نمایش نتایج: از 1 به 6 از 6

موضوع: فاش کردن گناه نامرد!

  1. #1
    اگه نباشه جاش خالی می مونه ARMAN MAHDI آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Apr 2011
    نوشته ها
    294
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض فاش کردن گناه نامرد!

    دختری تو آشناهای ما از روی اجبار و باور کردن دروغ و خوردن فریب و نیرنگ همسر تمام مهریه خود را بخشید برای حفظ و ثبات زندگی غافل از اینکه همه اینها نقشه ای شوم بوده و مرد بی وفا و نامرد بعد از انجام اینکار طلاق دختر را هم میدهد!
    دادگاه و محاکمه هم بی نتیجه ماند و قضیه به پایان رسید البته به نفع آن مرد به دلیل اینکه دختر مدرکی در دست نداشت و مرد در حضور قاضی دادگاه به دروغ اظهار کرد که مهریه دختر را تمام و کمال پرداخت کرده!
    حالا میخوام بدونم اگه این کار بی رحمانه آن مرد را در محافل نقل کرد و آبرویش را برد جایز است؟
    ویرایش توسط ARMAN MAHDI : 20-02-2013 در ساعت 23:16





  2. # ADS
    Circuit advertisement
    تاریخ عضویت
    Always
    نوشته ها
    Many

     

    حرز امام جواد

     

  3. #2
    مدیرکل انجمنهای نور آسمان vorojax آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jun 2008
    محل سکونت
    همشهری حضرت عشق
    نوشته ها
    7,305
    تشکر
    6
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    سلام برادرم
    ان شاء الله خداوند به آن خانم صبر عطا فرمايد.
    به نظرم اين جزء موارد غيبت مي باشد.
    4- امام صادق (ع) فرمود: هر گاه فاسق فسق خود را آشكار كند، در بين مردم آبرو ندارد، و غيبتش جايز است
    5- امام صادق (ع) از پدرش نقل مى‏كند كه آن حضرت فرمود: سه شخص بين مردم آبرو ندارند 1- بدعت گذار 2- رهبر ستمگر، 3- فاسقى كه آشكارا فسق نمايد.
    6- امام صادق (ع) در مورد آيه لا يُحِبّ اللّهُ الْجَهْرَ بِالسّوءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلّا مَنْ ظُلِمَ خداوند دوست نمى‏دارد بلند كردن صدا به بدى را مگر در مورد كسى كه مورد ستم واقع شده باشد.فرمود: هر كه گروهى را به مهمانى دعوت كند ولى از آنها خوب پذيرايى نكند جزء ستمگران است، و آنچه مهمانان از بدى پذيرايى او بازگو كنند، گناهى ندارد.
    البته به شما بزرگوار پيشنهاد مي كنم پس از خواندن احاديث در تايپيك بالا حتما توضيحات مرتبط با موضوع احاديث غيبت هاي حلال را در تايپيك زير بخوانيد.
    با توجه به شرحى که در بالا در مورد این گونه افراد داده شد، پاسخ همه این سؤالات روشن مى شود، و آن این که تنها در موردى غیبت آنها جایز است که حالت تجاهر به فسق دارند، ولى در کارهایى دیگر، و یا در محیط هاى دیگر جایز نیست، چرا که ادله حرام بودن غیبت شامل غیبت آنها در این گونه موارد نمى شود و معلوم است در جایى که متجاهر هستند جستجوى شرایط امر به معروف و نهى از منکر ضرورتى ندارد چون عناصر تشکیل دهنده غیبت در آنها نیست.
    این احتمال نیز وجود دارد که منظور از متجاهر به فسق کسى است که به کلى پرده حیا را دریده و در برابر گناهان جسور و بى باک است؛ چنین افراد نه تنها احترامى ندارند، بلکه باید به مردم معرفى شوند تا مردم از خطرات آنها در امان بمانند، تعبیر به «من القى جلباب الحیاء؛ کسى که چادر حیا را بیفکند» و تعبیر «فاذکروه یعرفه الناس؛ نام او را ببرید تا مردم او را بشناسند» ناظر به همین معنى است.


    بنابراین مى توان گفت: متجاهر به فسق بر دو گونه است: نخست آنها که در یک عمل تجاهر(ظاهر کردن) دارند که تنها در همان عمل غیبت آنها جایز است،و دیگر کسانى که پرده حیا را دریده و جسورانه دست به هر گناهى مى زنند، این گونه اشخاص در هیچ چیز احترامى ندارند و افشاگرى در مورد آنها لازم و ضرورى است تا افراد ناآگاه از خطرات آنها آگاه شوند.
    البته اين احتمال را بنده كه از موضوع هيچ خبري ندارم مي دهم كه شايد مسائلي در زندگي شخصي آنها باشد كه شما نمي دانيد!و از بعضي از اتفاقات زندگي آنها بي خبر هستيد.
    و اينكه شايد آن دختر خانوم با بيان ظلم هايي كه به او شده دلش آرام شود(منظورم اين نيست كه بشود غيبتش كرد) ولي شما با گفتن آنها چيزي نصيبتان نمي شود...كما اينكه اگر درصدي هم حق با شما نباشد و به خطا رفته باشيد بايد آن دنيا....
    اين نظر براي بنده بود كه بيرون گود بودم و درگير ماجرا نيستم ، شايد اگر بنده مانند شما درگير موضوع بودم و جاي شما بودم آبروي آن مرد را به بدترين نحو مي بردم ....شايد شما بايد در رابطه با پرسش آنكه چرا اينها از يكديگر جدا شدند به ديگر آشنايان جواب بدهيد و سكوت شما باعث بدبين شدن اشنايان به آن خانم بشود و حق ايشان ضايع بشود.
    در كل بايد شرايط را نيز در نظر گرفت.

    التماس دعا
    يا علي
    اللهم عجل لولیک الفرج


    لــــطــف الــــهـی بکند کار خویش
    مـژده رحـــــمــــــت برساند سروش




  4. #3
    مدیر ارشد انجمنهای نور آسمان محبّ الزهراء آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Feb 2010
    محل سکونت
    ماه
    نوشته ها
    16,980
    تشکر
    0
    تشکر شده 2 بار در 2 ارسال

    پیش فرض

    سلام
    خب واقعا نمیشه قاطع در این باره صحبت کرد
    حتی شما که فامیل اون خانم هستید نمیتونید مطمئن باشید که اون مرد ظلمی کرده

    بین زن و شوهر فقط و فقط خودشون و خدا میتونه قضاوت کنه.

    وقتی خانم مهریه رو بخشیده...بخشیده دیگه...چرا میخواستتش که مرد بخواد دروغ بگه .
    من خانم رو هم بی تقصیر نمیدونم...ایشون بیشتر از اینکه گرفتار نامردی بشن به نظر من گرفتار سادگی و درست تصمیم نگرفتن خودشون شدن.
    اون مرد گیرم کلاهبردار....خانم میتونست با شیوه ی درست زندگی اینو بفهمه...حالا هزارتا راه هست که توی زندگی دونفره میشه بهش رسید.چرا سادگی کرده؟
    زندگی اگر برپایه ی ایمان باشه کمتر احتمال میره دچار این مشکل ها بشه
    مصداق همون حدیثه که امام میفرمایند به فرد با تقوا دختر بده زیرا اگر او را دوست داشته باشد گرامی اش میدارد و اگر دوستش نداشته باشد به او ستم نمیکند.

    و اینکه ما جواز داشته باشیم که غیبت کنیم و آبروی آن فرد را ببریم هم که مصادیقش مشخص است

    در چند مورد است که فقهاء غیبت کردن را جایز شمرده اند ودر اینجا به آنچه شیخ در مکاسب فرموده اکتفا می شود :
    1 -غیبت از کسی که فسقش آشکار باشد ،نه پنهانی، مثل اینکه ظرف شراب را در خیابان و بازار به دست گرفته بیاشامد چنانچه در روایت است (( هرگاه فاسقی گناه را آشکارا بجا آورد احترامی ندارد وغیبت او حرام نیست.)) وهمچنین کسی که پرده ی حیا را انداخت یعنی در حضور مردم ازگناه کردن حیا نکرد پس غیبت کردنش حرام نیست.باید دانست که قدر مسلم ، جواز غیبت همان گناهی است که در آشکارا بجا آورده اما جواز غیبتش نسبت به گناهی که در پنهانی بجا آورده معلوم نیست.هرچند شیخ می فرماید اگر گناه آشکارش شدیدتر از گناه پنهانش باشد ذکرآن هم مانعی ندارد ،لکن احتیاط شدید در ترک آن است.
    ونیز باید دانست که غیبت متجاهر به فسق در صورتی جایز است که خودش اقرار به گناه داشته باشد ،بنابراین اگر برای عمل خود عذر صحیحی اظهار کند غیبتش جایز نیست مثلا شراب را برای مداوا و علاج مرض ادعا می کند که می خورم ومقلد کسی هستم که آن را در این صورت جایز می داند ومثل اینکه در روزه ماه رمضان افطار می کند بعداز اینکه مریض یا مسافر یا عذرهای دیگری که قابل پذیرفتن است دارد و مثل کسی که از اعوان ظلمه است وبرای عملش عذری می تراشد به شرطی که آن عذر ظاهرالفساد نباشد واحتیاط در ترک غیبت اوست ،در غیر شهر و محلی که آن گناه را در آن آشکارا بجا می آورد.
    2- در مقام شکایت مظلوم از ظالمی که به او ستم کرده وبیان ظلمی که به او شده غیبت دیگر، مانعی ندارد.
    چنانچه در قرآن مجید می فرماید : کسی که از ستمکار انتقام کشد پس از ستم شدنش براین ستم شدگانی که انتصار می کنند و تلافی ستمی که بر ایشان شده می نمایند عقاب و عتابی نیست ( وگناهی در انتقام کشیدن از آنها نیست ) جز این نیست که گناه وعقاب بر کسانی است که بر مردمان ستم می کنند و از حد بیرون می روند بدون جهت و حجتی ، بر ایشان است عذاب دردناکی (شوری39)
    ودر جای دیگرخداوند آشکار کردن گفتار ببدی را دوست نمی دارد مگرآشکارکردن کسی که براوستم کرده باشند(نساء148)
    واحتیاط آن است اظهارتظلم نزد کسی کند که امید دادخواهی ازاو داشته باشد اما کسی را که می داند دادخواهی از او نخواهد کرد یا نمی تواند بکند نزد او شکایت از ظالم نکند وذکر ظلمش را ننماید.

    4 - غیبت کردن بقصد نهی از منکر با اجتماع شرایط آن مانعی ندارد ،به این معنی که هرگاه منکری را از مسلمانی ببیند وبداند که اگر غیبتش را بکند آن را ترک می کند لکن در صورتیکه اصرار ،آن شخص را بر آن منکر بداند ولی اگر احتمال بدهد که ترک کرده ذکر آن جایز نیست و همچنین مانند مورد سابق باید ملاحظه مفسده ی غیبت کردن و مفسده ی آن منکر را نمود.پس اگر مفسده ی هتک آبروی آن مسلمان بیشتر از مفسده یآن منکری که مشغول است باشدغیبت کردنش جایز نیست ،هر چند یقین داشته باشد که بواسطه غیبت ريا،آن گناه را ترک خواهد کرد .


    وخلاصه مسئله آنکه هرگاه گناهی از مسلمانی دیده شود باید تا می شود آن را حمل به صحت کرد واگر گناه بودنش قطعی و غیر قابل حمل بصحت است پس اگر آن مسلمان آن گناه را ترک نموده وتکرار نکرد پس نقل کردن آن گناه را از او ،حرام است. وهمچنین نهی و زجر کردن او جایز نیست زیرا غرض از نهی از منکر ترک گناه است و کسی که خودش ترک گناه کرده دیگر موردی برای نهی از او نیست واگر ترک آن گناه را نکرده وبرآن مصّر است پس اگر آن گناه نهانی است پس نقل آن برای دیگران وفاش کردن آن حرام است وبا اجتماع شرایط نهی از منکر باید او را از آن گناه باز دارد واگر باز داشته نشود وبداند که اگر گناه او را برای دیگران نقل کند ترک خواهد کرد در این صورت نقل گناه او جایز است ،لکن به شرط اینکه ترک آن گناه مهمتر باشد از ریختن آبروی آن مسلمان . واز آنچه گفته شد دانسته گردید که جواز غیبت مسلمان از باب نهی از منکر در صورتی است که آن مسلمان مصّر برآن گناه باشد و بنهی کردن هم باز داشته نشود و مفسده ی آن گناه بیشتر از ریخته شدن آبروی او باشد ونیز بداند که اگر از او غیبت شود ترک خواهد کرد وبا نبودن یکی از این چهار شرط غیبت کردن از او حرام است.
    میبینید که ریختن آبروی مومن و مسلمان حتی اگر گناهی مرتکب شده باشند جایز نیست!
    به نظرم بهتره به خاطر گناه یکی دیگه آخرت خودتون رو دچار تردید نکنید.
    مطمئنا خداوند خودش شاهد و ناظر هست و اون آدم به سزای عملش میرسه ....

    به کمال عجز گفتم : که به لب رسيد جانم
    به غرور و ناز گفتي : تو مگر هنوز هستي؟!






    بعداز اين لطفي ندارد حکـمراني بر دلم
    شهر ويـران گشته فرماندار مي خواهد چه کار . . .

  5. #4
    مدیر بازنشسته Hamid آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Dec 2010
    محل سکونت
    تهران. پلاک 5
    نوشته ها
    2,061
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    سلام.
    گفتنی ها رو به نحو شایسته دوستان و سروران بنده فرمودند.

    به نظر بنده هم جایز نیست مگر اینکه هر دو شرط زیر همزمان برقرار باشه:

    اولا شما کاملا از حقیقت ماجرای بین این زن و شوهر آگاه باشین. چون این داستانی که شما تعریف کردین یکمی بوداره و نمیشه کاملا حق رو به خانم داد.
    ثانیا اینکه در مورد همون شوهر بیان و از شما تحقیق کنن. در اون صورت نه تنها گفتن اونچه میدونین، گناه و غیبت نیست، بلکه وظیفه هم در بازگو کردن حقایق هست تا فرد دیگری بلای مشابه قبلی سرش نیاد.


    اما شما بدون اسم بردن از افراد، میتونین بابت نصیحت دوستان و آشنایان و نزدیکان، داستان این زن و شوهر رو به صورت درس عبرت، تعریف کنین تا اگه اونها در آستانه ی ازدواج هستند یا ازدواج کردند، چشماشون رو بیشتر باز کنن. البته مهم اینه که اون زن و شوهر، هویتشون مخفی بمونه (مث حالتی که شما جریان رو در اینجا مطرح کردید. که اسمش رو نمیشه غیبت گذاشت. چون منِ نوعی متوجه نمیشم که منظور از این دو نفر چه کسانی هستند) چرا که در غیر این صورت مصداق بردن آبروی مومن میشه. اگه حس میکنین با تعریف کردن چنین داستانی، شنوندگان از هویت اون زن و شوهر باخبر میشن، نباید تعریف کنین.



    موفق باشین.
    91/12/4
    [SIGPIC][/SIGPIC]
    [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]
    [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]
    [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ] [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]
    [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]- [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]
    [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]
    [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]

  6. #5
    مدیربازنشسته صبح موعود آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Feb 2011
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,466
    تشکر
    0
    تشکر شده 1 بار در 1 ارسال

    پیش فرض

    سلام علیکم و رحمهَ الله
    ان شاء الله که حالتون خوب باشه.
    در جواز غیبت مطلب زیر و قرار می دم که تکمیل کننده حرف دوستان هم هست.

    موارد جواز غيبت:

    1. متجاهر به فسق؛ غيبت كسي كه آشكارا گناه مي‎كند و از ارتكاب گناه پيش چشم مردم، باكي ندارد، جايز است در صورتي كه غيبت فقط نسبت به گناهي باشد كه آشكارا انجام مي‎دهد. اگر گناه ديگري نيز دارد كه پنهان است، غيبت از آن، جايز نيست، و اينكه فرد خودش اقرار به گناه داشته باشد پس اگر براي عمل خويش عذر صحيحي بياورد، غيبتش جايز نيست. و اگر شخصي در شهري خاص آشكارا گناهي انجام مي‎دهد نه در جاي ديگر، غيبتش در همان شهر جايز است نه در شهرهاي ديگر.

    2. ستمگر: يعني بازگو كردن ستم ستمگر توسط مظلوم، با شرايط ذيل:
    الف. نيت و قصد مظلوم از غيبت، دفع و رفع ظلم باشد. نه فقط براي كاستن از شخصيت و تحقير ظالم.
    ب. مظلوم فقط اجازه دارد درباره ستمي كه در حق او شده است، سخن بگويد و اگر در غياب ظالم، عيب‎هاي ديگر او را كه با ظلمش ارتباطي ندارد، بيان كند، غيبتش جايز نيست.
    ج. مظلوم فقط حق دارد نزد كسي بگويد كه هم توان كمك كردن به او را داشته باشد و هم اميد به ياري و حمايت او باشد.


    3. بدعت گذار: يعني بازگو كردن بدعت شخص بدعت گذار در غيابش، به خاطر مصون ماندن مردم از گمراهي او است.

    4. نصيحت مستشير (نصيحت كردن كسي كه خواهان مشورت است.)
    اين استثناء در مواردي است كه بازنگفتن عيب و نقص كسي، ماية گرفتاري و دردسر مؤمن ديگري شود. و مفسدة بزرگي را ببار آورد. مانند اينكه مؤمني در مورد وضعيت خواستگاري درخواست تحقيق و مشورت مي‎كند. ضمناً اگر عدم ذكر عيب، كفايت مي‎كند، نبايد عيب را ذكر كند. مثلاً همين قدر كه بگويد: «صلاحت را در اين معامله نمي‎دانم» كافي است.

    5. رفع و دفع منكر: اگر فقط با غيبت بتوان گناه يا منكر مهمي را دفع كرد، بايد اين كار را انجام داد. براي نمونه كساني كه در دين بدعت مي‎گذارند، اگر تنها راه جلوگيري از عمل آنها، كه باعث انحراف افراد از مسير درست دين مي‎شود، بيان نقايص و عيوب مربوط به رفتار ناشايست آن‎ها باشد بايد گفته شود.

    6. جرح شاهد يا رواي: اگر فاسقي در دادگاه شهادت داد، براي اينكه قاضي بر اساس شهادت شاهد فاسق، رأي صادر نكند، جايز است فسق فاسق را براي قاضي بيان كرد (زيرا شهادت فاسق پذيرفته نمي‎شود.) همچنين اگر فرد فاسقي، روايتي نقل كرده، به قصد اينكه فسق او را بشناسند و به قول او ترتيب اثر ندهند،‌ مي‎توان غيبت او را كرد.

    7. آگاهي دادن: اگر انسان در غياب كسي در نفي كمال او سخني بر زبان آورد، ولي قصد كاستن شخصيت او را نداشته باشد،‌ اين عمل او غيبت شمرده نمي‎شود. همانند نفي مهارت يك پزشك يا بيان ضعيف بودن قدرت علمي يك مجتهد.

    8. اگر كسي به اسم يا لقبي معروف باشد كه حاكي از عيب اوست و براي شناساندن او راه ديگري نباشد، گفتن آن اسم يا لقب اشكال ندارد، مثل: عطر فروش لوچ چشم، به طوري كه طرف مقابل از ذكر اين لقب يا اسم ناراحت نباشد وگرنه جايز نيست.

    9. رد كردن كسي كه به دروغ ادعاي نسبي مي‎كند. مثلاً خود را جزو فلان خانواده يا طائفه معرفي مي‎كند.

    10. رد سخن باطل: مثلاً اگر كسي كتابي نوشته و در ضمن آن، مطالب باطلي را ترويج مي‎كند، رد اين مطالب باطل اگر چه نوعي كاستن از شخصيت طرف باشد، جايز است.
    پس به طور كلي، در مواردي كه مصلحت غيبت كردن، از مفسده هتك حرمت مؤمن بيشتر باشد، غيبت جايز است.

    منابع 1. اخلاق الهي، (آفات زبان)، آيت الله مجتبي تهراني، جلد چهارم، ناشر مؤسسه فرهنگي دانش و انديشه معاصر، چ اول، پاييز 81.
    2. گناهان كبيره، شهيد آيت الله دستغيب، جلد دوم، ص 272، بحث غيبت دفتر انتشارات اسلامي.
    3. اخلاق، سيد عبدالله شبر، بحث غيبت، ص 233، انتشارات هجرت، چاپ دوم، بهار 77.
    منابع براي مطالعه بيشتر 1. معراج السعادة، بحث غيبت.
    2. چهل حديث حضرت امام، بحث غيبت.
    3. گناهان كبيره، شهيد دستغيب.


    «انسان بايد در همه موارد، از حيله هاي نفساني ايمن نباشد و با كمال دقت و احتياط مشي كند. و در صدد عذر تراشي نباشد كه يكي از موارد استثناء را بدست آورده و به عيب‎جويي و بذله گويي سرگرم شود. حيله هاي نفساني بسيار دقيق است ممكن است انسان را از راه شرع گول زند و در هلاكت بيفكند. ولي انسان بايد در نظر داشته باشد كه آيا غيبت او به خاطر خداوند است يا انگيزة او سيراب كردن نفس خويش و خنكي دلِ خويش مي‎باشد»[برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]
    [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ] . چهل حديث، حضرت امام، باب غيبت.


    شرایط و در نظر بگیرید و بعد خودتون تصمیم بگیرید این کار و انجام بدید یا نه.
    اگه نظر بنده حقیر و هم خواسته باشید بهتره که شما در مورد اونها قضاوت نکنید و اگر هم حرفی از اونها زده می شه به دیگران هم توصیه کنید که راجع به اونها قضاوت نکنند.
    البته مشکل ما آدم ها اینکه خیلی به کارهای دیگران کار داریم و غافل از خویشتن هستیم.
    اگه هر کس به مشکلات خودش بپردازه و عیوب خودش و ببینه دیگه اصلا کاری به زندگی شخصی دیگران نداره و در آخر اینکه به قول خانم محب الزهرا به خاطر حرف زدن در مورد دیگران آخرت خودتون و تباه نکنید.
    هر کس مرا طلب کند، مرا می یابد هر کس مرا یافت، مرا می شناسد
    هرکس مرا شناخت، مرا دوست می دارد و هر کس مرا دوست داشت، عاشق من می شود
    و هر کس عاشق من شد، من عاشق او می شوم و هر کس من عاشقش بشوم، او را می کشم
    و کسی که او را بکشم، بر من دیه اش واجب است و کسی که دیه اش بر من واجب شد،
    پس خودم خون بهای او می شوم
    یا ثارالله


  7. #6
    کاربر جدید
    تاریخ عضویت
    Jan 2015
    نوشته ها
    1
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    سلام سوال اگر کسی ابروی مومنی را بریزد در جریان دعوا عصبانی شود و گناه مخفی او را فاش سازد مشمول این حدیث می شود یعنی مشمول دعای امام رضا که نکبت دنیا و اخرت را بر ای چینین کسی خواسته است؟ جوابشو به این ادرس بفرستید [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]و یا به اایمیلم توی این سایت با تشکر

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. چه جوری با سایت نور آسمان آشنا شدید ؟؟
    توسط خادم الزینب در انجمن انجمن متفرقه
    پاسخ: 122
    آخرين نوشته: 27-02-2014, 18:57
  2. با اجزای دوربین عکاسی آشنا شوید
    توسط mahdishata در انجمن متفرقه از دنیای کامپیوتر
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 14-06-2012, 08:54
  3. با فناوری رایانش ابری بیشتر آشنا شوید!
    توسط mahdishata در انجمن کتاب ها ومقالات و فیلم های اموزشی
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 19-11-2011, 20:58
  4. باip و نسخه‌های متفاوت آن بیشتر آشنا شوید
    توسط mahdishata در انجمن کتاب ها ومقالات و فیلم های اموزشی
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 21-03-2011, 17:46

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
کانال سپاه