نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: آيا مسأله مصلح بزرگ در ميان اديان ديگر نيز مطرح بوده است؟

  1. #1
    مدیرکل بازنشسته hossein moradi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jan 2010
    محل سکونت
    شهر ری
    نوشته ها
    4,055
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض آيا مسأله مصلح بزرگ در ميان اديان ديگر نيز مطرح بوده است؟

    بلي، تجلّي اين برنامه در كتب زرتشتيان
    1 ـ در كتاب معروف «زند» پس از ذكر مبارزة هميشگي «ايزدان» و «اهريمنان» مي‎خوانيم
    «... آنگاه پيروزي بزرگ از طرف ايزدان مي‎شود؛ و اهريمنان را منقرض مي‎سازند...
    پس از پيروزي ايزدان، و برانداختن تبار اهريمنان، عالم كيهان به سعادت اصلي خود رسيده، بني‎آدم بر تخت نيكبختي خواهند نشست!»
    2 ـ «جاماسب» در كتاب «جاماسب نامه» از زردشت نقل مي‎كند كه مي‎گويد
    «مردي بيرون آيد از زمين تازيان... مردي بزرگ سر، و بزرگ تن، و بزرگ ساق، و بر آئين جدّ خويش و با سپاه بسيار، و روي به ايران نهد، و آباداني كند و زمين را پر داد كند.»
    جلوه گاه اين عقيده در كتب هنديان و برهمائيان
    1 ـ در كتاب «وشن جوك» از كتب هندوها چنين آمده است
    «سرانجام دنيا به كسي برگردد كه خدا را دوست دارد و از بندگان خاصّ او باشد. و نام او «فرخنده و خجسته» باشد!»
    2 ـ در كتاب ديگري به نام «ديده» آمده است
    «پس از خرابي دنيا پادشاهي در آخر زمان پيدا شود كه پيشواي خلائق باشد؛ ونام او «منصور» باشد، و تمام عالم را بگيرد؛ وبه آئين خود آورد.»
    3 ـ در كتاب «دداتك» از كتب مقدّسه برهمائيان آمده است
    «... دست حق درآيد و جانشين آخر «ممتاطا» ظهور كند و مشرق و مغرب عالم را بگيرد همه جا؛ و خلايق را هدايت كند.»
    4 ـ در «پاتيكل» از كتب هندوان آمده است
    چون مدّت روز تمام شد، و دنياي كهنه نو شود؛ و زنده گردد و صاحب ملك تازه پيدا شود؛ از فرزندان دو پيشواي جهان يكي ناموس آخر زمان و ديگري و حتّي بزرگ وي كه«پشن» نام دارد و نام صاحب آن ملك تازه «راهنما» باشد؛ بحق پادشاه شود، و خليفه رام باشد و حكم براند و او را معجزه بسيار باشد.»
    5 ـ در كتاب «باسك» از كتب هندوها آمده است
    «دور دنيا تمام شود به پادشاه عادلي در آخر زمان كه پيشواي فرشتگان و پريان و آدميان باشد؛ و راستي حق با او باشد، و آنچه در دريا و زمينها و كوهها پنهان باشد، همه را به دست آورد، و از آسمان و زمين آنچه باشد خبر مي‎دهد، و از او بزرگتر كسي به دنيا نيايد!»
    پرتوي در كتب عهد قديم (تورات و ملحقّات آن)
    1 ـ در كتاب «مزامير داوود» مزمور 37 چنين مي‎خوانيم
    «... زيرا كه شريران منقطع خواهند شد، و امّا متوكّلان به خداوند وارث زمين خواهند شد، هان، بعد از اندك مدتي شديد نخواهد بود، در مكانش تأمّل خواهي كرد و نخواهد بود؛ امّا حكيمان (صالحان) وارث زمين خواهند شد!»
    2 ـ و نيز در همان مزمور 37 (از مزامير داوود) جملة 22 مي‎خوانيم
    زيرا «متبركان خداوند» وارث زمين خواهند شد، امّا ملعونان وي منقطع خواهند شد.
    3 ـ و نيز در جملة 29 در همان مزمور آمده است
    صديقان وارث زمين شده ابداً در آن ساكن خواهند شد.
    4 ـ در كتاب «حبقوق» نبي، فصل 7، مي‎خوانيم
    «... و اگر چه تأخير نمايد؛ برايش منتظر باش! زيرا كه البتّه خواهد آمد و درنگ خواهد نمود، بلكه جميع امّتها را نزد خويش جمع مي‎كند؛ و تمامي را براي خويشتن فراهم مي‎كند.»
    5 ـ در كتاب «اشعياي نبي»، فصل 11، در بحثي كه سراسر تشبيه است مي‎خوانيم
    «و نهالي از تنه يسي بر آمده شاخه‎اي از شاخه‎هايش قد خواهد كشيد... ذليلان را به عدالت حكم؛ و براي مسكينان زمين به راستي تنبيه (و مايه بيداري) خواهد بود...
    كمربند كمرش عدالت، و وفا نطاق ميانش خواهد بود؛ و گرگ با بره سكونت داشته، ... و طفل كوچك راعي (شبان) ايشان خواهد بود... و در تمامي كوه مقدّس من هيچ ضرر و فساد نخواهند كرد، زيرا كه زمين از دانش خداوند، مثل آبهايي كه دريا را فرو مي‎گيرند، پر خواهد شد.»
    نشانه‎هايي در كتب عهد جديد (اناجيل و ملحقّات آن)
    1 ـ در انجيل «متي»، فصل 24، مي‎خوانيم
    «چون كه برق از مشرق بيرون مي‎آيد و تا به مغرب ظاهر مي‎گردد، آمدن فرزند انسان نيز چنين خواهد بود...
    خواهند ديد فرزند انسان را بر ابرهاي آسمان كه مي‎آيد با قدرت و جلال عظيم! و فرشته‎هاي خود را (ياران خود را) خواهد فرستاد با صور بلند آواز. و آنان برگزيدگانشان را جمع خواهند نمود.»
    2 ـ و در انجيل «لوقا»، فصل دوازدهم، آمده است
    «كمرهاي خود را بسته و چراغهاي خود را افروخته داريد، و شما مانند كساني باشيد كه انتظار آقاي خود مي‎كشند، تا هر وقت بيايد و در را بكوبد بيدرنگ براي او باز كنيد!»

    پناه می برم به خدا از آن کس که می رنجاند و به دیگران برای جلوگیری از انجامش هشدار می دهد


    امام على (ع) :

    اگر پنج خصلت نبود، همه مردم جزوِ صالحان مى شدند: قانع بودن به نادانى، حرص به دنيا، بخل ورزى به زيادى، رياكارى در عمل، و خود رأيى.
    غررالحكم، ج2، ص451، ح3260



    هیچ ادعایی ندارم فقط اونی که مقصر بود و اونی که به خاطر رفاقتش با مقصر طرفداریشو کرد و اونی که بخاطر خویشاوندی حق رو ناحق کرد را واگذار کردم به خدا

    از این لحظه دیگه ازشون هیچ انتظاری ندارم و هیچ توضیح و پیشنهادی هم از اونها قبول نمی کنم

    دیدار به قیامت نارفیق

  2. # ADS
    Circuit advertisement
    تاریخ عضویت
    Always
    محل سکونت
    Advertising world
    نوشته ها
    Many

     

    حرز امام جواد

     

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ: 1
    آخرين نوشته: 25-10-2013, 19:51
  2. زن از نگاهي ديگر
    توسط شرمنده شهدا در انجمن مباحث ديگر بخش اسلامی
    پاسخ: 2
    آخرين نوشته: 24-04-2013, 13:31
  3. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 24-03-2013, 19:52
  4. رژيم حقوقي درياي خزر و موضع كشورهاي ساحلي
    توسط شرمنده شهدا در انجمن حقوق
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 02-03-2013, 13:41
  5. پاسخ: 1
    آخرين نوشته: 23-02-2013, 16:35

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
کانال سپاه