صفحه 4 از 5 نخستنخست 12345 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از 31 به 40 از 46

موضوع: روزها نونشده , کهنه تراز دیروز است

  1. #31
    حرفه ای بیتاب آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Apr 2011
    نوشته ها
    720
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط 5227053076 نمایش پست ها
    شاید امروز ، روز مناسبی برای ارسال این نوشته نباشه...ولی امروز این کتاب رو دیدم...خواستم دوستان مطلع باشند...

    از کتاب [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]

    مهم‌ترين رمز قداست نوروز، تقارن آن با روز غدير خم مي‌باشد. در ميان اعياد اسلامي هيچ عيدي به عيد غدير خم نمي‌رسد، چنانكه در احاديث فراوان بر آن تاكيد شده است. (14)
    علامه مجلسي از شهيد اول نقل مي‌كند كه ايشان بدون واسطه از علامه سيد مرتضي بهاء الدين علي بن عبد الحميد نسابه روايت كرده، با سلسله اسنادش از: «معلي بن خنيس» از امام جعفر صادق عليْه السلام كه فرمود:
    روز نوروز همان روزيست كه در آن پيامبر صلي الله عليْه و آله و سلم روز غدير خم براي اميرمومنان عليْه السلام پيمان گرفت و همگان بر ولايت او اقرار نمودند. (15)
    آنگاه تعدادي از رخدادهاي روز نوروز را مي‌شمارند و در پايان مي‌فرمايند:
    نوروز روزيست كه در آن قايم ما اهلبيت قيام مي‌كند و بر دجال پيروز مي‌شود و او را در كناسه كوفه به دار مي‌زند.
    هيچ روز نوروزي نيست جز اين كه ما در آن فرج را متوقع هستيم، زيرا كه آن از ايام ما هست، فارس‌ها آن را نگه داشتند و شما آن را ضايع كرديد. (16)
    تطبيق عيد غدير بر عيد نوروز يكي از معجزات علمي ايمه عليْهم السلام مي‌باشد. در زمان ما با وجود نرم افزارها به راحتي قابل اثبات است، اگر روز هجدهم ذيحجه الحرام سال دهم هجري را به نرم افزارها – مثلا نرم‌افزار السيره النبويه - بدهيد، روز اول فروردين در مي‌آيد.

    اين مطلب را علامه مجلسي بيش از سه قرن پيش با تلاش فراوان اثبات كرده، پس از 53 صفحه تحقيق در ذيل حديث شريف فرموده:
    ورود خورشيد به برج حمل در سال دهم هجري با روز 19 ذيحجه الحرام منطبق بود، ولي چون هلال ذيحجه در شب 30 ذيعقده ديده نشد، اول فروردين با روز 18 ذيحجه منطبق شد. (17)

    بررسی سند

    پس از اثبات انطباق غدير خم با روز نوروز، هيچ نيازي به بررسي سندي حديث نيست، ولي چون برخي در مورد «معلي بن خنيْس» توقف كرده‌اند، توضيح مي‌دهيم كه:
    اولا: او در سلسله اسناد كامل الزيارات قرار گرفته. (18)
    ثانيا: وي در سلسله اسناد تفسير قمي قرار گرفته. (19)
    ثالثا: شيخ طوسي او را از سفراي ممدوح شمرده است. (20)
    رابعا: پس از شهادت او امام صادق عليْه السلام فرمود:
    به خدا سوگند او داخل بهشت شد. (21)
    آيت الله خويي در مورد اين روايت فرموده كه: سند روايت صحيح است. (22)
    خامسا: پس از شهادت وي، امام صادق عليْه السلام تا صبح مشغول راز و نياز بود و براي قاتلش (داود بن علي) از خدا طلب مرگ مي‌كرد.
    امام عليْه السلام در سجده بود كه از خانه داود بن علي صداي شيون برخاست و معلوم شد كه به هلاكت رسيده است. (23)
    آيت الله خويي فرموده: اين روايت نيز صحيح است. (24)
    سادسا: امام صادق عليْه السلام در حق وي طلب مغفرت كرده فرموده:
    «رحم الله المعلي» (25)
    آيت الله خويي فرموده: اين حديث نيز صحيح است. (26)
    پس از اثبات اعتبار حديث معلي ثابت مي‌شود كه عيد نوروز همان عيد غدير شمسيست، كه همان روز نصب مولاي متقيان به امامت، روز اكمال دين و اتمام نعمت است و اعمال فراواني از معصومين عليْهم السلام براي آن رسيده است.
    در مقابل نقلي هست كه آن را ابْن شهْر آشوب به تعبير: «حكايت شده» آورده، كه در آن آمده است.
    اين يك آيين فارس‌ها مي‌باشد و اسلام آن را محو نمود. (27)
    علامه مجلسي در نقد اين نقل فرموده:
    اين نقل با روايات معلي منافات دارد، روايات معلي سندش قوي‌تر و در ميان اصحاب از شهرت بيشتري برخوردار است. (28)
    سپس فرموده: ممكن است آن را حمل بر تقيه كنيم و يا بگوييم آن «نوروز» كه مورد نظر منصور دوانيقي بود و مي‌خواست آن را جشن بگيرد
    نوروز ديگري بوده، چنانكه اشاره نموديم كه همواره در مورد تعيين روز نوروز اختلاف بود. (29)
    در اثبات اعتبار حديث معلي همين بس كه فقهاي شيعه در طول قرون و اعصار به استحباب غسل، نماز و روزه در روز عيد نوروز به استناد روايت معلي فتوا داده‌اند.
    حضرت حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد علي ميلاني، فرزند برومند مرجع والاي جهان تشيع، مرحوم آيت الله حاج سيد محمد هادي ميلاني، در كتاب «نوروز» بالغ بر يكصد تن از فقهاي شيعه را از عصر شيخ طوسي تا عصر حاضر نام برده، كه در طول هزار سال بر اساس حديث معلي فتوا به استحباب داده‌اند و گروهي از آنها تصريح كرده‌اند كه اين فتوا را به استناد حديث معلي داده‌اند. (30)
    تو که گفتی .........من وقتم ارزش دارد وبا این تاپیک خدا حافظی کردی وبه بزرگتر وعالمتر از خودت واگذارکردی که پاسخ مرا بدهند............چه شد دوباره پیدات شد:think:
    - نکند اشخاص...... جانشین ارزشها شوند
    - آنکه نتواند در پای حرف دین خود بمیرد
    درحقـیقـت ؛ بی دیــــن اســـت

  2. # ADS
    Circuit advertisement
    تاریخ عضویت
    Always
    نوشته ها
    Many

     

    حرز امام جواد

     

  3. #32
    حرفه ای بیتاب آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Apr 2011
    نوشته ها
    720
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط mahdishata نمایش پست ها
    انصافا بنده سوادم در حد پنج و شیش ابتدایی ولی دوستان سطح جوابو ببینید و از نهایت منطق لذت ببرید!
    +
    منتقل شد به بخش تاریخ
    موفق باشید
    عجب واقعا همانطور که گفتید سوادشما در حد .............
    اقای محترم من دارم پاسخ معکوس میدهم ...........کسیکه در امتحان تقلب کند البته من نه فقط جایزه به او نمی دهم هیچ بلکه ورقه امتحانیش را از او میگیرم واز جلسه امتحان بیرونش میکنم
    اقای محنرم به لحن وادبیات نوشته هایم اول دقت کن بعد .......افاضه کنید
    واقعاً:na:
    - نکند اشخاص...... جانشین ارزشها شوند
    - آنکه نتواند در پای حرف دین خود بمیرد
    درحقـیقـت ؛ بی دیــــن اســـت

  4. #33
    حرفه ای بیتاب آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Apr 2011
    نوشته ها
    720
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    [QUOTE=صبح موعود;141302]سلام علیکم و رحمهَ الله

    من هنوز جوابمو نگرفتم و اصلا هم منتظر گرفتن جواب سوالم نیستم.
    اگرجواب نمی خواهید پس به بحث ادامه ندهید
    ادامه این بحث هم بی فایده است و از مدیر محترم تقاضا دارم که تایپیک و ببندن.
    تاپیک را ببندد تا ...............
    زمانی این بحث فایده خواهد داشت که نوشته های شما را تایید کنیم
    اسلام فقط شامل احکام و رساله و ماههای قمری که شما روش تاکید زیاد داری نیست.
    اسلام اخلاقیات هم داره، اصول و عقاید هم داره.
    نمی شه دم از اسلام زد و به اخلاقیات بی توجه بود.
    در کجای نوشته هایم به اخلاقیات توجه نشده است به عنوان تاپیک توجه کنید مبحث اخلاقی نیست
    به اندازه کافی به شما فرصت داده شد که جواب بدید ولی دریغ از یه جواب منطقی.
    منطق را از اهلش باید گرفت وانان که اهلش هستند..........هستند
    چیزهایی که شما می گید جواب سوالات نیست یه سری اطلاعات بی ربط به سواله.
    البته مشخصه که شما برای حرفای دوستان و بنده جوابی نداشتید.
    دارم ...........ولی با سازوکار شما نمی خوند............پس ..........
    خدا بهتون رحم کنه که با خوندن یه کتاب و بدون تعقل این طوری دچار شبهه می شید و اصرار زیاد هم بر درست بودن حرفتون دارید.
    عقل من بیش از سواد تو است دانشمند معلا ....مؤدب باش.........ای که دم از اخلاقیات می زنی ولی خود .........
    و خدا رو شکر می کنم که کاربرای محترم سایت هم درک و بصیرت بالایی دارند که بتونن جواب شبهات این چنینی و بدن.
    اری اخلاق وادب را تو را می بینم وبرای آن گریه میکنم:geryeee:
    خدا عاقبت همه ما رو ختم به خیر کنه
    امین رب العالمین
    - نکند اشخاص...... جانشین ارزشها شوند
    - آنکه نتواند در پای حرف دین خود بمیرد
    درحقـیقـت ؛ بی دیــــن اســـت

  5. #34
    حرفه ای بیتاب آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Apr 2011
    نوشته ها
    720
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    بسمه تعالی
    از کسانیکه دم از منطق واستدلال می زنند پاسخ این نوشته هایم را بادلیل
    قرانی
    وروایی .............................بدهند:
    بسم الله:

    قران می فرماید:
    وإِنَّ عِدَّةَ الشُّهُورِ عِنْدَ اللَّهِ اثْنا عَشَرَ شَهْراً في‏ كِتابِ اللَّهِ يَوْمَ خَلَقَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ مِنْها أَرْبَعَةٌ حُرُمٌ [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]را اعلان كرده است.
    اين آيه از چند جهت صراحت دارد بر آنكه سال‏ها و ماههاى رسمى اسلامى........... سالها و ماههاى قمرى است:
    = از جهت لفظ مِنْها أَرْبَعَةٌ حُرُمٌ زيرا از ضروريات است كه اسلام هيچ ماهى را از ماههاى حرام قرار نداده است، مگر چهار ماه از ماههاى قمرى را كه ذوالقعدة و ذوالحجة و محرم و رجب مى‏باشند.و اين چهار ماه، از ماههاى قمرى است نه شمسى،
    و در روايـــــــات عديده و در
    خطبه رسول الله صلى الله عليه و آله و سلم آمده است كه سه تا از اين ماهها پهلوى هم قرار گرفته‏اند و يكى از اينها جدا و تنها است: ثلاثة منها سرد و واحد منها فرد [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ] ، آن سه كه پهلوى همند ذوالقعده و ذوالحجة و محرم هستند، و آن يك كه تنها افتاده است ماه رجب است
    خوب اینجا دوتا سوال هست:
    الف : خداوند متعال قبل از خلقت بشرتکویناً هرسال را دوازده ماه قرار داد براساس این ایه این 12 ماه چه نوع ماه هستند .............شمسی یا قمری ؟
    ب_ چهار ماه از 12 ماه سال ..........جزو ماهای حرام است
    کدامیک از ماه های (فروردین .اردیبشهت ...خرداد....تیر .....مرداد.....تا آخر)جزو ماه های حرامست ؟
    چیزی که خدا تکوینی تعیین نموده است (نه تشریعی )بشر حق ندارد آن را تغییر دهد
    ماه های حرام قمری هستند:ذوالقعدة و ذوالحجة و محرم و رجب
    ویرایش توسط بیتاب : 25-03-2013 در ساعت 16:23
    - نکند اشخاص...... جانشین ارزشها شوند
    - آنکه نتواند در پای حرف دین خود بمیرد
    درحقـیقـت ؛ بی دیــــن اســـت

  6. #35
    حرفه ای بیتاب آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Apr 2011
    نوشته ها
    720
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    از جهت لفظ في‏ كِتابِ اللَّهِ يَوْمَ خَلَقَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ .چون اين قيود دلالت دارند بر آنكه اين ماهها ابدا قابل تغيير و اختلاف نيستند، و با وضع و جعل و امور قرار دادى سر و كار ندارند، زيرا اين ماهها در نزد خداوندى كه علم و احاطه او لا يتغير است، چنين است، و در كتاب خدا در روزى كه آسمان‏ها و زمين را آفريده است چنين بوده است.
    پس در حكم نگاشته شده در كتاب تكوين و در قانون نوشته شده در دفتر خلقت اينطور بوده است، و لا مُعَقِّبَ لِحُكْمِه تعالى. و معلوم است كه ماههاى شمسى به هر
    صورت و به هر عنوان و از هر تاريخى كه باشد، ماههاى قراردادى است كه بر اساس حساب منجم و زياده و كمى‏هاى اعتباريه و وضعيه بدين صورت در آمده است.
    اما ماههاى قمرى در آن وقتى كه خداوند آسمان و زمين را خلقت كرد، همينطور بوده است.
    يعنى به ابتداى رؤيت هلال به خروج از محاق و تحت الشعاع شروع مى‏شده، و به محاق و دخول تحت الشعاع پايان مى‏يافته است. وَ الشَّمْسُ تَجْري لِمُسْتَقَرٍّ لَها ذلِكَ تَقْديرُ الْعَزيزِ الْعَليم‏ * وَ الْقَمَرَ قَدَّرْناهُ مَنازِلَ حَتَّى عادَ كَالْعُرْجُونِ الْقَديمِ * لاَ الشَّمْسُ يَنْبَغي‏ لَها أَنْ تُدْرِكَ الْقَمَرَ وَ لاَ اللَّيْلُ سابِقُ النَّهارِ وَ كُلٌّ في‏ فَلَكٍ يَسْبَحُون‏ (آيه 38 تا 40 از سوره 36: يس)
    ترجمه:
    «و خورشيد بر مدار معين خود پيوسته در حركت و گردش است، اينست‏حكم خداوند مقتدر و دانا.و ماه را ما در منزل‏هاى مختلف به سير و گردش در آورديم تا عاقبت (كه آخر ماه نزديك و محاق مى‏شود) همانند شاخه زرد و لاغرى در آيد، نه در سير و گردش منظم جهان آفرينش، خورشيد را چنين توان و قدرتى است كه به ماه برسد و او را دريابد، و نه مى‏تواند شب بر روز سبقت گيرد، و هر يك از اين خورشيد و ماه و از اين شب و روز در مدار معين و مقرر پيوسته در حركت و شناورند.»
    - نکند اشخاص...... جانشین ارزشها شوند
    - آنکه نتواند در پای حرف دین خود بمیرد
    درحقـیقـت ؛ بی دیــــن اســـت

  7. #36
    حرفه ای بیتاب آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Apr 2011
    نوشته ها
    720
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    از جمله آياتى كه صراحت در لزوم تاريخ قمرى دارد، همانطور آيه 5 از سوره 10: يونس است:
    هُوَ الَّذي جَعَلَ الشَّمْسَ ضِياءً وَ الْقَمَرَ نُوراً وَ قَدَّرَهُ مَنازِلَ لِتَعْلَمُوا عَدَدَ السِّنينَ وَ الْحِسابَ . [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]
    ترجمه:
    «خداوند است آنكه خورشيد را نوردهنده، و ماه را نورانى آفريد، و ماه را در منزلگاههاى مختلفى به حركت و گردش در آورد، تا شما شماره سال‏ها و حساب امور خود را از آن بدانيد» .
    معلوم‌ است‌ كه‌ از اشكال‌ مختلف‌ ماه‌ بر آسمان‌ همچون‌ هلال‌ و تربيع‌ و تثليث‌ و تسديس‌ تا در شب‌ چهاردهم‌ به‌ شكل‌ بَدْر يعني‌ دايرۀ كامل‌ درآمدن‌ ، و سپس‌ رو به‌ نقصان‌ گذاردن‌ ، مردم‌ مي‌توانند بدون‌ منجّم‌ و نيازمند بودن‌ به‌ أهل‌ حساب‌ ، در هر نقطه‌ از خشكي‌ و دريا ، و در هر زمين‌ از كوه‌
    يا بيابان‌ به‌ مجرّد رؤيت‌ هلال‌ و أطوار مخلتفۀ آن‌ ، در طول‌ ماه‌ قمري‌ حساب‌ خود را داشته‌ باشند. و اين‌ از اختصاصات‌ ماه‌ قمري‌ است‌ نه‌ شمسي‌ . فلهذا با اينكه‌ لفظ‌ شمس‌ در اين‌ آيه‌ آمده‌ است‌ ، وليكن‌ گردش‌ ماه‌ را سبب‌ محاسبه‌ و تقويم‌ قرار داده‌ است‌ .
    ویرایش توسط بیتاب : 25-03-2013 در ساعت 16:35
    - نکند اشخاص...... جانشین ارزشها شوند
    - آنکه نتواند در پای حرف دین خود بمیرد
    درحقـیقـت ؛ بی دیــــن اســـت

  8. #37
    حرفه ای بیتاب آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Apr 2011
    نوشته ها
    720
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    دلیل قرانی دیگر:
    آيۀ 189 از سورۀ 2: بقره‌ است‌: يَسْئَلُونَكَ عَنِ الاهِلَّةِ قُلْ هِيَ مَواقِيتُ لِلنَّاسِ وَ الْحَجِّ .
    «اي‌ پيامبر از تو دربارۀ علّت‌ اشكال‌ مختلف‌ هلال‌ (كه‌ به‌ أطوار گوناگون‌ بر فراز آسمان‌ پديدار مي‌شود) چون‌ بپرسند (درپاسخ‌) بگو اين‌ اختلاف‌ أشكال‌ ماه‌ را خداوند به‌ جهت‌ تعيين‌ اوقات‌ مردم‌ و تاريخ‌ آنها و براي‌ أمر حجّ قرار داده‌ است‌.»
    - نکند اشخاص...... جانشین ارزشها شوند
    - آنکه نتواند در پای حرف دین خود بمیرد
    درحقـیقـت ؛ بی دیــــن اســـت

  9. #38
    حرفه ای بیتاب آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Apr 2011
    نوشته ها
    720
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    اگر کسی پیدا شود که دلیل قرانی ..........یا دلیل روایی براینکه ماه های سال ؛ ماه های شمسی هستند
    من سخنم را پس میگیرم واز همه عذر می خواهم
    من منتظر نوشته های مستدل هستم والسلام:gol:
    - نکند اشخاص...... جانشین ارزشها شوند
    - آنکه نتواند در پای حرف دین خود بمیرد
    درحقـیقـت ؛ بی دیــــن اســـت

  10. #39
    حق آب و گل داره ابوالمراد آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jan 2010
    محل سکونت
    "...."
    نوشته ها
    1,334
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    منم منتظرم ...
    منتظر یه چیز دیگه !
    آنجا که نمی رسد مرا دست ، تویی ..

  11. #40
    حرفه ای بیتاب آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Apr 2011
    نوشته ها
    720
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط 5227053076 نمایش پست ها
    شاید امروز ، روز مناسبی برای ارسال این نوشته نباشه...ولی امروز این کتاب رو دیدم...خواستم دوستان مطلع باشند...

    از کتاب [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]

    مهم‌ترين رمز قداست نوروز، تقارن آن با روز غدير خم مي‌باشد. در ميان اعياد اسلامي هيچ عيدي به عيد غدير خم نمي‌رسد، چنانكه در احاديث فراوان بر آن تاكيد شده است. (14)
    علامه مجلسي از شهيد اول نقل مي‌كند كه ايشان بدون واسطه از علامه سيد مرتضي بهاء الدين علي بن عبد الحميد نسابه روايت كرده، با سلسله اسنادش از: «معلي بن خنيس» از امام جعفر صادق عليْه السلام كه فرمود:
    روز نوروز همان روزيست كه در آن پيامبر صلي الله عليْه و آله و سلم روز غدير خم براي اميرمومنان عليْه السلام پيمان گرفت و همگان بر ولايت او اقرار نمودند. (15)
    آنگاه تعدادي از رخدادهاي روز نوروز را مي‌شمارند و در پايان مي‌فرمايند:
    نوروز روزيست كه در آن قايم ما اهلبيت قيام مي‌كند و بر دجال پيروز مي‌شود و او را در كناسه كوفه به دار مي‌زند.
    هيچ روز نوروزي نيست جز اين كه ما در آن فرج را متوقع هستيم، زيرا كه آن از ايام ما هست، فارس‌ها آن را نگه داشتند و شما آن را ضايع كرديد. (16)
    تطبيق عيد غدير بر عيد نوروز يكي از معجزات علمي ايمه عليْهم السلام مي‌باشد. در زمان ما با وجود نرم افزارها به راحتي قابل اثبات است، اگر روز هجدهم ذيحجه الحرام سال دهم هجري را به نرم افزارها – مثلا نرم‌افزار السيره النبويه - بدهيد، روز اول فروردين در مي‌آيد.

    اين مطلب را علامه مجلسي بيش از سه قرن پيش با تلاش فراوان اثبات كرده، پس از 53 صفحه تحقيق در ذيل حديث شريف فرموده:
    ورود خورشيد به برج حمل در سال دهم هجري با روز 19 ذيحجه الحرام منطبق بود، ولي چون هلال ذيحجه در شب 30 ذيعقده ديده نشد، اول فروردين با روز 18 ذيحجه منطبق شد. (17)

    بررسی سند

    پس از اثبات انطباق غدير خم با روز نوروز، هيچ نيازي به بررسي سندي حديث نيست، ولي چون برخي در مورد «معلي بن خنيْس» توقف كرده‌اند، توضيح مي‌دهيم كه:
    اولا: او در سلسله اسناد كامل الزيارات قرار گرفته. (18)
    ثانيا: وي در سلسله اسناد تفسير قمي قرار گرفته. (19)
    ثالثا: شيخ طوسي او را از سفراي ممدوح شمرده است. (20)
    رابعا: پس از شهادت او امام صادق عليْه السلام فرمود:
    به خدا سوگند او داخل بهشت شد. (21)
    آيت الله خويي در مورد اين روايت فرموده كه: سند روايت صحيح است. (22)
    خامسا: پس از شهادت وي، امام صادق عليْه السلام تا صبح مشغول راز و نياز بود و براي قاتلش (داود بن علي) از خدا طلب مرگ مي‌كرد.
    امام عليْه السلام در سجده بود كه از خانه داود بن علي صداي شيون برخاست و معلوم شد كه به هلاكت رسيده است. (23)
    آيت الله خويي فرموده: اين روايت نيز صحيح است. (24)
    سادسا: امام صادق عليْه السلام در حق وي طلب مغفرت كرده فرموده:
    «رحم الله المعلي» (25)
    آيت الله خويي فرموده: اين حديث نيز صحيح است. (26)
    پس از اثبات اعتبار حديث معلي ثابت مي‌شود كه عيد نوروز همان عيد غدير شمسيست، كه همان روز نصب مولاي متقيان به امامت، روز اكمال دين و اتمام نعمت است و اعمال فراواني از معصومين عليْهم السلام براي آن رسيده است.
    در مقابل نقلي هست كه آن را ابْن شهْر آشوب به تعبير: «حكايت شده» آورده، كه در آن آمده است.
    اين يك آيين فارس‌ها مي‌باشد و اسلام آن را محو نمود. (27)
    علامه مجلسي در نقد اين نقل فرموده:
    اين نقل با روايات معلي منافات دارد، روايات معلي سندش قوي‌تر و در ميان اصحاب از شهرت بيشتري برخوردار است. (28)
    سپس فرموده: ممكن است آن را حمل بر تقيه كنيم و يا بگوييم آن «نوروز» كه مورد نظر منصور دوانيقي بود و مي‌خواست آن را جشن بگيرد
    نوروز ديگري بوده، چنانكه اشاره نموديم كه همواره در مورد تعيين روز نوروز اختلاف بود. (29)
    در اثبات اعتبار حديث معلي همين بس كه فقهاي شيعه در طول قرون و اعصار به استحباب غسل، نماز و روزه در روز عيد نوروز به استناد روايت معلي فتوا داده‌اند.
    حضرت حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد علي ميلاني، فرزند برومند مرجع والاي جهان تشيع، مرحوم آيت الله حاج سيد محمد هادي ميلاني، در كتاب «نوروز» بالغ بر يكصد تن از فقهاي شيعه را از عصر شيخ طوسي تا عصر حاضر نام برده، كه در طول هزار سال بر اساس حديث معلي فتوا به استحباب داده‌اند و گروهي از آنها تصريح كرده‌اند كه اين فتوا را به استناد حديث معلي داده‌اند. (30)
    1 -این پست شما هیچ دلیل روایی بر اینکه ماه های سال ...............ماه های شمسی هستند ............................ارائه نمی دهند
    2 - نوروز می خواهد عید باشد یا عید نباشد ربطی به رد نظر من ندارد
    قران می فرماید:
    ماه های سال تکویناً..........قمری است ونه شمسی............
    پس:ماههای قمری دوازده ماه است که به ترتیب عبارت‌اند از:
    محرم، صفر، ربیع الاول، ربیع الثانی (یا ربیع الاخر)، جمادی الاول، جمادی الثانی (یا جمادی الاخر)، رجب، شعبان، رمضان، شوال، ذیقعده و ذیحجه.

    چهار ماه از این ماه‌ها به ماه‌های حرام است که عبارتند از: رجب، ذیقعده، ذیحجه و محرم.
    همچنین به ماه های شوال، ذیقعده و ذیحجه ماههای حج می گویند.
    ویرایش توسط بیتاب : 25-03-2013 در ساعت 17:03
    - نکند اشخاص...... جانشین ارزشها شوند
    - آنکه نتواند در پای حرف دین خود بمیرد
    درحقـیقـت ؛ بی دیــــن اســـت

صفحه 4 از 5 نخستنخست 12345 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 2 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 2 مهمان ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
کانال سپاه