نمایش نتیجه های نظرسنجی ها: آیا ظهور نزدیک است؟تخمین حدود سال های نزدیکی ظهور چه؟

رأی دهندگان
157. شما نمی توانید در این نظرسنجی رای دهید.
  • بلی ظهور نزدیک است.

    46 29.30%
  • خیر!

    5 3.18%
  • شاید نزدیک باشد.

    7 4.46%
  • ظهور نزدیک است اما تخمین سال ظهور کار درستی نیست.

    55 35.03%
  • ظهور نزدیک است اما تخمین سال ظهور برای "عام" و "غیر اهلش" کار درستی نیست.

    8 5.10%
  • ائمه و اولیاء خدا وقت ظهور را می دانند.

    8 5.10%
  • جز خود خدا هیچکس حتی ائمه و اولیاء خدا از وقت ظهور با خبر نیستند.

    37 23.57%
  • فقط خدا و معصومین (ع) از زمان ظهور خبر دارند.

    18 11.46%
  • اگر دعا کنیم و بخواهیم ظهور نزدیک است و نزدیکتر می شود.

    59 37.58%
  • نظری ندارم ، الله اعلم.

    13 8.28%
نظرسنجی با انتخاب چندگانه
صفحه 4 از 8 نخستنخست 12345678 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از 31 به 40 از 74

موضوع: تخمین سال ظهور امام زمان(عج) به بعد از سال 1402 یا در سال 1407 و یا...ظهور نزدیک است؟

  1. #31
    اگه نباشه جاش خالی می مونه هرمان آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jan 2011
    نوشته ها
    167
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    بنام خداوندي كه برهمه چيز وهمه كار فقط خودش ميداند ولا غير:برادران اين كه بگوييم زمان ظهور حضرت كي ميباشد امكان ندارد حتي براي معصومين عليهم السلام .اما ميتوان از نشانه هايي كه در سرتاسراين كره خاكي مشاهده كرد البته اين استنباط من است شايد اشتباه كتم اما ديديم چگويه دجال ها ار مسلمين ظلم روا داشته و سرزمين قبله اول را از آن خود ميدانند و چه خونها كه ريخته و ميريزند البته وقتي ميبينيم كشني از ميانه دريا به وسيله طوفان و امواج به داخل خشكي آورده ميشود يااستكباري كه براي همه جهان قانون گزار بود حالا به دريوزگي افتاده و هرروز اعلان ورشكستگي سازمانها و بانكهايي كه روزي به همه كشورها وام ميدادند حالا دست نياز به اين طرف و آن طرف دراز ميكنند.وقتي پس از سالها كشورهايي كه اسم اسلام را يدك ميكشيدند مردمش بيدار شده و بر ظالمان پيروز ميشوند البته براي من اين خود نشانه هايي از ظهور منجي عالم بشريت حضرت مهدي عج الله تعالي فرجه خواهدبود و اميدواريم كه هرچه زودتر همه قلوب ملتها با حق و حقيقت روشن شود تاخداوند رحيم اجازه ظهور حضرت را بدهد وانتظار به پايان رسد و حكومت عدالت گيسترش برهمه جهان برپا شود انشاالله
    :normal:يا علي گفتيم و عشق آغاز شد:rose:

  2. # ADS
    Circuit advertisement
    تاریخ عضویت
    Always
    نوشته ها
    Many

     

    حرز امام جواد

     

  3. #32
    کاربر کهنه کار golenarges آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jan 2011
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    13,591
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    مهدي(عج) جان! سؤالي ساده دارم از حضورت
    من آيا زنده ام وقت ظهورت؟
    اگر كه آمدي من رفته بودم
    اسير سال و ماه و هفته بودم
    دعايم كن دوباره جان بگيرم
    بيايم در ركاب تو بميرم
    جمال مهدي(عج) موعود صلوات
    منتظمي

    [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]

    [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]


    {محتواي مخفي}

  4. #33
    کاربر جدید mehrdad313 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jul 2010
    محل سکونت
    هر كجا باشم آسمان مال من است
    نوشته ها
    33
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط هرمان نمایش پست ها
    بنام خداوندي كه برهمه چيز وهمه كار فقط خودش ميداند ولا غير:برادران اين كه بگوييم زمان ظهور حضرت كي ميباشد امكان ندارد حتي براي معصومين عليهم السلام .اما ميتوان از نشانه هايي كه در سرتاسراين كره خاكي مشاهده كرد البته اين استنباط من است
    دوست عزيز و دوستان عزيز ديگري كه اين عقيده را داريد كه" امام زمان (عج) خود نيز از زمان ظهور بي اطلاعند" بايد عرض كنم تمام ائمه (ع) از زمان شهادت خويش خبر داشته اند حال چطور امكان دارد حجتي كه قرار است ظهور كند از زمان شهادت خويش مطلع باشند ولي از زمان ظهور اطلاع نداشته باشند

  5. #34
    !Challenge Everything mahdishata آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Feb 2010
    محل سکونت
    اخر الزمان
    نوشته ها
    7,642
    تشکر
    0
    تشکر شده 1 بار در 1 ارسال

    پیش فرض

    مواضع دو پهلو یعنی چی؟ مگه بحث سیاسیه ؟ یا جبهه گیری کرده ام؟یا دارم از خودم دفاع می کنم؟

    مواضع دو پهلو یعنی تفسیر به رای
    یعنی پافشار بر حرف خود
    یعنی قبول نکردن حرف منطقی
    یعنی این نقل قولها:
    قبل از هر چیز عرض کنم که:

    کذب الوقاتون
    تعیین کنندگان وقت دروغگو هستند.
    یکی از اهل علم میگفت:من در علم حروف دست دارم.
    از آیه ای استفاده کرده ام که فرج نزدیک است و آن حضرت بعد از سال 1402 هجری قمری ظهور میکند.
    او نیزگفت که حتی این مطلب را از چه آیه ای استفاده کرده است.
    روی حسابی که بنده به دست آورده ام احتمال میدهم بین سالهای 1414 یا1415و یا 1416 قمری مستقر باشد
    کسی میتونه ارتباط این دوتا رو بگه؟بالاخره دروغگو هستن یا نه؟جواب یه کلمه هست و واضح!
    روایات دو دسته هستن
    یک اینکه فقط خدا میدونه
    دو اینکه ائمه هم میدونن
    میشه روایت سوم رو مبنی بر اطلاع اولیا الهی به منم نشون بدی؟

    حالا ایا این ائمه میان به اولیا الهی بگن؟
    اگه گفتن این اولیا الهی میان به حلقه دوستانشون بگن؟
    اگه به حلقه دوستانشون گفتن اونا میان به حلقه دوم بگن؟که دست اخر بیای شما تو فروم مطرح کنی و امثال بنده هم بدونم وقت ظهور رو؟حداقل تو صفات اون ائمه که راز داری هست؟

    تعیین کنندگان وقت ظهور برای غیر اهل،دروغگو هستند نه به طور مطلق!
    الان اینجا همه اهل حق هستن که شما بازگو کردی دیگه؟از اینجا عمومی تر پیدا میشه؟جامعه همه اهل حق هستن که کتاب و سی دی ها توش پیدا میشه که زمان ظهور رو توش گفتن؟
    هر که را اسرار حق اموختند***مهر کردند و دهانش دوختند

    می توانید اکثر سخنرانی های آیت الله بهجت که در چند دی وی دی می باشد و به مبلغ 30 هزار تومان به فروش می رسد خریده گوش دهید .
    لطف کنید ادرس دقیق تر بدید!چنتا دی وی دی سخنرانی به اندازه چندین ماه یا سال توش صوت جا میگیره

    حالا یه سوال
    اگه اولیا الهی از زمان ظهور اگاهن فلسفه انتظار کجا میره؟

    انتظار فقط برای عامه مردم هست؟فقط واسه کاسب و کارگره؟
    یا برای همه؟و حتی خود امام زمان؟

    این ایه در شان چه کسیه؟

    فانتظروا انی معکم من المنتظرین


    .....من هم از منتظرین هستم

    زمان ظهور همانند وقت قیامت فقط در دست خداس و بس!
    Give GOD your skull



    اگر کوهها از جای کنده شود، تو جای خویش بدار! دندانها را بر هم فشار و کاسه سرت را به خدا عاریت بسپار! پای در زمین کوب و چشم بر کرانه سپاه نِه و بیم بر خود راه مده! و بدان که پیروزی از سوی خداست


    امیر المومنین علی علیه السلام خطاب به محمد حنفیه

    {محتواي مخفي}


    cpu: core i5 3470 up to 3.60 GHz 6M Cache
    mainboard:ASUS P8H77-V LE
    ram: 1*8 kingstone
    hdd:500 seagate+ 1tra western green+3tra seagate
    power:535 green
    خدا با ماست!

  6. #35
    مدیرکل انجمنهای نور آسمان vorojax آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jun 2008
    محل سکونت
    همشهری حضرت عشق
    نوشته ها
    7,305
    تشکر
    6
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    مواضع دو پهلو یعنی تفسیر به رای
    یعنی پافشار بر حرف خود
    یعنی قبول نکردن حرف منطقی
    اشتباه می کنی برادر
    بنده تفسیر به رای خود نکرده ام ، مطلبی را که از ایت الله بهجت توسط یک روایت نقل شده قبول کرده و درک کرده. بارها گفته و نقل قول هم کرده ام. و باز همان مطالب قبلی را شما به بنده عرضه می دارید.
    شما فکر می کنید برداشت بنده منطقی نیست و برداشت شما منطقی است
    نظر بنده این نیست ، برداشت بنده واضح و عیان است از مطلب ایت الله بهجت ، شما می توانید آن را قبول نکنید ، بنده هم نمی گویم نظر شما اشتباه است و یا غیر منطقی ، قبلا هم گفتم اینها اصول دین نیستند که نتیجه ای مطلق از آن حاصل باشد . بنده که عددی نیستم. بین بزرگان هم در بسیاری از مسائل برداشت های مختلف هست(البته همه اینها را قبلا هم گفته ام!) که هیچ کدام هم غیر منطقی نیست.به مانند همان مطلب که شما می فرمودید ائمه خود وقت ظهور را نمی دانند اما بنده برایتان قرار دادم که نظر بعضی از علما خلاف این است ، نظر بعضی از علما هم این است حتی خود معصوم(ع) هم از زمان ظهور آگاه نیست. هر کدام برداشت و نظری دارند...آیا یکی از این دوسته از علمای بزرگوار که نظر خلاف یکدیگر دارند غیر منطقی هستند و نظر منطقی را قبول نمی کنند؟
    کسی میتونه ارتباط این دوتا رو بگه؟بالاخره دروغگو هستن یا نه؟جواب یه کلمه هست و واضح!
    صفحات قبل روجوع کنید بسیار گفته ام!
    توضیخات پست اول مبنی بر اینکه در چه صورت بهتر است به همین کذب الوقاتون اکتفا کنید را قرار داده ام
    و منظور از اهلش را ذکر کرده ام...
    روایات دو دسته هستن
    یک اینکه فقط خدا میدونه
    دو اینکه ائمه هم میدونن
    میشه روایت سوم رو مبنی بر اطلاع اولیا الهی به منم نشون بدی؟
    اگر دو دسته هستند ، که یکی به ظاهر خلاف دیگر هست و نقص دیگری محصوب می شود ، پس به خودی خود امکانش هست روایات دسته دوم نیز خلاف ظاهر گستره دیگر داشته باشد.
    همان روایتی که در پست اول آوردم دال بر این دارد که می شود غیر از ائمه دیگران هم که از اهلش محسوب می شوند این را بدانند...
    حالا ایا این ائمه میان به اولیا الهی بگن؟
    اگه گفتن این اولیا الهی میان به حلقه دوستانشون بگن؟
    اگه به حلقه دوستانشون گفتن اونا میان به حلقه دوم بگن؟که دست اخر بیای شما تو فروم مطرح کنی و امثال بنده هم بدونم وقت ظهور رو؟حداقل تو صفات اون ائمه که راز داری هست؟
    اولا که هدف از بحث را اول مطلب قرار داده ام
    دوما که چند نوع وقت در این مطالب ذکر شده که متفاوت هست ، پس به بنده شما مطلب دقیقی را نرسانده اند...سرنخی هست خواستید به دنبالش بروید...و مطلب مهمتر آنکه استنباط ظهور نزدیک است شود!
    این خیلی فرق داره تا شما مطلبی را از لسان استادی بشنوی و تاثیر آن را بگیری تا اینکه خود به دوست خود بگویید او نیز به دوست دیگر و دست آخر در اینترنت!
    با این اوصاف که شما می فرمایید یا بنده دروغ می گوییم که مطالب در این کتاب نوشته شده...یا نویسنده دروغ می گویید که این مطالب از لسان آیت الله بهجت صادر شده یا اینکه شاگردی با این قدمت سابقه و کتابی که به نظر می آید مورد تایید استادش نیز بوده حاوی مطالبی است که نباید می بود! یا زبانم لال مشکلی متوجه ایت الله بهجت است...
    الان اینجا همه اهل حق هستن که شما بازگو کردی دیگه؟از اینجا عمومی تر پیدا میشه؟جامعه همه اهل حق هستن که کتاب و سی دی ها توش پیدا میشه که زمان ظهور رو توش گفتن؟
    هر که را اسرار حق اموختند***مهر کردند و دهانش دوختند
    گفتم که:
    اولا که هدف از بحث را اول مطلب قرار داده ام
    دوما که چند نوع وقت در این مطالب ذکر شده که متفاوت هست ، پس به بنده شما مطلب دقیقی را نرسانده اند...سرنخی هست خواستید به دنبالش بروید...و مطلب مهمتر آنکه استنباط ظهور نزدیک است شود!
    این خیلی فرق داره تا شما مطلبی را از لسان استادی بشنوی و تاثیر آن را بگیری تا اینکه خود به دوست خود بگویید او نیز به دوست دیگر و دست آخر در اینترنت!
    لطف کنید ادرس دقیق تر بدید!چنتا دی وی دی سخنرانی به اندازه چندین ماه یا سال توش صوت جا میگیره
    نمی توانم برادر...شما که به این مطلب بی اعتمادی و این کتاب بی اعتمادی اگر خواستی صحت را بدست بیاوری ، رنج یافتنش با خودت...بنده همین حد می دانم که سخنانشان موجود می باشد....
    بنده کتابی که از آن نقل قول کرده را قبول دارم و می دانم این شاگر و شخص بزرگوار که سالها در محضر استاد ایت الله بهجت بوده ، مطلبی به دروغ و از خود داخل آن جای نداره...و مطالب این کتاب با توجه به آنچه نسبت به تاییدات ایت الله بهجت و شخص نگارنده می دانم مستند است....اگر برای شما مستند نیست اول بحث بفرمایید بنده این کتاب را قبول ندارم.(که اشکال وارد کردن به نویسنده آن است)
    حالا یه سوال
    اگه اولیا الهی از زمان ظهور اگاهن فلسفه انتظار کجا میره؟

    انتظار فقط برای عامه مردم هست؟فقط واسه کاسب و کارگره؟
    یا برای همه؟و حتی خود امام زمان؟
    نظر شما را نمی دانم
    متوجه منافات فلسفه انتظار با وقت مورد نظر هم نمی دانم...
    قبلا هم ذکر کرده ام و شاید شما هم متوجه شده باشید چنیدن وقت بود که در نقل قول ها قرار داده شده بود که بیشتر به نزدیکی ظهور به این زمان ها اشاره داشت....
    اما خدمت شما عرض کنم که از نظر بنده شخصی از اهلش باشد هیچ منافاتی ندارد...در پست اول هم مصادیق را ذکر کرده و نوشته ام که هیچ چیز مطلقی در اینجا نیست...
    اگر با خواندن این مطالب بر ایمانمان افزوده شود و اثر مثبت بگذارد،حتی اگر در موعدهای گفته شده ظهور صورت نگرفت بر این ایمان و اثر مثبتی که بر ما گذاشته شده تاثیر منفی نگذارد و باعث سست شدن ایمانمان نشود(زیرا شاید در موعدهای گفته شده ظهور صورت نگیرد)
    و از آن طرف نیز اگر با خود نمی گوییم که تا ظهور زمان زیادی مانده و حالا حالاها خبری نیست و چند سال بعد که نزدیک تر به زمان ظهور شد یک کارهایی می کنیم و در کل این سالهای مانده تا موعد مشخص شده باعث نشود تا جسور شویم و تاثیرات منفی در اعمال ما بگذارد به خیال اینکه هنوز وقت هست.
    (احتمال اینکه ظهور از موعدهای گفته شده نزدیک تر باشد خیلی خیلی زیاد است.شاید ظهور چند ثانیه ، دقیقه و یا ساعت دیگر باشد شاید همین فردا و شاید این جمعه بیایید شاید....)

    اگر احوالمان در غیر این صورت ها که گفته شد می باشد به همان کذب الوقاتون اکتفا کنیم بهتر است.
    این ایه در شان چه کسیه؟
    گفتم که از نظر بنده منافاتی با انتظار ندارد...
    زمان ظهور همانند وقت قیامت فقط در دست خداس و بس!
    نظر شما است برادر
    اینجا نوشتم که علمای دیگر خلاف این نظر را داشته و معتقد بوده اند ائمه خود می دانند.
    ایا این علما هم مواضع دو پهلود داشته اند؟
    روایات را نخوانده اند؟ و از همه مهمتر آیا بی منطق بوده و حرف هیچ کسی را قبول نکرده اند چون نظری خلاف نظر شما دارند؟

    آیا امام عصر زمان ظهور خویش را می داند؟
    نظر به اهمیت موضوع، علمای بزرگ شیعه از سابق تاکنون نسبت به این مطلب موضعگیری کرده و نظر صریح خود را اعلام داشته اند. گر چه ممکن است در بین برخی علما نظر مخالفی پیدا شود اما با توجه به اعلام نظر صریح علمای بزرگوار شیعه و دلائل مستند ایشان، چندان قابل اعتنا نمی باشد...
    در ادامه مطلب بخوانید...

    1- نظر سید مرتضی (ره)
    سید مرتضی (ره) [1] بیش از هزار سال پیش در کتاب خود «المقنع» که مورد توجه بسیاری از علما قرار گرفته، در خصوص علم امام زمان (ع) به ظهور خویش چنین می گوید: «شیعه امامیه معتقد است که آباء و اجداد امام زمان (ع) که بر همه آنان درورد باد، با شناختی که از فرمایش پیامبر اکرم (ص) نسبت به زمان غیبت و چگونگی آن، نشانه ها و علامات و زمان ظهور به دست آورده اند، با امام زمان (ع) عهد کرده و از حد و حدود این امور آگاهش ساخته اند. بنابراین زمان ظهور با ویژگی هایش مورد تصریح پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) است. [2]
    2- دیدگاه [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ] (ره)
    [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ] (ره) از بزرگان علمای شیعه (متوفی 460 هـق) نیز امام زمان (ع) را وارث علوم انبیاء و اولیاء دانسته و پیرامون علم حضرت، به زمان ظهور خویش در کتاب مهم و معتبر خویش «الغیبه» که مورد توجه علمای شیعه و از کتب مصدری و مرجع می باشد چنین می گوید:
    «خداوند متعال، امام زمان (ع) را از زمان غیبت و پایان غیبت توسط پیامبر اکرم (ص) و آباء طاهرینش (امام معصوم علیه السلام) آگاه نموده و اما زمان ظهور از ما مخفی شده به خاطر مصالحی که در آن است، ولی حضرت مهدی (ع) عالم و آگاه به آن زمان است و به ظن و گمان مراجعه نمی کند. [3]
    3- اعتقاد مرحوم صاحب مکیال(ره)
    آیت الله سید محمد تقی موسوی اصفهانی (ره) از علمای بزرگوار شیعه که با عنایت حضرت مهدی (ع) کتاب شریف و گران سنگ مکیال المکارم را تحریر نمود معتقد است: «از احادیث بسیاری که در بصائر و کافی و غیر آن آمده، ظاهر امر این است که امام مهدی (ع) وقت ظهورش را می داند ولی به ایشان اذن داده نشده که آن را اظهار نمایند. و امامان گذشته (ع) نیز مجاز به اظهار آن نبوده اند، زیرا هر چند امامان معصوم (ع) به همه چیز عالم هستند ولیکن ایشان بندگان گرامی و مقرب هستند که پیش از امر و فرمان خدای متعال کاری نمی کنند و هر چه انجام دهند به فرمان او انجام می دهند.
    لایسبقونه بالقول و هم بامره یعملون [4]
    آنها بندگان شایسته خدا هستند و هرگز در سخن گفتن بر او سبقت نمی گیرند و همواره به فرمان او عمل می کنند.
    بنابراین به بندگان خدا از مطلبی خبر نمی دهند مگر آنچه را خداوند متعال امر فرموده که به ایشان اظهار نمایند.[5]
    4- فرمایشات حضرت آیت الله بهجت (ره)
    حضرت [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]، در یکی از سخنرانی های خویش فرمودند: «حضرت غائب (ع) عجب صبری دارد! با این که از تمام آنچه که ما می دانیم یا نمی دانیم، اطلاع دارد و از همه امور و مشکلات و گرفتاری های ما با خبر است، خود حضرت (ع) هم منتظر روز موعود است و خود ایشان می دانند که چه وقت ظهور می کنند. این که گفته می شود آن حضرت (ع) وقت ظهورش را نمی داند درست نیست! [6]
    5- بیانات حضرت آیت الله ناصری دام ظله العالی
    حضرت [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ] (دام ظله العالی) از اولیای الهی و از دوستان قدیمی و صمیمی آیت الله بهجت (ره)، دیدگاهی که معتقد به عدم علم امام زمان (ع) به ظهور خویش است را نشأت گرفته از دیدگاه اهل سنت می داند و می فرماید: چون آنان علم امام معصوم (ع) را با علم خود قیاس کردند، تنها علمی محدود برای آن حضرات (ع) قائل شدند. گذشته از 700 حدیثی که درباره علم امام (ع) وارد شده، بیش از 30 آیه قرآن نیز به وسعت علم امام (ع) دلالت می کند، اما از آن جا که اینان دست از احادیث اهل بیت (ع) کوتاه کردند به مفهوم آن 30 آیه قرآن پی نبردند، از این رو متوجه چگونگی علم امام (ع) نشدند. آن گاه می فرمایند: «علم امام زمان (ع) نه محدودیت زمانی دارد و نه محدودیت موضوعی، چه اصولاً علم آن حضرت (ع) محاط در زمان و مأخوذ از شناخت موضوعات نیست، بلکه علم کاملی است که حضرت حق جل و علی به آن حضرت (ع) بخشیده است. ما معتقدیم که حضرت ولی عصر (ع) از زمان ظهور و انقلاب جهانی خود آگاه هستند و به روشنی می دانند که در چه زمانی این امر صادر می شود و این نظر ما مبتنی بر روایاتی است که درباره حیطه علم و نیز چگونگی شخصیت آن حضرت (ع) صادر شده است. [7]

    علاوه بر دیدگاه ها و نظرات فوق، بسیاری از علمای بزرگوار شیعه در عصر حاضر که در علم امام شناسی صاحب نظر و متخصص هستند، قائل به عالم بودن حضرت مهدی (ع) به زمان دقیق ظهور خویش هستند، [8] و دلایل و مستندات فراوانی در اثبات نظریه خویش اقامه می کنند.
    [1] سید مرتضی رحمت الله علیه (355-426 هـق) برادر بزرگوار سید رضی ره (مؤلف نهج البلاغه) از علمای بزرگ قرن چهارم و پنجم می باشد و نسب او با چهار واسطه به امام موسی بن جعفر (ع) می رسد. در عظمت شأن و جایگاه رفیع او و برادر بزرگوارش همین بس که استاد آنها شیخ مفید (ره) می گوید، شبی قبل از طلوع فجر در عالم رویا حضرت فاطمه زهرا (ع) را زیارت کردم، در حالی که دست امام حسن و امام حسین (ع) را گرفته بودند و نزد من آورده و فرمودند: ای شیخ این دو را علم فقه بیاموز! با تعجب از خواب برخاستم و در فکر تعبیر آن بودم. صبح همان روز مادر سید مرتضی و سید رضی (ره) نزد من آمد و در حالی که دو کودک خود (سید مرتضی و سید رضی) را در دست داشت گفت: این دو کودک مرا علم فقه بیاموز! تعبیر خواب برایم روشن شد و به عظمت آن دو کودک پی بردم. (نشریه امام شناسی، ش 8، ص 4)
    [2] المقنع (ترجمه)، ص 113
    [3] نشریه امام شناسی، ش 4، ص 4، به نقل از کتاب الغیبه الطوسی، ج 1، ص 329
    [4] الانبیاء، 27
    [5] مکیال المکارم، ج 2، ص 406 وظیفه شصت و نهم و هفتادم، لازم به ذکر است که مرحوم صاحب مکیال (ره) در خصوص دلائیل نظریه خویش با استناد بر آیات و روایات به طور مفصل بحث کرده است
    [6] نشریه امام شناسی، شماره 2، ص 4، به نقل از امام زمان (ع) در کلام آیت الله بهجت، ص 87
    [7] نشریه امام شناسی، ش 5، ص 4، به نقل از آب حیات، مجموعه سخنرانی های آیت الله ناصری دامت برکاته
    [8] مانند: حضرات آیات جوادی آملی، سید علی میلانی، و حجج اسلام والمسلمین استاد گنجی و شیخ الاسلامی و دیگران دامت برکاتهم اجمعین
    اللهم عجل لولیک الفرج


    لــــطــف الــــهـی بکند کار خویش
    مـژده رحـــــمــــــت برساند سروش




  7. #36
    !Challenge Everything mahdishata آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Feb 2010
    محل سکونت
    اخر الزمان
    نوشته ها
    7,642
    تشکر
    0
    تشکر شده 1 بار در 1 ارسال

    پیش فرض

    نمی توانم برادر...شما که به این مطلب بی اعتمادی و این کتاب بی اعتمادی اگر خواستی صحت را بدست بیاوری ، رنج یافتنش با خودت
    اینم سند گذاشتن شما!شما باید منبع بدی من برم دنبال اثبات حرف شما؟اگه میتونی ارئه بده اگه نمیتونی مطرح نکن!
    Give GOD your skull



    اگر کوهها از جای کنده شود، تو جای خویش بدار! دندانها را بر هم فشار و کاسه سرت را به خدا عاریت بسپار! پای در زمین کوب و چشم بر کرانه سپاه نِه و بیم بر خود راه مده! و بدان که پیروزی از سوی خداست


    امیر المومنین علی علیه السلام خطاب به محمد حنفیه

    {محتواي مخفي}


    cpu: core i5 3470 up to 3.60 GHz 6M Cache
    mainboard:ASUS P8H77-V LE
    ram: 1*8 kingstone
    hdd:500 seagate+ 1tra western green+3tra seagate
    power:535 green
    خدا با ماست!

  8. #37
    حرفه ای ليالي آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Mar 2011
    نوشته ها
    828
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    او خواهد آمد فردا .................

    ما چه کنیم امروز .............
    نکند اشخاص...... جانشین ارزشها شوند

  9. #38
    حق آب و گل داره یاصاحب الزمان آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    نوشته ها
    1,875
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    بسم الله الرحمن الرحیم

    صلی الله علیک یا مولای یا صاحب الزمان ( صلوات الله علیک )

    سلام علیکم


    1- یه کم دلم گرفته ، بذارید صبح جمعه ایه ، اول یه مناجاتی با مولا و مقتدایمون آقا صاحب الزمان ( صلوات الله علیه ) کنم بعد ما هم با این زبون الکنمون یه چیزایی به خدمت برادرانم عرض کنیم :

    آقاجان ! مولا جان ! ببینید دارن بچه ها در مورد شما بحث میکنن . همه دوست دارن که وقتی تعیین بشه و کوچه ها رو آب و جارو کنن و ریسه ببندند و چراغونی کنن اما کذب الوقّاتون دستشون رو بسته . آقاجان ، جوونای منتظرت دارن پیر میشن . کی میای آقا ؟ آخ آخ گنه کارا منتظرن بیای و خودشون رو به ستون توبه ببندن و عهد کنن که خودشون باز نمیکنن تا مولاشون بیاد بازشون کنه . دیگه شهادتهای مادر مظلومتون ( سلام الله علیها ) میایم توی حسنیّه شما و گریه و ضجّه میزنیم و برای تولد سه ساله ابی عبدالله عمّه بزرگوارتون ( سلام الله علیها ) میایم تبریک میگیم آقا جان ! آقا خیلی خسته ایم دنبال یه سرپناهی و جان پناهی هستیم که فقط خونه ی کاه گلی شما هست که نقطه پرگار کل عالم هستیه ، مولاجان ! میاییم اذن ورود از خادمتون میگیریم و بعد خادم میگه خیر بهتون رو کرده ، آقا اجازه شرفیابی دادن ، چه میشه . از کنیه و نسب ما میپرسید و ما هم عرض میکنیم کنیه مهدی - نسب مهدی - پدر مهدی - مادر مهدی - محله مهدی - کلاس مهدی - خودم مهدی - دیوونه ی مهدی - مجنون مهدی - واله و شیدای مهدی( صلوات الله علیه ) بعد عرض میکنیم کشتی ما رو آقا جان ! از شما میپرسیم آقا از مادرتون برای ما بفرمایید و شما بلند بلند گریه میکنید و چه عزا و چه غوغایی بر پا میشه . میفرمایید ما یه مادر داشتیم که اون رو توی هیجده سالگی کشتنش ، ای خاک بر دهان من ، این چه سوالی بود پرسیدم . همه در محضرتون ذکر لعن میگیریم . کاروان راه میندازیم و پای پیاده میایم برای زیارتتون . بماند بسه دیگه ...

    2- سپاسگزارم بابت این تایپیک ، خیلی به جا و مناسب بود إن شاءالله که اجرش رو ببرید از دستان مبارک اما رئوف علی بن موسی الرضا ( صلوات الله علیه ) .

    3- پیام برادر بزرگوار ، مدیر زحمت کش ، جناب vorojax رو دریافت کردم . خیلی تاثیر گذار بود . حالا چرا بعضی از برادرا إن قلت خارج از مراد ایشان زدن ، نمیدونم .

    4- چون شما ها محب مولا هستید و این حقیر رو هم که نمیشناسید و نمیبینید ، هدیه ای باشه برای عاشقان و منتظران و جگر سوختگان حضرت ( علیه السلام ) ؛ حالا کسی میخواد قبول کنه یا نکنه کاری ندارم . فقط نقل قول میکنم و برای این حقیر بنا به دلایل یقینی نه ظنّی قطعیّت حرف ایشان ثابت شده ؛ حالا شما به عرض من اعتماد ندارید محقّ هستید ؛ که دعا میکنم برای شما هم یقینی بشه . عرض میکنم که :

    یکی از اولیای خدا
    ( که عجیبند در سیر و سلوک و ارتباط با حضرت و از براهین یقینی ! تایید بودن ایشان برای ما یقینیست ) با گوش خود شنیدم از خودشان و با چشم خود دیدم که فرمودند ( بدین مضمون ) ، ظهور صغری انجام شده و تنها ظهور کبری باقی مانده که همان رؤیت عمومی همه عالمیان است . فرمودند حضرت ( علیه السلام ) بر فرشهای ما قدم میگذارند ! و فرمایشات دیگر . البته دیگر توفیق خدمت رسیدن به محضرشان رو از دست دادیم .

    5- خدایا بعد این عرایض ، عزیزان چی به ما نسبت بدن یا چی فکر کنن و ما دردکّون باز بدونند و شیّاد و کذّاب بخونن و ... ، به خودت پناه میبرم . ما که برای اهلش عرض کردیم .


    التماس دعا
    یاعلی

    منمشتعلعشقعلیّمچهکنم

    یا أبانا یاصاحب الزمان إستغفرلنا ذنوبنا إنّا کنّا من الخاطئین



    بر مشامت گر رسید از قبر من بوی بهشت
    کن یقین پای نگارم بر مزارم رفته است


  10. #39
    مدیرکل انجمنهای نور آسمان vorojax آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jun 2008
    محل سکونت
    همشهری حضرت عشق
    نوشته ها
    7,305
    تشکر
    6
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    اینم سند گذاشتن شما!شما باید منبع بدی من برم دنبال اثبات حرف شما؟اگه میتونی ارئه بده اگه نمیتونی مطرح نکن!
    نمی دانم متن را نمی خوانید یا می خوانید؟ واقعا این همه بحث کرده ایم بنده سند به شما ارائه نداده ام؟ مطالب از خودم بود؟ سند روایت نیاورده ام...سند کتاب نیاورده ام...برادر خدا خیرت دهد یکبار با دقت متن پست اول را بخوان!از بنده چیزی بخواه که در آن آورده شده نباشد...
    اول مطالب نوشته به نقل از کتاب در محضر آیت الله العظمی بهجت . بفرمایید این منبع نیست؟ این سند بنده نیست؟شما در روایاتتان به چه استناد کرده اید؟به آدرس یک کتاب. بنده نیز به آدرس یک کتاب استناد کرده ام. آیا گفته که این مطالب از خودم می باشد؟
    هم منبع ذکر کرده ام که کتابی است معتبر و دارای تاییدات ، نمی دانم به چه دلیل قبول ندارید.
    هم سند آن روایت در آن ذکر شده...شما قبول ندارید می توانید وارد بحث نشوید
    برای هزارمین بار ، سند این کتاب برای بنده معتبر است
    اگر این سند را قبول دارید بحث کنید و اگر ندارید همان ابتدا بفرمایید این کتاب و نوشته هایش را قبول ندارم ...تا بی خودی بحث نکنیم.


    برای چندمین بار این هم سند روایت که در کتاب ذکر شده است:
    در تفسیر برهان سید هاشم بحرانی(ره)در ذیل آیه شریفه«المص» و نیز در غایةالمرام(بحارالانوار52/106)به مناسبتی درباره وقت و علائم ظهور روایت مشکلی به حساب حروف نقل میکند که با قواعد نظری عقلی باید برسی شود و در آخرس دارد:«فافهم ذلک واکتمه إلّا من اهله»پس آن را بفهم و جز از اهلش پنهان کن.اگر این روایت وضعیاتش(از حیث سند وصدور)درست باشد،از آن استفاده میشود که:«کذب الوقاتون» یعنی تعیین کنندگان وقت ظهور برای غیر اهل،دروغگو هستند نه به طور مطلق!


    سوالات شما را که تمام کمال پاسخ دادم.

    شما همین یک سوال را پاسخ بدهید تکلیف بنده مشخص شود ممنون می شوم.

    آیا این کتاب(در محضر آیت الله العظمی بهجت) را که مورد تاییدات نیز بوده قبول دارید یا نه؟
    اللهم عجل لولیک الفرج


    لــــطــف الــــهـی بکند کار خویش
    مـژده رحـــــمــــــت برساند سروش




  11. #40
    مدیر ارشد انجمنهای نور آسمان محبّ الزهراء آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Feb 2010
    محل سکونت
    ماه
    نوشته ها
    16,980
    تشکر
    0
    تشکر شده 2 بار در 2 ارسال

    پیش فرض

    دیدم خیلی دنبال سند میگردید گفتم چند سند راجع به اینکه حضرت حجت(عج) از زمان ظهور خود آگاه هستند نقل کنم تا ان شاءالله در آینده که وقت بیشتری داشته باشم به نقل بقیه مطالب هم بپردازم...




    امام علی بن موسی الرضا صلوات الله علیه :
    وَ الْإِمَامُ عَالِمٌ لَا يَجْهَلُ

    امام عالمى است كه نادانى ندارد
    اصول كافى جلد 1 صفحه: 283 رواية: 1

    عَبْدِ اللّهِ ع قَالَ نَحْنُ الرّاسِخُونَ فِي الْعِلْمِ وَ نَحْنُ نَعْلَمُ تَأْوِيلَهُ
    امام صادق عليهالسلام فرمود: مائيم راسخون در علم و ما تأويل قرآن را مىدانيم.
    اصول كافى جلد 1 صفحه: 308 روايه: 1


    عَنْ مُحَمّدِ بْنِ الْفُضَيْلِ قَالَ سَأَلْتُهُ عَنْ قَوْلِ اللّهِ عَزّ وَ جَلّ بَلْ هُوَ آياتٌ بَيّناتٌ فِي صُدُورِ الّذِينَ أُوتُوا الْعِلْمَ قَالَ هُمُ الْأَئِمّةُ ع خَاصّةً
    محمدبن فضيل گويد: از آنحضرت راجع بقول خداى عزوجل (48 سوره 29) پرسيدم، فرمود: ايشان تنها ائمه عليهم السلام مىباشند.
    اصول كافى جلد 1 صفحه: 311 روايه: 5

    قَالَ عَلِيّ بْنُ الْحُسَيْنِ ع مَا يَنْقِمُ النّاسُ مِنّا فَنَحْنُ وَ اللّهِ شَجَرَةُ النّبُوّةِ وَ بَيْتُ الرّحْمَةِ وَ مَعْدِنُ الْعِلْمِ وَ مُخْتَلَفُ الْمَلَائِكَةِ
    على بن الحسين عليهماالسلام فرمود: مردم چه خردهگيرى بر ما دارند؟ بخدا كه ما درخت نبوت و خانه رحمت و كانون علم و آمد و شدگاه فرشتگانيم.
    اصول كافى جلد 1 صفحه: 320 روايه: 1

    قَالَ لِي أَبُو عَبْدِ اللّهِ ع يَا خَيْثَمَةُ نَحْنُ شَجَرَةُ النّبُوّةِ وَ بَيْتُ الرّحْمَةِ وَ مَفَاتِيحُ الْحِكْمَةِ وَ مَعْدِنُ الْعِلْمِ وَ مَوْضِعُ الرّسَالَةِ وَ مُخْتَلَفُ الْمَلَائِكَةِ وَ مَوْضِعُ سِرّ اللّهِ وَ نَحْنُ وَدِيعَةُ اللّهِ فِي عِبَادِهِ وَ نَحْنُ حَرَمُ اللّهِ الْأَكْبَرُ وَ نَحْنُ ذِمّةُ اللّهِ وَ نَحْنُ عَهْدُ اللّهِ فَمَنْ وَفَى بِعَهْدِنَا فَقَدْ وَفَى بِعَهْدِ اللّهِ وَ مَنْ خَفَرَهَا فَقَدْ خَفَرَ ذِمّةَ اللّهِ وَ عَهْدَهُ

    خيثمة گويد: امام صادق عليهالسلام بمن فرمود: اى خيثمه، ما درخت نبوت و خانه رحمت و كليد حكمت و كانون دانش و محل رسالت و آمد و شدگاه فرشتگان و محل راز خدائيم، ما هستيم امانت خدا در ميان بندگانش و ما هستيم حرم بزرگ خدا (پس رعايت و احترام ما از كعبه بيشتر است) ما هستيم امان خدا، ما هستيم پيمان خدا، هر كه بپيمان ما وفا كند بپيمان خدا وفا كرده و هر كه با ما پيمان شكنى كند پيمان و عهد خدا را شكسته است.

    اصول كافى جلد 1 صفحه: 321 روايه: 3

    امام صادق ع :
    إِنّ اللّهَ لَا يَجْعَلُ حُجّةً فِي أَرْضِهِ يُسْأَلُ عَنْ شَيْءٍ فَيَقُولُ لَا أَدْرِي
    خدا حجتى در زمينش نمىگذارد كه چيزى از او بپرسند و او بگويد نميدانم.
    اصول كافى جلد 1 صفحه: 329 روايه:

    أَبَا جَعْفَرٍ ع يَقُولُ إِنّ مِنْ عِلْمِ مَا أُوتِينَا تَفْسِيرَ الْقُرْآنِ وَ أَحْكَامَهُ وَ عِلْمَ تَغْيِيرِ الزّمَانِ وَ حَدَثَانِهِ

    امام باقر عليهالسلام مىفرمود: از جمله علومىكه بما داده شده، علم تفسير و احكام قرآن و علم تغيير زمان و حوادث آنست

    أَبَا عَبْدِ اللّهِ ع يَقُولُ وَ اللّهِ إِنّي لَأَعْلَمُ كِتَابَ اللّهِ مِنْ أَوّلِهِ إِلَى آخِرِهِ كَأَنّهُ فِي كَفّي فِيهِ خَبَرُ السّمَاءِ وَ خَبَرُ الْأَرْضِ وَ خَبَرُ مَا كَانَ وَ خَبَرُ مَا هُوَ كَائِنٌ قَالَ اللّهُ عَزّ وَ جَلّ فِيهِ تِبْيَانُ كُلّ شَيْءٍ
    اصول كافى جلد 1 صفحه: 333 رواية 4

    امام صادق عليهالسلام مىفرمود: بخدا كه من كتاب خدا را از آغاز تا پايانش مىدانم، (چنانكه گوئى در كف دست منست) در قرآنست خبر آسمان و خبر زمين و خبر گذشته و خبر آينده، خداى عزوجل فرمايد : بيان هر چيز در آنست

    عَنْ أَبِي بَصِيرٍ قَالَ دَخَلْتُ عَلَى أَبِي عَبْدِ اللّهِ ع فَقُلْتُ لَهُ جُعِلْتُ فِدَاكَ إِنّي أَسْأَلُكَ عَنْ مَسْأَلَةٍ هَاهُنَا أَحَدٌ يَسْمَعُ كَلَامِي قَالَ فَرَفَعَ أَبُو عَبْدِ اللّهِ ع سِتْراً بَيْنَهُ وَ بَيْنَ بَيْتٍ آخَرَ فَاطّلَعَ فِيهِ ثُمّ قَالَ يَا أَبَا مُحَمّدٍ سَلْ عَمّا بَدَا لَكَ قَالَ قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ إِنّ شِيعَتَكَ يَتَحَدّثُونَ أَنّ رَسُولَ اللّهِ ص عَلّمَ عَلِيّاً ع بَاباً يُفْتَحُ لَهُ مِنْهُ أَلْفُ بَابٍ قَالَ فَقَالَ يَا أَبَا مُحَمّدٍ عَلّمَ رَسُولُ اللّهِ ص عَلِيّاً ع أَلْفَ بَابٍ يُفْتَحُ مِنْ كُلّ بَابٍ أَلْفُ بَابٍ قَالَ قُلْتُ هَذَا وَ اللّهِ الْعِلْمُ قَالَ فَنَكَتَ سَاعَةً فِي الْأَرْضِ ثُمّ قَالَ إِنّهُ لَعِلْمٌ وَ مَا هُوَ بِذَاكَ قَالَ ثُمّ قَالَ يَا أَبَا مُحَمّدٍ وَ إِنّ عِنْدَنَا الْجَامِعَةَ وَ مَا يُدْرِيهِمْ مَا الْجَامِعَةُ قَالَ قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ وَ مَا الْجَامِعَةُ قَالَ صَحِيفَةٌ طُولُهَا سَبْعُونَ ذِرَاعاً بِذِرَاعِ رَسُولِ اللّهِ ص وَ إِمْلَائِهِ مِنْ فَلْقِ فِيهِ وَ خَطّ عَلِيٍّ بِيَمِينِهِ فِيهَا كُلّ حَلَالٍ وَ حَرَامٍ وَ كُلّ شَيْءٍ يَحْتَاجُ النّاسُ إِلَيْهِ حَتّى الْأَرْشُ فِي الْخَدْشِ وَ ضَرَبَ بِيَدِهِ إِلَيّ فَقَالَ تَأْذَنُ لِي يَا أَبَا مُحَمّدٍ قَالَ قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ إِنّمَا أَنَا لَكَ فَاصْنَعْ مَا شِئْتَ قَالَ فَغَمَزَنِي بِيَدِهِ وَ قَالَ حَتّى أَرْشُ هَذَا كَأَنّهُ مُغْضَبٌ قَالَ قُلْتُ هَذَا وَ اللّهِ الْعِلْمُ قَالَ إِنّهُ لَعِلْمٌ وَ لَيْسَ بِذَاكَ ثُمّ سَكَتَ سَاعَةً ثُمّ قَالَ وَ إِنّ عِنْدَنَا الْجَفْرَ وَ مَا يُدْرِيهِمْ مَا الْجَفْرُ قَالَ قُلْتُ وَ مَا الْجَفْرُ قَالَ وِعَاءٌ مِنْ أَدَمٍ فِيهِ عِلْمُ النّبِيّينَ وَ الْوَصِيّينَ وَ عِلْمُ الْعُلَمَاءِ الّذِينَ مَضَوْا مِنْ بَنِي إِسْرَائِيلَ قَالَ قُلْتُ إِنّ هَذَا هُوَ الْعِلْمُ قَالَ إِنّهُ لَعِلْمٌ وَ لَيْسَ بِذَاكَ ثُمّ سَكَتَ سَاعَةً ثُمّ قَالَ وَ إِنّ عِنْدَنَا لَمُصْحَفَ فَاطِمَةَ ع وَ مَا يُدْرِيهِمْ مَا مُصْحَفُ فَاطِمَةَ ع قَالَ قُلْتُ وَ مَا مُصْحَفُ فَاطِمَةَ ع قَالَ مُصْحَفٌ فِيهِ مِثْلُ قُرْآنِكُمْ هَذَا ثَلَاثَ مَرّاتٍ وَ اللّهِ مَا فِيهِ مِنْ قُرْآنِكُمْ حَرْفٌ وَاحِدٌ قَالَ قُلْتُ هَذَا وَ اللّهِ الْعِلْمُ قَالَ إِنّهُ لَعِلْمٌ وَ مَا هُوَ بِذَاكَ ثُمّ سَكَتَ سَاعَةً ثُمّ قَالَ إِنّ عِنْدَنَا عِلْمَ مَا كَانَ وَ عِلْمَ مَا هُوَ كَائِنٌ إِلَى أَنْ تَقُومَ السّاعَةُ قَالَ قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ هَذَا وَ اللّهِ هُوَ الْعِلْمُ قَالَ إِنّهُ لَعِلْمٌ وَ لَيْسَ بِذَاكَ قَالَ قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ فَأَيّ شَيْءٍ الْعِلْمُ قَالَ مَا يَحْدُثُ بِاللّيْلِ وَ النّهَارِ الْأَمْرُ مِنْ بَعْدِ الْأَمْرِ وَ الشّيْءُ بَعْدَ الشّيْءِ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ
    اصول كافى جلد : 1 صفحه: 344 رواية 1*:
    ابوبصير گويد: خدمت امام صادق عليه السلام رسيدم و عرض كردم: قربانت گردم، از شما پرسشى دارم، آيا در اينجا كسى (نامحرم) هست كه سخن مرا بشنود؟ امام صادق عليه السلام پردهاى را كه در ميان آنجا و اطاق ديگر بود، بالا زد و آنجا سر كشيد، سپس فرمود: اى ابا محمد هر چه خواهى بپرس، عرض كردم: قربانت گردم. شيعيان حديث مىكنند كه پيغمبر (ص) بعلى(ع) بابى از علم آموخت كه از آن هزار باب علم گشوده گشت، فرمود: اى محمد پيغمبر صلى الله عليه و آله بعلى هزار باب از علم آموخت كه از هر باب آن هزار باب گشوده مىشد (مانند جزئيات و مصاديقى كه بر قواعد كلى منطبق مىشود) عرضكردم: بخدا كه علم كامل و حقيقى اينست. امام عليه السلام ساعتى (براى اظهار تفكر) بزمين اشاره كرد و سپس فرمود: آن علم است ولى علم كامل نيست.
    سپس فرمود؛ اى ابا محمد همانا جامعه نزد ماست، اما مردم چه ميدانند؟ جامعه چيست؟ عرضكردم: قربانت گردم جامعه چيست؟ فرمود: طوماريست بطول هفتاد ذراع پيغمبر صلى الله عليه و آله باملاء زبانى آنحضرت و دستخط على، تمام حلال و حرام و همه احتياجات دينى مردم، حتى جريمه خراش در آن موجود است، سپس با دست ببدن من زد و فرمود: بمن اجازه ميدهى اى ابا محمد؟ عرضكردم من از آن شمايم هر چه خواهى بنما آنگاه با دست مبارك مرا نشگون گرفت و فرمود: حتى جريمه اين نشگون در جامعه هست و حضرت خشمگين بنظر مىرسد (مانند حالتى كه طبعا براى نشگون گيرنده پيدا مىشود) من عرضكردم بخدا كه علم كامل اين است، فرمود: اين علم است ولى باز هم كامل نيست، آنگاه ساعتى سكوت نمود.
    سپس فرمود: همانا جعفر نزد ماست، مردم چه ميدانند جفر چيست؟ عرضكردم: جفر چيست فرمود: مخزنى است از چرم كه علم انبياء و اوصياء و علم دانشمندان گذشته بنى اسرائيل در آنست عرض كردم همانا علم كامل اينست،، فرمود. اين علم است ولى علم كامل نيست، باز ساعتى سكوت كرد. سپس فرمود: همانا مصحف فاطمه عليهاالسلام نزد ماست، مردم چه مىدانند مصحف فاطمه چيست! عرض كردم مصحف فاطمه عليهاالسلام چيست؟ فرمود مصحفى است سه برابر قرآنيكه در دست شماست بخدا حتى يك حرف قرآن هم در آن نيست عرضكردم: بخدا علم كامل اينست. فرمود: اين هم علم است ولى علم كامل نيست. آنگاه ساعتى سكونت نمود.
    سپس فرمود: علم گذشته و آينده تا روز قيامت نزد ماست عرضكردم بخدا علم كامل همين است، فرمود: اين هم علم است ولى علم كامل نيست عرضكردم: قربانت گردم. پس علم كامل چيست؟ فرمود علمى است كه در هر شب و هر روز راجع بموضوعى پس از موضوع ديگر و چيزى پس از چيز ديگر تا روز قيامت پديد آيد.

    قَالَ عِلْمُ الْكِتَابِ وَ اللّهِ كُلّهُ عِنْدَنَا عِلْمُ الْكِتَابِ وَ اللّهِ كُلّهُ عِنْدَنَا
    بخدا تمام علم كتاب نزد ماست، بخدا تمام علم كتاب نزد ماست.
    اصول كافى جلد 1 صفحه: 378 رواية3

    عِدّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمّدٍ عَنْ مُحَمّدِ بْنِ سِنَانٍ عَنْ يُونُسَ بْنِ يَعْقُوبَ عَنِ الْحَارِثِ بْنِ الْمُغِيرَةِ وَ عِدّةٍ مِنْ أَصْحَابِنَا مِنْهُمْ عَبْدُ الْأَعْلَى وَ أَبُو عُبَيْدَةَ وَ عَبْدُ اللّهِ بْنُ بِشْرٍ الْخَثْعَمِيّ سَمِعُوا أَبَا عَبْدِ اللّهِ ع يَقُولُ إِنّي لَأَعْلَمُ مَا فِي السّمَاوَاتِ وَ مَا فِي الْأَرْضِ وَ أَعْلَمُ مَا فِي الْجَنّةِ وَ أَعْلَمُ مَا فِي النّارِ وَ أَعْلَمُ مَا كَانَ وَ مَا يَكُونُ قَالَ ثُمّ مَكَثَ هُنَيْئَةً فَرَأَى أَنّ ذَلِكَ كَبُرَ عَلَى مَنْ سَمِعَهُ مِنْهُ فَقَالَ عَلِمْتُ ذَلِكَ مِنْ كِتَابِ اللّهِ عَزّ وَ جَلّ إِنّ اللّهَ عَزّ وَ جَلّ يَقُولُ فِيهِ تِبْيَانُ كُلّ شَيْءٍ

    جماعتى از اصحاب كه عبدالاعلى و ابوعبيدة و عبدالله بن بشر خثعمى از آن جمله بودند، از امام صادق عليه السلام شنيدند كه فرمود:من آنچه در آسمانها و زمين است مىدانم و آنچه در بهشت و دوزخست مىدانم و گذشته و آينده را مىدانم، سپس اندكى تأمل كرد و ديد اين سخن بر شنوندگان گران آمد، لذا فرمود: من اين مطالب را از كتاب خداى عزوجل مىدانم. خداى عزوجل مىفرمايد (بيان هر چيز در قرآنست) (آيه شريفه در سوره نحل باين صورتست: تبيانا لكل شئى)

    اصول كافى جلد 1 صفحه: 388 رواية: 2
    در این روایت میبینیم که خداوند در قران فرموده بیان همه چیز در قران هست بنابر این زمان ظهور هم در قران هست
    عَنْ أَبِي حَمْزَةَ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا جَعْفَرٍ ع يَقُولُ لَا وَ اللّهِ لَا يَكُونُ عَالِمٌ جَاهِلًا أَبَداً عَالِماً بِشَيْءٍ جَاهِلًا بِشَيْءٍ ثُمّ قَالَ اللّهُ أَجَلّ وَ أَعَزّ وَ أَكْرَمُ مِنْ أَنْ يَفْرِضَ طَاعَةَ عَبْدٍ يَحْجُبُ عَنْهُ عِلْمَ سَمَائِهِ وَ أَرْضِهِ ثُمّ قَالَ لَا يَحْجُبُ ذَلِكَ عَنْهُ

    ابو حمزه گويد: شنيدم امام باقر(ع) مى فرمود: نه بخدا عالم هرگز جاهل نباشد (يعنى عالمى كه خدا اطاعتش را بر مردم واجب كرده و او همان امامست) ممكن نيست چيزى را بداند و چيزى را نداند (او همه چيز مىداند) سپس فرمود: خدا والاتر از آنست كه فرمانبرى از بندهئى را واجب كند كه علم آسمان و زمينش را از او نهان داشته است و باز فرمود: آنرا از او نهان نكند
    اصول كافى جلد 1 صفحه: 391 رواية 6


    عَنْ أَبِي الْحَسَنِ الْأَوّلِ مُوسَى ع قَالَ قَالَ مَبْلَغُ عِلْمِنَا عَلَى ثَلَاثَةِ وُجُوهٍ مَاضٍ وَ غَابِرٍ وَ حَادِثٍ
    موسى بن جعفر(ع) فرمود: علم ما بسه جهت رسائى دارد: گذشته و آينده و پديد شونده
    اصول كافى جلد 1 صفحه: 393 رواية: 1


    در این حدیث می بینید که نه تنها امام به اینده مثل زمان ظهور علم دارد بلکه به پدید شونده هم علم دارد یعنی به بغتتا و بداء و
    ...


    به کمال عجز گفتم : که به لب رسيد جانم
    به غرور و ناز گفتي : تو مگر هنوز هستي؟!






    بعداز اين لطفي ندارد حکـمراني بر دلم
    شهر ويـران گشته فرماندار مي خواهد چه کار . . .

صفحه 4 از 8 نخستنخست 12345678 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 6 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 6 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 07-07-2011, 12:02
  2. آیا ظهور نزدیک است (2) استاد پناهیان
    توسط عباس محمدی در انجمن امام زمان عجل الله تعالی فرجه
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 16-06-2011, 00:29
  3. پیرامون ظهور امام عصر (عج)
    توسط عباس محمدی در انجمن امام زمان عجل الله تعالی فرجه
    پاسخ: 1
    آخرين نوشته: 31-05-2011, 07:19
  4. پاسخ: 7
    آخرين نوشته: 15-04-2011, 15:14
  5. فضیلت سوره های قرآن همراه با توضیح
    توسط ali20 در انجمن مباحث قرآنی
    پاسخ: 3
    آخرين نوشته: 07-09-2009, 08:50

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
کانال سپاه