ادامه پست قبلی
نگاهي به حوادث شام پيش از خروج سفياني و تحولات كنوني اين منطقه(قسمت دوم)
همانگونه كه در قسمت اول مقاله ديديم روايات شريف ، حوادث گوناگوني را براي سرزمين شام پيش از خروج سفياني پيش بيني نموده اند ، انواع فتنه ها و درگيريها ، محاصره اقتصادي ، جنگ ميان دو گروه ، ندايي بشارت بخش و زلزله اي بزرگ كه همانند خسف بيداء ، تلفات زيادي براي كفار در پي خواهد داشت ، حضور نيروهاي ترك ، مغرب ، روم و ايرانيان و درگيري ميان چند شورشي در شام.... بخشي از اين وقايع را در قسمت قبل بررسي كرديم و انطباق عجيب تحولات جاري را بر روايات مشاهده كرديم در اين قسمت وقايع باقيمانده را مورد بررسي قرار مي دهيم.
بسم الله الرحمن الرحيمروايات شريف براي سرزمين شام قبل از خروج سفياني تحولات زيادي را برشمرده اند كه با دسته بندي آنها مي توان به وقايع زير اشاره كرد :
نصرمن الله و فتح قريب و بشر المومنين
با عرض تبريك به مناسبت اعياد فرخنده شعبانيه
1- فتنه ي عمومي در سرزمين هاي اسلامي كه در شام هم وجود دارد
2- فتنه ي ويژه براي شام ، اختلاف شديد ، خشكسالي و قطحي به علت محاصره اقتصادي غرب
3- وجود درگيري ميان دو گروه معارض در شام و ايجاد پراكندگي و ضعف در آنها
4- بلند شدن نداء و صدايي بشارت بخش از جانب شام
5- وقوع زلزله اي مهيب و كشته شدن افراد زياد در شام
6- ورود نيروهاي خارجي به شام كه شامل نيروهاي ايراني ، غربي ، مغربي و ترك مي باشد
7- كشته شدن حاكم شام
8- درگيري ابقع ، اصهب و سفياني در شام كه منجر به قدرت يابي سفياني مي گردد
ما در قسمت اول به 5 رويداد قبل از خروج سفياني در سرزمين شام پرداختيم در قسمت دوم به ادامه بررسي اين وقايع و احتمال انطباق آن با تحولات جاري مي پردازيم :
6-ورود نيروهاي خارجي به شام كه شامل نيروهاي ايراني و غربي و مغربي و ترك مي باشد
روايات متعددي وجود دارد كه نشان دهنده ورود نيروهاي خارجي به سرزمين شام در عصر ظهور مي باشد ، اين نيروها شامل نيروهاي پرچم هاي سياه كه همان لشگر اهل مشرق يا ايرانيان و لشگر سيدخراساني مي باشد ، نيروهاي غرب يا روم كه همان نيروهاي اروپايي و آمريكايي باشد ، نيروهاي ترك كه مي تواند شامل تركيه و حتي روسيه و كشورهاي همسو باشد و نيروهاي مغرب كه شامل نيروهاي كشورهاي شمال آفريقا كه به مغرب معروفند و شامل ليبي ، تونس ، مراكش و ... هستند ، مي باشد.
درگيريهاي متعددي ميان اين نيروها قبل و هنگام ظهور رخ خواهد داد ، كه در ادامه به آنها مي پردازيم:
نيروهاي پرچم هاي سياه(ايرانيان) :
سپاهيان خراساني كه با پرچم هاي سياه مي آيند ، اسبهاي خود را به زيتونهاي شام مي بندند...
بشارت الاسلام ص 186 ، ملاحم و الفتن ص 44
وقتی که بیرقهای سیاهی از طرق مشرق بیاید و بیرقهای زردی از طرف مغرب بیاید تا در وسط شهر شام یعنی دمشق با یکدیگر ملاقات نمایند موقع بلا خواهد بود.
باب 48 ملاحم و الفتن ص 19
مردم شام با سفياني بيعت مي کنند و او با اهل مشرق مي جنگد و آنها را از فلسطين منهزم مي کند.
الفتن ابن حماد 201/819
پرچم هاي سياه كه در روايات شريف به نيروهاي ايراني لشگر سيدخراساني اطلاق مي گردد ، بنا بر روايات در آستانه ظهور در شام حضور نظامي خواهند داشت ، و درگيري آنها با پرچم هاي زرد (يا سبز) كه مغربي ها باشند در شهر قنيطره ، يكي از شهرهاي سوريه در بلنديهاي جولان كه اينك در اشغال رژيم صهيونيستي است ، پيش بيني شده است كه اين جنگ با پيروزي پرچم هاي سياه به پايان خواهد رسيد.
البته روايات شريف ذكري از حضور سيدخراساني . شعيب بن صالح در اين كارزار و حضور نظامي به ميان نياورده اند و ظاهراً اين اين درگيري ، درگيري اصلي نيست ، بخشي از نيروهاي سيدخراساني بدون حضور او در اين كارزار شركت دارند. برخي اعتقاد دارند كه ممكن است منظور از حضور پرچم هاي سياه در سرزمين شام ، گروههايي از مومنان باشد كه در روايات شريف وجود آنها در منطقه شام ذكر گرديده و اينك به خوبي وجود آنها بر شيعيان حزب الله لبنان و مبارزان حماس صدق مي كند ، باشد كه بايد گفت احتمال اين مسئله قوي نيست چون صراحتاً از پرچم هاي سياه نام برده مي شود و نامي از مومنان شام يا متحدين پرچم هاي سياه در ميان نيست هرچند اين امكان وجود دارد و قوي به نظر مي شود كه در اين درگيري ، پرچم هاي سياه به همراه نيروهاي متحد خود در منطقه وارد كارزار با دشمنان خواهند شد ، همچنانكه خروج سيدخراساني و يماني كه متحد و هم هدف هستند، همزمان و در يك روز خواهد بود.
قنیطره شهری در جنوب سوریه در جوار بلندیهای جولان که اینک در اشغال اسرائیل است
ظاهراً حضور نظامي ايرانيان در ابتدا موفقيت آميز بوده و با شكست نيروهاي مغرب همراه است ولي در ادامه گزارشهايي از درگيري مختصر ميان نيروهاي پرچم هاي سياه و سفياني در شام وجود دارد كه به برتري سفياني منجر مي شود و عقب نشيني نيروهاي ايراني را در پي دارد :
نیروهای ایرانی از دو محور می توانند به سوریه و از آنجا به شهر قنیطره در داخل خاک اسرائیل برسند ، مسیر عراق و مسیر ترکیه
سفياني از اولاد صخر خروج مي كند و پرچم هاي سياه را به پرچم هاي سرخ مبدل مي سازد
روزگار رهايي(يوم الخلاص) 1114
مردم شام با سفياني بيعت مي کنند و او با اهل مشرق مي جنگد و آنها را از فلسطين منهزم مي کند.
الفتن ابن حماد 201/819
البته همچنانكه در طي مقالات پيشين ذكر شد و ظاهر قضايا نيز نشان مي دهد ، حضور نظامي ايرانيان از ابتدا حضوري محكم نبوده و قصدي براي فتح بيت المقدس وجود ندارد ، زيرا اين حضور در منطقه اي نامناسب و به طريقي قابل تامل صورت مي گيرد و از رهبري اصلي ايرانيان سيدخراساني و حتي شعيب بن صالح نيز در اين درگيري خبري نيست كه نشان دهنده اين است كه اين حضور ، حضوري اصلي و تعيين كننده نيست در حالي كه در نبرد عراق سيدخراساني و شعيب بن صالح ، هر دو در سپاه پرچم هاي سياه حضور دارند.
ممكن است حضور نظامي در شام ، ضربه اي به نقشه ها و فريب هاي دشمنان براي قهرمان سازي از سفياني باشد كه ما در طي مقاله هاي قبل به آن پرداخته ايم.
ايران متحد قدرتمند سوريه در منطقه
روابط راهبردي ايران و سوريه طي چند دهه گذشته كه آز انها متحداني مورد اعتماد ساخته و جديداً طي چند سال گذشته با سفر دكتر احمدي نژاد منجر به انعقاد پيمان امنيتي مشترك ميان آنها نيز گرديده است ، نشان مي دهد كه توصيفات روايات از حضور نظامي ايرانيان در سوريه در عصر ظهور تا چه اندازه قرين به واقعيت است.
طي ماههاي گذشته و با شروع انقلابهاي مردمي در خاورميانه ، دشمنان در سوريه نيز با تحريك معارضان و گروههاي تروريستي و تحريك همسايگان و رايزني با مخالفان ديرينه اين كشور ، اتحاد قدرتمندي براي سرنگوني رژيم سوريه تشكيل داده اند ، اما در اين ميان ايران ضمن محكوميت اغتشاشات سوريه به حمايت از حكومت اين كشور برخواسته و حتي سوريه را خط قرمز خود اعلام كرده است ، انعقاد پيمان امنيتي مشترك بين ايران ، حزب الله و سوريه به خوبي نشان مي دهد كه ايران هنگام اوج گيري تحولات سوريه و وخامت اوضاع ، مي تواند از نيروي نظامي براي كمك به كشور دوست و همسايه ي خود استفاده كند و اين مسئله به خوبي بر پيش بيني هاي ذكر شده در روايات منطبق است و احتمال حضور نظامي ايران در سوريه را قابل درك مي سازد همچنانكه در اوائل دهه60 اين حضور نظامي بصورتي محدود و با حضور نيروهاي سپاه پاسداران در سوريه شكل گرفت.
اتحاد ايران، سوريه و حزب الله و زنگ خطر تلاويو
[برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]
افشاي طرح حمله برقآساي اسرائيل به سوريه و واكنش ايران
[برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]
[برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]
روميان :
از امام صادق عليه السلام نقل شده كه فرمودند:
وقتى كه در سرزمين شام بلوايى را مشاهده نمودى ، پس مرگ است و مردن ، تا آنكه غربيان به تحرك آمده و روانه سرزمينهاى عربى گردند. كه حوادثى بين آنان رخ خواهد داد.
الملاحم و الفتن ص 107
به نقل از جابر جعفى ، امام باقر عليه السلام كه فرمودند:
شورشيان روم بزودى روى آورده و در رمله فرود مى آيند، اى جابر ، در آن سال ، در سراسر زمين از ناحيه غرب اختلاف فراوان وجود دارد
بشارة الاسلام ص 102.
....و روميان در فلسطين فرود مي آيند. مهدي موعود(ترجمه بحارالانوار)ص 984
پس، آن حکومت سفياني است و پيش از آن کسي قيام مي کند که به آل محمد (ص) فرامي خواند... و روم نيز وارد فلسطين مي شود.
بحارالانوار 52/207/45؛ بشارة الاسلام 207 و غيبت طوسي 278
مژده پيروزي را از سمت دمشق مي شنويد... و شورشيان روم پيش مي آيند و در رمله مستقر مي شوند، پس اولين جايي که از غرب (غرب بلاد اسلامي) خراب مي شود، سرزمين شام است.
غيبت شيخ طوسي 269، بحارالانوار 52/212/62؛ غيبت نعماني 279/67
در فلسطين دو واقعه براي روم وجود دارد: يکي را قطاف (چيدن) مي نامند و ديگري را (حصاد (درو کردن)
الفتن ابن حماد 317/1204
(از نشانه ها و تحولات ظهور) پيروزي روميان بر شام ...
بشارت الاسلام ص 42 ، ملاحم و الفتن ص 164
بررسي مجموعه روايات و آيات نشان مي دهد كه منظور از روم در بيان اهل بيت(ع) ملل اروپايي و آمريكايي مي باشد ، كه در روايات متعددي از نقش مهم آنها در وقايع ظهور نام برده مي شود.
نقش روم در فتنه هاي قبل از ظهور در روايات متعددي ذكر گرديده است ، روم و يهود بعنوان دو پشتيبان سفياني محسوب شده و بعنوان متحدان او در منطقه ، حضوري نظامي نيز دارند. حتي برخي از روايات وجود نيروهاي دريايي روم در سواحل كشورهاي عربي را نيز نشان مي دهد. اما عملاً هيچ درگيري مستقيم ميان لشگر روم و سپاه امام زمان(عج) در هنگام ظهور گزارش نشده است ، كه شايد علت آن عدم حضور نيروهاي رومي در هنگام ظهور در خاورميانه باشد زيرا ممكن است در تحولات چندماهه منتهي به ظهور متحمل شكست شده و خاورميانه را ترك كرده باشند.
اما يكي از مهمترين حركتهاي روميان در عصر ظهور ، حضور آنها در درگيريهاي سرزمين شام است كه بصورتهاي مختلف چون ايجاد فتنه ها ، محاصره اقتصادي و درگيري نظامي ذكر گرديده است.
درگيري نظامي بعد از بي اثر بودن محاصره اقتصادي و فتنه انگيزي بين مسلمانان ، براي تسلط بر اين منطقه ، بناچار در آخرين مرحله توسط روميان در دستور كار قرار مي گيرد.
بنابر روايات هنگامي كه تمام سرزمينهاي اعراب در فتنه و اختلاف است ، روميان در سرزمين رمله ، عكا و صور و همچنين در نزديكي غار انطاكيه در تركيه فرود مي آيند تا براي درگيري آماده شوند.
مجموعه روايات نشان از شكست نهايي نيروهاي رومي در تحولات ظهور دارد ، هرچند ممكن است اين نيروها در آستانه خروج سفياني در سرزمين شام پيروزيهايي كسب كرده و زمينه خروج سفياني را فراهم نموده و او را در جناياتش ياري دهند اما نهايت كار آنها به همراه سفياني شكست خواهد بود كه علاوه بر مجموعه روايات ، روايت زير نشان دهنده اين معنا مي باشد :
شهر رمله ، مكاني در داخل فلسطين كه نيروهاي رومي در آستانه ظهور در آن فرود مي آيند
در فلسطين دو واقعه براي روم وجود دارد: يکي را قطاف (چيدن) مي نامند و ديگري را حصاد (درو کردن)
الفتن ابن حماد 317/1204
اين روايت نشان دهنده شكست و نابودي روميان در شام و فلسطين است.
زمينه چيني براي حضور نظامي غرب و آمريكا در سوريه
از سالهاي گذشته غرب تلاش زيادي به خرج داده است تا بتواند سوريه را از محور مقاومت و اتحاد با ايران و حزب الله خارج كند كه تا كنون اين تلاشها بي ثمر بوده است ، از چند ماه گذشته و با شروع بهار انقلابهاي عربي ، اين فشار و تلاش غرب براي تغيير رژيم در سوريه چند برابر شده و عملا بعد از مايوس شدن از فشارهاي ديپلماتيك و سياسي ، و تا حدودي تحريم هاي اقتصادي ، تجهيز گروههاي معارض داخلي و گسيل گروههاي تروريست به داخل سوريه را به دنبال داشته است ، اخيراً و با عدم كارآمد بودن شيوه هاي گذشته ، زمزمه هاي حضور نظامي غرب و ناتو در سوريه و فلسطين شنيده مي شود و البته اين موضوع در كنار درگيري چندساله غرب با حزب الله در لبنان كه اخيراً به نقطه حساسي نيز رسيده است و مي تواند حضوري نظامي را در پي داشته باشد ، قابل بررسي و تامل است.
افشاي طرح آمريكا و تركيه براي حمله به سوريه
[برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]
طرح حمله نظامی غرب به سوریه
[برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]
ناتو برای حمله به سوریه طرح هایی تهیه کرده است
[برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]
[برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]
[برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]
تحولات و وقايع جاري نشان دهنده اين حقيقت مهم است كه پيش بيني روايات شريف در مورد حضور نظامي نيروهاي غربي در شام تا چه اندازه قرين به واقعيت بوده و در حال تحقق است و به احتمال قوي با شدت گرفتن تحولات ، غربي ها براي تضمين پيروزي مهره اصلي خود يعني سفياني و زمينه سازي و مساعدت براي حركت او حضور نظامي خود در سرزمين شام را قطعي خواهند كرد.
تركها :
پس از آن تركها وارد دمشق شوند و از آنجا به سوي جزيره بروند ....
غيبت شيخ طوسي 279 ، بشارت الاسلام ص 177 و ...
ارطات گوید: سفیانی با ترک جنگ میکند و بعد از آن بدست مهدی علیه السلام ریشه کنخواهند شد.
ملاحم و الفتن باب 57 - ص 24
یزید بن جابر و غیر او از رسولخدا صلی الله علیه و آله روایت کرده که فرمود: طایفه ترک را دو خروج خواهد بود اول آنکه (با هر جا مصادف شوند) خراب میکنند دومآنکه بسوی نهر فرات سرعت مینمایند.
ملاحم و الفتن باب 57 - ص 24
نقش تركها در تحولات عصر ظهور و قبل از آن طي روايات متعددي از طرف اهل بيت(ع) بيان گرديده است ، برخي از محققين مانند علامه كوراني اعتقاد دارند كه تركها معناي گسترده اي دارند و مي توان آنها را از روسها در شمال تا برخي ملل اروپاي شرقي در غرب و همچنين قوم مغول و تاتار و البته تركهاي ايران و تركيه و آذربايجان منطبق دانست.
حضور تركها در جزيره(مناطق مرزي در سوريه) و جنگ بزرگ قرقيسيا
برخي از تحولاتي كه براي تحركات تركها پيش بيني شده است به خوبي با هجوم قوم مغول و تاتار بر كشورهاي اسلامي خاورميانه قابل تطبيق است ، اما براي تركها در تحولات شام قبل از خروج سفياني مي توان دو نقش در نظر گرفت ، يكي روايتي كه بيان مي كند تركها در سوريه و اطراف شهر دمشق حضور دارند كه البته چندان قوي نيست و روايات ديگري كه بيان مي دارند تركها در جزيره كه مكاني است در حدفاصل عراق و سوريه و نزديك به قرقسيا حضور خواهند داشت كه علت آن آشكار شدن گنجي از طلا و نقره( و شايد نفت و اورانيم باشد) كه توسط رود فرات آشكار خواهد شد و چون در نزديكي خط مرزي سوريه و تركيه و عراق قرار دارد ، كشمكش شديدي را ميان نيروهاي مختلف از جمله تركها و سفياني موجب مي گردد كه در نهايت به جنگ بزرگ قرقسيا ختم مي شود.
هرچند برخي فتنه هاي قبل از ظهور بيان شده توسط تركان را بتوان بر قوم مغول و تاتار منطبق دانست و يا فتنه هاي عمومي قبل از ظهور را به روسها و شوروي سابق منطبق كرد ، ولي آنچه صحيح بن نظر مي رسد اين است كه حضور تركها در جزيره و جنگ بزرگ قرقيسا مرتبط با تركهاي تركيه باشد زيرا موقعيت مكاني و همچنين انگيزه بيان شده براي اين جنگ در روايات به خوبي با هم مرز بودن تركيه با جزيره و قرقسيا و انگيزه مادي و تملك بر آنها قابل درك است.
قرقيسيا شهرى كوچك نزديك سرچشمه رود خابور در نهر فرات است كه امروز به ويرانه اى نزديك شهر دير الزور ، كنار مرز سوريه تبديل شده و به مرز تركيه هم نسبتاً نزديك است .
قرقيسيا ، در نزديكي شهر ديرالزور ، محل درگيري بزرگ ميان سفياني و تركهاكوهى از طلا و نقره در مسير فرات نمايان مى شود كه از هر نُه نفر كه براى دستيابى بر آن بجنگند ، هفت نفر كشته مى شوند . اگر شاهد چنين وضعى بوديد ، نزديك آن نشويد . .ابن حماد 1/239
ضمن اينكه روايتي داريم كه در قرقسيا " عبدالله با عبدالله " مي جنگد كه اين مسئله مي تواند به احتمالي بر عبدالله پادشاه اردن و عبدالله گل منطبق باشد ، چون محققين اعتقاد دارند كه يك طرف جنگ قرقيسيا سفياني بوده و طرف ديگر آن تركها مي باشد و يكي از اين دو عبدالله ذكر شده در روايت از سران تركها مي باشند.
پس مي بينيم كه تركها در تحولات سرزمين شام قبل از خروج سفياني و هنگام خروجش نقش مهمي ايفا مي كنند.
آيا چرخش عجيب تركيه بر عليه سوريه ، حركت به سمت نقشي تاريخي نيست؟!
تحولات چندماهه گذشته در روابط تركيه و سوريه موجب تعجب و حيرت بسياري از كارشناسان منطقه ايست ، در حالي كه تركيه داراي روابط حسنه اي با سوريه بود بناگاه با وقوع انقلابهاي منطقه اي به تدريج اين روابط حسنه رو به تيرگي نهاده و به مرور حتي به دشمني كشيده شده است ، پناه دادن تركيه به معارضان سوري تا جايي كه سران معارضان به كرات در تركيه جلسات هماهنگي برگزار مي كنند ، بحراني نشان دادن اوضاع سوريه ، خط و نشان كشيدن سران تركيه براي سوريه و تلاش براي ايجاد منطقه حائل مرزي و ... همه و همه نشان دهنده اين مطلب مهم است كه دستهاي پيدا و پنهان بسياري در اين چرخش در جريان هستند.
موافقت اردوغان با دخالت نظامي آمريكا در مرز سوريه
[برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]
تركيه مجري سياستهاي آمريكا براي ايجاد ناامني در سوريه
[برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]
توطئه عليه سوريه؛ ايجاد منطقهحائل در مرز با تركيه
[برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]
ناآراميهاي سوريه ماهيت آمريكايي دارد و با دخالت تركيه صورت ميگيرد
[برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]
موافقت اردوغان با دخالت آمريكا در مرز سوريه
[برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]
بنا بر تحليلي دشمنان در نظر دارند تا با تقويت و تبليغ محور اسلام به اصطلاح معتدل در تركيه و دنباله ي آن در سوريه يعني اخوان المسلمين كه از بزرگترين معارضان دولت سوريه مي باشد( و كنار زدن رژيم حاكم سوريه كه متحد مقاومت مي باشد و به قدرت رساندن اخوان المسلمين در اين كشور) ، اين محور را كه خطر آن براي استكبار از خطر محور مقاومت كمتر مي باشد ، در خاورميانه تبليغ كرده و به قدرت برسانند.
تحريك برخي بلندپروازيهاي مسئولين تركيه در احياي شكوه و عظمت امپراطوري عثماني بر كشورهاي مسلمان خاورميانه ، در مسير اين هدف ، مي تواند حربه خوبي باشد و از اينجاست كه شايد راز چرخش عجيب تركيه در راستاي براندازي رژيم فعلي سوريه برملا گردد.
در هرحال اينك تحركات غيرقابل انتظار سياسي ، امنيتي و نظامي متعددي در داخل و مرزهاي تركيه در راستاي اين تفكر شكل گرفته است و همكاريهاي نزديك و تنگاتنگي ميان آمريكا و رژيم صهيونيستي و كشورهاي ضدمحور مقاومت در منطقه با تركيه در جريان است ، البته ايران نيز بعنوان فرماندهي مقاومت در منطقه ، منفعل نبوده و با اخطار دوستانه به تركيه ، امنيت و ثبات سوريه را خط قرمز خود اعلام نموده است.
نيروهاي مغرب :
هشدار جدي ايران به تركيه درباره دخالت در سوريه
[برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]
[برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]
در كل آنچه كه قابل توجه و در خور تامل است ، فعال شدن كشور تركيه در راستاي پيش بيني هاي انجام شده در روايات عصر ظهور مبني بر تقابل با سوريه و حتي حضور نظامي در اين كشور مي باشد كه اين پيش بيني روايات به خوبي در حال حاضر در حال شكل گيري بوده و احتمال تشديد آن وجود دارد.
يكي از نيروهايي كه حضور آنها در سرزمين شام قبل از خروج سفياني ذكر گرديده است ، مغربي ها هستند، نيروهاي مغربي با نيروهاي غربي تفاوت دارند ، از دیدگاه روایات و همچنین عرف بین المللی امروز به کشورهای شمال آفریقا "مغرب" گفته می شود.
اهل مغرب ساکنان کشورهای شمال آفریقا شامل تونس ، الجزایر ، لیبی و مراکش می باشند.
روايات متعددي وجود دارند كه حضور نظامي نيروهاي مغرب را در سرزمين شام قبل از خروج سفياني را به تصويري مي كشد :
مغرب بر مصر چیره می شود و شامات را تحت سیطره خود درمی آورد
الزام الناصب ص 185 و الامام المهدی ص 233 و...
امیرالمومنان(ع) و امام محمد باقر(ع) :
چون دو لشگر در شام درگیر شوند ، یکی از آیات بزرگ الهی ظاهر می شود و آن زلزله شام است که بیش از صد هزار نفر در شام هلاک می شود ، این حادثه برای مومنان رحمت و برای کافران نقمت است ، چون این حادثه روی دهد منتظر پرچم های زرد و سپاهیان یابوسواری باشید که از سوی مغرب می آیند و وارد شام می شوند
غیبت نعمانی ص 163 ، بحار ج 52 ص 214 و 237 و ...
« هنگامی که پرچم های زرد وارد مصر شوند و بر سرزمین مصر چیره شوند ..... هنگامی که پرچم های سیاه از مشرق و پرچم های زرد از مغرب به راه افتادند و در شام به یکدیگر رسیدند .... »
الملاحم و الفتن ص 70
امیرالمومنان :
« نشانه خروج او درگیر شدن سه لشگر است ، لشگری از عرب ، که بدا به حال مصر از حوادثی که به دست آن لشگر بر مصر روی می دهد ، و لشگری از بحرین از جزیره آرال از سرزمین فارس ، و لشگری از شام ، که یکسال درگیری بین آنها طول می کشد.»
الزام الناصب ص 158
بنابر روايات اين پرچم هاي زرد مغربي ها(كه در حديثي نيز پرچم سبز و رنگي ذكر گرديده است) با صاحبان پرچم هاي سياه كه ايرانيان باشند و ظاهراً قصد پيشروي به سمت بيت المقدس را دارند ، در شهر قنيطره در بلنديهاي جولان درگير مي شوند ، روايات نتيجه اين درگيري را به نفع پرچم هاي سياه ذكر كرده و بيان مي كنند كه مغربي ها بعد از شكست به داخل اردن عقب نشيني مي كنند و بعد از اين تحرك خاصي از مغربي ها ذكر نگرديده است.
حركت لشگري از شمال آفريقا به سمت شام و سوريه چقدر محتمل است؟
مسیر حرکت لشگر شمال آفریقا به سمت شام. این لشگر در مسیر خود بسوی شام ابتدا در مصر قیام مردمی مصریان را سرکوب می نماید و در ادامه به سمت شام حرکت می کند
نگاهي به تحولات كنوني كشورهاي مغرب و شمال آفريقا نشان مي دهد كه اين كشورهاي طي چند ماه گذشته دچار تحولات عميقي شده است ، و به درگيري دو قطب متضاد كشيده است ، قطبي مردمي كه داراي گرايشهاي اسلامي و ضد استكباري و ضدصهيونيستي بوده و با وجود امكانات كم ، قهرمانانه به پا خواسته اند كه به خوبي در تونس و مغرب و بخصوص در ليبي اين حركت تاريخي قابل مشاهده است و قطبي مرتجع كه مزدور استكبار و صهيونيسم بوده و البته امكانات و تجهيزات فراواني دارند
هرچند استكبار فعلاً براي فريب افكار عمومي خاورميانه و انحراف قيام هاي مردمي خود را با آنها همراه نشان ميدهد اما ممكن است پس از بيداري و هوشياري بيشتر مردم و به نتيجه نرسيدن نقشه هاي انحراف ، عملاً وارد فاز دفاع از مزدوران شده و نقشه ديگري را به اجرا گذارند ، مخصوصاً اينك كه در مهم ترين كشور مغرب يعني ليبي مزدور خونخوار انها قذافي و اطرافيانش مقاومت و البته درنده خويي و سخت جاني خود را به خوبي به اثبات رسانده و براي اجراي طرح هاي خونين و خشن ، گزينه اي بسيار مناسب مي باشد.
استكبار نشان داده است كه در طرح هاي بزرگ و كلي بصورت يكپارچه و هماهنگ عمل مي كند ، حال اين موضوع كه دشمن بخواهد براي تضمين حركت و پيروزي سفياني از تمام توان و قدرت و امكانات خود استفاده نموده و تمام نيروهايش را با وعده و وعيد به ميدان بياورد ، و آنها را با هم هماهنگ كرده و در يك نقشه ي واحد از آنها استفاده نمايد موضوعي دور از ذهن نيست
مقاومت عجيب قذافي در برابر حملات گسترده انقلابيون و نيروهاي ناتو !
آيا دستهاي پنهان و نقشه هاي ديگري در كار است؟!
سوار شدن قذافي بر تعصبات قومي قبليه اي ، ملي و نژادي و استخدام مزدوران آدم كش آفريقايي كه با هماهنگي دستهاي پشت پرده دشمنان انجام مي گيرد ، حركتهاي آينده خونبار توسط اين مزدور را متحمل مي كند.
تسلط بر شام و خاورميانه و نجات اسرائيل را شايد بتوان راهبردي ترين سياست استكبار در حال حاضر ذكر كرد ، سياستي كه براي پيروزي آن بايد از تمام نيروها در هر نقطه اي بصورت هماهنگ استفاده كرد و اينگونه است كه كشاندن نيروهاي مزدور شمال آفريقا به شام كه روايات عصر ظهور آن را پيش بيني كرده و شرح داده اند ، ممكن مي شود.
البته در اين ميان ، با وجود جنايتهاي هولناك ، سوار شدن قذافي و اطرافيانش بر امواج جهل و تعصبات قومي قبيله اي ، ملي و نژادي و حمايت دور از انتظار مردمي و حمايت اتحاديه آفريقا از اين موجود شرور و اجير شدن مزدوران آفريقايي امكان و احتمال اجراي نقشه شيطاني استكبار را بيشتر مي كند.
7- كشته شدن حاكم شام
پيش از ظهور قائم(عج) پادشاه مصر و پادشاه شام كشته مي شوند و قبائلي از مردم مصر اسير گرفته مي شوند.
بشارت الاسلام ص 185 ، ملاحم و الفتن ص 40
چون سفياني به دمشق نزديك شود ، حاكم دمشق فرار مي كند ... و سفياني بر شام سيطره مي يابد
الزام الناصب ص 188
يكي از وقايع ذكر شده براي سرزمين شام قبل از خروج سفياني ، كشته شدن حاكم شام مي باشد ، هرچند محققين اين روايت را ضعيف مي دانند زيرا با اسارت مردم مصر بدست سفياني و حضور نظاميش در مصر كه برخي آن را غلو مي دانند ، همراه گرديده است ، اما در صورت صحت حديث ، مشخص نگرديده است كه منظور از حاكم شام ، حاكم كدام بخش از مناطق پنج گانه است ، هرچند ممكن است حتي اگر اين مسئله در مورد سوريه نيز باشد ، اين واقعه بعد از خروج سفياني باشد همچنانكه بخش دوم حديث نيز به بعد از خروج سفياني ارتباط دارد.
مطمئناً سفياني بعد از خروج براي استيلاي كامل بر مناطق پنج گانه شام با حاكمان اين مناطق خواهد جنگيد ، يكي از اين حاكمان ، حاكم سوريه مي باشد كه بناچار رو در روي سفياني خواهد ايستاد ، هرچند وقايع طبيعي مانند زلزله ي بزرگ شام و خسف هايي در اين كشور ، موقعيت را براي حركت سفياني مهيا خواهد كرد ولي در نهايت اين برخورد به پيروزي سفياني و استيلاي او بر سوريه و مناطق ديگر ختم خواهد شد.
نگاه به واقعيات و تحولات در سرزمين شام و سوريه نشان مي دهد كه تحقق اين مسئله چندان دور از ذهن نيست.
8- درگيري ابقع و اصهب و سفياني در شام كه منجر به قدرت يابي سفياني مي گردد
يكي از اصلي ترين وقايع سرزمين شام قبل از خروج سفياني ، حركت نظامي چند شخصيت نظامي بر عليه هم بنام ابقع و اصهب و سفياني مي باشد ، حركت نظامي اين افراد كه نزديك ترين واقعه به خروج سفياني مي باشد در روايات متعددي ذكر گرديده است ، هرچند روايات زيادي در اين زمينه وجود ندارد و مشخصات زيادي از آنها ذكر نگرديده است ، كلمات ابقع و اصهب بيشتر دلالت بر رنگ سياه و سفيد و قرمز و سفيد(يا زرد) دارد ، برخي اعتقاد دارند كه اين رنگها مرتبط با چهره ابقع و اصهب است ، اما عده اي اعتقاد دارند كه ممكن است منظور از اين رنگها رنگ پرچم آنها باشد.
هنگامی که کافری در شام به هلاکت برسد، اصهب کافر قیام می کند و تسخیر مرکز (شام) بر او سخت می شود و طولی نمی کشد که او نیز کشته می شود و حکومت به اتراک می رسد و در شام گرانی پدید آید و رویدادها پشت سر هم روی می دهد و در هر قدمی جنگ برپا می شود.
الزام الناصب ص 204
در آن هنگام سه پرچم در شام به اهتزار در مي آيند كه پرچم هاي سفياني ، اصهب و ابقع است و مردم شام در زير اين سه پرچم نبرد مي كنند.
ارشاد مفيد ص 338 ، المهدي ص 196
از شر اصهب ابرص پرهيز كن ، پرسيدند اصهب كيست ؟ فرمود : ابقع ، پرسيدند ، ابقع كيست ؟ فرمود ابرص ، سپس فرمود از شر سفياني نيز پرهيز كن و از شر آن عده از آل محمد كه شذوذ دارند برحذر باش.
بشارت الاسلام ص 108 ، المهدي ص 198
از نشانه هاي ظهور آن حضرت ويراني شام به هنگام برخورد سه لشگر در زير پرچم هاي سفياني و اصهب و ابقع است
غيبت نعماني ص 133 ، الزام الناصب ص 184
نخستين سرزميني كه در آن شورش و كشتار مي شود ، سرزمين شام است ، كه سه لشگر در آن با يكديگر نبرد مي كنند ، اصهب ، ابقع و سفياني ، اين سه لشگر با يكديگر مي جنگند تا سفياني با ابقع درگير مي شود و او را با همه سپاهيانش مي كشد سپس ابقع را نيز از پاي درمي آورد.
غيبت نعماني ص 149 ، بشارت الاسلام ص 102
هنگامي كه آسياب بني عباس بچرخد و پرچمداران پرچم هاي خود را به زيتونهاي شام بياويزند ، خداوند اصهب را نابود مي كند ، و همه سپاهيانش را به دست آنها هلاك مي كند ، و آنگاه پسر هند جگرخواره بر منبر دمشق مي نشيند.
الحاوي للفتاوي ج 2 ص 141
و سه نفر در شام قد علم ميکنند، و هر سه طالب سلطنت هستند. يکي از آنها سياه و سفيد است، و ديگري سرخ و سفيد است و سومي از خاندان ابوسفيان ميباشد
مهدي موعود(ترجمه بحارالانوار) ص 983
سه دسته در آنجا پرچم برافرازند: پرچم مرد سرخ و سفيد، و پرچم مرد سياه و سفيد، پرچم سفياني.
مهدي موعود (ترجمه بحارالانوار)ص 987
در شام سه پرچم مختلف با هم کشمکش خواهند داشت، يک پرچم رنگش سرخ و سفيد، و پرچم دوم سياه و سفيد است، و سومي پرچم سفياني مي باشد. سفياني به پرچم سياه و سفيد ميرسد و با هم جنگ مي کنند، و او و تمام همراهانش را بقتل ميرساند و بعد از آن پرچم سرخ و سفيد را تار و مار مي کند، آنگاه هدفي ندارد جز اينکه بجلو عراقي برود.
مهدي موعود(ترجمه بحارالانوار) ص 1025
وقتى ترك و روم گرد هم بيايند ، روستايى در دمشق فرو برود و قسمتى از ديوار غربى مسجد دمشق فرو بريزد، سه پرچم در شام برافراشته مى شود: ابقع ، اصهب و سفيانى . دمشق محاصره مى گردد و مردى و همراهانش كشته مى شوند . دو مرد از آل ابو سفيان خروج مى كنند كه پيروزى از آنِ دومى است . وقتى پيروان «ابقع»از مصر مى آيند، سفيانى با سپاهش بر عليه شان خروج مى كند، سپس آنقدر تركان وروميان را در قرقيسيا مى كشد كه حيوانانت وحشى، از گوشت شان سير مى شوند.
عقد الدرر /86 و 76 از ارطاة
وفي الفتن لنعيم ابن حماد رواية عن ذي قرنات قال : ( تختلف الناس على أربع نفر , رجلان بالشام , رجل من ال الحكم , أزرق أصهب , و رجل من مضر قصير جبار , والسفياني , والعائذ بمكه , فذلك أربع نفر ) ..
ابقع کیست؟
ابقع در لغت به ابلق، يعني هر شيء سياه و سفيد و به خصوص به كلاغ سياهي كه با سفيدي آميخته باشد و به هر شخص پليد و به ابرص و شورهزار و كسي كه لباس وصلهدار و رنگارنگ ميپوشد تعبير شده است. و ابقع نام يكي از سه فرماندهاي است كه پيش از ظهور، در سرزمين شام، براي كسب زمامداري و قدرت، شورش ميكند. سپاه او در برابر اصهب، كه فردي كافر است، ميجنگند. به نظر ميرسد كه فرماندة ابقع در داخل پايتخت قرار دارد، زيرا آنگونه كه از روايات بر ميآيد، سپاه اصهب از خارج مركز يا پايتخت قيام ميكنند. امّا ظاهراً هيچ يك نميتوانند بر ديگري پيروز شوند. در اين ميان، سفياني از خارج پايتخت وارد شده و بر هر دو چيره ميشود.
صفات ذكر شده براي ابقع در روايات:
1- از فرماندهان شورشي است كه در آستانه ظهور در كشور سوريه با سپاهيانش خروج مي كند
2- داراي چهره سياه و سفيد يا پرچم سياه و سفيد است
3- ممكن است همان رقطي يعني كسي كه لباسهاي رنگارنگ دارد ، باشد
4- ممكن است از مصر باشد يا با مصر ارتباطي داشته باشد
5- ممكن است ابقع همان قيس باشد كه تيره اي در مصر هستند.
5- ظاهرا ابقع در داخل پايتخت سوريه موضع مي گيرد
6- ممكن است ابقع در حكومت از اصهب سابقه دار تر باشد
7- خروج ابقع به دنبال ديده شدن ستاره دنباله دار و خسوف و كسوف خواهد بود
8- ابقع تا اندازه اي پيروزي كسب مي كند ولي نه پيروزي قطعي
9- ممكن است همان مرواني و رقطي(داراي لباسهاي رنگارنگ) باشد
10- مواضع سياسي ابقع بيشتر متمايل به غربي هاو ضد اسلام است و از طرف آنها حمايت مي شود
11- توسط سفياني شكست خورده و نابود مي شود.
از رسول اکرم(ص) و ائمه اهل بیت(ع) روایت شده است که خروج ابقع در مصر و به دنبال دیده شدن ستارة دنبالهدار و کسوف خورشید و خسوف ماه خواهد بود که همة اینها در نزدیکی ظهور رخ میدهند.
اصهب کیست؟
«اصهب» در لغت به معنای شتر سرخ موست و به رومیان نیز از جهت رنگ چهره و دشمنی با اسلام گفته ميشود و به معنای خاص، نام یکی از از دو مدّعی قدرت و رقیب سفیانی است. بر اساس روایات «اصهب و ابقع» دو رهبر مخالف سفیانیاند که سفیانی در منطقة شام با آنها به نزاع برمیخیزد و بر آنان چیره ميشود. (ابقع كسي است كه پوست بدنش سياه و سفيد باشد) روایات دربارة او و اصهب با اجمال بسیار سخن گفتهاند.
احتمالاً اصهب غیر مسلمان است؛ زیرا برخی از روایات او را با صفت «علج» معرفی کردهاند و این تعبیر معمولاً دربارة «سربازان کافر» به کار ميرود. امّا از روایاتی که ابقع و اصهب را نکوهش کردهاند چنین برميآید که مواضع سیاسی آنان مخالف اسلام و طرفدار دشمنان دین و کافرند.
صفات ذكر شده براي اصهب در روايات: :
1- از فرماندهان شورشي است كه در آستانه ظهور در كشور سوريه با سپاهيانش خروج مي كند.
2- داراي چهره سرخ و سفيد يا پرچم سرخ و سفيد است
3- ممكن است اصهب ازرق يعني چشم آبي و زاغ باشد
4- ممكن است كافر و غيرمسلمان باشد و يا انساني با جنايات زياد كه صفت كفر بر او منطبق باشد
5- از خارج از پايتخت حركت خود را شروع مي كند
6- مواضع او بيشتر متمايل به روسيه يا تركها مي باشد
7- قبل از اصهب فرمانرواي كافري در شام به هلاكت مي رسد
8- بعد از اصهب حكومت به تركها(روسها يا تركيه) مي رسد.
9- توسط سفياني شكست خورده و نابود مي شود
بنظر مى رسد که ابقع فرمانروا، (یعنى کسى که نقطه سیاه و سفید در چهره دارد) در فرمانروائى شام از رقیبش اصهب یعنى (زرد چهره ) سابقه دارتر است
زیرا روایات خاطرنشان مى سازد که قیام اصهب از خارج پایتخت یا مرکز بوجود مى آید و وى بر سر استیلاى بر آن شکست مى خورد.. در حالیکه ابقع قدرتمند اصلى و یا انقلاب گرى است که تا اندازه اى پیروز مى شود و اصهب به رقابت با او برخاسته و از خارج پایتخت بر او حمله ور مى شود اما هیچکدام نمى توانند بر دیگرى پیروزى قطعى را بدست آورند، از این رو سفیانى از این فرصت استفاده نموده و از خارج پایتخت دست به یورش مى زند و هر دوى آنها را تارومار مى کند احتملا اصهب غیر مسلمان است زیرا برخى از روایات او را با صفت ((علج )) که معمولا وصف کفار است تعریف نموده است .
چنانکه بنظر مى رسد، مروانى ، که در منابع درجه اول همچون کتاب غیبت نعمانى از او یاد شده است همان ابقع است و زمامدارى بعنوان رقیب سفیانى محسوب نمى گردد.
اما گرایش سیاسى ابقع و اصهب ، از روایاتى که آن دو را نکوهش نموده است بر مى آید که آنها مخالف و دشمن اسلام و طرفدار هواداران دشمنان اسلام و کفار مى باشند و از روایت بعدى استفاده مى شود که اصهب هوادار روس (ترکان ) مى باشد.
((وقتى آن کافر، اصهب قیام کند و اقامت در پایتخت یا مرکز بر او دشوار شود طولى نمى کشد که او کشته مى شود و آنگاه ترکان فرمانرواى آن حکومت مى گردند.))
مصداق ابقع و اصهب چه كساني مي توانند باشند؟
با توجه به اينكه روايات لشگركشي از سرزمين ديگري را براي اصهب و ابقع بيان نمي كند فلذا اين احتمال قوي وجود دارد كه اين افراد از خود سرزمين شام يا مناطق اطراف آن حركت خود را شروع كنند ، با اين حساب گروهها و افرادي كه در حال حاضر در اين سرزمين و حوالي آن صاحب قدرت بوده و قابليت ستيزجويي براي كسب قدرت را دارند ، بايد مورد بررسي قرار گيرند.
در مورد مصداق ابقع برخي احتمال مي دهند با توجه به اينكه احتمالا ابقع همان رقطي يعني داراي لباس سياه و سفيد و همچنين قيس (تيره اي در مصر و شمال آفريقا) باشد فلذا اين فرد شايد همان قذافي باشد كه علاقه عجيبي به پوشيدن لباسهاي رنگي و خالدار و سياه و سفيد دارد ، و قذافي همچنين مي تواند منطبق بر قيس باشد ، والله اعلم
همچنين عبدالحليم خدام كه از معارضين باسابقه سوريه بوده و حدود 10 سال است كه با خيانت به سوريه به دامن غرب پناهنده شده و بر عليه سوريه فعاليت مي كند مي تواند از مصاديق ابقع باشد.
همچنين ابقع مي تواند از رهبران جمعيت اخوان المسلمين سوريه كه روابط خوبي با غرب داشته و اكنون بر عليه رژيم سوريه فعاليت و تعارض مي كند ، باشد ، همچنانكه مي دانيم پايگاه اخوان المسلمين در مصر قرار دارد و اين مسئله مي تواند همان ارتباط ابقع با مصر باشد.
در مورد اصهب نيز مصاديق مختلفي به نظر مي رسد برخي اعتقاد دارند كه اين فرد با توجه به ارزق بودن و همچنين معناي ديگر كلمه اصهب كه شير باشد ، مي تواند همان بشار اسد باشد كه البته بنده معناي شير را براي اصهب نيافتم.
از مصاديق ديگر اصهب مي توان به رهبران كردهاي منطقه شامل كردهاي عراق و تركيه و سوريه اشاره كرد كه مدتهاست داعيه تشكيل حكومت واحد دارند و اكنون نيز بعنوان يكي از معارضان اصلي در سوريه به شمار مي روند مطمئنا با تشديد وخامت اوضاع سوريه ، دخالت كردها به شكل شفاف تر و شديدتري صورت خواهد گرفت.
همچنين ابراهيم عزت الدوري كه خبرهاي ضد و نقيضي از مرگ يا زنده بودن و بيماري او منتشر شده و سرنوشت او در هاله اي از ابهام است نيز مي تواند از مصاديق اصهب باشد.
البته مصاديق ابقع و اصهب مي توانند از شخصيتهاي برجسته نظامي و سياسي سوريه نيز باشند.
انطباق تحولات جاري سوريه بر پيش بيني روايات شريف
همانگونه كه در قسمت اول و دوم ديديم با كمي دقت مي توان دريافت كه تحولاتي كه اكنون در كشور سوريه و مناطق اطراف در حال وقوع است تا چه اندازه بر وقايع ذكر شده در روايات عصر ظهور منطبق مي باشد ، وجود فتنه هاي فراگير از مدتها پيش ، هماهنگي عجيب نيروهاي اهريمني اعم از غرب و آمريكا و اسرائيل و رهبران مرتجع عرب براي فروپاشي سوريه و تجهيز نيروهاي معارض داخلي و شدت يافتن اوضاع داخلي سوريه و چرخش عجيب تركيه بر عليه سوريه و تحركات نظامي اين كشور در مرزها طي ماههاي اخير و .... همه و همه نشان مي دهد كه مرحله پاياني قبل از خروج سفياني در سوريه آغاز شده است و اين كشورهاي در آينده بسيار نزديك شاهد تحولات بزرگ و گسترده اي خواهد بود ، همچنانكه طليعه آن اغاز شده است.
در اين ميان ايران و حزب الله و محور مقاومت تمام تلاش خود را براي حفظ سوريه انجام مي دهند ، از دست رفتن سوريه ضربه اي سخت بر محور مقاومت خواهد بود و علاوه بر تقويت نيروهاي استكباري ، تضعيف نيروهاي مقاومت را در پي خواهد داشت ، ضمن اينكه اگر دشمنان بتوانند با نيروهاي معارض بر سوريه مسلط شوند شايد ديگر تا مدتي نيازي به حركت و شورش سفياني نباشد ، اما اگر نيروهاي اهريمني نتوانند با نيروهاي دست چندم خود بر اوضاع سوريه و شام مسلط شوند ، در اين لحظات حساس هيچ چاره اي براي آنها باقي نمي ماند جز حركت دادن مهره اصلي خود يعني سفياني.
با اين ديدگاه ، پايداري و حفظ سوريه علاوه بر منافع متعدد براي محور مقاومت ، در راستاي تعجيل در فرج مي باشد و اينجاست كه راز حمايت همه جانبه محور مقاومت مانند حزب الله و ايران از سوريه مشخص مي شود ، به احتمال قوي دشمنان با نيروهاي خرد و ضعيف خود نتوانند بر سوريه دست يابند و چاره اي جز حضور نظامي خود و به حركت درآوردن مهره اصلي خود يعني سفياني ندارند. ان شاالله
.................................................. ................
پ. ن :
- در سفر فروردين امسال به مشهد مقدس با روحاني بزرگوري آشنا شدم كه شرح ديدار و خاطره ي زيبايشان را در اين پست نوشته ام :
[برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]
از اين روحاني بزرگوار حديث جالبي شنيدم با منيع دقيق كه مضمون حديث اين است (نقل به مضمون) كه وقتي از امام صادق(ع) در مورد زمان خروج سفياني مي پرسند ، حضرت مي فرمايند :
وقتي عبدالله احمر در دمشق به قدرت رسيد منتظر خروج سفياني باشيد
با توجه به اينكه عبدالله احمر از مقامات سوري بوده و مدتي قبل معاون اول بشار اسد بود و همچنين داراي چهره اي نزديك به سرخ هم مي باشد ، شايد بتوان او را از مصاديق اصهب به شمار آورد.
ان شاالله طي روزهاي آتي آدرس دقيق حديث را از روحاني مذكور پرسيده و به خدمت دوستان ارائه خواهم كرد.
محض بالا کشیدن تاپیک :d
حیفه همچین تاپیک هایی پایین بمونه
Give GOD your skull
اگر کوهها از جای کنده شود، تو جای خویش بدار! دندانها را بر هم فشار و کاسه سرت را به خدا عاریت بسپار! پای در زمین کوب و چشم بر کرانه سپاه نِه و بیم بر خود راه مده! و بدان که پیروزی از سوی خداست
امیر المومنین علی علیه السلام خطاب به محمد حنفیه
{محتواي مخفي}
بدان كه «نفس»در هر حظّى كه از اين عالم مى برد،در «قلب» اثرى از آن واقع مى شود...و سبب تعلّقِ آن است به دنيا، و التذاذات هر چه بيشتر باشد،قلب از آن بيشتر تأثير پيدا مى كند و تعلق و حُبّش بيشتر مى گرددتا آن كه تمام وِجهه ى قلب،به دنيا و زخارف آن گردد، و اين منشأ مفاسد بسيارى است. تمام خطاهاى انسان و گرفتارى به معاصى و سيّئات،براى همين محبت و علاقه است،و از مفاسد بزرگ آن،چنان چه حضرت شيخ عارف ما، روحى فداه مى فرمودند آن است كه:
اگر محبت دنيا، صورت قلب انسان گردد و اُنس به او شديد شود، در وقت مردن كه براى او كشف شود كه حق تعالى او را از محبوبش جدا مى كند و ما بين او و مطلوباتش افتراق مى اندازد، با سخطناكى و بُغض به او از دنيا برود.
و اين فرمايش كمرشكن،بايد انسان راخيلى بيدار كندكه قلب خودرا خيلى نگاه دارد
امام خمینی
محض مقایسه با اوضاع کنونی سوریه!
به نظرتون ایران هم نیرو میفرسته به سوریه؟ با اتفاقاتی که افتاده و تهدیداتی که روی احساسات شیعه دست گذاشته خیلی دور از انتظار نیست
خود من حاضرم برای حفاظت از حرم بی بی حضرت زینب برم!
به کمال عجز گفتم : که به لب رسيد جانم
به غرور و ناز گفتي : تو مگر هنوز هستي؟!
بعداز اين لطفي ندارد حکـمراني بر دلم
شهر ويـران گشته فرماندار مي خواهد چه کار . . .
به نام خدا
باید با حوادث پیش امده و اتفاقاتی که به طرزی شگرف با نشانه های اخرالزمان تطابق دارد
چه نشانه های خصوصی که برای افراد و شخصیتها و گروههای خاص تبیین شده است و چه نشانه های عمومی که برای عموم مردم شیعه بیان شده امیدوار بود که خدا حکمتش را در نزدیک بودن ظهور قرار داده است.
و دوستان عزیز با نشانه هایی که از سوریه و اختلاف 2 گروه و گذشتن امار کشته شدگان از مرز 100000 رسیده است باید امیدوار بود که ناگهان سفیانی پیدا شود.
با سلام خدمت دوستان
این روایات که بیان فرمودید راجع به سوریه چقدر معتبر است ؟ شاید آمریکا به روایات ما اشراف دارد و می خواهد این روایات را به واقعیت تبدیل کند تا اسلام را تضعیف کند
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)