال: يکون قبل خروجه رجل يقال له عوف السلمي بأرض الجزيرة، ويکون مأواه بکريت، وقتله بمسجد دمشق، ثمّ يکون خروج شعيب بن صالح من سمرقند، ثمّ يخرج السفياني الملعون من الوادي اليابس، وهو من ولد عتبة بن أبي سفيان، فإذا ظهر السفياني اختفي المهدي، ثمّ يخرج بعد ذلک 6
قبل از قيام مهدي عليه السلام مردي در سرزمين جزيره خروج خواهد کرد به نام عوف سلمي. قرارگاه او در تکريت است وقتلش در مسجد دمشق. سپس خروج شعيب بن صالح در سمرقند خواهد بود. بعد از او، خروج سفياني ملعون از بيابان يابس (خشک) مي باشد .
دليل پنجم
شعيب بن صالح قبل ازخراساني خروج مي كند
اين دليل يكي از دلايل محكم ومتقني است كه متاسفانه مغفول مانده است ونشان مي دهد كساني كه نظريه هارا مطرح مي كنندخوب در احاديث غوطه ور نمي شوند وتنها برخي روايات را گرفته ويا جمع بين روايات نمي كنند.
تخرج راية سوداء لبني العباس، ثمّ تخرج من خراسان اُخري سوداء، قلانسهم سود، وثيابهم بيض، علي مقدّمتهم رجل يقال له: شعيب ابن صالح، أو صالح بن شعيب من تميم، يهزمون أصحاب السفياني حتّي ينزل بيت المقدس، يوطّئ للمهدي (عليه السلام) سلطانه، يمدّ إليه ثلاثمائة من الشام، يکون بين خروجه وبين أن يسلّم الامر للمهدي (عليه السلام) اثنان وسبعون شهر7
پرچم سياهي از بني عباس آشکار مي شود. سپس پرچم سياه ديگري از خراسان بيرون مي آيد که صاحبان آن پرچم ها کلاه سياه و لباس سفيد بر تن دارند و جلودارشان مردي از بني تميم به نام شعيب بن صالح است.لشكريان سفيانيرا درهم مي كوبندتاواردقدس ميشوندزمينه سازي براي امامشان دارند300نفرازشام به سوي انان مي آيند قيام او تا واگذاري حکومت به مهدي 72 ماه طول مي کشد .
دراين روايت كاملا مي گيد خروج شعيب 72 ماه قبل از ظهور است درحالي كه خروج خراساني:
خروج الثلاثة الخراسانی و السفیانی و الیمانی فی سنة واحدة فی شهر واحد فی یوم واحد ، و لیس فیها رایة بأهدى من رایة الیمانی یهدی إلى الحق8
سفیانی و یمانی و خراسانی در یک روز و یک ماه و در سال ظهور می کنند . پرچمی از پرچم یمانی به هدایت نزدیک تر نیست.
خراساني ويماني وسفياني دريك سال ودر يك ماه است
خروج السفیانی و الیمانی و الخراسانی فی سنة واحدة و فی شهر واحد فی یوم واحد و نظام کنظام الخرز یتبع بعضه بعضا فیکون البأس من کل وجه ، ویل لمن ناواهم . و لیس فی الرایات أهدى من رایة الیمانی هی رایة هدى لأنه یدعو إلى صاحبکم 9
خروج سفیانی و یمانی و خراسانی در یک سال و یک ماه و یک روز است که ترتیب آن ها به سان رشته ای از مهره است که پی در پی واقع شده باشد. پریشانی و سختی از هر سو سر بر می دارد. وای بر کسی که با آن ها به مخالفت برخیزد. در میان درفش ها درفشی هدایت کننده تر از درفش یمانی یافت نمی شود؛ چرا که درفش حق است و شما را به سوی صاحبتان هدایت می کند.
السفیانی من المحتوم ... فاذا ملک الکور الخمس ملک تسعة اشهر10
سفیانی از علائم حتمی است ... چون مناطق پنج گانه را تصرف کرد نه ماه حکومت میکند.»
حركت سفیانی از آغاز تا پايان پانزده ماه بیشتر طول نمیکشد از امام صادق(ع) در حدیث معتبری چنین روایت شده است.
«من اول خروجه الی آخره خمسة عشر شهرا ستة اشهر یقاتل فیها11
از ابتدای حرکت او تا آخر کارش پانزده ماه به طول میانجامد شش ماه آن را به جنگ میپردازد.
البته با توجه به اينكه مقداري ازحكومت سفياني در زمان امام زمان (عج) است بالاخره کل حکومت سفیانی72 ماه طول نمي كشد خروج شعيب قبل از خروج خراساني است
دليل ششم
برهان سبروتقسيم
خروج شعيب لاجرم بايد دليل شرعي داشته باشدكه اين دليل شرعي را بايدازيكي از راههاي زير به دست آورد
1-خودمجتهدباشد كه احمدي نژادمجتهد نيست
2-ازمجتهدي جامع الشرايط اجازه بگيرد
3-از خود امام اجازه داشته باشد(لازمه آن اين است كه امام ظهور كرده باشد ومخفي شده باشد كه اين ممكن نيست چون او قبل ازظهور امام حتي مخفي يعني زمان خروج سفياني خروج كرده
تنها مي ماندگزينه دوم كه اجازه از مجتهد جامع الشرايط كه همان سيد خراساني است كه بعد از او خروج مي كند
واین گزینه نیزبه دودسته تقسیم میشود
1-ازسیدخراسانی:که این گزینه اگرسیخراسانی را آیت الله خامنه ای بدانیم که بعضامی گویند چون کسانی که شعیب بن صالح راسردارسید خراسانی معرفی کردنداحمدی نژاد راسردارآیت الله خامنه ای میدانندواین گزینه امکان ندارد زیرادرنظام جمهوری اسلامی ایران سیستم طوری است که رییس جمهور نمیتواندخروج کند بدون اجازه رهبری آنهم تقریبا4 سال زودتر.
دلیل هفتم
تاکیدبرسمرقندی بودن وی
یکی دیگر ازدلایلی که نمی توان آقای احمدی نژاد راشعیب دانست تاکید روایات برسمرقندی بودن شعیب است که روایات نشان میدهد وی از سمرقند برمیخیزدوتاشهرری وحتی عراق هم می رود
«يکون خروج شعيب بن صالح من سمرقند»14
«شعيب بن صالح از سمرقند خروج ميکند».
فبيناهم کذلک اذ يخرج عليهم السمرقندي من خراسان مع الرايات السود15
در اين ميان که آنها درگير جنگ و نبرد هستند، به ناگاه سمرقندي با پرچمهاي سياه از خراسان عليه آنها خروج ميکند.
شما دراین روایت اگر توجه داشته باشیدحتی بانام سمرقندی برآن تاکید شده است مثل برخی روایات دیگر مثلا گفته اندشامی یا یمنی یا خراسانی یا حتی مصری ومغربی
سمرقند شهري در آسياي ميانه، واقع در جمهوري تازه به استقلال رسيده ازبكستان است. ابواسماعيل ابراهيم بن ناصر بن طباطبا، شمار بسياري از فرزندان امام حسن و امام حسين (ع) را ذكر مي كند كه به اين شهر مهاجرت كرده اند.16
پس دروایت بنگریم متوجه میشویم خروج شعیب از سمرقند بوده درحال حاضر سمرقند یکی از شهرهای ازبکستان که در گذشته جز خراسان بوده است می باشدواز دیرباز مرکزبسیاری از شیعیان بوده است وهم اکنون حوزه های علمیه شیعه نیزدرآن دایرمیباشد خود من چند نفرازشیعیان آنجا راکه برای زیارت حرم امام رضا آمده بودند دیدم وباآنهاسخن گفتم.
دراین لینک میتوانیدببینید که حوزه علمیه سمرقندجز حوزه های شیعیان جهان است
[برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]
البته چون دروایات ودلایل گذشته گفتیم سمرقندی مخفیانه خروج میکند احتمال دارد تا شهرری خروجش مخفی باشد ودرری ازکنارضریح حضرت عبدالعظیم حسنی قیام خودش را آغاز کندمانند روایاتی که درباره حضرت مسیح است که برخی روایات می گویددرمکه با امام زمان(عج)بیعت میکند وبه زمین نازل میشود وبرخی روایات میگوید در بیت المقدس که جمع روایات میشودکه بعد ازاینکه در مکه با حضرت قائم(عج)بیعت کرده وبه زمین نازل شده در بیت المقدس خودش رامعرفی میکندوقیامش را نمایان کرده وبین امام زمان(عج)ورومی هاوغربی هاقرارداد صلح میبندد.
سه حالت بیشترندارد
1-درسمرقندمتولدشده وازشهرری خروج می کند.
2- درطالقان افغانستان متولدودرسمرقندرشدواز ری خروج میکند
3-درطالقان افغانستان متولد شده باتوجه به جنگ افغانستان اجدادیه خودش به سمرقند که درشمال افغانستان است هجرت کرده ودرآنجا خروج میکندالبته مخفیانه
که نظرسوم محتمل تر میباشد ولی درهر صورت شعیب بن صالح آقای احمدی نژادنیست
دلیل هشتم
کوسج بودن شعیب
بزرگترین مغلطه ای که درمقاله شعیب بودن احمدی نژادصورت گرفته است کوسج بودن اوراخفیف اللحیه یعنی کم بودن ریش او بیان کردند درحالی که خفیف اللحیه را باید به کوسج بودن بیان کنیم یعنی اگرروایات که به دوصورت آمده اگر جمع کنیم درکل کسی که کوسج است شعیب است .
رجل ربعة اسمر، مولي لبني تميم، کوسج17
حالا کوسج کیست؟
کوسج درعربی به دومعنای اصلی آمده است :
1-کسی که اصلا ریش نداردحالا یاژنتیکی درنیاورده ویا جوانی است که درحال درآوردن محاسن میباشداین بیشتر به خصوصیانت روایی درباره شعیب میخورد چرا که قبلا گفتیم او حدیث السن است واین خصلت بیشتر به کسانی که از نژاد آسیای مرکزی وماوراءالنهر هستندمنطبق می باشد تا نژاد ایرانی وعربی.
دوشنبه, 19 ارديبهشت 1390
بنر
صفحه اصلی
تالارگفتمان
پیوندها
جستجو
تبادل لوگو
ارتباط باما
آرشیو
1. عاقبت هیزمهای آتش زننده فاطمه(س) (199)
2. کشته شدن سیدخراسانی وهابی ها (317)
3. حدیث راويان حديث وسیدحسن نصرالله (72)
4. توهین مفتی سعودی به امام زمان(عج) (138)
5. قیام حسنی گیلانی (150)
10دلیل برردشعیب بودن احمدی نژاد
اگربه روایات مهدویت ونوشته های بسیاری از محققین توجه کنیم میبینیم که بسیاری از روایات می باشد که در گذرتاریخ بسیاری از افرادازآن احادیث برداشتهای نادرست وحتی بعضا سوءاستفاده هایی درراستای اهدافشان داشته اندمثلا روایات مهدویت ونام امام عصر(ع)که فرقه کیسانیه از آن استفاده کردندسیدحسنی ها بوده اند که خود یا طرفدارانشان دست به تطبیق زده اندوبرخی افرادساده لوح نیز ازاین طریق به انحراف کشیده شده اندیا حتی طرفداران ابو مسلم خراسانی وبنی عباس ازازروایات پرچمهای سیاه وخراسانی به نفع منافع خوداستفاده کردند وبسیاری رادر شک وشبهه وحتی انحراف کشاندند که هیچ کدام مورد تاییدائمه معصوم ما نبوده است.
مادراین مقاله سعی داریم اگر مورد رضایت حضرت(عج)واقع شودبا یک انحراف دیگر که یا برخی را به شبهه ویا عده ای رابه نامیدی پس از وقوع می کشاندمبارزه کنیم. جوانان عزیزی که عاشقانه برای امام زمان(عج) می نویسندیا بعضا اینگونه انحرافات را در وبلاگهایشان می گذارندونمی دانندچه خطری برای امت شیعه است بدانند .
دليل اول
اصل استعاری نبودن نام شعیب است
شعيب را اابتداءًبايداسم حقيقي بدانيم نه مستعاري در حالي كه در بسياري از سايتهايي كه آمده اند ومطرح كردند شعيب رانام مستعاري گرفتند اصل در روايات عدم استعاره ومعنايي به غير معناي ظاهري ميباشدمگر دليلي بر استعاره اي بودن قول معصوم داشته باشيم كه در مطالب آنهادليلي بيان نشده كه منظور امام معصوم(ع)استعاره اي بودن نام شعيب باشد.
روايت هيچگاه تصريح نكرده كه نام مستعار او شعيب بن صالح است بلكه بالعكس قريب به يقين با توجه به روايات متعدد ميتوان گفت نام واقعي اوشعيب است .
وبا يك سرچ در اينترنت خواهيد ديد كه نام شعيب در كشورهاي همجوار مثل افغانستان يك نام متداول ميباشدكه حتي اشخاص بلند پايه نيز از اسم استفاده ميكنند:
ديگر فكر نمي كنم نيازي به توضيح باشديا بحث درباره دلايلي كه آنها آوردندبراينكه مردمي بودن آقاي احمدي نژاددليل بر شعيب بودن اوست چراكه اين دلايل در تاييد نام مستعاري كه آنها فرض گرفته اند واصلا نام مستعاري در لسان روايات نشان داده نمي شود.
البته این بیان که شعیب نام مستعار باشدبه دلیل لفظ یقال له امکانش تقویت میشود
دليل دوم
خروج شعيب مخفيانه است
و يخرج شعيب بن صالح مستخفيا 1
وخروج ميكندشعيب بن صالح درحالي كه مي خواهد مخفيانه باشد.
لفظ مستخفيا در اين حديث كاملا مشخص ميكند كه همواره خود را پنهان كرده تا كسي اورا نبيند
يكي ديگر از دلايلي مهمي كه بررد شعيب بودن آقاي احمدي نژاددر لسان روايات است مخفيانه بودن خروج شعيب بن صالح ميباشد كه در روايتي ديگر داريم كه از واژه مختفيا استفاده كرده است
و يخرج شعيب بن صالح مختفيا الي بيت المقدس 2
خروج ميكند شعيب بن صالح درحالي كه مخفي ميباشد .
البته ميتوان طور ديگر گفت كه شعيب مخفيانه قيام وخروجش را آغارز ميكندوهدفش براي خروج وقيام بيت المقدس است همانطور كه در مقاله يماني كه يماني موعود نيست گفتيم امام زمان (عج) نيز قيام خودش را مخفيانه آغاز مي كندودر اين مدت كه قيامشان مخفيانه است با ياران خاص مثل شعيب وخراساني ويماني موعود در ارتباط است تا برنامه هاي پيروزي را با آنها در ميان بگذارد
وقال علي عليه السلام، ولابد من رحى تطحن، فاذا قامت على قطبها وثبتت على ساقها، بعث الله عليها عبدا عسفا، خاملا أصله، يکون النصر معه...3
امير المؤمنين عليه السلام فرمود: ناچار بايد آسيائى بگردش درآيد، وهمين که کاملا بگردش افتاد وپا برجا شد خداوند بنده ى خدمتگذار فرمانبردارى را که در راه خدا بسيار سخت گير وگمنام است
كه آقاي سيد اسدالله هاشمي شهيدي نويسنده كتاب زمینه سازان انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج)تصريح ميكند كه او گمنام ميباشد
در عبارت عربى متن (عبدا عسفا) آمده بود که ما آنرا به بنده ى خدمتگذار وفرمانبردار ترجمه نموديم، به کتابهاى لغت مراجعه فرمائيد، در هر صورت مراد از اين بنده سختگير غيرمشهور، بحسب ظاهر، همان شعيب بن صالح است که کسى او را نمى شناسد ويا به او توجهى ندارد ويا اينکه در بين مردم معروف نيست.
[برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]
دليل سوم
سن كم داشتن شعيب بن صالح
ازدلايلي كه تاكيدشده ولي متاسفانه عزيزان فراموش كردند كه آن را باز كنند سن کم داشتن است كه با صراحت در احاديث براين موضوع تاكيد شده است كه حديث السن بودن شعيب بن صالح مي باشد.
قبل از اينكه اين دليل را بيان كنيم لازم است مقداري درباره كلمه حدث توضيح بدهيم كه حدث يعني آغاز يك چيزي وآغازعمررا نيز به همين دليل حدث ميگويند امام صادق (ع)ميفرمايند كه براي تليغ اسلام سراغ نوجوانان برويد چون آماده تر هستند
بادروا احداثکم بالحدیث قبل ان یسبقکم الیهم المرجئه.
احادیث اسلامی را به نوجوانان خود بیاموزید و در انجام این وظیفه تربیتی تسریع نمایید، پیش از آن که مخالفین گمراه بر شما پیشی گیرند و سخنان نادرست خود را در ضمیر پاک آنان جای دهند و گمراهشان سازند.
علیک بالاحداث فانهم اسرع الی کل خیر
تمام توجه قلبی خود را به جوان معطوف دار و نیروی خویشتن را در راه هدایت آنان به کار انداز، زیرا جوانان زودتر حق را می پذیرند و سریعتر به هر خیر صلاحی می گرایند4
حالا درروايات پيرامون شعيب ميفرمايندكه او حديث السن است
يخرج علي لواء المهدي غلام حديث السن خفيف اللحية 5
در حديثي كه كم بودن ريش شعيب را گفته در همان حديث بيان كرده كه او حديث السن است يعني سن جواني ونزديك ميانسالي كمتر از 40 سال است درحالي كه آقاي احمدي نژاد هم اكنون 55سال دارد وبه اين شخص هيچگاه حديث السن نمي گويند.
دليل چهارم
اول كشته شدن عوف سلمي در دمشق بعد خروج شعيب
وعن حذلم بن بشير، قال: قلت لعليّ بن الحسين (عليه السلام): صف لي خروج المهدي، وعرّفني دلائله وعلاماته، فقال: يکون قبل خروجه رجل يقال له عوف السلمي بأرض الجزيرة، ويکون مأواه بکريت، وقتله بمسجد دمشق، ثمّ يکون خروج شعيب بن صالح من سمرقند، ثمّ يخرج السفياني الملعون من الوادي اليابس، وهو من ولد عتبة بن أبي سفيان، فإذا ظهر السفياني اختفي المهدي، ثمّ يخرج بعد ذلک 6
قبل از قيام مهدي عليه السلام مردي در سرزمين جزيره خروج خواهد کرد به نام عوف سلمي. قرارگاه او در تکريت است وقتلش در مسجد دمشق. سپس خروج شعيب بن صالح در سمرقند خواهد بود. بعد از او، خروج سفياني ملعون از بيابان يابس (خشک) مي باشد .
عوف سلمي كه در برخي از سايتها او را با صدام تطبيق كردند كسي است كه در دمشق كشته ميشود در حالي كه صدام در بغداد اعدام شدواگر هم صدام زنده باشد وباز هم خروج كند كه بعيد است بايد در دمشق كشته شود وبعد از او شعيب خروج ميكندوبرخي عوف رابا رفيق حريري تطبيق كردند كه اين هم به نظر نمي رسد چرا كه او در بيروت كشته شده است نه در دمشق والا بايد در واااروايت مي گفت در شام كشته مي شودكه متاسفانه تطبيقات ناصحيح محققان را از ارائه يك تحقيق درست منحرف ميكندومسجد دمشق مسجد امويان ميباشد
كه البته مشخص نيست او حاكم عراق است ياسوريه ولي در مسجداموي دمشق ترور ميشود
ولي آن چيزي كه ثابت است كه در حديث با حرف ثم مشخص شده خروج شعيب بعد از عوف سلمي ميباشد در حالي كه هنوز اين اتفاق نيفتاده است
دليل پنجم
شعيب بن صالح قبل ازخراساني خروج مي كند
اين دليل يكي از دلايل محكم ومتقني است كه متاسفانه مغفول مانده است ونشان مي دهد كساني كه نظريه هارا مطرح مي كنندخوب در احاديث غوطه ور نمي شوند وتنها برخي روايات را گرفته ويا جمع بين روايات نمي كنند.
تخرج راية سوداء لبني العباس، ثمّ تخرج من خراسان اُخري سوداء، قلانسهم سود، وثيابهم بيض، علي مقدّمتهم رجل يقال له: شعيب ابن صالح، أو صالح بن شعيب من تميم، يهزمون أصحاب السفياني حتّي ينزل بيت المقدس، يوطّئ للمهدي (عليه السلام) سلطانه، يمدّ إليه ثلاثمائة من الشام، يکون بين خروجه وبين أن يسلّم الامر للمهدي (عليه السلام) اثنان وسبعون شهر7
پرچم سياهي از بني عباس آشکار مي شود. سپس پرچم سياه ديگري از خراسان بيرون مي آيد که صاحبان آن پرچم ها کلاه سياه و لباس سفيد بر تن دارند و جلودارشان مردي از بني تميم به نام شعيب بن صالح است.لشكريان سفيانيرا درهم مي كوبندتاواردقدس ميشوندزمينه سازي براي امامشان دارند300نفرازشام به سوي انان مي آيند قيام او تا واگذاري حکومت به مهدي 72 ماه طول مي کشد .
دراين روايت كاملا مي گيد خروج شعيب 72 ماه قبل از ظهور است درحالي كه خروج خراساني:
خروج الثلاثة الخراسانی و السفیانی و الیمانی فی سنة واحدة فی شهر واحد فی یوم واحد ، و لیس فیها رایة بأهدى من رایة الیمانی یهدی إلى الحق8
سفیانی و یمانی و خراسانی در یک روز و یک ماه و در سال ظهور می کنند . پرچمی از پرچم یمانی به هدایت نزدیک تر نیست.
خراساني ويماني وسفياني دريك سال ودر يك ماه است
خروج السفیانی و الیمانی و الخراسانی فی سنة واحدة و فی شهر واحد فی یوم واحد و نظام کنظام الخرز یتبع بعضه بعضا فیکون البأس من کل وجه ، ویل لمن ناواهم . و لیس فی الرایات أهدى من رایة الیمانی هی رایة هدى لأنه یدعو إلى صاحبکم 9
خروج سفیانی و یمانی و خراسانی در یک سال و یک ماه و یک روز است که ترتیب آن ها به سان رشته ای از مهره است که پی در پی واقع شده باشد. پریشانی و سختی از هر سو سر بر می دارد. وای بر کسی که با آن ها به مخالفت برخیزد. در میان درفش ها درفشی هدایت کننده تر از درفش یمانی یافت نمی شود؛ چرا که درفش حق است و شما را به سوی صاحبتان هدایت می کند.
السفیانی من المحتوم ... فاذا ملک الکور الخمس ملک تسعة اشهر10
سفیانی از علائم حتمی است ... چون مناطق پنج گانه را تصرف کرد نه ماه حکومت میکند.»
حركت سفیانی از آغاز تا پايان پانزده ماه بیشتر طول نمیکشد از امام صادق(ع) در حدیث معتبری چنین روایت شده است.
«من اول خروجه الی آخره خمسة عشر شهرا ستة اشهر یقاتل فیها11
از ابتدای حرکت او تا آخر کارش پانزده ماه به طول میانجامد شش ماه آن را به جنگ میپردازد.
البته با توجه به اينكه مقداري ازحكومت سفياني در زمان امام زمان (عج) است بالاخره کل حکومت سفیانی72 ماه طول نمي كشد خروج شعيب قبل از خروج خراساني است
دليل ششم
برهان سبروتقسيم
خروج شعيب لاجرم بايد دليل شرعي داشته باشدكه اين دليل شرعي را بايدازيكي از راههاي زير به دست آورد
1-خودمجتهدباشد كه احمدي نژادمجتهد نيست
2-ازمجتهدي جامع الشرايط اجازه بگيرد
3-از خود امام اجازه داشته باشد(لازمه آن اين است كه امام ظهور كرده باشد ومخفي شده باشد كه اين ممكن نيست چون او قبل ازظهور امام حتي مخفي يعني زمان خروج سفياني خروج كرده
تنها مي ماندگزينه دوم كه اجازه از مجتهد جامع الشرايط كه همان سيد خراساني است كه بعد از او خروج مي كند
واین گزینه نیزبه دودسته تقسیم میشود
1-ازسیدخراسانی:که این گزینه اگرسیخراسانی را آیت الله خامنه ای بدانیم که بعضامی گویند چون کسانی که شعیب بن صالح راسردارسید خراسانی معرفی کردنداحمدی نژاد راسردارآیت الله خامنه ای میدانندواین گزینه امکان ندارد زیرادرنظام جمهوری اسلامی ایران سیستم طوری است که رییس جمهور نمیتواندخروج کند بدون اجازه رهبری آنهم تقریبا4 سال زودتر.
2-غیرسیدخراسانی:لازمه انتخاب این گزینه این است که سیدخراسانی وشعیب بن صالح را ازهم جدابدانیم که این براساس روایات امکانش قوی است چون درروایات اورا فرمانده ارتش مشرق وصاحبان پرچمهای سیاه میداند میداندکه احتمال داردسیدحسنی که درگیلان قیام میکندباشدکه درکتا ب بحارج53 ص35 ومختصربصائرالدرجات
روي في مختصر بصائر الدرجات في حديث الظهور عن الحسين بن حمدان بإسناده عن المفضّل بن عمر، عن أبي عبد الله (عليه السلام) عند ذکره لخروج الحسني الفتي الصبيح من الديلم، وأنّه تجيبه کنوز الله بالطالقان، وهي الرجال کزبر الحديد، وفيه: «لکأنّي أنظر إليهم علي البراذين الشهب، بأيديهم الحراب، يتعاوون شوقاً إلي الحرب کما تتعاوي الذئاب، أميرهم رجل من بني تميم يقال له شعيب بن صالح... ثمّ يسير ـ أي الحسني ـ بتلک الرايات کلّها حتّي يرد الکوفة، وقد جمع بها أکثر أهل الأرض يجعلها له معقلاً...» الحديث.
نکته بسیارمهم
اماخراسانی کسی است که قبل از شعیب بن صالح هیچ منصب وحکومتی نداردوخانه خود نشسته است وبعد ازچند سال سکوت وجلوس درخانه وسکوت قیام میکند(آنهم با اجازه امام زمان(عج)که گفتیم بعد ازخروج سفیانی ظهور میکند ولی مخفی است وباخواص ویاران درارتباط است)وبه شعیب می پیوندد یا شعیب به اومی پیونددوباهم متحد می شوند درتاییداین سخن روایتی می آوریم که نشان میدهدسید خراسانی تاقبل از خروج سکوت کرده ونشسته وزمانی که سفیانی قصد کوفه داردوامام زمان ظهور کرده ومخفی است می گوید حالا توبه کرده وخیری در نشستن مانیست
فبينما هم علي ذلک اذ أقبلت خيل اليماني و الخراساني يستبقان کأنهما فرسي رهان، شعث غبر جرد أصلاب نواطي و أقداح اذا نظرت أحدهم برجله باطنه، فيقول لا خير في مجلسنا بعد يومنا هذا، اللهم فانا التائبون، و هم الأبدال الذين وصفهم الله في کتابه العزيز «ان الله يحب التوابين و يحب المتطهرين» و نظرائهم من آل محمد صلي الله عليه و آله.12
پس در اين ميان که لشکريان سفياني، در کوفه مشغول قتل و غارت هستند ناگهان لشکريان «يماني» و خراساني مانند دو اسبي که مسابقه ميدهند از راه ميرسند، و آن دو لشکر عبارآلود، پراکنده و مو پريشان، جواناني هستند از اصلاب خالص در عرق تشيع که هيچگونه غل و غشي در وجودشان راه ندارد، اسلحههاي خود را به دوش افکنده و براي ورود به کوفه آن چنان مسابقه ميدهند که هرگاه به کف پاي هر کدام از آنان نظر بيفکني ميبيني که مانند تير تراشيده خود را براي کشتن و نابودي دشمن، سخت آماده و مهيا کردهاند.ميگويند: بعد از اين خير و فايدهاي در نشستن نيست، ماندن ما (در خانه) ديگر سودي ندارد، و هم ميگويند: بار خدايا ما توبه کنندگانيم بسوي تو، و ايشانند آن «ابدال» و مردمان بينظيري که از آل محمد صلي الله عليه و آله و سلم هستند. و خداوند در کتاب عزيز آسماني خود در وصف ايشان فرموده است «ان اله يحب التوابين و يحب المتطهرين 13 يعني: خداوند توبهکنندگان و کساني که خود را پاک و پاکيزه کردهاند، دوست ميدارد.(ترجمه اسدالله شهیدی در کتاب زمینه سازان انقلاب جهانی حضرت مهدی عج)
دلیل هفتم
تاکیدبرسمرقندی بودن وی
یکی دیگر ازدلایلی که نمی توان آقای احمدی نژاد راشعیب دانست تاکید روایات برسمرقندی بودن شعیب است که روایات نشان میدهد وی از سمرقند برمیخیزدوتاشهرری وحتی عراق هم می رود
«يکون خروج شعيب بن صالح من سمرقند»14
«شعيب بن صالح از سمرقند خروج ميکند».
فبيناهم کذلک اذ يخرج عليهم السمرقندي من خراسان مع الرايات السود15
در اين ميان که آنها درگير جنگ و نبرد هستند، به ناگاه سمرقندي با پرچمهاي سياه از خراسان عليه آنها خروج ميکند.
شما دراین روایت اگر توجه داشته باشیدحتی بانام سمرقندی برآن تاکید شده است مثل برخی روایات دیگر مثلا گفته اندشامی یا یمنی یا خراسانی یا حتی مصری ومغربی
سمرقند شهري در آسياي ميانه، واقع در جمهوري تازه به استقلال رسيده ازبكستان است. ابواسماعيل ابراهيم بن ناصر بن طباطبا، شمار بسياري از فرزندان امام حسن و امام حسين (ع) را ذكر مي كند كه به اين شهر مهاجرت كرده اند.16
پس دروایت بنگریم متوجه میشویم خروج شعیب از سمرقند بوده درحال حاضر سمرقند یکی از شهرهای ازبکستان که در گذشته جز خراسان بوده است می باشدواز دیرباز مرکزبسیاری از شیعیان بوده است وهم اکنون حوزه های علمیه شیعه نیزدرآن دایرمیباشد خود من چند نفرازشیعیان آنجا راکه برای زیارت حرم امام رضا آمده بودند دیدم وباآنهاسخن گفتم.
دراین لینک میتوانیدببینید که حوزه علمیه سمرقندجز حوزه های شیعیان جهان است
[برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]
البته چون دروایات ودلایل گذشته گفتیم سمرقندی مخفیانه خروج میکند احتمال دارد تا شهرری خروجش مخفی باشد ودرری ازکنارضریح حضرت عبدالعظیم حسنی قیام خودش را آغاز کندمانند روایاتی که درباره حضرت مسیح است که برخی روایات می گویددرمکه با امام زمان(عج)بیعت میکند وبه زمین نازل میشود وبرخی روایات میگوید در بیت المقدس که جمع روایات میشودکه بعد ازاینکه در مکه با حضرت قائم(عج)بیعت کرده وبه زمین نازل شده در بیت المقدس خودش رامعرفی میکندوقیامش را نمایان کرده وبین امام زمان(عج)ورومی هاوغربی هاقرارداد صلح میبندد.
سه حالت بیشترندارد
1-درسمرقندمتولدشده وازشهرری خروج می کند.
2- درطالقان افغانستان متولدودرسمرقندرشدواز ری خروج میکند
3-درطالقان افغانستان متولد شده باتوجه به جنگ افغانستان اجدادیه خودش به سمرقند که درشمال افغانستان است هجرت کرده ودرآنجا خروج میکندالبته مخفیانه
که نظرسوم محتمل تر میباشد ولی درهر صورت شعیب بن صالح آقای احمدی نژادنیست
اشاره داشته باشیم به اینکه خراسان گذشته پهنای وسیعی بگفتهي «ياقوت حموي» در زمان «بلاذري» متوفاي سال 279 هجري بمراتب وسيعتر، بزرگتر، پهناورتر و پرجمعيتتر از زمان خود او بوده تا جائي که حتي بيشتر شهرهاي افغانستان،ترکمنستان؛تاجیک ستان،ازبکستان ، قزاقستان وبسیاری ازشهرهای دیگررا شامل میشده (مانندشهرهای بلخ ، بخارا،طالقان و سمرقند ، جوزجان و ...) همهي آنها جزء سرزمين خراسان بوده است.
ازآنجاکه سفیانی قصد ماوراءالنهررا میکندیقینااهل ماوراءالنهربرای دفاع خودراآماده میکنند
قلمروبنی عباس
قلمروبنی امیه
قلمروخوارزمشاهیان
روایتی ازامیرالمومنین درکتاب ناسخ التواریخ نیز آمده:
خداوند نيکي دهد اهل سمرقند را
دلیل هشتم
کوسج بودن شعیب
بزرگترین مغلطه ای که درمقاله شعیب بودن احمدی نژادصورت گرفته است کوسج بودن اوراخفیف اللحیه یعنی کم بودن ریش او بیان کردند درحالی که خفیف اللحیه را باید به کوسج بودن بیان کنیم یعنی اگرروایات که به دوصورت آمده اگر جمع کنیم درکل کسی که کوسج است شعیب است .
رجل ربعة اسمر، مولي لبني تميم، کوسج17
حالا کوسج کیست؟
کوسج درعربی به دومعنای اصلی آمده است :
1-کسی که اصلا ریش نداردحالا یاژنتیکی درنیاورده ویا جوانی است که درحال درآوردن محاسن میباشداین بیشتر به خصوصیانت روایی درباره شعیب میخورد چرا که قبلا گفتیم او حدیث السن است واین خصلت بیشتر به کسانی که از نژاد آسیای مرکزی وماوراءالنهر هستندمنطبق می باشد تا نژاد ایرانی وعربی.
يخرج علي لواء المهدي غلام حديث السن خفيف اللحية 5
در حديثي كه كم بودن ريش شعيب را گفته در همان حديث بيان كرده كه او حديث السن است يعني سن جواني این یک قرینه بزرگ براینکه او جوانی می باشد که هنوزمحاسنش خوب درنیامده است .
درعربی گويند : کسج الرجل ؛ اي لم ينبت له لحية یعنی کسی که هنوزمحاسنش درنیامده باشد (از اقرب الموارد)18
2- کسي است که ريش او بر زنخ باشد نه بر رخسارها19
یعنی محاسن اوزیرچانه اش میباشد طبیعتاتقریبا به قول معروف پروفسوری البته باز هم تاکید بکنم پروفسوری نکنه باز فردا کسی بیاد ریش پرو فسوری بزنه وبگه من شعیب بن صالحم .
البته به معانی کسی که دندانهایش ناقص است یا کسی که درنده باشد هم آمده که بعید به نظر میرسد.
امکان بسیار دارددرکشورهای آسیای مرکزی نیز انقلابهای مردمی صورت بگیرد.
http://www.asriran.com/files/fa/news...167431_772.jpg
ازبکستان-اسلام کریموف-۲۲ سال در قدرت
اسلام کریموف در ۲۳ ژوئن ۱۹۸۹ قدرت را به دست آورد.
جمعیت: ۲۷٫۸۶ میلیون
جمعیت زیر ۲۰ سال: ۱۳٫۹ میلیون
۵۰ درصد از مردم تاکنون رهبری به جز اسلام کریموف ندیده اند.
حکومتهایی که احتمال انقلابهای مردمی زیاد است
[برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]
دلیل نهم
جغرافیای محل تولد شعیب بن صالح وخروج او از بین نیزارها
امام علی(علیه السلام) می فرماید:
هنگامی که ... لشکرهای خراسان به حرکت درآیندو شعیب بن صالح تمیمی از دل تالقان بیرون آید(20)
امام علی(علیه السلام) در سخنی دیگر، ضمن اشاره به جغرافیای طبیعی محلّ زندگی شعیب، گویا می خواهد این جوانمرد گمنام را به شیری که از بیشه خارج می شود، تشبیه کند:
ثم يخرج شعيب بن صالح من بين قصب و اجام فهو اعور المخلد فالعجب کل العجب ما بين جمادي و رجب مما يحل بأرض الجزائر و عندها يظهر المفقود من بين التل يکون صاحب النصر فيواقعه في ذلک اليوم (21)
... سپس بیرون می آید شعیب بن صالح از میان نی و بیشه ها...
دلیل دهم
شعیب اعور(انحراف درچشم) است
ثم يخرج شعيب بن صالح من بين قصب و اجام فهو اعور المخلد فالعجب کل العجب ما بين جمادي و رجب مما يحل بأرض الجزائر و عندها يظهر المفقود من بين التل يکون صاحب النصر فيواقعه في ذلک اليوم 23
البته این نشانه دربسیاری ازازافرادجامعه دیده میشودویک مشکلی است که از دورتن خردسالی دربرخی ازافراددیده میشود.
اعور عیب زیاد مهمی نیست که در بسیاری از افرادسرشناس هم دیده میشود مثل آقای ده نمکی
برای بزرگتر شدن تصویر روی آن کلیک کنید
البته معنای دیگری هم برای اعور هست که به معنای کور هم میباشد که بعید به نظر میرسد.
والله اعلم
اصل مقاله با تصاویر ومنابع را در لینک زیر ببینید
[برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]