سلام علیکم
1- اختلاط که حرامه قبلا هم عرض کردم. کسی منکر حرمت آن نیست. مخالفت با تفکیک جنسیتی به منزله انکار حرمت اختلاط نیست. پس به این معنا من قبول دارم حرف شما را
2- متاسفانه من جواب سوالم رو نگرفتم. شما مدام میفرمایید در محیط گناه آلود امکان همه نوع انحراف وجود داره. این به نظر من غلطه. مثل این میمونه که شما بگی در محیطی که ویروس سرماخوردگی وجود داره امکان مبتلا شدن به مثلا بیماری وبا نیز وجود داره. در حالی که بیماری وبا معلول ویروس وبا و بیماری سرماخوردگی معلول ویروس سرماخوردگی است. حتی اگر کسی هم از این محیط آلوده با بیماری وبا خارج شد(خروجی سیستم) باز نمیشه گفت علتش محیط آکنده از ویروس سرماخوردگی بوده. میشه گفت در اون محیط ویروس وبا هم وجود داره.
انحراف فکری معلول خوراک فکری غلط و منحرفه نه معلول گناه و لذت جسمی.
در مورد قلب و خوراک قلب هم که فرمودید باید عرض کنم که:
خداوند متعال در سوره بقره آیه 6 و 7 میفرماید:
إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُواْ سَوَاءٌ عَلَيْهِمْ أَأَنذَرْتَهُمْ أَمْ لَمْ تُنذِرْهُمْ لاَ يُؤْمِنُونَ ﴿۶﴾
در حقيقت كسانى كه كفر ورزيدند چه بيمشان دهى چه بيمشان ندهى بر ايشان يكسان است [آنها] نخواهند گرويد (۶)
خَتَمَ اللّهُ عَلَى قُلُوبِهمْ وَعَلَى سَمْعِهِمْ وَعَلَى أَبْصَارِهِمْ غِشَاوَةٌ وَلَهُمْ عَذَابٌ عظِيمٌ ﴿۷﴾
خداوند بر دلهاى آنان و بر شنوايى ايشان مهر نهاده و بر ديدگانشان پردهاى است و آنان را عذابى دردناك است (۷)
کفر ورزیدن یه عمل فکری و اعتقادیه. به خاطر این انحراف فکری و عقیدتی خداوند به دلهای آنان مهر میزند. اینکه با اعمال سیئه قلب انسان مکدر و سیاه میشود قبول. اما انحراف فکری با سیاهی دل فرق میکنه
موفق باشید.