صفحه 15 از 21 نخستنخست ... 56789101112131415161718192021 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از 141 به 150 از 210

موضوع: چرا باید بگوییم "امام خامنه ای"؟

  1. #141
    کاربر فعال و قدیمی dampayi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jan 2010
    نوشته ها
    1,573
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    من مشکلی ندارم که به ایشون امام گفته بشه. ولی اخه تا حالا عرف نبوده که به ایشون امام بگن
    جناب یاثارالله شما این جمله رو بالا ننوشتید؟ پس این پست آخرتون چی؟ این رو هم شما نوشتید؟:think:
    بالاخره کدومش؟
    اگر شما لفظ امام رو (به اشتباه) منحصر در معصومین می دونید و می گید امام کسی هست که شمشیر و زره پیامبر و انگشتر سلیمان و غیره ذلک پیشش هست پس چطور مشکل ندارید که برا اقا از این لفظ استفاده بشه؟

    اما اگر حرفتون رو عوض می کنید و مشکل دارید و ما باید پست اولتون رو نادیده بگیریم منشا مشکل شما همون تعبیری هست که از لفظ امام دارید ! ...
    دقت کنید:
    فَقاتِلوا أَئِمَّةَ الكُفرِ‌ ۙ إِنَّهُم لا أَيمانَ لَهُم لَعَلَّهُم يَنتَهونَ
    سوره توبه آیه 12
    چون با تعبیر شما باید الان به خدا هم ایراد بگیرید که خدا چرا برای کفار لفظ امام رو به کار بردی ... اونا که انگشتر سلیمان ندارند!!!!


    اگر مشکلتون با لفظ نیست با جایگاه امام خامنه ای هست که داش قنبر جواب شما رو دادن!

    اگرم واقعا مشکلی ندارید فقط چون رایج نبوده می فرمایید استفاده نکنیم که پست اول رو مشاهده کنید (همون لینکی که جناب صبح موعود گذاشتن ) ارجحیتش رو متوجه می شید ... اگرم متوجه نمی شید خب شما از لفظ امام استفاده نکنید ...
    ویرایش توسط dampayi : 12-01-2014 در ساعت 11:53

    [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]

    [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]

    معلوم شد دستی شراب انداخته ست از من
    در خمره ای انگار با انگور خوابیدم ...

  2. # ADS
    Circuit advertisement
    تاریخ عضویت
    Always
    نوشته ها
    Many

     

    حرز امام جواد

     

  3. #142
    کاربر جدید یاثارلله(ع) آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jan 2014
    محل سکونت
    شیراز
    نوشته ها
    19
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط dampayi نمایش پست ها
    جناب یاثارالله شما این جمله رو بالا ننوشتید؟ پس این پست آخرتون چی؟ این رو هم شما نوشتید؟:think:
    بالاخره کدومش؟
    اگر شما لفظ امام رو (به اشتباه) منحصر در معصومین می دونید و می گید امام کسی هست که شمشیر و زره پیامبر و انگشتر سلیمان و غیره ذلک پیشش هست پس چطور مشکل ندارید که برا اقا از این لفظ استفاده بشه؟

    اما اگر حرفتون رو عوض می کنید و مشکل دارید و ما باید پست اولتون رو نادیده بگیریم منشا مشکل شما همون تعبیری هست که از لفظ امام دارید ! ...
    دقت کنید:
    فَقاتِلوا أَئِمَّةَ الكُفرِ‌ ۙ إِنَّهُم لا أَيمانَ لَهُم لَعَلَّهُم يَنتَهونَ
    سوره توبه آیه 12
    چون با تعبیر شما باید الان به خدا هم ایراد بگیرید که خدا چرا برای کفار لفظ امام رو به کار بردی ... اونا که انگشتر سلیمان ندارند!!!!


    اگر مشکلتون با لفظ نیست با جایگاه امام خامنه ای هست که داش قنبر جواب شما رو دادن!

    اگرم واقعا مشکلی ندارید فقط چون رایج نبوده می فرمایید استفاده نکنیم که پست اول رو مشاهده کنید (همون لینکی که جناب صبح موعود گذاشتن ) ارجحیتش رو متوجه می شید ... اگرم متوجه نمی شید خب شما از لفظ امام استفاده نکنید ...
    فکر کنم شما از گفتار من بد برداشت کردین. گفتم مشکلی ندارم نه بقصد موافقت با این مطلب میباشد بلکه این مطلب را مربوط به خودتان دانستم که گفتن یا نگفتنش به من ضرری نمیرساند.

    اولا تفسیر قران کار هرکسی نیست که ایه ای بشنود و ان را قیاس به معنا و جایگاه دیگر کند.
    چنان که امام صادق(ع) میفرمایند: که از قیاس به رای خودداری کنید که اتش جهنم را به همراه دارد.

    ثانیا در ایه مربوطه کفر را مقید به چنین ائمه هایی کرده است. یعنی امامانی وجود دارند که انسان را بسوی کفر و طاغوت دعوت میکنند.

    ثالثا
    ائمه شیعه کاملا معرفی شده اند و شیعیان فقط امامت را برای ایشان قایل هستند. اگر چنین که شما میگویید و لفظ امام به خودی خود معنایی در مکتب شیعه ندارذ پس میشود ان را برای هرکس بکار برد. و هر دلیلی هم برای ان اورد.

    با این سخن شما دیگر مسلمانان سنی هم بهانه دارند. زیرا انها میگویند که در یک شورای مشورتی میشود برای پیامبر خلیفه انتخاب نمود. چنان که خلفای راشدین را انتخاب کردند.

    حرف شما هم این است که ما میتوانیم برای خویش امام تعیین بکنیم.
    اینطور نیست؟
    یا
    حسین مظلوم

  4. #143
    مدیربازنشسته صبح موعود آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Feb 2011
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,466
    تشکر
    0
    تشکر شده 1 بار در 1 ارسال

    پیش فرض

    سلام علیکم و رحمة الله

    بزرگوار فکر کنم شما اگه از ابتدا تمام پست های تایپیک رو می خوندید بهتر به جواب سوالتون می رسید.


    یا پیامبر بزرگوار(ص) برای پذیرش بیشتر دعوت خود از طرف مردم ادعای خدایی میکردند؟
    که با ذهنیت امی مردم ان زمان به راحتی میتوانستند این مطلب را در ذهن مردم جا بیاندازند.
    پناه بر خدا.
    کسی مگه ادعای خدایی کرده؟؟
    این قیاس شما اصلا به مورد مد نظر، مربوط نمی شه.
    ضمنا آقا خودشون که نگفتند من و امام خطاب کنید.
    این دوستداران و پیروان ایشون هستند که لفظ امام رو برای ایشون قائلند.
    این طور که شما فکر می کنید، پس به کار بردن لفظ امام هم برای امام جماعت و امام جمعه هم اشتباه هست پس چرا به کار برده می شه؟

    مثلا امام(ع) کسی است که از غیب سخن میگوید. از گذشته و حال افراد میتواند خبر داشته باشد. تفسیر کامل قران را میداند. شمشیر و زره و پرچم پیامبر(ص) پیش ایشان است. مواریث انبیا(ع) همانند عصای موسی(ع) و انگشتر سلیمان(ع) پیش ایشان است. و بسیار موارد دیگر که درباره امام(ع) وجود دارد.
    مواردی که شما می فرمایید جز ویژگی های یک امام معصومه و ما هم ادعا نکردیم که ایشان نعوذبالله امام معصوم هستند.

    حال شما میخواهید رهبری معظم را امام بگویید. خود این مشکلی ندارد. اما مشکل زمانی شروع میشود که مردم عادی این را باور بکنند و از رهبری همان انتظاراتی را داشته باشند که از معصومین(ع) دارند. و چون از عهده ایشان خارج است خدای نکرده مردم ایشان را متهم به دروغگویی میکنند. و از انقلاب ناامید میشوند. و متاسفانه اثار ان روز به روز مشهود تر میشود.
    اینکه مردم امام را چه خطاب می کنند مهم نیست در زمان خود معصومین هم مردم آنها رو دروغ گو خطاب می کردند.
    ایشون در حال حاضر تنها کسی هستند که با عنایت خداوند و امام زمان (عج) رهبری جامعه شیعه ایران رو به عهده دارند و به تنهایی مردم رو به سمت ظهور هدایت می کنند و به تنهایی تمام مشکلات جامعه رو به دوش می کشند و واسطه ای هستند برای رسیدن مردم به امام زمان (عج).

    چه از هر آدم مومن و انقلابی که سوال بشود میگوید اوایل انقلاب بهتر از الان بود. همه چیز صمیمیت و یکرنگی داشت. شهدای ما جایگاه ویژه ای داشتند. و همه از جان و دل مایه میگذاشتند.
    متاسفانه دشمن هوشمندانه حرکت میکند و ما را هم با حرکت خود همراه میکند.
    خیلی ها هم می گن الان خیلی بهتره.
    امنیت و آرامشی که الان داریم هیچ زمانی نداشتیم.
    اونهایی که می گن زمان انقلاب بهتر بود آیا خودشون هم همون مردم زمان انقلاب هستند یا نه اونها هم عوض شدند؟

    [/quote]
    باز هم توصیه می کنم تمام پست ها رو بخونید. جواب سوالتون رو می گیرید.
    هر کس مرا طلب کند، مرا می یابد هر کس مرا یافت، مرا می شناسد
    هرکس مرا شناخت، مرا دوست می دارد و هر کس مرا دوست داشت، عاشق من می شود
    و هر کس عاشق من شد، من عاشق او می شوم و هر کس من عاشقش بشوم، او را می کشم
    و کسی که او را بکشم، بر من دیه اش واجب است و کسی که دیه اش بر من واجب شد،
    پس خودم خون بهای او می شوم
    یا ثارالله


  5. #144
    کاربر جدید یاثارلله(ع) آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jan 2014
    محل سکونت
    شیراز
    نوشته ها
    19
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    سلام علیکم و رحمه الله و برکاته

    بزرگوار فکر کنم شما اگه از ابتدا تمام پست های تایپیک رو می خوندید بهتر به جواب سوالتون می رسید.
    من تقریبا تمام پستها رو مطالعه کردم و نه تنها اینجا بلکه درباره امامت و زعامت و ولایت فقیه بسیار مطالعه داشتم. پس سخن من از روی برداشت سطحی نیست.

    پناه بر خدا.
    کسی مگه ادعای خدایی کرده؟؟
    این قیاس شما اصلا به مورد مد نظر، مربوط نمی شه.
    پس شما برای مقام امامت جایگاهیی قائل نیستین؟
    مگه شیعه که در کتب معتبر از قول معصومین(ع) اومده: که هرکس ولایت اونها رو رد بکنه انگار که به خدا شرک اورده رو قبول نکرده؟
    در ثانی کسی که ادعای خدایی بکنه باید بتونه خدایی هم بکنه. و پیامبر هرگز نمیتوانست خدایی بکند. چنانکه امام(ع) هرگز نمیتواند پیامبری کند و چنانکه فقیه و مجتهد هرگز نمیتوانند امامت بکنند. چون اینها اکتسابی نیست و توسط خدا به اینها داده شده است.

    ولی انسان عادی میتواند فقیه بشود. مجتهد بشود. ولی فقیه بشود. حاکم جامعه اسلامی بشود. چون اینها اکتسابی هستند و با تلاش انسان یا پذیرش دیگران بدست می اید.

    ولی مقام امامت چیزی نیست که با تلاش بدست اید. یا با انکار دیگران از بین برود و یا با دادن اسم امام به کسی بدست اید.
    ضمنا آقا خودشون که نگفتند من و امام خطاب کنید.
    این دوستداران و پیروان ایشون هستند که لفظ امام رو برای ایشون قائلند.
    این طور که شما فکر می کنید، پس به کار بردن لفظ امام هم برای امام جماعت و امام جمعه هم اشتباه هست پس چرا به کار برده می شه؟
    من هم به همین خاطر میگویم که وقتی ایشان خود برای خویش چنین مقامی متصور نیستند شما چگونه این اسم را برای ایشان انتخاب میکنید؟

    بودند انسانهایی که اولیا خدا را از مقام خویش بالاتر میبردند و ائمه(ع) به شدت از انها دوری میکردند و در بسیار موارد حکم به قتل ایشان صادر میکردند.

    همانطور که خود گفتید دو مورد نامگذاری بالا مقید به جماعت و جمعه شده است. اما شما رهبری معظم را وقتی به لفظ امام خطاب میکنید ایشان را مقید به چه میکنید؟ایا در طول تاریخ شیعه سراغ دارید که یکی از مراجع شیعه خود را به این نام بخواند؟ و فقط کسانی از مسلمانان سنی بودند که خود را به چنین نامی خواندند.
    یا
    حسین مظلوم

  6. #145
    حرفه ای ghanbar آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jan 2012
    نوشته ها
    866
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    سلام علیکم
    نقل قول نوشته اصلی توسط یاثارلله(ع) نمایش پست ها
    اولا تفسیر قران کار هرکسی نیست که ایه ای بشنود و ان را قیاس به معنا و جایگاه دیگر کند.
    چنان که امام صادق(ع) میفرمایند: که از قیاس به رای خودداری کنید که اتش جهنم را به همراه دارد.
    اولا این قیاس نیست! و ثانیا اصلا ربطی به تفسیر قرآن هم نداره معنای ظاهری رو بفهمید بسه...
    همانطور که اول هم گفتم اسلام یک سری واژه هایی رو مخصوص خودش بیان کرد مثل : مستضعفین و مستکبرین ، حکومت الله و حکومت طاغوت و ...
    یکی از اون واژه ها هم امامت بود! یعنی کسی که پیشوای مردم هست و مردم از او تبعیت میکنند حال اگر این پیشوا از طرف خدا نباشد و طاغوت باشد. میشود ائمه کفر
    اما اگر این پیشوا از طرف خدا باشد وظیفه ی او آنست که حکومت اسلامی تشکیل دهد و طبق احکام خدا جامعه را اداره کند اینچنین فردی شاید مستقیما از طرف خدا نام برده شده باشد مثل ائمه علیهم السلام یا شاید با مشخصاتی و ویژگی هایی معرفی شده باشد که گفته شده است!


    ثانیا در ایه مربوطه کفر را مقید به چنین ائمه هایی کرده است. یعنی امامانی وجود دارند که انسان را بسوی کفر و طاغوت دعوت میکنند.
    هیچ ادات حصری وجود نداره! حتی تقدیری

    ثالثا
    ائمه شیعه کاملا معرفی شده اند و شیعیان فقط امامت را برای ایشان قایل هستند. اگر چنین که شما میگویید و لفظ امام به خودی خود معنایی در مکتب شیعه ندارذ پس میشود ان را برای هرکس بکار برد. و هر دلیلی هم برای ان اورد.
    ولی فقیه هم کاملا معرفی شده و در دوران غیبت امام عصر عج وظیفه ی حکومت بر جامعه و پیشوایی مومنین توسط خدا به ولی فقیه داده شده است! و دقیقا همان وظایف و اختیاراتی که حضرت صاحب در اداره ی حکومت دارند رو ولی فقیه هم داره ...

    با این سخن شما دیگر مسلمانان سنی هم بهانه دارند. زیرا انها میگویند که در یک شورای مشورتی میشود برای پیامبر خلیفه انتخاب نمود. چنان که خلفای راشدین را انتخاب کردند.
    شما کامل بی اطلاع از مبانی عقلی و نقلی ولایت فقیه هستید که همچین اشکالی میکنید! نمیدونم چطور ادعا دارید بسیار مطالعه داشتید در حالی که مشروعیت و مقبولیت رو از هم تشخیص نمیدید!

    حرف شما هم این است که ما میتوانیم برای خویش امام تعیین بکنیم.
    اینطور نیست؟
    صحبت ایشون این بود : خداوند امام را تعیین میکند و ما هستیم که انتخاب میکنیم که ولایت او را بپذیریم یا نه رو به ائمه کفر و طاغوت ها بیاوریم

    چنانکه امام(ع) هرگز نمیتواند پیامبری کند و چنانکه فقیه و مجتهد هرگز نمیتوانند امامت بکنند. چون اینها اکتسابی نیست و توسط خدا به اینها داده شده است.
    قبول دارید که اینکه امام نمیتواند پیامبری کند دلیل بر این نیست که جایگاه و مرتبه ی پایین تری دارد بلکه بیانگر اینست که اینها همگی وظیفه هستند هم امامت هم پیامبری! و چون طبق حکمت و علم خداوند پیامبری ختم به رسول الله شد دیگر کسی به وظیفه پیامبری گمارده نمی شود ولی امامت جامعه از اول خلقت بوده تا آخر خلقت هم خواهد بود! یعنی خیلی از انبیا خداوند وظیفه ی امامت را هم داشتند مثل : نوح و ابراهیم و موسی و داوود و سلیمان و ... الی حضرت محمد ص و در دوران غیبت امام عصر هم کسانی برای بدوش کشیدن این مسئولیت با ویژگی هایی از طرف خداوند مشخص شده اند! و چونکه خداوند اینها را اختیار کرده چیزهایی هم به آنها میبخشد:
    در روایتی امام رضا ع میفرمایند:
    «و ان العبد اذا اختاره الله لامور عباده شرح صدره لذلك و أودع قلبه ينابيع الحكمة و أطلق علي لسانه فلم يعي بعده بجواب و لم يجد فيه غير صواب فهو موفق مسدد مؤيد، قد أمن من الخطاء و الزلل. خصه بذلك ليكون ذلك حجة علي خلقه شاهدا علي عباده،و ذلک فضل الله یوتیه من یشاء و الله ذوالفضل العظیم.»
    «موقعي كه خداوند شخصي را براي اداره ي امور بندگان خود انتخاب مي نمايد به وي شرح صدر عنايت مي كند، چشمه هايي از حكمت در دلش قرار مي دهد و به زبانش جاري مي سازد. از آن پس در جواب هيچ سؤالي عاجز نمي ماند و در پاسخهايش سخن غير صحيح يافت نمي شود او در پرتو تأييدات و توفيقات الهي مصون از خطا و لغزش است. خداوند او را به اين صفات اختصاص داده تا بر مخلوق او حجت و گواه باشد این فضل الهی است که به هرکه بخواهد عطا کند و خدا صاحب فضل بزرگ است»
    الکافی ج1 ص 201 - تحف العقول ص439 - الاحتجاج ج 2 ص 436 - الامای صدوق ص680 - عیون اخبار الرضا ج1 ص 220 و ...

    من هم به همین خاطر میگویم که وقتی ایشان خود برای خویش چنین مقامی متصور نیستند شما چگونه این اسم را برای ایشان انتخاب میکنید؟

    ایا در طول تاریخ شیعه سراغ دارید که یکی از مراجع شیعه خود را به این نام بخواند؟ و فقط کسانی از مسلمانان سنی بودند که خود را به چنین نامی خواندند.
    اتفاقا ایشان دقیقا همچین وظیفه ای را برای خودشون قائلند و در کتاب ولایت فرموده اند که از لفظ امام استفاده شود!

    بله تعداد بسیار زیادی از علمای اعلام زمان امام خمینی ایشان را به همین نام خواندند و در آینده هم خواهند خواند چونکه عالم بودند نه جاهل و فرق بین وظیفه ی امامت و جایگاه والای ائمه نزد خداوند را میفهمیدند ... ازجمله :
    گلپایگانی ، اراکی ، مرعشی نجفی ، بهجت ، سیستانی ، حکیم ، صدر ، فاضل لنکرانی ، وحید خراسانی ، مکارم ، حسن زاده ی آملی ، جوادی آملی ، دستغیب ، تهرانی ، خوشوقت ، مدنی ، اشرفی اصفهانی و ...


    امام خامنه ای :
    اگر در مقطع فعلی دستگاه دیپلماسی بتواند حضور فعال، هوشمندانه و مقتدرانه داشته باشد، جایگاه و استحکام جمهوری اسلامی در چندین ده سال آینده و در نظم جدید جهانی به عنوان جایگاهی برجسته تثبیت می شود وگرنه، در جهان پیش رو، از موقعیت لازم برخوردار نخواهیم بود
    ...
    این کار (تعمل با آمریکا) ما را در افکار عمومی ملتها و دولتها به تذبذب متهم می کند و غربی ها با تبلیغات عظیم خودشان، جمهوری اسلامی را دچار انفعال و دو گانگی جلوه می دهند.
    بیست و دوم مردادماه

  7. #146
    کاربر جدید یاثارلله(ع) آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jan 2014
    محل سکونت
    شیراز
    نوشته ها
    19
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    اولا این قیاس نیست! و ثانیا اصلا ربطی به تفسیر قرآن هم نداره معنای ظاهری رو بفهمید بسه...
    امام على عليه السلام : خداوند تبارك و تعالى، قرآن را بر هفت قِسْم نازل فرموده است كه هر بخشى از آن شفا دهنده و كفايت كننده است. و اين هفت قسم عبارتند از: امر و نهى و ترغيب و ترساندن و جدل و مَثَل و حكايات. در قرآن آيات ناسخ و منسوخ و محكم و متشابه و خاص و عام و مقدّم و مؤخّر و واجبات و رخصتها و حلال و حرام و فرايض و احكام، و منقطع و معطوف، و منقطع نا معطوف، و حرفى به جاى حرف ديگر، وجود دارد.

    پس بفرمایید این ایه جزو کدامیک از اینهاست؟

    در روایتی امام رضا ع میفرمایند:
    «و ان العبد اذا اختاره الله لامور عباده شرح صدره لذلك و أودع قلبه ينابيع الحكمة و أطلق علي لسانه فلم يعي بعده بجواب و لم يجد فيه غير صواب فهو موفق مسدد مؤيد، قد أمن من الخطاء و الزلل. خصه بذلك ليكون ذلك حجة علي خلقه شاهدا علي عباده،و ذلک فضل الله یوتیه من یشاء و الله ذوالفضل العظیم.»
    «موقعي كه خداوند شخصي را براي اداره ي امور بندگان خود انتخاب مي نمايد به وي شرح صدر عنايت مي كند، چشمه هايي از حكمت در دلش قرار مي دهد و به زبانش جاري مي سازد. از آن پس در جواب هيچ سؤالي عاجز نمي ماند و در پاسخهايش سخن غير صحيح يافت نمي شود او در پرتو تأييدات و توفيقات الهي مصون از خطا و لغزش است. خداوند او را به اين صفات اختصاص داده تا بر مخلوق او حجت و گواه باشد این فضل الهی است که به هرکه بخواهد عطا کند و خدا صاحب فضل بزرگ است»
    دقیقا منظورتون چیه؟

    یعنی ولی فقیه معصوم و به دور از خطاست؟
    اتفاقا ایشان دقیقا همچین وظیفه ای را برای خودشون قائلند و در کتاب ولایت فرموده اند که از لفظ امام استفاده شود!
    ضمنا آقا خودشون که نگفتند من و امام خطاب کنید.
    این دوستداران و پیروان ایشون هستند که لفظ امام رو برای ایشون قائلند.
    این نوشته صبح موعوده.
    یا
    حسین مظلوم

  8. #147
    کاربر تازه کار
    تاریخ عضویت
    Dec 2013
    نوشته ها
    79
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط ghanbar نمایش پست ها
    سلام علیکم


    اولا این قیاس نیست! و ثانیا اصلا ربطی به تفسیر قرآن هم نداره معنای ظاهری رو بفهمید بسه...
    همانطور که اول هم گفتم اسلام یک سری واژه هایی رو مخصوص خودش بیان کرد مثل : مستضعفین و مستکبرین ، حکومت الله و حکومت طاغوت و ...
    یکی از اون واژه ها هم امامت بود! یعنی کسی که پیشوای مردم هست و مردم از او تبعیت میکنند حال اگر این پیشوا از طرف خدا نباشد و طاغوت باشد. میشود ائمه کفر
    اما اگر این پیشوا از طرف خدا باشد وظیفه ی او آنست که حکومت اسلامی تشکیل دهد و طبق احکام خدا جامعه را اداره کند اینچنین فردی شاید مستقیما از طرف خدا نام برده شده باشد مثل ائمه علیهم السلام یا شاید با مشخصاتی و ویژگی هایی معرفی شده باشد که گفته شده است!




    هیچ ادات حصری وجود نداره! حتی تقدیری



    ولی فقیه هم کاملا معرفی شده و در دوران غیبت امام عصر عج وظیفه ی حکومت بر جامعه و پیشوایی مومنین توسط خدا به ولی فقیه داده شده است! و دقیقا همان وظایف و اختیاراتی که حضرت صاحب در اداره ی حکومت دارند رو ولی فقیه هم داره ...


    شما کامل بی اطلاع از مبانی عقلی و نقلی ولایت فقیه هستید که همچین اشکالی میکنید! نمیدونم چطور ادعا دارید بسیار مطالعه داشتید در حالی که مشروعیت و مقبولیت رو از هم تشخیص نمیدید!


    صحبت ایشون این بود : خداوند امام را تعیین میکند و ما هستیم که انتخاب میکنیم که ولایت او را بپذیریم یا نه رو به ائمه کفر و طاغوت ها بیاوریم



    قبول دارید که اینکه امام نمیتواند پیامبری کند دلیل بر این نیست که جایگاه و مرتبه ی پایین تری دارد بلکه بیانگر اینست که اینها همگی وظیفه هستند هم امامت هم پیامبری! و چون طبق حکمت و علم خداوند پیامبری ختم به رسول الله شد دیگر کسی به وظیفه پیامبری گمارده نمی شود ولی امامت جامعه از اول خلقت بوده تا آخر خلقت هم خواهد بود! یعنی خیلی از انبیا خداوند وظیفه ی امامت را هم داشتند مثل : نوح و ابراهیم و موسی و داوود و سلیمان و ... الی حضرت محمد ص و در دوران غیبت امام عصر هم کسانی برای بدوش کشیدن این مسئولیت با ویژگی هایی از طرف خداوند مشخص شده اند! و چونکه خداوند اینها را اختیار کرده چیزهایی هم به آنها میبخشد:

    در روایتی امام رضا ع میفرمایند:
    «و ان العبد اذا اختاره الله لامور عباده شرح صدره لذلك و أودع قلبه ينابيع الحكمة و أطلق علي لسانه فلم يعي بعده بجواب و لم يجد فيه غير صواب فهو موفق مسدد مؤيد، قد أمن من الخطاء و الزلل. خصه بذلك ليكون ذلك حجة علي خلقه شاهدا علي عباده،و ذلک فضل الله یوتیه من یشاء و الله ذوالفضل العظیم.»
    «موقعي كه خداوند شخصي را براي اداره ي امور بندگان خود انتخاب مي نمايد به وي شرح صدر عنايت مي كند، چشمه هايي از حكمت در دلش قرار مي دهد و به زبانش جاري مي سازد. از آن پس در جواب هيچ سؤالي عاجز نمي ماند و در پاسخهايش سخن غير صحيح يافت نمي شود او در پرتو تأييدات و توفيقات الهي مصون از خطا و لغزش است. خداوند او را به اين صفات اختصاص داده تا بر مخلوق او حجت و گواه باشد این فضل الهی است که به هرکه بخواهد عطا کند و خدا صاحب فضل بزرگ است»
    الکافی ج1 ص 201 - تحف العقول ص439 - الاحتجاج ج 2 ص 436 - الامای صدوق ص680 - عیون اخبار الرضا ج1 ص 220 و ...



    اتفاقا ایشان دقیقا همچین وظیفه ای را برای خودشون قائلند و در کتاب ولایت فرموده اند که از لفظ امام استفاده شود!

    بله تعداد بسیار زیادی از علمای اعلام زمان امام خمینی ایشان را به همین نام خواندند و در آینده هم خواهند خواند چونکه عالم بودند نه جاهل و فرق بین وظیفه ی امامت و جایگاه والای ائمه نزد خداوند را میفهمیدند ... ازجمله :
    گلپایگانی ، اراکی ، مرعشی نجفی ، بهجت ، سیستانی ، حکیم ، صدر ، فاضل لنکرانی ، وحید خراسانی ، مکارم ، حسن زاده ی آملی ، جوادی آملی ، دستغیب ، تهرانی ، خوشوقت ، مدنی ، اشرفی اصفهانی و ...
    سلام دوست بسار عزیزم جناب قنبر
    واقعا ممنونم از این شیوایی کلام و اطلاعات بسیار خوبی که در اختیار ما قرار میدین
    راستش من با این دوستمون"یاثارالله"موافقم و البته به هیچ عنوان قصد کم رنگ کردن مقام آیت الله خامنه ای ندارم.ایشون رو میتونیم موفق ترین رهبر سیاسی دنیا قلمداد کنیم ولی نمیشه به ایشون گفت امام یا هر لفظی که به معصوم یا فرستادگان خدا منتصب میشه.من از ایت الله سیستانی که هیچ شک و شبه ای در علم و بزرگواری ایشون نیست سوال کردم و گفتن که هر لفظی که به امامان (ع) یا معصومان (ع) نصبت داده شده روبه شخصی غیر از این بزرگواران الصاق کنیم،گناه بوده و همانند قسم دروغ به فرستادگان خدا میباشد.
    من حرف آیت الله سیستانی رو نقل کردم و بازم میگم هیچ قصدی از این اطلاع رسانی ندارمو نظر شخصیم رو دادم.
    و خود آیت الله خامنه ای هم بارها در سخنرانی هایی که داشتن به این نکته اشاره کردن که من رو خیلی بالاتر از اون چیزی که هستم مورد خطاب خودتون قرار ندید.
    حالا شما دوست دارید بگید امام یا یه نفر دیگه مخالف باشه،هیچ تغیری در شخصیت معنوی ایشون حاصل نمیشه.
    ای یارم مرو تنها علمدارم مرو تنها
    با دل زینب چه کنم
    دلدارم مرو تنها سردارم مرو تنها
    با دل زینب چه کنم

  9. #148
    حرفه ای ghanbar آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jan 2012
    نوشته ها
    866
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط یاثارلله(ع) نمایش پست ها
    امام على عليه السلام : خداوند تبارك و تعالى، قرآن را بر هفت قِسْم نازل فرموده است كه هر بخشى از آن شفا دهنده و كفايت كننده است. و اين هفت قسم عبارتند از: امر و نهى و ترغيب و ترساندن و جدل و مَثَل و حكايات. در قرآن آيات ناسخ و منسوخ و محكم و متشابه و خاص و عام و مقدّم و مؤخّر و واجبات و رخصتها و حلال و حرام و فرايض و احكام، و منقطع و معطوف، و منقطع نا معطوف، و حرفى به جاى حرف ديگر، وجود دارد.

    پس بفرمایید این ایه جزو کدامیک از اینهاست؟
    :khande:
    مگه میخوایم حکم صادر کنیم؟
    این آیه بعنوان دلیلی آورده شد که ائمه که جمع امام است بمعنی پیشوا برای کافرین هم در قرآن استفاده شده است! و اینکه آیه جزو کدام یک از اقسام ناسخ و منسوخ و محکم و متشابه و ... هست کوچکترین ربطی به بحث نداره! چون ما اصلا در مقام این نیستیم که در مورد حکمی که آیه داده صحبت کنیم اگر مثلا بحث بر سر کشتن ائمه کفر بود آنوقت شما میتوانستی این حدیث را بعنوان اظهار فضل بیان کنید!


    دقیقا منظورتون چیه؟

    یعنی ولی فقیه معصوم و به دور از خطاست؟
    دلالت روایت اظهر من الشمسه


    این نوشته صبح موعوده.
    جواب بنده به ایشون هم بود.

    در مورد بحث امامت و ولایت فقیه بقدر کافی و در حد سوادتون جواب گرفتید الحمدلله
    اگر فکر میکنید کافی نیست کتاب ولایت فقیه امام خمینی و کتاب ولایت امام خامنه ای رو بخونید! باز اگه سوالی بود در خدمتیم


    امام خامنه ای :
    اگر در مقطع فعلی دستگاه دیپلماسی بتواند حضور فعال، هوشمندانه و مقتدرانه داشته باشد، جایگاه و استحکام جمهوری اسلامی در چندین ده سال آینده و در نظم جدید جهانی به عنوان جایگاهی برجسته تثبیت می شود وگرنه، در جهان پیش رو، از موقعیت لازم برخوردار نخواهیم بود
    ...
    این کار (تعمل با آمریکا) ما را در افکار عمومی ملتها و دولتها به تذبذب متهم می کند و غربی ها با تبلیغات عظیم خودشان، جمهوری اسلامی را دچار انفعال و دو گانگی جلوه می دهند.
    بیست و دوم مردادماه

  10. #149
    حرفه ای ghanbar آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jan 2012
    نوشته ها
    866
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط abulfazl نمایش پست ها
    سلام دوست بسار عزیزم جناب قنبر
    واقعا ممنونم از این شیوایی کلام و اطلاعات بسیار خوبی که در اختیار ما قرار میدین
    راستش من با این دوستمون"یاثارالله"موافقم و البته به هیچ عنوان قصد کم رنگ کردن مقام آیت الله خامنه ای ندارم.ایشون رو میتونیم موفق ترین رهبر سیاسی دنیا قلمداد کنیم ولی نمیشه به ایشون گفت امام یا هر لفظی که به معصوم یا فرستادگان خدا منتصب میشه.من از ایت الله سیستانی که هیچ شک و شبه ای در علم و بزرگواری ایشون نیست سوال کردم و گفتن که هر لفظی که به امامان (ع) یا معصومان (ع) نصبت داده شده روبه شخصی غیر از این بزرگواران الصاق کنیم،گناه بوده و همانند قسم دروغ به فرستادگان خدا میباشد.
    من حرف آیت الله سیستانی رو نقل کردم و بازم میگم هیچ قصدی از این اطلاع رسانی ندارمو نظر شخصیم رو دادم.
    و خود آیت الله خامنه ای هم بارها در سخنرانی هایی که داشتن به این نکته اشاره کردن که من رو خیلی بالاتر از اون چیزی که هستم مورد خطاب خودتون قرار ندید.
    حالا شما دوست دارید بگید امام یا یه نفر دیگه مخالف باشه،هیچ تغیری در شخصیت معنوی ایشون حاصل نمیشه.
    سلام
    تمام جواب هایی رو که به یا ثار الله دادم رو شما هم مطالعه کنید و 14 صفحه ی قبلش هم میتونه کمکتون کنه و اگر نمیخواید قبول کنید دیگه بنده جوابی ندارم ...
    حضرت آیت الله سیستانی امام خمینی را با همین لفظ امام خطاب کرده اند و شما سوالی که از ایشون پرسیدید هیچ ربطی به بحث ما نداره! ما هیچ وقت امام خمینی و امام خامنه ای را تا حد معصومین بالا نبرده ایم که حالا بخواهیم جوابگوی شما باشیم! بلکه این مغلطه ایست که در ذهن غیر منطقی شما بوجود آمده که بدون توجه بمعنای کلمه ی امام و وظیفه ی امامت آنرا با مقام و مرتبه ی ائمه قیاس میکنید!


    امام خامنه ای :
    اگر در مقطع فعلی دستگاه دیپلماسی بتواند حضور فعال، هوشمندانه و مقتدرانه داشته باشد، جایگاه و استحکام جمهوری اسلامی در چندین ده سال آینده و در نظم جدید جهانی به عنوان جایگاهی برجسته تثبیت می شود وگرنه، در جهان پیش رو، از موقعیت لازم برخوردار نخواهیم بود
    ...
    این کار (تعمل با آمریکا) ما را در افکار عمومی ملتها و دولتها به تذبذب متهم می کند و غربی ها با تبلیغات عظیم خودشان، جمهوری اسلامی را دچار انفعال و دو گانگی جلوه می دهند.
    بیست و دوم مردادماه

  11. #150
    کاربر جدید یاثارلله(ع) آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jan 2014
    محل سکونت
    شیراز
    نوشته ها
    19
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    لکه این مغلطه ایست که در ذهن غیر منطقی شما بوجود آمده که بدون توجه بمعنای کلمه ی امام و وظیفه ی امامت آنرا با مقام و مرتبه ی ائمه قیاس میکنید!
    انشالله که من اشتباه کرده باشم و منظور شما از دادن نام امام به رهبری معظم فقط در حد یک نام و به صورت صوری باشد و نه از روی اعتقاد.

    و البته این نامگذاری چیزی به مقام ایشون نمی افزاید و گناه و ثواب ان به عهده کسی است که اینچنین نامگذاری کرده است.
    چه اگر به ایشان امام بگوییم پس به صاحب الزمان(ع) چه باید بگوییم؟
    اگر این امام است و ان هم امام پس چه فرقی با هم دارند؟
    انشالله خداوند دوستداران اهلبیت(ع) را به راه راست هدایت بکند و مملکت شیعه را سربلند بگرداند
    یا
    حسین مظلوم

صفحه 15 از 21 نخستنخست ... 56789101112131415161718192021 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 12 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 12 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ: 1
    آخرين نوشته: 29-06-2012, 22:19
  2. الان برای نقد باید غسل شهادت کرد!
    توسط محبّ الزهراء در انجمن مباحث سیاست داخلی
    پاسخ: 2
    آخرين نوشته: 08-11-2011, 23:02
  3. ریزش آدم‌های خوب علامت غلط بودن مسیر نیست
    توسط golenarges در انجمن اخبار سیاست داخلی ایران
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 22-09-2011, 05:42
  4. متن کامل و فایل صوتی سخنرانی سردار مشفق (اطلاعات)
    توسط پولدار در انجمن مباحث سیاست داخلی
    پاسخ: 2
    آخرين نوشته: 19-09-2011, 13:27
  5. پاسخ و نقد مقاله ی سرخاب و سفیدآب
    توسط monji_2008 در انجمن پاسخ به شبهات دیگر ادیان ومذاهب
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 24-08-2011, 15:07

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
کانال سپاه