صفحه 19 از 21 نخستنخست ... 9101112131415161718192021 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از 181 به 190 از 210

موضوع: چرا باید بگوییم "امام خامنه ای"؟

  1. #181
    حرفه ای ghanbar آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jan 2012
    نوشته ها
    866
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    سلام

    فکر کنم این شمایین که ادعا کردین باید به ایشان امام گفته بشه. پس باید بتونین در برابر سوالات هم پاسخ داشته باشین.
    بله و این شما بودید که ادعا میکنید بکار بردن لفظ امام یعنی بمنظور هم شان و هم رتبه بودن با ائمه خب شما اول این رو اثبات کن! ما دلایلمون رو برای اینکه بهتره به ایشون امام بگید رو بارها گفتیم

    نقل قول نوشته اصلی توسط یاثارلله(ع) نمایش پست ها
    کجای بحث ما راجع ولایت فقیه است؟
    تو کدوم پست من نسبت به ولایت فقیه ایجاد شبهه کردم؟
    موضوع تاپیک درباره اینه که چرا به ایشون امام بگیم و بحث ما هم حول این محوره.
    این ایراد رو شما گرفتید :
    با این سخن شما دیگر مسلمانان سنی هم بهانه دارند. زیرا انها میگویند که در یک شورای مشورتی میشود برای پیامبر خلیفه انتخاب نمود. چنان که خلفای راشدین را انتخاب کردند.
    این ایراد یعنی اینکه شما به مبانی اولیه ولایت معصومین و ولایت فقیه جاهلید! شما شرط مشروعیت و مقبولیت را اصلا در نظر نگرفتید که این ایراد را وارد کردید! مگر خلفای راشدین از طرف خدا انتخاب شدند؟ اما ولی فقیه از طرف خدا انتخاب شده و ویژگی هایش مشخص گردیده است!
    در زیر همین پست هم در جواب به نقل قول برادر عزیز محب المهدی جهل خودتون رو به شرط مقبولیت و شرط مشروعیت نشون دادید

    پس معنای گفته ذیل چیه؟
    و ان العبد اذا اختاره الله لامور عباده شرح صدره لذلك و أودع قلبه ينابيع الحكمة و أطلق علي لسانه فلم يعي بعده بجواب و لم يجد فيه غير صواب فهو موفق مسدد مؤيد، قد أمن من الخطاء و الزلل. خصه بذلك ليكون ذلك حجة علي خلقه شاهدا علي عباده،و ذلک فضل الله یوتیه من یشاء و الله ذوالفضل العظیم
    مگه نمیگین که ایشون در حد امام نیست؟ پس چطور ایشون رو بدور از خطا میدونین؟
    این حدیثی از امام رضا علیه السلام است و دلالتش کاملا مشخصه! شما با گفته ی ائمه مشکل دارید؟
    در ضمن این مطلب چه منافاتی داره با اینکه ایشون در حد ائمه معصومین نیستند؟ 124 هزار پیامبر مگه معصوم نبودند؟ و مگر در احادیث نیامده علما امتی افضل من انبیا بنی اسرائیل؟
    شما نسبت به مراتب عصمت ناآگاهید که یک بحث کلامی است حالا انتظار دارید بدون داشتن مقدمات بنده چطور ذی المقدمه را بیان کنم؟؟؟


    پس ادعاتون اینه که ایشون از طرف خدا انتخاب شدن و شورای مشورتی و مجلس خبرگان رو نادیده در نظر میگیرین؟
    وظیفه ی خبرگان تشخیص فردی است که ویژگی هایی که خداوند فرموده در وجود او باشد! این ویژگی ها در بیان ائمه معصومین آمده است!


    1_هر پیامبر و حجتی که از طرف خدا انتخاب شده برای اینکه بین مردم بتونه ادعاش رو ثابت بکنه باید دلیل و معجزه ای بیاره(اینو که رد نمیکنین؟) دلیل و معجزه ای که ایشون از طرف خدا اورده چیه؟
    متاسفم!بنظرم باید در مورد عقائد امامیه مطالعه کنید!
    کسی ادعای نبوت و رسالت نکرده که طلب معجزه میکنید!
    دیگه بعضی وقتها اینقدر خارج از موضوع اشکال میکنید آدم میمونه چی بگه!
    2_ چون شما با قطعیت اظهار میکنین که ایشون از طرف خدا انتخاب شده است پس باید از تاریخ و چگونگی انتخاب ایشون توسط خدا خبر داشته باشین. میشه برای ما هم بگین که ایشون در چه تاریخی و چطور توسط خدا انتخاب شدن؟
    علم و مشیت خداوند محدود به زمان و مکان نمیشه! شما بفرمایید بقیه ی انبیا و اولیا ی خدا کی انتخاب شدند؟ اصلا کی و کجا معنا ندارد برای خداوند...
    اما اگر منظورتان اینست که نشانه های انتخاب ایشان توسط خداوند چیه! باید عرض کنم که در روایات خصوصیت ها و ویژگی هایی برای ولی فقیه ذکر شده با توجه به آنها میتوان فهمید!

    اگه اشکال نداره این دو سوال رو پاسخ بدین تا سوالات بعد رو بر اساس جواباتون بکنم.
    این گفته ی شما یعنی اینکه فرض رو بر این گذاشتید که ایشون هرچه جواب دهند و هر قدر صحیح و محکم باشه جوابشون شما میخواید باز هم ایراد و سوال و شبهه بیاندازید؟


    سوالات بنده :
    1- شما باید ثابت کنید که لفظ امام مختص ائمه هست!؟
    2- یا باید ثابت کنید که بکاربردن لفظ امام این معنا را بذهن متبادر میکند که ایشان در حد و مرتبه ائمه هستند! چرا شما که همچین ادعایی دارید این را ثابت نمیکنید؟ مدعی باید ثابت کنه!
    3- تعداد بسیار زیادی از مراجع تقلید و علمای دین و اولیای خدا از این لفظ برای امام خمینی یا امام موسی صدر استفاده کردند ! آیا اینچنین منظوری را که شما برداشت میکنید داشتند؟
    4-آیا مشکل شما تنها استفاده از لفظ امام است؟ خب شما استفاده نکنید... مشکلتون با بقیه است که استفاده میکنن؟ ما خودمون داریم میگیم که ما منظورمون هم شانی با ائمه معصومین نیست! مشکلتون با علما و شهدایی هست که به روح الله خمینی گفتند امام و هیچوقت هم بدعتی در دین بوجود نیامد که ایشان هم مقام ائمه هست؟ مشکلتون چیه اساسا؟ دوست دارید بحث کنید؟ دوست ندارید عقاید شیعه رو مطالعه کنید و بحث کنید؟
    5-تعریف معجزه چیست؟ فرق معجزه با کرامت و ارهاص چیست؟ چرامطابقةالدعوی در معجزه شرط است؟
    6 - مشروعیت بعنوان شرط برای ولایت فقیه چیست؟


    امام خامنه ای :
    اگر در مقطع فعلی دستگاه دیپلماسی بتواند حضور فعال، هوشمندانه و مقتدرانه داشته باشد، جایگاه و استحکام جمهوری اسلامی در چندین ده سال آینده و در نظم جدید جهانی به عنوان جایگاهی برجسته تثبیت می شود وگرنه، در جهان پیش رو، از موقعیت لازم برخوردار نخواهیم بود
    ...
    این کار (تعمل با آمریکا) ما را در افکار عمومی ملتها و دولتها به تذبذب متهم می کند و غربی ها با تبلیغات عظیم خودشان، جمهوری اسلامی را دچار انفعال و دو گانگی جلوه می دهند.
    بیست و دوم مردادماه

  2. # ADS
    Circuit advertisement
    تاریخ عضویت
    Always
    نوشته ها
    Many

     

    حرز امام جواد

     

  3. #182
    کاربر جدید یاثارلله(ع) آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jan 2014
    محل سکونت
    شیراز
    نوشته ها
    19
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط ghanbar نمایش پست ها
    سلام
    در ضمن این مطلب چه منافاتی داره با اینکه ایشون در حد ائمه معصومین نیستند؟ 124 هزار پیامبر مگه معصوم نبودند؟ و مگر در احادیث نیامده علما امتی افضل من انبیا بنی اسرائیل؟
    شما نسبت به مراتب عصمت ناآگاهید که یک بحث کلامی است حالا انتظار دارید بدون داشتن مقدمات بنده چطور ذی المقدمه را بیان کنم؟؟؟
    اخه برادر من! شخصی که هنوز قران رو از حفظ نیست چطور میتونه در حد امامی باشه که نه تنها قران بلکه تمام کتب اسمانی رو هم بلده و تفسیر اونها رو هم میدونه؟

    شخصی که هنوز یک ضرب چند رقمی رو بلد نیست بصورت ذهنی انجام بده چطور میتونه با امامی برابری بکنه که همه دانشی که خدا در ساخت و حرکت این جهان وجود داره رو بهش داده؟

    شخصی که نمیدونه در درون افراد چی میگذره چطور میتونه از طرف خداوند به هدایت مسلمین انتخاب شده باشه؟


    باشد من اعتراف میکنم که نسبت به مراتب عصمت نااگاهم. شما بفرمایین به ما یاد بدین که چیه و اصلا هم از سر تمسخر نمیگم. واقعا میخوام بدونم که مراتب عصمت چیه.


    _سوال من: هر پیامبر و حجتی که از طرف خدا انتخاب شده برای اینکه بین مردم بتونه ادعاش رو ثابت بکنه باید دلیل و معجزه ای بیاره(اینو که رد نمیکنین؟) دلیل و معجزه ای که ایشون از طرف خدا اورده چیه؟

    جواب شما:متاسفم!بنظرم باید در مورد عقائد امامیه مطالعه کنید!
    کسی ادعای نبوت و رسالت نکرده که طلب معجزه میکنید!
    دیگه بعضی وقتها اینقدر خارج از موضوع اشکال میکنید آدم میمونه چی بگه!
    نقل قول:


    خودتون دارین نااگاهی خودتون رو نسبت به امام منتخب از طرف خدا اعلام میکنین.
    اگه پست قبلی من رو حذف نکرده بودین نشون داده بودم که یک فرد منتخب از طرف خدا در برابر یک فرد منتخب از طرف مردم چه نشانه ها و حجتها و معجزات و دلایل مختلف دارد


    _ سوال من: چون شما با قطعیت اظهار میکنین که ایشون از طرف خدا انتخاب شده است پس باید از تاریخ و چگونگی انتخاب ایشون توسط خدا خبر داشته باشین. میشه برای ما هم بگین که ایشون در چه تاریخی و چطور توسط خدا انتخاب شدن؟

    جواب شما: علم و مشیت خداوند محدود به زمان و مکان نمیشه! شما بفرمایید بقیه ی انبیا و اولیا ی خدا کی انتخاب شدند؟ اصلا کی و کجا معنا ندارد برای خداوند...
    اما اگر منظورتان اینست که نشانه های انتخاب ایشان توسط خداوند چیه! باید عرض کنم که در روایات خصوصیت ها و ویژگی هایی برای ولی فقیه ذکر شده با توجه به آنها میتوان فهمید!
    بله طبق احادیث مختلف پیامبران و امامان(ع) قبل از پیدایش دنیا به این مقام انتخاب شدن.
    اگر خواستین تا ارائه بدم.

    سوالات بنده :
    1- شما باید ثابت کنید که لفظ امام مختص ائمه هست!؟
    2- یا باید ثابت کنید که بکاربردن لفظ امام این معنا را بذهن متبادر میکند که ایشان در حد و مرتبه ائمه هستند! چرا شما که همچین ادعایی دارید این را ثابت نمیکنید؟ مدعی باید ثابت کنه!
    3- تعداد بسیار زیادی از مراجع تقلید و علمای دین و اولیای خدا از این لفظ برای امام خمینی یا امام موسی صدر استفاده کردند ! آیا اینچنین منظوری را که شما برداشت میکنید داشتند؟
    4-آیا مشکل شما تنها استفاده از لفظ امام است؟ خب شما استفاده نکنید... مشکلتون با بقیه است که استفاده میکنن؟ ما خودمون داریم میگیم که ما منظورمون هم شانی با ائمه معصومین نیست! مشکلتون با علما و شهدایی هست که به روح الله خمینی گفتند امام و هیچوقت هم بدعتی در دین بوجود نیامد که ایشان هم مقام ائمه هست؟ مشکلتون چیه اساسا؟ دوست دارید بحث کنید؟ دوست ندارید عقاید شیعه رو مطالعه کنید و بحث کنید؟
    5-تعریف معجزه چیست؟ فرق معجزه با کرامت و ارهاص چیست؟ چرامطابقةالدعوی در معجزه شرط است؟
    6 - مشروعیت بعنوان شرط برای ولایت فقیه چیست؟
    اگه پستهام رو حذف نکنین بهتون ثابت میکنم که فرق یک ادم عادی با کسی که از جانب خدا بهش امامت داده شده چیه
    یا
    حسین مظلوم

  4. #183
    مدیر بازنشسته Hamid آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Dec 2010
    محل سکونت
    تهران. پلاک 5
    نوشته ها
    2,061
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط یاثارلله(ع) نمایش پست ها
    اخه برادر من! شخصی که هنوز قران رو از حفظ نیست چطور میتونه در حد امامی باشه که نه تنها قران بلکه تمام کتب اسمانی رو هم بلده و تفسیر اونها رو هم میدونه؟

    شخصی که هنوز یک ضرب چند رقمی رو بلد نیست بصورت ذهنی انجام بده چطور میتونه با امامی برابری بکنه که همه دانشی که خدا در ساخت و حرکت این جهان وجود داره رو بهش داده؟

    شخصی که نمیدونه در درون افراد چی میگذره چطور میتونه از طرف خداوند به هدایت مسلمین انتخاب شده باشه؟
    سلام.
    مقام معظم رهبری طبق اونچه که از خاطرات برخی از هم حجره ای های زمان طلبگی ایشون در خاطرم هست، از همون ایام طلبگی، کل قرآن رو از حفظ بودند. در هر سخنرانی ای که اقشار مختلف مردم خدمت امام خامنه ای میرسند، ایشون هر چند کوتاه اما یک یا چند آیه از قرآن رو تفسیر میکنند و جالب هم اینجاست که آیات مختلفی رو هم بنا به مناسبتهای مختلف بیان میکنند که تا قبل از اون، چنین آیاتی رو تفسیر نکرده بودند.

    و اما اینکه رهبر و مقتدای یک جامعه از نظر شما باید ضرب چند رقمی در چند رقمی رو از حفظ بتونه بگه، یکی از طنزآلود ترین شبهه هاست. توصیه میکنم شما ماشین حساب مهندسی کاسیو مدل f350ms رو به عنوان امام خودتون برگزینید (خودم یکیشو برای کارام دارم :دی)
    مگه عموم مردم رهبرشون رو برای چنین کارهایی میخوان؟ مگه مردم در زمان معصومین(علیهم السلام) اونها رو فقط برای این بازی های ریاضی و ضرب اعداد لازم داشتند؟ مگه پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله) تا قبل از بعثت، یک خط دستنوشته تونسته بودند بنویسند؟ «وَمَا كُنتَ تَتْلُو مِن قَبْلِهِ مِن كِتَابٍ وَلَا تَخُطُّهُ بِيَمِينِكَ إِذًا لَّارْتَابَ الْمُبْطِلُونَ» سواد خوندن و نوشتن نداشتند، اما به عنوان امام و رهبر جامعه ی اسلامی برگزیده شدند.

    سوال من از شما اینه که آیا اساسا فرقی میان دوران غیبت و دوران حضور معصوم در جامعه ی اسلامی قائلید یا نه؟
    اگر قائلید، آیا معتقدید که در دوران غیبت نباید جامعه ی اسلامی بدون پیشوا و مقتدا باشه یا نه؟
    اگر معتقدید نباید بدون پیشوا و مقتدا بمونیم، روش انتخاب اون پیشوا باید چطوری باشه؟ چطوری یک رهبری با علم لدنّی، با توانایی دیدن درون اشخاص و افراد، با ذهنی همچون کامپیوتر، با توانایی ارائه ی معجزه و کرامت و ... باید در دوران غیبت پیدا کرد تا شما راضی بشید؟ آیا اگه فردی که شبیه ترین فرد در دوران غیبت به معصومین باشه (از لحاظ فهم و درک فقه اسلامی، از نظر تقوای الهی، از نظر قدرت مدیریت جامعه، از نظر شجاع بودن در برابر دشمنان و ...) صرفا به خاطر اینکه نمیتونه ضرب 3 رقم در 4 رقم رو به طور ذهنی انجام بده، باید کنار گذاشته بشه؟؟
    نه واقعا دوست دارم بدونم شما در دوران غیبت دنبال چجور مقتدا و رهبری میگردید که شما رو راهبری کنه؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط یاثارلله(ع) نمایش پست ها
    اگه پستهام رو حذف نکنین بهتون ثابت میکنم که فرق یک ادم عادی با کسی که از جانب خدا بهش امامت داده شده چیه
    کاربر گرامی! لطفا سعی نکنید وانمود کنین که پستهای شما پاک میشن. تا الان فقط یک پست از شما اونهم به دلیل اینکه دوبار پشت سر هم و تکراری ارسال شده بود، به منظور حفظ نظم تاپیک و جلوگیری از ارسالهای تکراری پاک شده. پس خواهشا مظلوم نمایی هایی از این جنس رو بذارین کنار و اگه واقعا جوابی برای سوالات همکاران بنده، عموم کاربران محترم و سوالات بنده دارید،بفرمایین و گرنه این قبیل کارها سودی نداره.



    موفق باشین.
    92/10/26
    [SIGPIC][/SIGPIC]
    [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]
    [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]
    [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ] [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]
    [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]- [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]
    [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]
    [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]

  5. #184
    کاربر جدید یاثارلله(ع) آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jan 2014
    محل سکونت
    شیراز
    نوشته ها
    19
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    به نام خدا

    امام منتخب از جانب خدا نه تنها قران بلکه تمام کتب اسمانی و تفسیر انها را محفوظ و بلد است تا هیچ سوال کننده ای نتواند او را در جواب درمانده بکند و هر شخصی را با هر کیش و مذهبی با دلایل محکم که مورد قبول ان شخص است به راه هدایت ببرد و این مخصوص امامی است که از طرف خدا انتخاب شده است و اگر نتواند برای امام عیب و نقص است و او را از درجه امامت و عصمت ساقط میکند

    ولی یک شخص عادی همانند رهبری حتی اگر قران را هم حفظ باشد( که سندش نامعلوم است) نمیتواند تمام کتب اسمای را از حفظ داشته باشد و این برای ایشان عیب نیست چرا که یک انسان عادی است و از طرف خدا منتخب نیست و کسی از او انتظار چنین امری را ندارد
    ------------------------------------------
    امام منتخب از طرف خداوند تمام دانشی که در ساخت و حرکت این جهان خداوند به کار برده است را از طرف خدا دارد تا در جواب هیچ سائلی درنماند. تا با دانش خود بداند در فلان مکان چه اتفاقی می افتد تا با دانش خود بتواندهرکس ادعای برتری دانش از او را دارد محکوم بکند. چنان که از حدیث امام صادق(ع) بر می اید که خداوند هرگز حجتی را بر خلقش نمی گمارد که سوالی از او پرسیده بشود و بگوید نمیدانم. این مخصوص امامی است که از طرف خدا انتخاب شده است و اگر نتواند برای امام عیب و نقص است و او را از درجه امامت و عصمت ساقط میکند.

    اما یک شخص عادی همانند رهبری دانشی محدود دارد و در جواب بسیاری از سوالات در می ماند و این برای ایشان عیب نیست چرا که یک انسان عادی است و از طرف خدا منتخب نیست و کسی از او انتظار چنین امری را ندارد

    ------------------

    امام منتخب از جانب خدا به تمامی زبانهای دنیا مسلط است و زبان تمام مخلوقات جهان را بصورت شایسته میداند تا به بهتر وجه ممکن بتواند شخصی را که طالب هدایت است هدایت بنمایدو این مخصوص امامی است که از طرف خدا انتخاب شده است و اگر نتواند برای امام عیب و نقص است و او را از درجه امامت و عصمت ساقط میکند


    ولی شخصی مانند رهبری که یک انسان عادی است شاید چند زبان بیشتر را نداند و این برای ایشان عیب نیست چرا که یک انسان عادی است و از طرف خدا منتخب نیست و کسی از او انتظار چنین امری را ندارد.

    ------------------------
    امام منتخب از طرف خدا از درون تمام انسانها اگاه است و علم تمام اشیا به او ارائه شده است و میداند که چه کسی به راه راست و چه کسی در گمراهی است تا بتواند به بهترین وجه ممکن هدایت تکوینی افراد و مخلوقات را انجام بدهد این مخصوص امامی است که از طرف خدا انتخاب شده است و اگر نتواند برای امام عیب و نقص است و او را از درجه امامت و عصمت ساقط میکند.

    اما یک انسان عادی همانند رهبری هرگز چنین کاری از ایشان متصور نیست این برای ایشان عیب نیست چرا که یک انسان عادی است و از طرف خدا منتخب نیست و کسی از او انتظار چنین امری را ندارد.


    ---------------------------
    و البته در اینباره بسیار میشود گفت که فکر کنم اگر بخواهید میتوانید خود بدنبال این قضیه بروید

    خوب برادران گرامی! خواهران ارجمند!

    شما که خودتون رو شیعه میدونین و پیرو 12 امام فرض میکنین.
    شما چطور میتونین قبول بکنین که به شخص منتخب از طرف خدا با اینهمه ویژگی امام بگین به یک شخص عادی که از طرف مردم انتخاب شده هم امام بگین؟


    نه واقعا دوست دارم بدونم شما در دوران غیبت دنبال چجور مقتدا و رهبری میگردید که شما رو راهبری کنه؟
    خوب مگه جناب رهبری عزیز چه ایرادی دارند؟ ایشان به عنوان حاکم یک جامعه شیعه بر سر کار هستند تا انشالله ظهور امام زمان(ع) فرا برسد.

    دیگر اینهمه مقدس گرایی درباره ایشان چیست؟
    چرا میخواین ایشون رو منتخب خدا و امام زمان(ع) بدونین که اصلا واقعیتی ندارد؟

    مگه ما قانون اساسی نداریم؟
    مگه نباید یه قانونی توی مملکت باشد تا بهش رجوع بشود؟
    مگه رهبری در قانون چه تعریفی دارد؟

    اگه اینجوره تا همه دادگاهها و دادسراها و مجلسها برچیده بشن. راضی میشین؟
    ادم نمیدونه در برابر این فلسفه بافیهای شما چی بگه.
    یا
    حسین مظلوم

  6. #185
    حرفه ای ghanbar آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jan 2012
    نوشته ها
    866
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    سلام
    شما از بنده بل گرفتی:khande:
    بنده به اشتباه نوشتم نیستند ، میخواستم بنویسیم هستند! بهرحال:
    در ضمن این مطلب چه منافاتی داره با اینکه ایشون در حد ائمه معصومین نیستند؟ 124 هزار پیامبر مگه معصوم نبودند؟ و مگر در احادیث نیامده علما امتی افضل من انبیا بنی اسرائیل؟
    شما نسبت به مراتب عصمت ناآگاهید که یک بحث کلامی است حالا انتظار دارید بدون داشتن مقدمات بنده چطور ذی المقدمه را بیان کنم؟؟؟
    شما در مورد حدیث با بنده صحبت کنید ! قراره بفهمیم نظر دین چیه نه نظر شما ... پس اگه حرفی دارید که مخالف حدیثه بهتره با ادله ی اصولی اون حرف رو بزنید نه اینکه اینجا انشا بنویسید. برای چندمین بار حدیث امام رضا رو میذارم اینجا که جواب به همه ی گفته های شماست که ایشون انسان عادی نیستند اما هم رتبه ائمه معصومین علیهم السلام هم نیستند:
    و ان العبد اذا اختاره الله لامور عباده شرح صدره لذلك و أودع قلبه ينابيع الحكمة و أطلق علي لسانه فلم يعي بعده بجواب و لم يجد فيه غير صواب فهو موفق مسدد مؤيد، قد أمن من الخطاء و الزلل. خصه بذلك ليكون ذلك حجة علي خلقه شاهدا علي عباده،و ذلک فضل الله یوتیه من یشاء و الله ذوالفضل العظیم

    و برای چندمین بار عرض میکنم خدمتتون که ما اصلا ادعا نداریم مرتبه و مقام حضرت آقا با ائمه معصومین یکی است! و اگر یک بار دیگر پایه ی بحثتان بر این مبنای اتهام آمیز پیش برود دیگر جوابی نخواهید شنید ...
    شما اول برای پیش رفتن بحث باید ثابت کنید که بکار بردن لفظ امام برای حضرت آقا به این معناست که ایشون هم شان ائمه هستند! چون شما ادعا دارید که برای هرکس لفظ امام بکاربرده شد یعنی او را هم شان ائمه دانستن ... شما این ادعایتان را ثابت کنید!
    شما فرض را بر این گذاشتید که ما حضرت آقا را هم شان ائمه میدانیم و بعد بنا بر این اتهام ادله ی ضعیفی را ارائه میکنید ... ما خودمون بسیار دلیل های روشن تر و محکم تری داریم که ایشان هم رتبه ی ائمه علیهم السلام نیستند! سرچی دارید بحث میکنید؟
    شما همان که اثبات کنید بکاربردن لفظ امام برای حضرت آقا یعنی هم رتبه کردن ایشان با ائمه دیگر بحث تمام است ... داخل پرانتز عرض کنم که هیچ وقت نمی توانید این را اثبات کنید چون آیه ی قرآن مثال نقض حرفهای شماست.


    خودتون دارین نااگاهی خودتون رو نسبت به امام منتخب از طرف خدا اعلام میکنین.
    بنده ناآگاهم یا شما که نمیدانید معجزه مختص انبیا خداست؟ شما یک کتاب از کتب مرجع متکلمین شیعه بیاورید که معجزه را به غیر انبیا هم نسبت داده باشد

    بله طبق احادیث مختلف پیامبران و امامان(ع) قبل از پیدایش دنیا به این مقام انتخاب شدن.
    بله همه چیز قبل از خلقت در لوح محفوظ آمده همه چیز!

    سوالات بنده که شش تا بود در پست قبلی بی پاسخ ماند!


    امام خامنه ای :
    اگر در مقطع فعلی دستگاه دیپلماسی بتواند حضور فعال، هوشمندانه و مقتدرانه داشته باشد، جایگاه و استحکام جمهوری اسلامی در چندین ده سال آینده و در نظم جدید جهانی به عنوان جایگاهی برجسته تثبیت می شود وگرنه، در جهان پیش رو، از موقعیت لازم برخوردار نخواهیم بود
    ...
    این کار (تعمل با آمریکا) ما را در افکار عمومی ملتها و دولتها به تذبذب متهم می کند و غربی ها با تبلیغات عظیم خودشان، جمهوری اسلامی را دچار انفعال و دو گانگی جلوه می دهند.
    بیست و دوم مردادماه

  7. #186
    کاربر جدید یاثارلله(ع) آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jan 2014
    محل سکونت
    شیراز
    نوشته ها
    19
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    منظورت این حدیث امام رضا(ع) است؟

    به نام خدا

    عبدالعزيز بن مسلم گويد: ما در ايام حضرت رضا در مرو بوديم، در آغاز ورود، روز جمعه در مسجد جامع انجمن كرديم، حضار مسجد موضوع امامت را مورد بحث قرار داده و اختلاف بسيار مردم را در آن زمينه بازگو مى‏كردند، من خدمت آقايم رفتم و گفتگوى مردم را در بحث امامت بعرضش رسانيدم حضرت عليه السلام لبخندى زد و فرمود: اى عبدالعزيز اين مردم نفهميدند و از آراء صحيح خود فريب خورده و غافل گشتند. همانا خداى عزوجل پيغمبر خويش را قبض روح نفرمود تا دين را برايش كامل كرد و قرآن را بر او نازل فرمود كه بيان هر چيز در اوست حلال و حرام و حدود و احكام و تمام اختياجات مردم را در قرآن بيان كرده و فرمود (38 سوره 6) (((چيزى در اين كتاب فرو گذار نكرديم))) و در حجة الوداع كه سال آخر عمر پيغمبر(ص) بود اين آيه نازل فرمود (3 سوره 5) (((امروز دين شما را كامل كردم و نعمتم را بر شما تمام نمودم و دين اسلام را براى شما پسنديدم))) و موضوع امامت از كمال دين است (تا پيغمبر (ص) جانشين خود را معرفى نكند تبليغش را كامل نساخته است) و پيغمبر (ص) از دنيا نرفت تا آنكه نشانه‏هاى دين را براى امتش بيان كرد و راه ايشان را روشن ساخت و آنها را بر شاهراه حق واداشت و على عليه السلام را بعنوان پيشوا و امام منصوب كرد و همه احتياجات امت را بيان كرد پس هر كه گمان كند خداى عزوجل دينش را كامل نكرده قرآن را رد كرده و هر كه قرآن را كند به آن كافر است.

    مگر مردم مقام و منزلت امامت را در ميان امت ميدانند تا روا باشد كه باختيار و انتخاب ايشان واگذار شود، همانا امامت قدرش والاتر و شأنش بزرگتر و منزلش عالى‏تر و مكانش منيعتر و عمقش گودتر از آنستكه مردم با عقل خود به آن رسند يا به آرائشان آن را دريابند و يا به انتخاب خود امامى منصوب كنند، همانا امامت مقامى است كه خداى عزوجل بعد از رتبه نبوت و خلت در مرتبه سوم بابراهيم خليل عليه السلام اختصاص داده و به آن فضيلت مشرقش ساخته و نامش را بلند و استوار نموده و فرموده (124 بقره) (((همانا من ترا امام مردم گردانيدم))) ابراهيم خليل عليه السلام از نهايت شاديش به آن مقام عرضكرد (((از فرزندان من هم؟))) خداى تبارك و تعالى فرمود (((پيمان بر گزيده گذاشت، سپس خداى تعالى ابراهيم را شرافت داد و امامت را در فرزندان برگزيده و پاكش قرار داد و فرمود (72 انبياء) (((و اسحق و يعقوب را اضافه باو بخشيديم و همه را شايسته نموديم و ايشان را امام و پيشوا قرار داديم تا بفرمان ما رهبرى كنند و انجام كارهاى نيك و گزاران نماز و دادن زكوة را بايشان وحى نموديم آنها پرستندگان ما بودند))) پس امامت هميشه در فرزندان او بود در دوران متوالى و از يكديگر ارث مى‏بردند تا خداى تعالى آن را به پيغمبر ما (ص) به ارث داد و خود اوجل و تعالى فرمود (68 سوره 3) (((همانا سزاوارترين مردم بابراهيم پيروان او و اين پيغمبر و اهل ايمانند و خدا ولى مؤمنانست))) پس امامت مخصوص آنحضرت گشت و او بفرمان خداى تعالى و طبق آنچه خدا واجب ساخته بود، آنرا بگردن على نهاد و سپس در ميان فرزندان بر گزيده او كه خدا به آنها علم و ايمان داده جارى گشت و خدا فرموده (56 سوره 30) (((آنها كه علم و ايمان گرفتند، گويند در كتاب خدا تا روز رستاخيز بسر برده‏ايد))) پس امامت تنها در ميان فرزندان على است تا روز قيامت، زيرا پس از محمد(ص) پيغمبرى نيست اين نادانان از كجا و بچه دليل براى خود امام انتخاب مى‏كنند: همانا امامت مقام پيغمبران و ميراث اوصياء است، همانا امامت خلافت خدا و خلافت رسول خدا(ص) و مقام اميرالمؤمنين عليه السلام و ميراث عليه السلام و ميراث حسن و حسين عليهما السلام است. همانا امامت زمانه دين و مايه نظام مسلمين و صلاح دنيا و عزت مؤمنين است: همانا امامت ريشه با نمو اسلام و شاخه بلند آنست، كامل شدن نماز و زكوة و روزه و حج و جهاد و بسيار شدن غنيمت و صدقات و اجراء حدود و احكام و نگهدارى مرزها و اطراف بوسيله امامست، امامست كه حلال خدا را حلال و حرام او را حرام كند و حدود خدا را بپا دارد و از دين خدا دفاع كند و با حكمت و اندوز و حجت رسا مردم را بطريق پروردگارش دعوت نمايد، امام مانند خورشيد طالع است كه نورش عالم را فرا گيرد و خودش در افق است بنحوى كه دستها و ديدگان به آن نرسد. امام ماه تابان چراغ فروزان، نور درخشان و ستاره ايست راهنما در شدت تاريكى‏ها و رهگذر شهرها و كويرها و گرداب درياها (يعنى زمان جهل و فتنه و سرگردانى مردم) امام آب گواراى زمان تشنگى و رهبر بسوى هدايت و نجات بخش از هلاكت گاههاست هر كه از او جدا شود هلاك شود. امام ابريست بارنده، بارانيست شتابنده، خورشيديست فروزنده سقفى است سايه دهنده، زمينى است گسترده، چشمه ايست جوشنده و بركه و گلستانست، امام همدم و رفيق، پدر مهربان، برادر برابر، مادر دلسوز به كودك، پناه بندگان خطا در گرفتارى سخت است، امام امين خداست در ميان خلقش و حجت او بربندگانش و خليفه او در در بلادش و دعوت كننده بسوى او و دفاع كننده از حقوق او است، امام از گناهان پاك و از عيبها بر كنار است، بدانش مخصوص و بخويشتن دارى نشانه داراست، موجب نظام دين و عزت مسلمين و خشم منافقين و هلاك كافرين است، امام يگانه زمان خود است، كسى بهمه طرازى او نرسد، دانشمندى با او برابر نباشد، جايگزين ندارد: مانند و نظير ندارد، به تمام فضيلت مخصوص است بى‏آنكه خود او در طلبش رفته و بدست آورده باشد، بلكه امتيازيست كه خدا بفضل و بخشش باو عنايت فرموده.
    كيست كه امام تواند شناخت يا انتخاب امام براى او ممكن باشد، هيهات، در اينجا خردها گمگشته، خويشتن داريها بيراهه رفته و عقلها سرگردان و ديده‏ها بى‏نور و بزرگان كوچك شده و حكيمان متحير و خردمندان كوتاه فكر و خطيبان درمانده و خردمندان نادان و شعرا وامانده و ادبا ناتوان و سخندانان درمانده‏اند كه بتوانند يكى از شئون و فضائل امام را توصيف كنند همگى بعجز و ناتوانى معترفند، چگونه ممكن است تمام اوصاف و حقيقت امام را بيان كرد يا مطلبى از امر امام را فهميد و جايگزينى كه كار او را انجام دهد برايش پيدا كرد؟!! ممكن نيست، چگونه و از كجا؟!! در صورتى كه او از دست يازان و وصف كنندگان اوج گرفته و مقام ستاره در آسمان را دارد، او كجا و انتخاب بشر؟!! او كجا و خرد بشر؟!! او كجا و مانندى براى او؟!! گمان برند كه امام در غير خاندان رسول خدا(ص) يافت شود؟!! بخدا كه ضميرشان بخود آنها دروغ گفته (تكذيبشان كند) و بيهوده آرزو بردند، بگردنه بلند و لغزنده‏اى كه بپائين مى‏لغزند بالا رفتند و خواستند كه با خرد گمگشته و ناقص خود و با آراء گمراه كننده خويش نصب امام كنند و جز دورى از حق بهره نبردند (خدا آنها را بكشد، بكجا منحرف مى‏شوند؟!!) آهنگ مشكلى كردند و دروغى پرداختند و بگمراهى دورى افتادند و در سرگردانى فرو رفتند كه با چشم بينا امام را ترك گفتند (28 سوره 29) (((شيطان كردارشان را در نظرشان بياراست و از راه منحرفشان كرد با آنكه اهل بصيرت بودند))).
    از انتخاب خدا و انتخاب رسول خدا(ص) و اهل بيتش روى گردان شده و بانتخاب خود گرائيدند در صورتى كه قرآن صدا برآورد كه: (66 سوره 28) (((پروردگارت هر چه خواهد بيافريند و انتخاب كند اختيار بدست آنها نيست خدا از آنچه با او شريك مى‏كنند منزه و والاست))) و باز خداى عزوجل فرمايد (36 احزاب) (((هيچ مرد و زن مؤمنى حق ندارد كه چون خدا و پيغمبرش چيزى را فرمان دادند، اختيار كار خويش داشته باشد))) و فرموده است (36 سوره 68) (((شما را چه شده، چگونه قضاوت مى‏كنيد؟!! مگر كتابى داريد كه آن را مى‏خوانيد، تا هر چه خواهيد انتخاب كنيد، در آن كتاب بيابيد يا براى شما تا روز قيامت بر عهده ما پيمانهاى رسا هست كه هر چه قضاوت كنيد حق شماست، از آنها بپرس كدامشان متعهد اين مطلب است و يا مگر شريكانى داريد، اگر راست گويند، شريكان خويش بياورند))) و باز خداى عز و جل فرموده است (24 محمد) (((چرا در قرآن انديشه نمى‏كنند يا مگر بر دلها قفل دارند و فرموده (((مگر خدا بر دلهاشان مهر نهاده كه نمى‏فهمند))) و يا (20 سوره 8) (((گفتند شنيديم ولى نمى‏شنيدند و همانا بدترين جانوران بنظر خدا مردم كر و لالند كه تعقل نمى‏كنند، و اگر خدا در آنها خيرى سراغ داشت به آنها شنوائى مى‏داد و اگر شنوائى هم مى‏داشتند پشت مى‏كردند و روى گردان بودند))) و يا (((گفتند شنيديم و نافرمانى كرديم))) (منصب امامت اكتسابى نيست) بلكه فضلى است از خدا كه بهر كس خواهد مى‏دهد پس چگونه ايشان را رسد كه امام انتخاب كنند در صورتيكه امام عالمى است كه نادانى ندارد، سرپرستى است كه عقب نشينى ندارد كانون قدس و پاكى و طاعت و زهد و علم و عبادتست، دعوت پيغمبر به او اختصاص دارد، از نژاد پاك فاطمه بتول است، در دودمانش جاى طعن و سرزنشى نيست و هيچ شريف نژادى باو نرسد، از خاندان قريش و كنگره هاشم و عترت پيغمبر و پسند خداى عز و جل است، براى اشراف شرفست و زاده عبد منافست، عسش در ترقى و حلمش كاملست، در امامت قوى و در سياست عالمست، اطاعتش واجبست، باو خداى عز و جل قائمست، خيرخواه بندگان خدا و نگهبان دين خداست: خدا پيغمبران و امامان را توفيق بخشيده و از خزانه علم و حكم خود آنچه بديگران نداده به آنها داده، از اين جهت علم آنها برتر از علم مردم زمانشان باشد كه خدايتعالى فرموده (35 يونس) (((آيا كسى كه سوى حق هدايت ميكند شايسته‏تر است كه پيرويش كنند يا كسيكه هدايت نميكند جز اينكه هدايت شود، شما را چه شده؟ چگونه قضاوت مى‏كنيد؟!! و گفته ديگر خدايتعالى (359 بقره) (((هر كرا حكمت دادند خير بسيارى دادند))) و باز گفته خدايتعالى درباره جناب طالوت (247 بقره) (((خدا او را بر شما برگزيد و بعلم و تن بزرگيش افزود خدا ملك خويش بهر كه خواهد دهد و خدا وسعت بخش و داناست))) و به پيغمبر خويش (ص) فرمود: (113 نساء) (((خدا بر تو كتاب و حكمت نازل كرد و آنچه را نمى‏دانستى بتو تعليم داد، كرم خدا نسبت بتو بزرگ بود))) و نسبت بامامان از اهل بيت و عترت و ذريه پيغمبر عليهم السلام فرمود: (54 نساء) و يا بمردم نسبت به آنچه خدا از كرم خويش بايشان داده حسد ميبرند حقا كه ما خاندان ابراهيم را كتاب و حكمت داديم و به آنها ملك عظيمى داديم كسانى به آن گرويدند و كسانى از آن روى گردانيدند و جهنم آنها را بس افروخته آتشى است))) همانا چون خداى عزوجل بنده‏اى را براى اصلاح امور بندگانش انتخاب فرمايد سينه‏اش را براى آن كار باز كند و چشمه‏هاى حكمت در دلش گذارد و علمى باو الهام كند كه از آن پس از پاسخى در نماند و از درستى منحرف نشود، پس او معصومست و تقويت شده و با توفيق و استوار گشته، از هر گونه خطا و لغزش و افتادنى در امانست، خدا او را باين صفات امتياز بخشيده تا حجت رساى او باشد بر بندگانش و گواه بر مخلوقش و اين بخشش و كرم خداست بهر كه خواهد عطا كند و خدا داراى كرم بزرگيست))) آيا مردم چنان قدرتى دارند كه بتوانند چنين كسى انتخاب كنند و يا ممكن است انتخاب شده آنها اينگونه باشد تا او را پيشوا سازند بخانه خدا سوگند كه اين مردم از حق تجاوز كردند و كتاب خدا را پشت سر انداختند مثل اينكه نادانند، در صورتيكه هدايت و شفا در كتاب خداست، اينها كتاب خدا را پرتاب كردند و از هوس خود پيروى نمودند، خداى جل و تعالى هم ايشان را نكوهش نمود، و دشمن داست و تباهى داد و فرمود: (50 سوره 28) (((ستمگرتر از آنكه هوس خويش را بدون هدايت خداى پيروى كند كيست؟ خدا گروه ستمكاران را هدايت نمى‏كند))) و فرمود: (7 سوره 47) (((تباهى باد بر آنها و اعمالشان نابود شود))) جبارى مهر مى‏نهد))) بزرگست در دشمنى نزد خدا و نزد مؤمنان. خدا اينگونه بر هر دل گردنكش جبارى مهر مينهد))) درود و سلام فراوان خدا بر محمد پيغمبر و خاندان او.
    یا
    حسین مظلوم

  8. #187
    کاربر فعال و قدیمی dampayi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jan 2010
    نوشته ها
    1,573
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    فکر کنم این شمایین که ادعا کردین باید به ایشان امام گفته بشه. پس باید بتونین در برابر سوالات هم پاسخ داشته باشین.
    مخاطب این تاپیک کسایی هستند که ولایت فقیه رو قبول دارند ... دلایلی هم برای اینکه لفظ امام برای امام خامنه ای استفاده بشه هم گفته شده ... الحمدالله کامل هم گفته شده ... و الحمد الله آدم های بی غرض و منطقی هم قانع شدند ... اگر تاپیک رو کامل می خوندید متوجه می شدید اونایی که با این موضوع مخالفت کردند آخر بحث معلوم شد مشکلشون با ولایت فقیه هست ... که اصلا جزو مخاطبین این تاپیک نیستند ...

    کجای بحث ما راجع ولایت فقیه است؟
    ارتباط تنگاتنگ داره ... گفتم آخر بحث با کسایی که با موضوع تاپیک مشکل دارن کاشف به عمل می یاد که با ولایت مشکل دارند ...

    تو کدوم پست من نسبت به ولایت فقیه ایجاد شبهه کردم؟
    نمی تونید شبهه ایجاد کنید ... یه سری خیلی وقت پیش ایجاد کردن کار از پیش نبردن ... دیگه خیلی دموده شده ... ولی شما نشون دادید اطلاعاتتون از مباحث مربوط به ولایت فقیه خیلی خیلی کم هست و متاسفانه منشا مشکلتون هم همون کم دانشیتون نسبت به این موضوع هست ...

    پس معنای گفته ذیل چیه؟
    معنای حدیث اظهر من الشمسه ...

    مگه نمیگین که ایشون در حد امام نیست؟ پس چطور ایشون رو بدور از خطا میدونین؟
    بله اینم یکی دیگه از مشکلات منطقی شما !!! الان دور از خطا بودن در تناظر یک به یک شد با مثلا پیامبر!!! موفق باشید ...

    خوب بگذریم که حتی در یک پست هم چنان متضاد سخن گفتین که هر خواننده عادلی اون رو میپذیرد.
    می شه برا من نه ... برا یه خواننده عادل بگید کدوم پست جناب قنبر و کجاش متناقض بوده؟ :دی

    اما بازم مشکلی نیست.
    من این که به ایشون بگین امام رو قبول میکنم ولی باید چنتا سوال رو پاسخ بدین.
    قبول کردن یا نکردن شما موضوعیت نداره ... ما منتظر قبول کردن شما نبودیم !!! هر کسی تاپیک رو از اول بخونه و مغرض نباشه و دارای حداقل منطق باشه به نتایج خوبی می رسه ... شما هم نپذیرید اتفاقی نمی یوفته ...

    پس ادعاتون اینه که ایشون از طرف خدا انتخاب شدن و شورای مشورتی و مجلس خبرگان رو نادیده در نظر میگیرین؟(موضوع به این واضحی)

    و چون دوستان دیگه هم دایم دکمه تشکر ذیل پستتون رو فشار میدن پس با این قضیه موافق هستند.

    1_هر پیامبر و حجتی که از طرف خدا انتخاب شده برای اینکه بین مردم بتونه ادعاش رو ثابت بکنه باید دلیل و معجزه ای بیاره(اینو که رد نمیکنین؟) دلیل و معجزه ای که ایشون از طرف خدا اورده چیه؟


    2_ چون شما با قطعیت اظهار میکنین که ایشون از طرف خدا انتخاب شده است پس باید از تاریخ و چگونگی انتخاب ایشون توسط خدا خبر داشته باشین. میشه برای ما هم بگین که ایشون در چه تاریخی و چطور توسط خدا انتخاب شدن؟

    آخ آخ ... من بنا نداشتم تو بحث مجددا شرکت کنم ... چون از فرط بدیهی بودن کشدار شده ... این تیکه از حرف شما بود که منو مجبور کرد جواب بدم ...
    اینا ابتدائیات بحث ولایت فقیه هست ... تورو خدا کمی مطالعه بفرمایید ... همه چیز رو که نباید دوستان اینجا به شما بگن ... شما اگر دنبال جوابی (که البته نیستی) خودتم باید تلاش کنی ...
    یعنی شما در حد بحث مقبولیت و مشروعیت هم از ولایت فقیه چیزی نمی دونید!!!!!!!!

    بله خدا ولی فقیه رو تعیین می کنه ... مشروعیت رو از خدا می گیره ... و مجلس خبرگان صرفا مسئولیت بررسی تطابق و تداوم خصوصیات رو داره و البته بحث مقبولیت هم هست ... وقتی مجلس خبرگان تعیین می کنه که خصوصیات و شرایط رو هم اونا بگن ... که اینطو نیست ...
    من اگه به شما بگم برید یه مرد قد بلند با چشای مشکی که فلان مشخصه رو داره برای فلان کار پیدا کنید و شما بری و پیدا کنید شما اون مرد رو انتخاب کردید یا من؟ مشروعیتش رو شما دادی یا من؟

    اینا خیلی بحثای ابتدایی ای هست ... خواهشم اینه که کمی مطالعه کنید ... وباز هم می گم مشکل شما با ولایت هست که اینجا جاش نیست ... چون مخاطب این تاپیک کسایی هستند که ولایت فقیه رو قبول دارند ... برید اول اون کتاب هایی که داش قنبر معرفی کردند ... یا هر کتابی که دوست دارید در باب ولایت بخوند بعد اگر مشکل داشتید یه سرچ کوچیک تو نت بزنید بعد اگر جواب پیدا نکردید بیاید اینجا یه تایپک جداگانه بزنید ....

    جواب سوااتی رو که ندادید رو هم بدید بد نیست ....

    [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]

    [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]

    معلوم شد دستی شراب انداخته ست از من
    در خمره ای انگار با انگور خوابیدم ...

  9. #188
    حرفه ای ghanbar آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jan 2012
    نوشته ها
    866
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط یاثارلله(ع) نمایش پست ها
    منظورت این حدیث امام رضا(ع) است؟

    عجب! ما نمیدونستیم که این حدیث رو اگه دوباره کپی پیست کنید یعنی منظور از حدیث!!!!!

    کلمه ی عبد در حدیث شریف بصورت مطلق بکاررفته و خداوند کسی را که بقام ولایت جامعه انتخاب کند چه به اسم (همچون ائمه معصومین که از لحاظ مرتبه و مقام قابل قیاس با هیچ فردی نمی باشند) و چه به نشان (همچون ولی فقیه _مشروعیت به همین معناست که از طرف خداوند باشد و از مبانی ولایت فقیه است_) به او سعه ی صدر می دهد و حکمت را بر زبانش جاری میکند و او را از لغزش و خطا حفظ میکند و البته این خصوصیات در مراتب مختلف می باشد ...
    یعنی اگر آصف گفت از علم کتاب نزد من هست و تخت بلقیس را حاضر کرد این بخاطر مقام ولایتی بود که خداوند به آصف داده بود و در احادیث هست که علم کتاب نزد ائمه هست و بنده و شما میدانیم که آصف با ائمه معصومین هم رتبه نبوده است ولی بواسطه وظیفه ای که داشته خداوند به همان نسبت شانی از علم را به او عطا کرده، قضیه عصمت هم همینه!
    یعنی عصمت انبیا با عصمت ائمه تفاوت مرتبه و درجه داره و حتی عصمت انبیا با یکدیگر تفاوت درجه دارد ، اما خداوند بخاطر مصونیت وحی و پذیرش مردم درجه ای از عصمت را به ایشان عطا فرموده و این دلیل نمی شود که اینها هم رتبه و هم شان باشند! حالا که ما درباره ی انبیا این مطلب را قبول داریم آیا نشنیدیم که در حدیث فرموده اند : علما امتی افضل من انبیا بنی اسرائیل!؟ خب کسانی در امت پیامبر که وظیفه ی هدایت و تبلیغ دین را دارند و عالم ربانی هستند از انبیا بنی اسرائیل مرتبه بالاتری دارند حالا ما داریم راجع به عالمی صحبت میکنیم که وظیفه ی ولایت هم بر دوش دارد یعنی حضرت آقا ، خب چطور ایشون همچون وزیر سلیمان نبی و حتی همچون انبیا بنی اسرائیل دارای مراتبی از علم و عصمت نیستند؟

    همه ی این بحث ها بکنار برای بنتیجه رسیدن دوباره تکرار میکنم:

    و برای چندمین بار عرض میکنم خدمتتون که ما اصلا ادعا نداریم مرتبه و مقام حضرت آقا با ائمه معصومین یکی است! و اگر یک بار دیگر پایه ی بحثتان بر این مبنای اتهام آمیز پیش برود دیگر جوابی نخواهید شنید ...
    شما اول برای پیش رفتن بحث باید ثابت کنید که بکار بردن لفظ امام برای حضرت آقا به این معناست که ایشون هم شان ائمه هستند! چون شما ادعا دارید که برای هرکس لفظ امام بکاربرده شد یعنی او را هم شان ائمه دانستن ... شما این ادعایتان را ثابت کنید!
    شما فرض را بر این گذاشتید که ما حضرت آقا را هم شان ائمه میدانیم و بعد بنا بر این اتهام ادله ی ضعیفی را ارائه میکنید ... ما خودمون بسیار دلیل های روشن تر و محکم تری داریم که ایشان هم رتبه ی ائمه علیهم السلام نیستند! سرچی دارید بحث میکنید؟
    شما همان که اثبات کنید بکاربردن لفظ امام برای حضرت آقا یعنی هم رتبه کردن ایشان با ائمه دیگر بحث تمام است ... داخل پرانتز عرض کنم که هیچ وقت نمی توانید این را اثبات کنید چون آیه ی قرآن مثال نقض حرفهای شماست.


    امام خامنه ای :
    اگر در مقطع فعلی دستگاه دیپلماسی بتواند حضور فعال، هوشمندانه و مقتدرانه داشته باشد، جایگاه و استحکام جمهوری اسلامی در چندین ده سال آینده و در نظم جدید جهانی به عنوان جایگاهی برجسته تثبیت می شود وگرنه، در جهان پیش رو، از موقعیت لازم برخوردار نخواهیم بود
    ...
    این کار (تعمل با آمریکا) ما را در افکار عمومی ملتها و دولتها به تذبذب متهم می کند و غربی ها با تبلیغات عظیم خودشان، جمهوری اسلامی را دچار انفعال و دو گانگی جلوه می دهند.
    بیست و دوم مردادماه

  10. #189
    مدیرکل انجمنهای نور آسمان vorojax آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jun 2008
    محل سکونت
    همشهری حضرت عشق
    نوشته ها
    7,305
    تشکر
    6
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    با سلام

    کجای بحث ما راجع ولایت فقیه است؟
    تو کدوم پست من نسبت به ولایت فقیه ایجاد شبهه کردم؟
    موضوع تاپیک درباره اینه که چرا به ایشون امام بگیم و بحث ما هم حول این محوره.
    اکثر بزرگوارانی که با امام گفتن مشکل دارند با ولایت فقیه هم مشکل دارند(آنطور که بنده دیدم!)
    اما الحمدالله شما با این مطلب نشان دادید که عنادی با حضرت آقا یا ولایت فقیه ندارید بلکه در رابطه با جزئیاتی که پیروان و یاران ایشان به آن اعتقاد دارند و بر آن تاکید می ورزند مشکل دارید.
    ایا رهبر عزیزمون ایت الله خامنه ای میتواند دو عدد 5 رقمی را بصورت ذهنی در هم ضرب بکند؟
    و اگر میتواند دو عدد 10 رقمی را چطور؟
    و اگر باز هم میتواند دو عدد 200 رقمی را چطور؟
    فکر نکنم اقا خیلی اهل ریاضیات باشند و تبحری در این زمینه داشته باشند!
    نقل قول نوشته اصلی توسط یاثارلله(ع) نمایش پست ها
    ایا رهبر معظم انقلاب به همه زبانهای دنیا تسلط دارند؟ و اگر تسلط ندارند ایا برای ایشان عیب محسوب میشود؟ و اگر عیب محسوب نمیشود به چه دلیل برایشان عیب محسوب نمیشود؟
    زبان های دنیا را می خواهند چه کار؟ مگر حجت خدا بر روی زمین یا ولایت بر تمام کائنات و جانداران همچون امام معصوم هستند؟
    اخه برادر من! شخصی که هنوز قران رو از حفظ نیست چطور میتونه در حد امامی باشه که نه تنها قران بلکه تمام کتب اسمانی رو هم بلده و تفسیر اونها رو هم میدونه؟
    شخصی که نمیدونه در درون افراد چی میگذره چطور میتونه از طرف خداوند به هدایت مسلمین انتخاب شده باشه؟
    بزرگوار القاب اشخاص معانی ، تاثیرات و بار مخصوص به خود را دارند و بر حسب شرایط هر فرد به انها داده می شود .
    مثلا آیت الله ، لقبی بود که پیامبر به امیرالمومنین امام علی (ع) دادند در معنی که بعضی از بزرگواران می فرمایند از لحاظ لغوی و معنایی مورچه هم آیت الله است ، شما هم می دانید به فقها و عالمان دینی لقب آیت الله داده می شود.
    حالا واقعا این آیت الله با آن ایت الله یکی است؟ هر کس به ایت الله بهجت (ره) گفت آیت الله ایشان را با امیرالمونین یکی کرده است؟یا بعد از تکرار ایت الله برای علمای مختلط کم کم امر بر آن شخص مشتبه شده و آیت الله بهجت را امامان معصوم که حجت خدا بودند یکی می پندارند؟
    یا مثلا لقب علامه چرا به همه ی آیت الله ها ، علامه گفته نمی شود؟ بیشتر به افرادی که علاوه بر علم فقه بر علم های دیگری هم تسلط داشته باشند علامه گفته می شود.
    می رسیم به لقب امام ! که علاوه بر اینکه معنانی رهبر ، پیشرو و.... را هم در بر می گیرد!بستگی به استفاده آن برای اشخاص مختلف در شرایط مختلف بار و تاثیرات آن متفاوت می شود ، مثلا از می پرسند فلانی کیست شما می فرمایید فلانی امام جماعت ما در مسجد ماست ، آیا با امام معصوم حجت خدا یکی اش کرده اید؟آیا قابل قیاس هستند این امام و آن امام؟
    یا مثلا از شما می پرسند فلانی کیست شما می فرمایید امام جمعه شهر ؟ آیا امر مشتبه می شود ایشان جمعه ها دقیقا نقش امام معصوم و توان همچون حجت های خدا و 14 معصوم را تنها در روزهای جمعه دارند؟ طرف واقعا فکر می کند شمایی که به فلانی گفتید امام جمعه اعتقاد راسخ دارید که فلانی جمعه ها اعداد 5 رقمی را ضرت و تقسیم می کند یا جمعه ها می داند درون مردم چه می گذرد؟

    نه بزرگوار اینکه شما می فرمایید و فکر می کنید امام گفتن ما یعنی آنکه حضرت امام خامنه ای را با امامان معصوم که بی واسطه به ذخیره علم الهی متصل بودند و معجزات داشتند یکی کرده ایم سخت در اشتباهید!

    و امامی که ما می گوییم جنبه ها و توانایی های کامل امام معصوم حجت خدا را که بی واسطه متصل به علم الهی هستند در بر نمی گیرد!اگر گفتیم امام قائل به معجزات و ..... برای ایشان نمی شویم!

    و اما چرا به رهبر گفتن اکتفا نکنیم!
    یک سوال پیش می آید چرا برای ایشان فقط از لقب آیت الله استفاده نمی کنند؟ و لقب رهبر هم به ایشان داده می شود.
    مشخص است زیرا فرمانده جبهه اسلام ایشان هستند و آیت الله فقط بار فقهی و معنوی دارد ولی رهبر علاوه بر آن در اینجا بار سیاسی هم دارد....
    حالا لقب امام ، امام اگر تنها لقبی معنوی بود ! و بار و معنای تنها و تنها معنوی و عرفانی داشت ! که شما انتظار معجزات و خبر از درون افراد دادن و... دارید که به هر پیش نمازی داده نمی شد! و یا به عرفای بزرگ دیگر هم داده می شد ، مثل آیت الله قاضی یا آیت الله بهجت و یا....
    اصلا چرا به هیچکدام از آیت الله های قبل از امام خمینی (ره) لقب امام داده نشد؟ اصلا آیت الله خمینی(ره) کی امام خمینی (ره) شد؟ زمانی جنبه سیاسی و شخصیت سیاسی پیدا کردند.....

    حالا از شما خواهشمندم حتما این تایپیک را بخوانید:
    http://www.noas.ir/f/forum67/thread46470.html

    حالا فرض کنید در جنگ فرمانده سپاه اسلام از میان می رود و جانشین آن فرماندهی را بر عهده می گیرد ، اگر دشمن پی ببرد که ایشان مقبولیت لازم را ندارند و یا حرکتی که موجب تضعیف آن فرمانده بشود انجام شود، حالا به هر دلیلی ، باعث می شود که کل سپاهی که جنگ رفته ضربه ببیند و دشمن جسورتر شود! مثلا فرض کنید بگویند از نظر ما لقب فرمانده برای جانشینش زیاد است! و به او بگوییم سرپرست سپاه ! دشمن خیالش راحتر می شود ، دشمن حریص تر می شود و ترسش از فرمانده آن سپاه می ریزد و می پندارد راه فتح آن سپاه هموارتر شده است.... حالا هر چه قدر ما به عظمت و نکات والای موجود در فرمانده سپاهمان بیشتر توجه کنیم و نشر بدیم و بر هیبت فرمانده مان بی افزاییم ، بی شک ترس و واهمه دشمنان هم از سپاه بیشتر می شود ، دل خودمان برای اجرای فرامینش قرصتر و محکمتر می شود و......

    یادم می آید جایی خواندم یا در یکی از برنامه شنیدم که زمان انقلاب در رسانه های بیگانه و معاند سپرده شده بود که به هیچ عنوان از لفظ امام برای امام خمینی (ره) استفاده نکنند ! و همیشه با الفاظی دیگر از ایشان نام برده شود؟ علتش چه بود؟ زیرا در چشم دیگران این لقب بار دیگری برای ما و کشور ما و سپاهی که فرمانده اش امام خمینی(ره) داشت و به نفع این سپاه بود و وقتی بر هیبت فرمانده اش افزوده می شد یعنی بر هیبت تک تک افراد آن سپاه افزوده شده است....

    بزرگوار اشتباه شما این بود که به این مسئله تنها از جنبه معنوی و عرفانی نگاه می کردید و اصلا وجه سیاسی آن را در نظر نمی گرفتید.

    التماس دعا
    یا علی
    اللهم عجل لولیک الفرج


    لــــطــف الــــهـی بکند کار خویش
    مـژده رحـــــمــــــت برساند سروش




  11. #190
    کاربر جدید یاثارلله(ع) آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jan 2014
    محل سکونت
    شیراز
    نوشته ها
    19
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    به نام خدا

    سلام اقای وروجک.

    من جوابی برای اقای دمپایی و قنبر ندارم. چون به اندازه کافی براشون گفتم. اگه منطق داشتن خودشون قبول میکردن.

    اگه منطق رو قبول داشتن لزوما قانون رو هم قبول میکردن و دیگه لازم به اینهمه بحث نبود.

    ولی این اقایون محترم اصلا قانون رو قبول ندارن.
    بر طبق اصل 107 قانون اساسی رهبر توسط مجلس خبرگان انتخاب میشود و مورد نظارت دائمی این شورا هست تا چنانچه ناتوان از انجام وظایف رهبری بود یا از ان عدول کرد ایشان را برکنار کنند.

    خوب شما وقتی قانونی که هفتاد میلیون ادم قبول دارند و هر روز مجبورن رعایتش بکنند قبول ندارین دیگه معلومه که میرین توی تخیلات و اوهامات خودتون.

    اما شما اقای وروجک.
    البته ببخشین که اینجور میگم. چون اسمتون رو نمیدونم.

    نقل قول نوشته اصلی توسط vorojax نمایش پست ها
    با سلام

    اکثر بزرگوارانی که با امام گفتن مشکل دارند با ولایت فقیه هم مشکل دارند(آنطور که بنده دیدم!)
    اما الحمدالله شما با این مطلب نشان دادید که عنادی با حضرت آقا یا ولایت فقیه ندارید بلکه در رابطه با جزئیاتی که پیروان و یاران ایشان به آن اعتقاد دارند و بر آن تاکید می ورزند مشکل دارید.
    خدا را شکر که لااقل شما فهمیدین من با ولایت فقیه مشکل ندارم و تشکر.

    فکر نکنم اقا خیلی اهل ریاضیات باشند و تبحری در این زمینه داشته باشند!

    زبان های دنیا را می خواهند چه کار؟ مگر حجت خدا بر روی زمین یا ولایت بر تمام کائنات و جانداران همچون امام معصوم هستند؟
    بزرگوار القاب اشخاص معانی ، تاثیرات و بار مخصوص به خود را دارند و بر حسب شرایط هر فرد به انها داده می شود .
    منم عرض کردم خدمتتون که ایشون یک انسان عادی مثل همه ما هستند و به واسطه کسب علم و دانش به مقام ایت الله و غیره رسیدن و سپس بر اساس مصالحی که شورای خبرگان تشخیص دادن وظیفه رهبری به ایشون داده شده است و در انتخاب ایشون خدا و امام زمان(ع) دخالتی ندارن و این مواردی که در بالا از من نقل قول کردین خصوصیات امام منتخب از طرف خدا است.
    حالا جناب قنبر یک حدیث رو گرفتن ورد زبونشون و دایم به اون استناد میکنند. منم اصل حدیث رو اینجا اوردم که بدونن اینا خصوصیات یک امام منتخب از طرف خداست. حالا نمیخوان بپذیرن دیگه مشکل خودشونه.


    مثلا آیت الله ، لقبی بود که پیامبر به امیرالمومنین امام علی (ع) دادند در معنی که بعضی از بزرگواران می فرمایند از لحاظ لغوی و معنایی مورچه هم آیت الله است ، شما هم می دانید به فقها و عالمان دینی لقب آیت الله داده می شود.

    حالا واقعا این آیت الله با آن ایت الله یکی است؟ هر کس به ایت الله بهجت (ره) گفت آیت الله ایشان را با امیرالمونین یکی کرده است؟یا بعد از تکرار ایت الله برای علمای مختلط کم کم امر بر آن شخص مشتبه شده و آیت الله بهجت را امامان معصوم که حجت خدا بودند یکی می پندارند؟
    یا مثلا لقب علامه چرا به همه ی آیت الله ها ، علامه گفته نمی شود؟ بیشتر به افرادی که علاوه بر علم فقه بر علم های دیگری هم تسلط داشته باشند علامه گفته می شود.
    می رسیم به لقب امام ! که علاوه بر اینکه معنانی رهبر ، پیشرو و.... را هم در بر می گیرد!بستگی به استفاده آن برای اشخاص مختلف در شرایط مختلف بار و تاثیرات آن متفاوت می شود ، مثلا از می پرسند فلانی کیست شما می فرمایید فلانی امام جماعت ما در مسجد ماست ، آیا با امام معصوم حجت خدا یکی اش کرده اید؟آیا قابل قیاس هستند این امام و آن امام؟
    یا مثلا از شما می پرسند فلانی کیست شما می فرمایید امام جمعه شهر ؟ آیا امر مشتبه می شود ایشان جمعه ها دقیقا نقش امام معصوم و توان همچون حجت های خدا و 14 معصوم را تنها در روزهای جمعه دارند؟ طرف واقعا فکر می کند شمایی که به فلانی گفتید امام جمعه اعتقاد راسخ دارید که فلانی جمعه ها اعداد 5 رقمی را ضرت و تقسیم می کند یا جمعه ها می داند درون مردم چه می گذرد؟

    نه بزرگوار اینکه شما می فرمایید و فکر می کنید امام گفتن ما یعنی آنکه حضرت امام خامنه ای را با امامان معصوم که بی واسطه به ذخیره علم الهی متصل بودند و معجزات داشتند یکی کرده ایم سخت در اشتباهید!
    اولا درباره امام جمعه و جماعت گفتم خدمت دوستان که اینها مقید به قید شده اند. یعنی یکی مقید به قید جمعه و دیگری مقید به قید جماعت شده است.
    و جناب قنبر هم میگه که در قران ائمه کفر امده است. و این هم مقید به کفر شده است و معنای امام مورد نظر شیعه و حق باریتعالی را نمیدهد.
    درست است که فعلا امام برای عموم انسانها ناشناخته است ولی تمام حرکت جهان قائم به ایشان است و با نبود ایشان دنیا فرو میپاشد. حالا عده ای در مقام انکار این موضوع هستند به خودشون و اختیاری که خدا در این جهان بهشون داده مربوط میشود.

    چنان که حضرت محمد(ص) وقتی از انکار امام علی(ع) توسط منافقین ناراحت بودند حق تعالی به ایشان وحی کردند که من خدا بودم و به شیطان دستور سجده بر انسان را دادم و از من سرپیچی کرد و تو نیز از نافرمانی ایشان غمگین مباش که حساب ایشان با من است.
    ثانیا
    برادر من!
    شهر ما شیراز است. استان فارس. و تا محدوده بسیار زیادی که از این شهر دور شویم به همین نام خوانده میشود.
    حالا به نظر شما درست است که من بیایم تهران را هم به همین نام بخوانم؟

    یا دورتر و خارج از مرزهای ایران را هم بگویم شیراز است؟

    برادر عزیز!
    این اسامی که برای طلبه های فقه استفاده میشود قرار دادی است و اینها زیاد زیاد که از هم فاصله علمی داشته باشند در حد سه چهار کتاب بیشتر نیست که رهبر عزیزمون هم جزئ ایشان محسوب میشود.
    ولی فاصله علمی و اراده و قدرت و غیره که خداوند بین مخلوقات و امام منتخب از جانب خودش تعیین کرده است به حدی زیاد است که نه تنها از عقل من و شما بلکه از عقل تمامی انسانها نیز خارج است که بفهمد این فاصله چقدر است.

    و خدا و معصومین(ع) از سنی و یهودی و مسیحی و زرتشت انتظار ندارن که این حرمت نگه داشته بشه. چنان که حرمت خداوند و پیامبران(ع) هم در خیلی موارد رعایت نشده است و بسیار خدایان و پیامبران دروغین داشته ایم. ولی ایشان از من و شمای شیعه انتظار دارن که این حرمتها رو نگه داریم و هرچیزی رو به نام شعائر دینی نامگذاری نکنیم و برای اسامی که برای خدا و پیامبر و امام استفاده میشه حرمت قایل بشیم.

    حالا خیلیها نمیخوان حرمت اسم امام رو نگهدارن به خودشون ربط دارد. ولی شیعه واقعی حرمت این نام رو نگه میدارد.
    بحث سر اسم نیست. سر حرمتیه که مایی که خودمون رو شیعه نامیدیم باید نگهداریم وگرنه به ایشون میشه نبی هم گفت. میشه خدا هم گفت. این درسته؟ ایا برای ایشون حرمتی میاره؟

    و یا به امامان معصوم(ع) یه نسبتهای حقیرانه بدیم. ایا این درسته؟ ایا چیزی از ایشون میکاهد؟

    خیر برادر من!
    نه با امام امام کردن شما رهبری حرمت و جایگاه امام رو پیدا میکند و نه امام معصوم از جایگاهش پایینتر میاد و این فقط شما هستین که اعمالتون در پروندتون ثبت میشه.
    حالا دوست دارین بگین خوب بگین. کی جلوتون رو گرفته.

    اما درباره باقی بحثتون میتونم اونو در یک پستی به نام: چرا نباید بایشون امام بگیم میارم
    یا
    حسین مظلوم

صفحه 19 از 21 نخستنخست ... 9101112131415161718192021 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 16 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 16 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ: 1
    آخرين نوشته: 29-06-2012, 22:19
  2. الان برای نقد باید غسل شهادت کرد!
    توسط محبّ الزهراء در انجمن مباحث سیاست داخلی
    پاسخ: 2
    آخرين نوشته: 08-11-2011, 23:02
  3. ریزش آدم‌های خوب علامت غلط بودن مسیر نیست
    توسط golenarges در انجمن اخبار سیاست داخلی ایران
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 22-09-2011, 05:42
  4. متن کامل و فایل صوتی سخنرانی سردار مشفق (اطلاعات)
    توسط پولدار در انجمن مباحث سیاست داخلی
    پاسخ: 2
    آخرين نوشته: 19-09-2011, 13:27
  5. پاسخ و نقد مقاله ی سرخاب و سفیدآب
    توسط monji_2008 در انجمن پاسخ به شبهات دیگر ادیان ومذاهب
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 24-08-2011, 15:07

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
کانال سپاه