نمایش نتایج: از 1 به 3 از 3

موضوع: نسخه درمانی رذیله چشم چرانی از نگاه ائمه و بزرگان

  1. #1
    مدیر ارشد انجمنهای نور آسمان خادم الزینب آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Oct 2010
    محل سکونت
    مازندران
    نوشته ها
    13,433
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    Red face نسخه درمانی رذیله چشم چرانی از نگاه ائمه و بزرگان





    نسخه درمانی رذیله چشم چرانی از نگاه ائمه معصومین (علیهم السلام)


    آن طور که در احادیث آمده پیامبر (ص) یکی از راه های مؤثر در کنترل نگاه و ارضای صحیح غریزه جنسی را ازدواج بیان فرمودند.

    پیامبر (ص) فرمودند:

    «ای گروه جوانان! هر یک از شما که قدرت ازدواج دارد، حتماً اقدام کند زیرا این بهترین وسیله است که چشم را از نگاه های آلوده و شما را از بی عفتی محافظت می کند.»

    پیامبر (ص) در حدیث دیگری پس از آن که جوانان را به ازدواج ترغیب می کنند، می فرمایند: «و من لم یستطع فلیصم فان الصوم به وجاء/هر کس قدرت بر ازدواج ندارد، روزه بگیرد. زیرا روزه نیروی غریزه را تضعیف می کند».

    ائمه معصومین (علیهم السلام) راه درمان چشم چرانی را توجه به آثار و فوایدی که با چشم پوشی نصیب انسان می شود می دانند. از جمله امام علی (ع) که می فرمایند:

    «کسی که چشم فرو بندد، دلش را صفا داده است». انسان با چشم چرانی احساس آرامش نمی کند چرا که احساسات و غرایز شهوانی تمام نشدنی و سیری ناپذیرند و نفس اماره انسان را به بدی و زشتی هرچه بیشتر وادار می کنند.

    پیامبر (ص) می فرمایند: «مسلمان چشم خود را از زن نامحرم فرو نمی بندد مگر آن که خداوند شیرینی عبادتش را در دل او ایجاد می کند».

    امام صادق(ع) نیز می فرمایند: «کسی که نگاهش به زن نامحرمی بیفتد چشمش را به سوی آسمان افکند یا نگاهش را فروبندد، خداوند حورالعین را به ازدواج او درمی آورد.»



    استاد شهید مرتضی مطهری


    از نفس مراقبه کنیم
    استاد مطهری در کنترل رذیله چشم چرانی این گونه نوشته اند: «فلسفه چشم چرانی جز این نیست که فرد با تمرکز نگاه، تخیلاتش را به خدمت می گیرد و در دنیای خیالات به هوسرانی می پردازد. بنابراین آنچه نگاه را لذت آفرین می کند، تخیلاتی است که فرد به وسیله نگاه در درون خود می پرورد.» امام علی (ع) می فرمایند: «کسی که در اطراف گناه بسیار بیندیشد، سرانجام به آن گناه کشیده خواهد شد». بنابراین با سلاح مراقبه و مواظبت و آمادگی درونی و نفسانی و توکل و سپردن دل و روح خود به خداوند می توان از دستبرد شیطان محفوظ ماند.
    علاوه بر این، اگر انسان با وجود مواظبت و پاسداری از دل و چشمش گاهی فریب خورد و نگاهی نابجا کرد، می تواند با توبه فوری این خطا را جبران کرده و اثر سوء آن را از جان و روحش پاک کند. هرچند این افتادن و برخاستن و خطا کردن و توبه کردن نیز تکرار شود، از پای نیفتد و نهراسد تا به درجه ای برسد که احساس کند مالک و اختیاردار نفس و اعضا و چشم خود شده و می تواند به راحتی از دیدن ناروا چشم فرو بندد. مهم این است که نگاه حرام به صورت عادت در نیاید و قبح آن شکسته نشود. یعنی باید هوشیار باشد و از دل و چشم خود نگهبانی کند و اگر گرفتار خطا شد، با سلاح توبه دشمن را ناکار کند».

    آیت الله مجتهدی


    نگاه پاک داشته باشیم
    حجت الاسلام برخوردار به نقل از استادش آیت الله مجتهدی در خصوص راه درمان چشم چرانی این گونه توضیح می دهد: «بهترین راه برای درمان چشم چرانی، بازداشتن نگاه از تیزی و خیره شدن است».
    بنابراین بهتر است نگاه را وسعت دهیم تا از تمرکز و نگاه خیره به نامحرم دور بمانیم. حضرت علی (ع) نیز می فرمایند: «کسی که چشم خود را پایین اندازد، دلش آسوده گردد، تأسف کمتر خورد و از نابودی در امان ماند». همچنین می فرمایند:

    ‌«هرکه نگاهش پاک باشد، اوصافش نیکو شود»، «کسی که عنان چشم خود را رها کند، زندگی اش را به زحمت می اندازد»، «کسی که نگاهش پیاپی باشد، حسرت هایش دائمی و پیاپی خواهد بود»، همچنین می فرماید: «بسا هوسی از نیم نگاهی حاصل است». راه حل دیگر، توجه به این فرمایش مولای متقیان است که فرمودند:‌ «هر گاه یکی از شما زنی را دید که جمال او شما را به تعجب واداشت و جذب کرد، پس نزد همسرش رود، که همان را در او می یابد و نباید (با نگاه و ادامه آن) برای شیطان بر خود راهی قرار دهد و باید چشم خود را از آن برگرداند».


    علامه طباطبایی


    نگاه نکنید، تا نگاه نکنند!
    آیت الله محمدهادی فقهی از شاگردان برجسته علامه طباطبایی به نقل از استاد بزرگوارش درباره راه درمان چشم چرانی می گوید: «راه حل اصلی برای غلبه بر چنین رذیلت های اخلاقی، توجه به تقواست». علامه طباطبایی برای به کار بردن هرچه بهتر مسائل اخلاقی، شاگردانش را به تقوا سفارش می کردند. در قرآن نیز بارها و بارها در مورد مسئله تقوا و متقین صحبت به میان آمده. در سوره شمس می خوانیم که خداوند متعال بعد از چند بار قسم خوردن، مسلمانان را به تقوا دعوت می کند. برای اجتناب از چشم چرانی، تقوا پیشه کردن بهترین راه کار است. به طور کلی داشتن تقوا کمک می کند که تمام صفات ناشایستی که در انسان وجود دارد از بین برود». در حدیثی از معصوم (ع) آمده:

    ‌ «اگر کسی نگاهش را از نامحرم به زمین اندازد، به اندازه خاک ها و شن های هفت عمق از زمین گناه از او محو شده و ثواب نوشته می شود و اگر نگاهش را به آسمان برگرداند تا جایی که چشمانش کار می کند برای او حسنه نوشته می شود».



    آیت الله بهجت
    با حضور قلب نماز بخوانیم
    آیت الله بهجت در خصوص چشم پوشی از نامحرم و مهار غریزه جنسی در کلاس های خود به صورت پراکنده درباره این موضوع توصیه هایی داشت؛ «نمازهای خود را کاملاً با توجه و حضور قلب و دقت کامل بخوانید، زیرا نماز بزرگ ترین عامل بازدارنده از کژی هاست و میزان قبولی نماز هر کس متناسب با قوت بازدارندگی آن از فحشاست؛ بنابراین هر قدر نماز بهتر باشد، دیگر اعمال نیز بهتر خواهند بود و هر اندازه نماز از حقیقت اصلی اش دور شود، دیگر کنش ها نیز به سمت اهنجاری خواند رفت. نسبت به موارد عدم تخلف، خدا را سپاس کنید و در موارد تخلف، استغفار و خود را تنبیه و سرزنش کنید و تصمیم جدی تری برای مجاهده با نفس در روز بعد بگیرید. از خلوت با نامحرم یا سخن گفتن بیهوده خودداری کنید. از فکر کردن، تصور و تخیل جنس مخالف و مسائل جنسی خودداری کنید».


    آیت الله شهید دستغیب


    به اهل بیت (علیهم السلام) توسل کنیم
    طبق نظر آیت الله شهید دستغیب، برای کنترل نگاه باید اندیشه را از نفوذ افکار شیطانی دور نگه داشت. زیرا گام نخست در انحراف، فکر کردن درباره آن است. اگر انسان بفهمد بسیاری از آلودگی ها و انحرافات از یک نگاه ناروا که نگاه های بعدی را به دنبال داشته استغفار و توبه ای همراه آن نبوده، سرچشمه گرفته خود را دچار آن عاقبت شوم نمی کند».
    شهید دستغیب در کتاب گناهان کبیره خود راه درمان چشم چرانی را این گونه بیان کرده است: «اگر انسان از نظر علمی و بینش به خوبی درک کند که عالم محضر خداست و باور کند که هیچ امری از اعمال و حرکات ما از دید الهی پنهان نیست و این مطلب را بارها به خود بفهماند و به نفسش تلقین کند تا به مرحله باور قلبی برسد، دیگر ترک خلاف و عملی که موجب ناخشنودی خداوند می شود کاری ممکن و شدنی خواهد شد».
    راهکارهای دیگر نیز مثل پرهیز از عوامل تحریک زا، دقت در دوستیابی، تقویت اراده و تأمین نیازهای جنسی از راه ازدواج وجود دارد که کمک بزرگی در حل این مشکل خواهد بود. در ضمن استمداد از پروردگار و توسل به اهل بیت علیهم السلام) امری ضروری است.




    محمد مهدی ری شهری
    به ثواب ترک گناه فکر کنیم
    محمدمهدی ری شهری در کتاب «میزان الحکمه» راه های درمان چشم چرانی را این طور بیان کرده: «راهکار اول توجه به زیان های دنیوی و آخرتی نگاه است که از جمله آن تهییج شهوات و ورود به دنیای فساد، ناراحتی اعصاب و حسرت دائمی است». اگر انسان عاقل به این زیان ها توجه کند، از نگاه حرام و چشم چرانی پرهیز می کند. راه حل دیگر توجه به فواید ترک گناه است. به همان اندازه که نگاه به نامحرم و چشم چرانی ضرورت دارد، بیشتر از آن چشم پوشی و ندیدن صحنه های حرام، پاداش و ثواب دارد. امام علی (ع) می فرمایند: «غُضّوا ابصارکم تَرَوْنَ العَجائِب/ چشم های خود را فرو بندید تا عجایب (عالم معنی) را مشاهده کنید». همچنین امام صادق (ع) می فرمایند: «کسی که برای خدا، و نه غیرخدا نگاه به نامحرم را ترک گوید به دنبالش خدا شیرینی ایمان را به او می چشاند».
    از بهترین راه های چشم برداشتن از حرام، حاضر و ناظر دانستن ناظر آگاهی است که بر همه اعمال آشکار و نهان ما احاطه دارد و از سرّ ضمیرها مطلع است و هم اوست که فردای قیامت حسابرس و حاکم است. خداوند در قرآن می فرماید: «خدا از خیانت چشم ها آگاه است».



    حجت الاسلام محسن قرائتی
    خود را در محضر خدا بدانیم
    محسن قرائتی نیز برای درمان رذیله چشم چرانی چند راهکار ارائه داده.او در کتاب گناه شناسی خود نوشته: «اگر انسان بداند کنترل نگاه چه آثار و برکاتی دارد، به طور قطع بر ادامه آن تشویق خواهد شد. کسی که بداند چشم چرانی چه پیامدهای ناگوار و عواقب سوء و وخیمی دارد، مسلماً به ضرر خود اقدام نکرده و نگاهش را کنترل خواهد کرد.

    پیامبر (ص) می فرمایند:

    «کسی که چشمش را از حرام پرکند، خداوند روز قیامت چشمش را از آتش پر خواهد کرد، مگر آن که توبه کند و برگردد». خود را همواره در محضر حق تعالی دانستن و او را به یقین در همه حال مراقب و بینای به افعال خود نگریستن، مانع از انجام این گناه می شود. انسان عاقل هرگاه فکر گناه و وسوسه آن به ذهنش آمد، بلافاصله آن را از لوح ذهن خارج کرده و توجه خود را به خدا و امور شریفه مشغول می کند. جدیت و موفقیت در این امر پیروزی بزرگی است. در واقع دفع شیطان نفس از همان خاکریز اول است».



    منبع: نشریه همشهری آیه سال چهارم شماره 2.
    rasekhoon.net
    دعا بکن؛
    ولی اگر اجابت نشد؛
    با خدا دعوا نکن؛
    میانه ات با او به هم نخورد؛
    چون تو جاهلی؛
    و او عالم و خبیر ...


    چیزی و نفهمیدی منکرش نباش...

  2. # ADS
    Circuit advertisement
    تاریخ عضویت
    Always
    محل سکونت
    Advertising world
    نوشته ها
    Many

     

    حرز امام جواد

     

  3. #2
    مدیر ارشد انجمنهای نور آسمان خادم الزینب آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Oct 2010
    محل سکونت
    مازندران
    نوشته ها
    13,433
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض راه هایی برای کنترل نگاه به نامحرم

    راه هایی برای کنترل نگاه به نامحرم








    شکی نیست که نگاه سرآغاز لغزش و گاه سقوط و انحراف است. ممکن نیست کسی نگاه خود را کنترل نکند اما موفق به «مهار نفس و شهوت» بشود، زیرا پس از دیدن «میل و هوس» تحریک می‌شود.
    بنابراین اولین قدم اساسی و عملی در کنترل میل و هوس ـ به خصوص برای مرد ـ مراقبت از نگاه است.
    اسلام دستور داده که اگر کسی به طور غیر ارادی چشمش به نامحرم افتاد، از نگاه مجدد که مسلّماً عمدی و آلوده است بپرهیزد، حتی چهره طرف مقابل را در ذهن خود تداعی نکند و از هر گونه فکر و خیال وسوسه‌انگیز خودداری نماید.


    پیامبر اکرم(ص) فرمود: «نگاه به نامحرم تیری زهرآلود از ناحیه شیطان است. هر کس از ترس خدا آن را ترک گوید، خدا به او ایمانی می‌دهد که شیرینی‌اش را در دل احساس کند».(1)

    براى کنترل نگاه از گناه راهکارهایى وجود دارد که مهم‏ترین آن‏ها عبارتند از:
    1- خداباورى: اعتقاد به خدا و یقین داشتن به این که انسان در محضر او است و خدا ناظر بر تمام احوال و درون آدمى است، به انسان کمک مى‏کند نگاه خود را کنترل نماید. امام صادق(ع) مى‏فرماید: «فروبستن چشم از گناه میسّر نیست مگر این که انسان عظمت و جلال پروردگار را در قلبش دیده باشد».
    از امام على(ع) سؤال شد: توانایى بر کنترل چشم چگونه حاصل مى‏شود؟ فرمود: «این که خود را تحت قلمرو سلطان آگاه از همه مسائل بدانى و تسلیم او باشى».(2)
    2- توجه به آثار فروبستن چشم: اگر انسان بداند کنترل نگاه چه آثار و برکاتى دارد، قطعاً به ادامه آن تشویق خواهد شد. آثار و فوائدى که بر چشم پوشى مترتب است، عبارتند از:
    أ) راحتى دل: کسى که چشمش را فرو بندد، دلش را آرام کرده است.
    با چشم چرانى انسان احساس آرامش نمى‏کند، زیرا آنچه دیده می‌بیند، دل به سوی آن روان می‌شود.
    زدست دیده و دل هر دو فریاد هر آن چه دیده بیند، دل کند یاد
    امیرمؤمنان‏(ع) مى‏فرماید: «کسى که چشمش را فرو بندد، دل را آسوده کند».(3)
    احساسات و غرایز شهوانى تمام نشدنى و سیرى‏ناپذیر است و نفس اماره انسان را به بدى و زشتى هر چه بیشتر وادار مى‏کند.
    امام على(ع) مى‏فرماید: «کسى که چشم فرو بندد، دلش را صفا داده است».(4)
    ب) کشف حقایق: رسول اکرم(ص) مى‏فرماید: «چشمتان را فرو بندید تا شگفتی‌ها را ببینید».(5)
    ج) شیرینى عبادت را حس کردن: پیامبر مى‏فرماید: «مسلمانى چشم خود را از زن نامحرم فرو نمى‏بندد مگر آن که خداوند شیرینى عبادتش را در دل او ایجاد مى‏کند».(6)
    د) تزویج حور العین: امام صادق(ع) مى‏فرماید: «کسى که نگاهش به زن نامحرمى بیفتد، پس چشمش را به سوى آسمان افکند و یا نگاهش را فرو بندد، خداوند حورالعین را به ازدواج او در مى‏آورد».(7)
    3- توجه به پیامدهای چشم چرانى: کسى که بداند چشم چرانى چه پیامدهاى ناگوارى دارد، قطعاً به ضرر خود اقدام نخواهد کرد و نگاهش را کنتزل خواهد کرد.
    چشم چرانى، زاینده گناهان و از ترفندهاى شیطان است. امام علی(ع) مى‏فرماید: «چشم‏ها کمینگاه شیطان است».(8)
    به نظر کارشناسان، چشم‏چرانى منشأ عوارضى چون دشوارى تنفس، درد اطراف قلب، تپش قلب، ضعف و خستگى عمومى، سردرد، بى قرارى و خستگى فکرى است. (9) پس چشم چرانى عوارض جسمانى و روحى بسیارى دارد که شناخت این امور در درمان چشم چرانى مؤثر است. کسى که خواهان روانى شاد و آرام است، باید از این عادت دست بردارد.
    رسول اکرم(ص) مى‏فرماید: «کسى که چشمش را از حرام پر کند، خداوند روز قیامت چشمش را از آتش پر خواهد کرد، مگر آن که توبه کند و برگردد».(10)
    در روایت دیگر مى‏فرماید: «نگاه تیرى از تیرهاى مسموم شیطان است».(11)
    حضرت مسیح(ع) فرمود: «از نگاه به نامحرم بپرهیزید که بذر شهوت و رشد دهنده فسق است».(12)
    4- راندن افکار شیطانى: براى کنترل نگاه، باید اندیشه را از نفوذ افکار شیطانى دور نگه داشت، زیرا گام نخست در انحراف، فکر کردن درباره آن است. امام على(ع) مى‏فرماید: «کسى که در باره گناه بسیار بیندیشد، سرانجام به آن کشیده خواهد شد».(13)
    5- پرهیز از عوامل تحریک‌زا: تخیّلات تحریک کننده، رفت و آمد در جاهایى که نامحرم است، گفت و گو با نامحرم، دیدن فیلم‏ها و عکس‏هاى مبتذل، زمینه را براى چشم چرانى فراهم مى‏کند.
    6- دقت در دوست‌یابى: بررسى‏ها نشان مى‏دهد که نوجوانان، اوّلین قدم‏هاى انحراف و تباهى را به کمک دوستان ناباب برداشته، سپس در سراشیبى سقوط قرار گرفته‏اند.(14) آلودگى و انحراف، به سرعت از طریق دوستان نا اهل به افراد پاک و سالم سرایت مى‏کند و چشم چرانى از این قاعده مستثنا نیست.
    امام على(ع) مى‏فرماید: «از معاشرت با مردم فاسد بپرهیز که طبیعت تو، ناخودآگاه ناپاکى را از طبع آن‏ها دریافت مى‏کند».(15)
    7- ازدواج: یکى از راه‏هاى مؤثر در کنترل نگاه، ارضاى صحیح غریزه جنسى از طریق ازدواج است. رسول خدا(ص) مى‏فرماید: «اى گروه جوانان! هر یک از شما که قدرت ازدواج دارد، حتماً اقدام کند، زیرا این بهترین وسیله است که چشم را از نگاه‏هاى آلوده و عورت را از بى عفتى نگه می‌دارد».(16)
    8- تقویت اراده: چشم چرانى اگر به صورت عادت در آمده باشد، همچون ویژگی‌های طبیعى و ذاتى، دامنه دار و پر نفوذ مى‏گردد و به صورت طبیعت دوم در مى‏آید. در این حال رهایى از این عادت ناپسند، نیاز به تصمیم و عزمى راسخ دارد. آن چه در شروع کار مهمّ است، خواستن و انگیزه داشتن است. براى مبارزه با چشم چرانى باید دو کار انجام گیرد:
    الف) به خواسته نفس پاسخ مثبت داده نشود،
    ب) عادت پسندیده‏اى جایگزین گردد و خود را به کارهاى پسندیده مانند مطالعه کتاب و ورزش مشغول سازد.





    پى‌نوشت‏ها:
    1ـ بحار الانوار، ج 104، ص 38.
    2ـ همان، ج 101، ص 41.
    3ـ مستدرک الوسائل، ج 4، ص 268.
    4ـ میزان الحکمة، ج 4، ص 3289.
    5ـ بحارالأنوار، ج 101، ص 42.
    6ـ میزان الحکمة، ج 4، ص 3292.
    7. همان.
    8ـ همان، ص 3288، ح 20244.
    9ـ دکتر پاک نژاد، اولین دانشگاه و آخرین پیامبر، ج 16، ص 22.
    10 ـ بحارالأنوار، ج 73، ص 334.
    11 ـ همان، ج 101، ص 38.
    12ـ همان، ص 42.
    13ـ غررالحکم، ج 5، ص 321.
    14ـ محمد على سادات، راهنماى پدران و مادران، ج 1، ص 99.
    15ـ ابن ابى الحدید، شرح نهج البلاغه، ج 20، ص 272.
    16ـ مکارم الاخلاق، ص 10.
    مطلب برگرفتهpasokhgoo.ir
    دعا بکن؛
    ولی اگر اجابت نشد؛
    با خدا دعوا نکن؛
    میانه ات با او به هم نخورد؛
    چون تو جاهلی؛
    و او عالم و خبیر ...


    چیزی و نفهمیدی منکرش نباش...

  4. #3
    مدیربازنشسته paradise آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2010
    نوشته ها
    3,041
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    چشم پاکی و نتایج آن
    ..:: سلام علی آل طه و یاسین ::..


    به خدا قسم اگر می دانستم با هربار که خونم ریخته می شود ،
    بی حجابی آغوش حجاب را دربر می گیرد ، حاضر بودم هزاران هزار بار کشته شوم.
    شهید یعقوب ابراهیم نژاد

    إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاکُمْ (حجرات آیه 13) ؛ بزرگوار و با افتخارترین شما نزد خدا با تقواترین شماست.

    «هُوَ الَّذِی بَعَثَ فِی الْأُمِّیِّینَ رَسُولاً مِنْهُمْ یَتْلُوا عَلَیْهِمْ آیاتِهِ وَ یُزَکِّیهِمْ وَ یُعَلِّمُهُمُ الْکِتابَ وَ الْحِکْمَةَ وَ إِنْ کانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِی ضَلالٍ مُبِینٍ.» ؛

    اوست خدایی که میان عرب امّی (قومی که خواندن و نوشتن هم نمی دانستند) پیغمبری بزرگوار از همان قوم برانگیخت، تا بر آنان وحی خدا را تلاوت کند و آنها را (از لوث جهل و اخلاق زشت) پاک سازد و کتاب سماوی و حکمت الهی بیاموزد؛ با آن که پیش از این، همه در ورطه‌ی جهالت و گمراهی بودند.
    از قرآن کریم استفاده می‎شود که هدف از تشریع حکم الهی، وجوب حجاب اسلامی، دست‌یابی به تزکیه‌ی نفس، طهارت، عفت و پاکدامنی است.


    ای رسول به زنان مؤمن بگو تا چشم‎ها را از نگاه ناروا بپوشند
    تنها زنان با بصیرت حجاب دارند و بس.....

    چشم پاکی و نتایج آن :

    هر یک از اعضای بدن مؤمن نسبت به عبادت پروردگار متعال وظیفه خاصی بر عهده دارد که اگر بدان وظیفه عمل کرد، ارزشمند است.

    چشمی که به نگاه حرام آلوده نگردد، سبب برکات زیر می گردد:

    1- دیدن شگفتیها: رسول خدا ـ صلی الله علیه و آله ـ فرمود: چشمهایتان را (از نامحرم) بپوشانید تا عجایب و شگفتیها را ببینید. غُضُّوا اَبْصارَکُم تَرَوْنَ الْعَجائِبَ

    2- راحتی قلب: امام علی ـ علیه السلام ـ فرمود: آنکه از نامحرم چشم خود را فرو نهاد، قلبش را راحت کرده است. مَنْ غَضَّ طَرْفَهُ اَراحَ قَلْبَهُ

    3- نیک خویی:‌ همچنین آن حضرت فرمود: کسی که نگهاه هایش کنترل شود، صفاتش نیکو گردد. مَن‌ غُضَّتْ اَطرافُهُ حَسَنَتْ اَوصافُهُ

    4- پاداش الهی: امام صادق ـ علیه السلام ـ فرمود: هر کسی زنی را ببیند و بلافاصله دیده اش را به آسمان بدوزد یا چشم فرو بندد، چشم باز نگرداند مگر اینکه خداوند حوریان بهشتی را به عقد او در آورد. مَنْ نَظَرَ اِلی امْرأَةٍ فَرَفَعَ بَصَرَهُ اِلیَ السَّماءِ اَوْ غَمَضَ بَصَرَهُ لَمْ یَرْتَدَّ اِلَیْهِ بَصَرُهُ حَتّی یُزَوَّجَهُ اللهُ مِنَ الْحُورِ العینِِ

    5- چشیدن شیرینی ایمان: پیامبر اسلام ـ صلی الله علیه و آله ـ فرمود: نگاه (به نامحرم) تیر زهرآلودی از تیرهای شیطان است و هر کس آن را از ترس خدا ترک کند، خداوند چنان ایمانی به او عطا کند که شیرینی اش را در دل خویش احساس کند. اَلنَّظَرُ سَهْمٌ مَسموُمٌ مِنْ سِهامِ اِبْلیسَ‌ فَمَنْ تَرَکَها خَوْفاً مِنَ اللهِ اَعطاهُ اللهُ ایماناً یَجِد حَلاوَتَهُ فی قَلْبِهِِ

    6- بروز صفت شجاعت: شجاع ترین مردم کسی است که بر خواهش نفسانی اش چیره شود. اَشْجَعُ النّاسِ مَنْ غَلَبُ هَواهُ

    basiratebasij89.blogfa
    مادرم حضرت زهرا،پدرم شاهِ نجف/ خوش به حالم که چه مادر پدری دارم من


    اعلم یا یهود؛نحن الغالبون

    آتش فتنۀ اموی را حسین با خونش خاموش کرد!

    ما را از فتنه هراسی نیست![برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ] در رگهایمان بی قراری می کند.

    لااله الا انت،سبحانک،انی کنت من الظالمین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. جواز نگاه به نامحرم!!!
    توسط محبّ الزهراء در انجمن اخلاق
    پاسخ: 3
    آخرين نوشته: 05-03-2013, 16:35
  2. «نوابغ فقه و حديث»
    توسط يادشهيد در انجمن شخصيت های مرتبط با جهان اسلام
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 01-01-2012, 14:57
  3. تورات سامري
    توسط vorojax در انجمن یهود
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 05-08-2011, 05:52
  4. باip و نسخه‌های متفاوت آن بیشتر آشنا شوید
    توسط mahdishata در انجمن کتاب ها ومقالات و فیلم های اموزشی
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 21-03-2011, 17:46
  5. احکام خانواده
    توسط vorojax در انجمن خانواده
    پاسخ: 6
    آخرين نوشته: 15-01-2011, 11:42

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
کانال سپاه