نمایش نتایج: از 1 به 4 از 4

موضوع: «آرگو» ماهیت صهیونیستی اسکار را بیش از پیش برملا کرد

  1. #1
    مدیر ارشد انجمنهای نورآسمان محب المهدي (عج) آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jan 2009
    نوشته ها
    20,737
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    Post «آرگو» ماهیت صهیونیستی اسکار را بیش از پیش برملا کرد

    اسکار امسال یکبار دیگر پرده از سیاست‌های استکباری آن برداشت و ماهیت این مراسم را به جهانیان نشان داد.
    «جبار آذین» منتقد و مدرس سینما در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی فارس در مورد ارزیابی خود از مراسم اسکار، اظهار داشت: مراسم سینمای، سیاسی اسکار که از همان آغاز تاسیس با سرمایه و هدایت صهیونیست‌ها شکل یافت، همچنان در همان مسیر و در راه خدمت به اهداف استکبار، جهان اسلام و مردم جهان به کار خود ادامه می‌دهد.
    وی در ادامه افزود: این تصور که مجریان و سیاستگذاران این مراسم صرفاً به سینما می‌اندیشند و انتخاب‌هایشان در مدار فرهنگ و هنر است، تصوری کاملاً باطل است.
    آذین تصریح کرد: سرمایه‌گذاران و برگزارکنندگان این مراسم طی سال‌ها ثابت کرده‌اند که هیچگونه سنخیتی با فرهنگ‌ها و هنرهای انسانی ندارند و مشخصاً سیاسی عمل می‌کنند و اگر تحت شرایطی فیلمی هم از کشورهای در حال توسعه به دلیل مضامین انسانی در این برنامه مطرح شده و جایزه‌ای دریافت کرده است، به دلیل شرایط و فشارهای اخلاق‌مدارانه جهان است و البته ویژگی‌های هنری و اجتماعی خود اثر، چنانچه فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی به دلیل شاخصه‌های خود اثر و جهانی شدن نمایش آن نگذشت تا اسکارنشینان به این اثر و ایران سیاست تحمیل را تزریق کنند.
    آذین ادامه داد: اسکار امسال با اهتزاز درآوردن پرچم یک اثر ضدایرانی و تحریف شده تاریخ انقلاب اسلامی نشان داد که جهان استکبار بازهم همچنان در مسیر اسلام‌هراسی و ایران‌ستیزی گام برمی‌دارد و فیلم منتخب این مراسم یعنی «آرگو» در ساخته عوامل استکبار به سفارش صهوینیست است.
    وی در پایان این گفت‌وگو خاطرنشان کرد: اسکار امسال نیز یکبار دیگر پرده از سیاست‌های استکبار آن برداشت و ماهیت این مراسم را به جهانیان نشان داد.

  2. # ADS
    Circuit advertisement
    تاریخ عضویت
    Always
    نوشته ها
    Many

     

    حرز امام جواد

     

  3. #2
    مدیر ارشد انجمنهای نورآسمان محب المهدي (عج) آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jan 2009
    نوشته ها
    20,737
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    Post «اسکار» بازسازی چهره آمریکا با روایت‏های مخدوش است!

    «حسین سلطان‌محمدی» عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی فارس در مورد ارزیابی خود از مراسم اسکار، اظهار داشت: جوایز اسکار اهدا شد و روند برنامه‏ای سینمای آمریکا بعد از اهدای جوایز گوناگون به فیلم «آرگو» یا فیلم‏های دیگری چون «لینکلن»، به نهایت رسید و اکنون می‏توان به استنباطی از هماهنگی کامل سینمای آمریکا و سیاست آمریکا رسید.
    وی در ادامه افزود: سیاسیون آمریکا طی سال‏های اخیر فراز و نشیب‏های بسیاری را در عرصه سیاست خارجی آمریکا و حتی در عرصه داخلی متحمل شده‏اند که قصد تحلیل آن‌ها را در این گفت‌وگوی سینمایی ندارم. اما این بدیهی است که ابهت و هیمنه ظاهری آمریکا در سطوح داخلی و خارجی دچار خدشه و آسیب جدی شده است و این گونه به نظر می‏رسد که بخصوص بعد از قضایایی چون افغانستان، عراق و مانند آن و همچنین معضلات اقتصادی و اجتماعی داخلی، حاکمیت سیاسی آمریکا مترصد بازسازی روانی جامعه آمریکا بوده و در این راه به شیوه‏های مختلف، کوشیده است به یادآوری تاریخی از دوره‏های نخست شکل‏گیری آمریکا تا زمان حال دست یازد و به گونه‏ای جلوه خدشه‏دار شده خود را بازسازی کند. در این راه، سیاستمداران آمریکا، از همه عناصر شکل‏دهی حافظه جدید یا حتی ترمیم‏کننده روحی استفاده کردند و سینمای آمریکا یا همان هالیوود معروف نیز به کمک آن‌ها آمد.
    این منتقد در ادامه به فارس، گفت: اگر به سه فیلمی که در اخبار و رویدادهای سیاسی و جشنواره‏های یک‏سال اخیر نامشان بسیار مطرح شد، توجه کنید یعنی «آرگو»، «لینکلن» و «سی دقیقه بامداد»، رابطه‏ای ظریف میان موضوعات این فیلم‏ها و اوضاع به‏ریخته سیاسی فعلی آمریکا خواهید شد. در «لینکلن» به تماشاگر آمریکایی و سپس تماشاگران خارج از آمریکا یادآوری شده که این کشور از نقطه شکل‏گیری‏اش درصدد آزادی محرومان و مظلومان بوده و نشان می‏دهند که آبراهام لینکلن در متمم قانون اساسی آمریکا یا اصلاحیه آن، به موضوع لغو برده‏داری متوجه شده است. در فیلم «آرگو» هم یادآوری می‏کند – البته به دروغ – که حدود سی و چند سال پیش که گروهی از آمریکائیان در ایران گرفتار شدند، سازمان اطلاعاتی آمریکا مداخله کرد و شش آمریکایی را نجات داد و در «سی دقیقه بامداد» هم که یادآوری می‏کند که نقطه اصلی حوادث 10، 12 سال اخیر آمریکا یعنی «بن لادن» را همین نیروهای آمریکایی از بین بردند. خب، بدین ترتیب، جامعه آمریکایی نباید فراموش کند که آمریکا از ابتدا چگونه بوده است و قدرت مداخله و دفاع از مردم حاکمیت سیاسی آمریکا تا چه اندازه نمونه‏های قابل طرح دارد. این هماهنگی میان سیاسیون آمریکایی و سینماگران آنها، در نقطه نهایی‏اش که اعلام اهدای جایزه اسکار بهترین فیلم به «آرگو» بود، به اوج رسید و برای نخستین بار نام برنده این جایزه از کاخ سفید و توسط همسر رئیس جمهور آمریکا به صورت ویدئو کنفرانس خوانده شد!
    سلطان‌محمدی تصریح کرد: برایشان فرقی هم ندارد که سفیر وقت کانادا در ایران که در ماجرای مورد ادعای «آرگو» مسئول اصلی بود، گفت‏وگو کند و بگوید که این روایت نادرست است یا به نقل از روزنامه‏های خودمان، حتی جیمی کارتر رئیس جمهور وقت آمریکا به تحریف روایت اصلی در این فیلم اعتراض کند. نکته در بهره‏برداری سیاسی حاکمیت سیاسی فعلی آمریکا از این گونه روایت‏پردازی‏ها برای بازسازی چهره مخدوش و به ریخته آمریکا، ابتدا نزد اذهان عمومی خود و سپس نزد سایر ملل جهان است.
    این منتقد و روزنامه‌نگار در ادامه افزود: سخنان بن افلک کارگردان «آرگو» در هنگام دریافت جایزه اسکار نیز در همین مبنا قابل ارزیابی است آنجا که بیان داشته مردم ایران در شرایط نابسامانی زندگی می‏کنند و این در حالی بیان شده که اصلا روایت «آرگو» ربطی به شرایط فعلی زندگی جامعه ایرانی ندارد اما همان‏طور که روایت اصلی تحریف شده است، ورود بی‏ربط به امروز ایران نیز بی‏ربط است. شاید این جایزه و این سخنان بی‏ربط، این پیام را داده که مذاکرات قزاقستان، به زعم غربی‏ها، در پی تأمین شرایط ایران نخواهد بود.
    وی در پایان این گفت‌وگو خاطرنشان کرد: اکنون این رویه را بگذارید کنار سخنان هنرمند محترمی که در برنامه هفت، نقل سخنی از یک سینماگر دیگر کرد که به منوچهر متکی وزیر خارجه وقت گفته بود سینماگری که با آن‏سوی مرز همراهی ندارد اما با این دولت هم همراهی ندارد، تکلیفش چیست؟ می‏توان منتقد صد در صد این دولت هم بود اما در حوزه منافع ملی باید پشت هم ایستاد و بر این مبنا در تریبون عمومی سیما، این‏گونه اپوزیسیون‏نمایی نکرد. این الگوی هالیوودی، دست‏کم همراهی سینما و سیاست آمریکا را نشان داده است. ما هم در حوزه منافع ملی، پشت هم باشیم.
    [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]

  4. #3
    مدیر ارشد انجمنهای نورآسمان محب المهدي (عج) آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jan 2009
    نوشته ها
    20,737
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    «آرگو» شایستگی اسکار را نداشت



    به گزارش [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ] به نقل از مجله اندیشکده «آتلانتیک»، به نظر می‌رسد که اعطاء جایزه «اسکار» به فیلم «آرگو» به کارگردانی «بن افلک» از طرف رسانه‌های ایرانی چندان مورد استقبال قرار نگرفت.
    این گزارش در ابتدا به این فیلم اشاره کرد و گفت، از زمانیکه این فیلم در پاییز سال گذشته میلادی منتشر شد، بسیاری از رسانه‌های رسمی ایران این فیلم را مورد انتقاد قرار دادند و تأکید کردند که این فیلم تبلیغی برای «سیا» و تلاش برای بی‌اعتبار کردن انقلاب اسلامی در چشمان آن جوانانی است که حادثه حمله به سفارت آمریکا توسط دانشجویان ایرانی را به خاطر ندارند.
    «معصومه ابتکار» یکی از اعضای شورای شهر تهران که خود در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال 1979 مشارکت داشت، اعتراض کرد که این فیلم تأکید دارد که گروگان‌‌گیرها سربازان سپاه انقلاب و نه دانشجویان بوده‌اند.
    بر اساس این گزارش، رسانه‌های ایران همچنین اعطای جایزه اسکار به فیلم آرگو را همراه با انگیزه‌های سیاسی دانستند و وب‌سایت شبکه خبر ایران اینچنین اعلام کرد:
    شبکه خبر ایران تأکید کرده است که فیلم آرگو برنده جایزه اسکار شد و این درحالی است که فیلم‌سازان مستقل در غرب اعلام کردند که مراسم اسکار امسال تنها با حمایت کاخ سفید و «سیا» برگزار شد چون کیفیت پایینی داشت و در فیلم جعلیات غالب شده بود. در بخش دیگری از این فیلم، پس از ورود نیروهای انقلابی و دانشجویان به لانه جاسوسی، جاسوس‌های آمریکایی در خانه سفیر کانادا مخفی شدند.
    سپس این گزارش با اشاره به واکنش‌ رسانه‌های ایرانی اعلام کرد که اگر به فرض انقلاب این کشور یک امر خوب باشد و «سیا» یک سازمان ریاکار بوده (که همینطور هم هست)، پیامدهای حول پیروزی آرگو در اسکار ظاهراً کمی مشکوک است.
    بر اساس این گزارش، حتی منتقدان آمریکایی اعلام کردند که بسیاری از بخش‌های فیلم آرگو، مخصوصاً بخش پایانی در صحنه گریز در فرودگاه برای تأثیر هالیوود جعل شده است.
    این سایت تحلیلی ادامه داد که آرگو موفق شد فیلم «سی دقیقه بامداد» که درباره «سیا» بود را شکست دهد. در یک اقدام از پیش برنامه‌ریزی و هماهنگ شده، اسکار، اعلام بهترین فیلم توسط «میشل اوباما» به عنوان بانوی اول آمریکا، آن هم در حالی که محل اعلام فیلم پیروز مملو از افراد نظامی بود، نقض قواعد مرسوم مراسم اسکار بود، شاید این عمل با انگیزه سیاسی همراه نبوده است اما باید اعتراف کنید که این اقدام اینطور به نظر می‌رسد که همراه با انگیزه‌های سیاسی بوده است.
    این پایگاه در پایان گزارش داد، به علاوه، آیا واقعا این یک فیلم خوب بود؟ ما با یکی از شهروندان تهرانی موافق هستیم که به آسوشیتدپرس اعلام کرد: آرگو از جنبه‌های فنی یک فیلم خوب است اما فکر نمی‌کنم شایستگی نامزدی اسکار یا دیگر جوایز را داشته باشد.

  5. #4
    مدیر ارشد انجمنهای نورآسمان محب المهدي (عج) آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jan 2009
    نوشته ها
    20,737
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    آمریکا خودش را آنگونه که آرزو دارد نشان می‌دهد/«آرگو» شبیه «رمبو» است
    به دنبال برنده شده فیلم ضد ایرانی «آرگو» در هشتاد و پنجمین مراسم اسکار که بامداد دوشنبه به وقت ایران برگزار شد، روزنامه آمریکایی «هافینگتون پست» در مقاله‌ای فیلم «آرگو» را فیلمی‌ بد،شرم‌آور و سراسر غلط نامید.«عبدالله آنتپلی»، فعال حقوق بشر و امام جماعت دانشگاه «دوک»، یکی از معتبرترین دانشگاه‌های آمریکا واقع در ایالت کارولینای شمالی در این مقاله نوشت: در صورتی‌که تنها کسی باشم که از دیدن فیلم هالیوودی «آرگو»، تا این اندازه رنجیده‌خاطر شده باشم، واقعا تعجب خواهم کرد، زمانی ناراحتی من شدت گرفت که این فیلم برنده چند جایزه اسکار با هم شد. برای من «آرگو» و تقدیرهایی که از این فیلم شد، بیش از پیش همه را متوجه مشکلات موجود در جامعه ما (آمریکا) به خصوص صنعت سینمایی‌مان کرد. فیلم «آرگو» و اتفاقات اخیر نشان داد که ما تا چه اندازه به وسیله نوع روایاتی که در این فیلم‌هایی از این دست وجود دارد از واقعیاتی که در دنیای پیرامون‌مان و دیگر جوامع انسانی می‌گذرد، دوریم.
    «آنتپلی» در ادامه این مقاله افزود: در ابتدا زمانی‌که شنیدم قرار است فیلمی با این موضوع با نام «آرگو» ساخته شود، خیلی خوشحال شدم و امیدوار بودم که این فیلم کمک کند تا با یکی از زشت‌ترین فصل‌های تاریخ اخیرمان در مورد ایران روبرو شویم، در جریان اولین تبلیغات این فیلم نیز همچنان به اشتباه امیدوار بود و خیلی هیچان داشتم ببینم که در این فیلم تا چه حد به سیاست‌های خارجی شکست‌خورده ما در قبال جمهوری اسلای ایران که سابقه آن به انقلاب اسلامی ایران در سال 1979 بازمی‌گردد، اشاره شده است.
    مشتاقانه منتظر ببینم که این فیلم تا چه حد صادقانه به نقد عمو سام بالاخص سازمان سیا و نقش شرم‌آورشان در سرنگونی حکومت ایران در اوایل دهه 50 میلادی و به قدرت رساندن رژیمی فاسد و ستم ‌پیشه برای قریب به 4 دهه می‌پردازد.
    از همه مهمتر امیدوار بودم این فیلم به خوبی نشان دهد که اعمال چنین سیاست‌های که بالاخص به لحاظ اخلاقی شکست خورد بود، مقدمات وقوع انقلاب اسلامی ایران در سال 1979 را فراهم کند.
    با چنین انتظاراتی به تماشای فیلم «آرگو» نشستم و در کمال تعجب دیدم که فیلم از همان ابتدا از بسیاری جهات به فیلم «رمبو 3» شبیه است؛ پیروزی یک سفیدپوست بی‌گناه غربی بر یک دیو انسان‌نما زشت و مرموز، داستانی که مخاطبان آمریکایی را تشنه پایانی خوشایند می‌کند.
    از همه وحشتناک‌تر این است که این فیلم برای رسیدن به چنین اهدافی؛ حقایق بدیهی یکی از مهمترین اتفاقات تاریخ اخیر ما را تحریف می‌کند و به طرز غیرمسئولانه‌ای یک تمدن غنی را غیرانسانی و غیرمتمدن نشان می‌دهد، «کوین بی‌. لی»، منتقد سینما زمانی‌که فیلم «آرگو» را دید، در نقدش به خوبی توانست حرف دل من را بزند، او در مطلبش بر این نکته تاکید کهبا موفقیت پیاپی «آرگو»،به نظر می‌رسد که منتقدین و مخاطبان آنقدر معلومات تاریخی‌شان اندک است که نمی‌توانند تحریف یک گذشته نه چندان جالب را تشخیص دهند و یا به اندازه کافی فرهنگ هوشمندانه برای پی بردن به ماهیت صنعت سرگرمی وجود ندارد که متوجه شوند در صنعت فیلمسازی هالیوود با استفاده از عده‌ای از بازیگران که خود در این صنعت سهیم‌اند و با استفاده از موقعیت‌های گوناگون، هموار برای فرار از مردمانی که در جهان سوم زندگی می‌کنند، نقشه کشیده می‌شود و آنها نیز هیچگاه آنقدر باهوش نیستند که بتوانند در هیچ زمینه‌ای به پای آمریکایی برسند.
    امام جماعت دانشگاه «دوک» آمریکا در ادامه متذکر می‌شود: «آرگو» همچنین به طرز وحشتناکی به رفتارهای متعصبانه‌ای پس از 11 سپتامبر دامن می‌زند و تصویر بدی از اسلام، مسلمانان و مردم خاورمیانه ارائه می‌دهد و به طرز تاثیرگذاری حواشی موجود را شدت می‌بخشد.
    از زمان اکران این فیلم تاکنون؛ بسیاری از دوستان من از سراسر دنیا هم خاورمیانه و هم غرب در تماس‌شان با من نسبت به «آرگو» ابراز انزجار و بی‌میلی کرده‌اند.
    به نظر می‌رسد زمان آن رسیده است که ما خودمان را آنچه که هستیم توصیف کنیم، نه آنچه که آرزو داریم باشیم، دوباره استناد می‌کنم به نوشته «کوین بی.لی»، او عقیده دارد که ممکن است ما از این چرخه سینمایی خوشمان بیاید ولی حقیقت در جهانی که در آن زندگی می‌کنیم باقی است، آنچنانکه زمان آن رسیده که از فیلم‌هایی از جنس «آرگو» فاصله بگیریم.
    «آنتپلی» در پایان این مقاله می‌افزاید: وقت آن رسیده که به طور کلی جامعه آمریکا و به طور ویژه صنعت سینمای ما _هالیوود_ با حقایق دنیای مدرن و تعهدات جهانی‌اش روبرو شود، در واقع زمان آن رسیده که دست از حماقت برداریم.

    هیچ کس انتظار نداشت «آرگو» جایزه اسکار را دریافت کند

    «محمد خزاعی» منتقد سینما و دبیر سی‌امین جشنواره فیلم فجر در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی فارس در مورد ارزیابی خود از برگزاری مراسم اسکار، اظهار داشت: اگر یک بررسی و تحلیل راجع به مراسم اسکار و سایر جشنواره‌های معتبر دنیا داشته باشیم، مشاهده خواهیم کرد که بالاخره هر کدام از این جشنواره‌ها یک استراتژی برای خودشان دارند و شما می‌توانید ردپای سیاست را در پشت پرده این جشنواره‌ها را به وضوح مشاهده کنید.
    وی در ادامه افزود: همین طور که بعضی وقت‌ها دبیران جشنواره‌های معتبر دنیا در مصاحبه‌ها و خاطراتشان اغراق می‌کنند که هر از گاهی که تغییراتی در سیاست نظام آن کشور به وجود می‌آمد، آن را از ما می‌خواستند و می‌گفتند که براساس آن برنامه‌ریزی کنید.
    خزاعی تصریح کرد: بر کسی پوشیده نیست که یکسری جشنواره در دنیا در حال برگزاری است که به دنبال اهداف سیاسی هستند و مسائل پشت پرده را دنبال می‌کنند. اینکه می‌گویند اسکار یک مراسم سیاسی است حرف و بحث امسال ما نیست بلکه سالیان سال است که منتقدان سینما این مسئله را گوشزد می‌کنند و روی سیاسی بودن این مراسم صحه می‌گذارند و طبیعی هم هست که این جشنواره اهداف و استراتژی‌های خاص خود را دنبال کند و برای آن برنامه‌ریزی داشته باشند، ما برای جشنواره فیلم فجر و جشنواره‌های موضوعی خودمان هم برنامه‌ریزی داریم و می‌گویم امسال برای ما مفهوم و فلان موضوع حائز اهمیت است.
    این منتقد و روزنامه‌نگار در ادامه اذعان کرد: هیچ کس انتظار نداشت که اسکار امسال را «آرگو» دریافت کند، نه منتقدان داخلی و نه منتقدان خارجی، حتی نشریات تخصصی خارجی روی ساختار «آرگو» نقد جدی داشتند و در نقدهایشان آورده‌اند که «آرگو» فیلم قوی نیست بلکه فیلمی کاملاً متوسط و معمولی است پس نشان می‌دهد انتخاب این فیلم برای جایزه اسکار بیشتر وجه سیاسی دارد و پرداختن و مانور دادن روی این فیلم به خاطر این است که تمام مردم دنیا این کار را تماشا کنند.
    خزاعی ادامه داد: شما اگر تحلیلی سیاسی نسبت به «آرگو» داشته باشید، در فیلم می‌بینید که چهره خوبی از مردم ایران نشان نمی‌دهد و یک تحریف کامل تاریخ است که چهره بسیار بد از ایران نشان می‌دهد.
    دبیر سابق جشنواره فیلم فجر در ادامه افزود: ببینید چه اتفاقی رخ می‌دهد که همسر رئیس جمهور آمریکا این خبر را اعلام می‌کند، کاملاً نمادها سیاسی است.
    وی در ادامه به فارس، گفت: شما ببینید «آرگو» در کارگردانی نامزد دریافت جایزه اسکار نیست و در خیلی از رشته‌های دیگر نیز نامزد کسب جایزه اسکار نیست که می‌آید و فیلم برگزیده اسکار می‌شود.
    خزاعی در ادامه خاطرنشان کرد: البته هراز چندگاهی یک موج فرهنگی و نقد می‌آید و بعد از مدتی هم به زودی به دست فراموشی سپرده می‌شود. مشکل ما «آرگو» نیست، آنها فیلم جدیدی دارند می‌سازند راجع به کودتای 28 مرداد که سراسر تحریف تاریخ است و هیچ کس واکنشی نشان نمی‌دهد؟ چرا ما استراتژی نداریم؟ چرا آنقدر درگیر مسائل روزمره شده‌ایم؟
    این منتقد در ادامه افزود: وقتی درحوزه فرهنگ و سینما استراتژی نداشته باشیم این اتفاقات هم رخ می‌دهد، جایزه اسکار که سیاسی است و ما هم خیلی نباید نگران این جایزه باشیم. به نظر من سینمای ایران باید تلاش کند و برنامه‌ریزی جدی داشته باشد و به جای اختلافات و گرفتاری‌های روزمره پاسخ نیازهای مردم باشد.
    وی ادامه داد: برای کشورهای همسایه که به لحاظ مذهب، دینی، فکر و عقیدتی به ما نزدیک هستند، برنامه‌ریزی داشته باشیم.
    خزاعی تصریح کرد: پارسال فیلم اصغر فرهادی جایزه اسکار را کسب کرد فیلمی که سیاسی نبود و در حوزه سینمای اجتماعی تعریف می‌شد. آن‌ها فیلم بر علیه ما می‌سازند، برنامه‌ریزی و استراتژی دارند اما متاسفانه ما برنامه‌ریزی نداریم و حاصلش جز پر شدن برخی روزنامه، سایت و خبرگزاری است اما برنامه‌ریزی انقلابی چه می‌شود؟ نکاتی که مقام معظم رهبری فرمودند چه می‌شود؟
    وی ادامه داد: باید شروع کنیم و برنامه ریزی جدی برای سینمای ایران داشته باشیم و اختلافات و کدورت‌ها را دور بریزیم تا سینمای ایران بتواند در جهان معتبر شود.
    محمد خزاعی در پایان این گفت‌وگو خاطرنشان کرد: یک نکته را هم فراموش نکنیم که اصلا لابی کار صهیونیست است، تاریخ که بگذرد خیلی از حقایق بیشتر روشن می‌شود، آن‌ها دوست دارند نسبت به ایران تبلیغات منفی داشته باشند و ایران را روز به روز منزوی نشان دهند و ما باید برای آینده سینمای ایران برنامه‌ریزی منسجم و دقیقی داشته باشیم.



    «شهرام خرازی‌ها» عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی فارس در مورد ارزیابی خود از مراسم اسکار، اظهار داشت: این آکادمی از بدو پیدایش تا کنون همه اقدامات و جهت گیری‌هایش آمیخته با سیاست بوده است و «آرگو» هم فیلمی است که از قبل جهت تخریب وجهه ایران در سطح جهانی با نقشه قبلی صهیونیست‌ها ساخته شده است.
    وی در ادامه افزود: «آرگو» فیلمی است که سرمداران آمریکا هم سندیت‌اش را بارها و بارها زیر سوال برده‌اند آکادمی اسکار جایزه را به این فیلم بدهد، فیلمی که سرشار از تحریف و اشتباهات متعدد تاریخی است.
    خرازی‌ها تصریح کرد: بارها و بارها آکادمی جوایزش را به فیلم‌هایی اهدا کرد که در آن تحریف تاریخ رخ داده است که از جمله آنها می‌توان به فیلم‌های استیون اسپیلبرگ اشاره کرد.
    عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران در ادامه افزود: جایزه اسکار جایزه‌ای سیاسی به تمام معنا است و قابل پیش بینی بود که اکادمی به «آرگو» جایزه بدهد.
    وی در پایان این گفت‌وگو خاطرنشان کرد: باعث تاسف است که فیلمی که به لحاظ ساختار و مضمون جزو آثار درجه سوم آمریکا به حساب می‌آید جایزه اسکار را دریافت کند.

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
کانال سپاه