نمایش نتایج: از 1 به 4 از 4

موضوع: چرا دکتر جلیلی؟

  1. #1
    کاربر کهنه کار golenarges آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jan 2011
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    13,591
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض چرا دکتر جلیلی؟

    صالح اسکندری
    یکی دیگر از دلایل پدیده شدن جلیلی اطمینان رای دهندگان از پشتوانه علمی و عقبه کارشناسی مرتبط با مدیریت کشور از نوع غیر سکولار آن برای جلیلی است.مردم می دانند رای به جلیلی رای به یک فرد یا یک گفتمان مقطعی نیست بلکه رای به یک عقبه علمی در اندازه یک دانشگاه با هزاران فارغ التحصیل در رشته های کاملا مرتبط با مدیریت کشور است که در سه دهه گذشته گره های بسیاری را از مشکلات کشور گشوده اند.
    صالح اسکندری- در حالی که هنوز بخش عمده ای از جامعه در خصوص انتخاب نهایی خود بین هشت نامزد احراز صلاحیت شده به جمع بندی نرسیده اند اما سعید جلیلی مانند یک «پدیده» انتخاباتی توجهات افکار عمومی را به خود جلب کرده است. اقبال برخی به جلیلی مطمئنا ناشی از نفوذ کلام و یا سابقه اجرایی پر پر و پیمان او نیست. اینکه بگوییم یک فضاسازی کاذب توسط رسانه های خارجی حول وی صورت گرفته هم قضاوت منصفانه ای نیست.اینکه عده ای می گویند جلیلی نامزد نظام است هم تحلیل دقیقی نیست چون در بین هفت نامزد دیگر افرادی هستند که به مراتب جایگاه عالی تری در دل نظام سیاسی دارند. مقام معظم رهبری هم مکرر فرموده اند «نفی و اثباتی نظری ندارند» و به هیچ کاندیدایی هم نگفته اند که «بیایید یا نیایید.»یا همین دیروز فرمودند: «ما نمی دانیم چه کسی رئیس جمهور خواهد شد. نمی دانیم خداوند متعال دل ها را به کجا متوجه خواهد کرد. اما می دانیم حضور مردم در پای صندوق های رای که اعلام حضور قدرتمندانه این در عرصه حرکت و تاخت بسوی آرمان ها است، بلاشک به دنبال خود موفقیت های دیگری دارد…» و اینکه بگوییم جلیلی آدم موج سازی است و می تواند در برنامه های تلویزیونی یک سونامی ایجاد کند، او اینکاره هم نیست و در برنامه های تلویزیونی خود نشان داده است که مانند برخی، به سفسطه های مدرن رسانه ای واقف نیست. اینکه بگوییم کسی را تخریب کرده و اسم کسی را در برنامه های تبلیغاتی خود برده اینگونه هم نبوده است. تا این لحظه وعده آنچنانی هم نداده است که می تواند ظرف دو ماه یا سه ماه یا ۱۰۰ روز تمام مشکلات کشور را حل کند و… .
    پس راز پدیده شدن جلیلی در چیست؟ به زعم راقم این سطور پدیده شدن جلیلی مرهون دو مسئله است.۱- گفتمان مقاومت و تدبیر برای پیشرفت و ۲- مکتب فکری دانشگاه امام صادق(ع)
    گفتمان مقاومت و تدبیر برای پیشرفت
    در سطح تحلیل گفتمان باید گفت جلیلی یکی از نمایندگان گفتمان «مقاومت و تدبیر برای پیشرفت» در انتخابات یازدهم است. به قول خودش نماینده گفتمان اسلام ناب است. در این گفتمان جلیلی نه روی رای “نه” به احمدی نژاد حساب باز کرده است نه برای رای “آری” کیسه دوخته است. نقاط قوت و ضعف دولت گذشته را توامان می گوید. کاری که امروز خیلی از نامزدها به خاطر چند رای بیشتر نمی کنند و چشمانشان را روی نقاط قوت احمدی نژاد بسته اند. رقبای جلیلی می اندیشند که پاشنه دولت آینده بر منهج «نه» به احمدی نژاد می چرخد حتی اگر قرار باشد دولتی ضعیف تر تشکیل شود. اما در گفتمانی که امروز در حال خلق یک پدیده است این نکته قابل تصور است که می توان دولت یازدهمی تشکیل داد که نقاط قوت برجسته دولتهای نهم و دهم را داشته باشد اما از نقاط ضعف آن مبری باشد. حالا عده ای می خواهند بگویند «جلیلی؛ احمدی نژاد منهای مشایی» است بگذار بگویند یا احمدی نژاد می خواهد ناراحت شود که یک شبه همه عقبه اجتماعی اش اردوگاه او را ترک کردند و به خیمه جلیلی رفتند بگذار بشود چرا که این پایگاه اجتماعی یک پایگاه گفتمانی بود نه پایگاه یک شخص و یا یک حزب و یا جبهه .مهم این است که دولت آینده در طراز بالاتری نسبت به دولت دهم شکل بگیرد. امروز در ستاد جلیلی از بدنه اصولگرایان سنتی تا مدرن تا جبهه پایداری، بدنه سیاسی و اجتماعی دولت های نهم و دهم منهای رئوسشان، دانشگاهیان، حوزویان، ایثارگران و رهپویان و همه کسانی که سوم تیر به احمدی نژاد رای گفتمانی دادند، هستند.بعضی از اینها طوری راجع به جلیلی حرف می زنند که گویا فراموش کرده اند همین حرف ها را درباره احمدی نژاد هم می زدند. هرچند شد آنچه نباید می شد. وقتی به این اعضای ستاد جلیلی که از هر قماش سیاسی هستند و فقط یک نخ تسبیح گفتمانی آنها را به هم متصل کرده است می گویی جلیلی در عرصه اجرا آزمایش نشده است از کجا معلوم که چنین و چنان نشود با یک اطمینان خاطر چشم در چشمانت می اندازند و می گویند جلیلی فارغ التحصیل دانشگاه امام صادق(ع) و دست پرورده آیت الله مهدوی کنی است. امام صادقی ها در سی سال گدشته امتحانشان را پس داده اند و از خیلی خواص که در بزنگاه ها تنها منفعت خود را لحاظ می کنند به انقلاب و نظام وفادار تر بوده اند.
    مکتب فکری دانشگاه امام صادق(ع)
    یکی دیگر از دلایل پدیده شدن جلیلی اطمینان رای دهندگان از پشتوانه علمی و عقبه کارشناسی مرتبط با مدیریت کشور از نوع غیر سکولار آن برای جلیلی است.مردم می دانند رای به جلیلی رای به یک فرد یا یک گفتمان مقطعی نیست بلکه رای به یک عقبه علمی در اندازه یک دانشگاه با هزاران فارغ التحصیل در رشته های کاملا مرتبط با مدیریت کشور است که در سه دهه گذشته گره های بسیاری را از مشکلات کشور گشوده اند. در واقع پدیده شدن جلیلی در انتخابات یازدهم یکی از نشانه های ارتقای رقابت های سیاسی در ایران از سطح احزاب و جریانات سیاسی به مکاتب و حلقه های فکری و دانشگاهی غیر سکولار است.
    تبار تاریخی رقابت های سیاسی در ایران پس از انقلاب را حداقل می توان به چهار دوره مشخص تقسیم کرد. دوره اول فاصله سالهای ۱۳۵۸ تا ۱۳۶۸ به استثنای یکی دو سال دولت موقت و و بنی صدر را می توان دوران انزوای سکولاریسم در ایران ذیل تشعشعات خورشید تابان حضرت امام خمینی(ره) و یا دوران” سکولاریسم در سایه” نامید. در این دوره عمده فعالیت های حزب جمهوری اسلامی و پس از انحلال آن و انشقاق در جامعه روحانیت مبارز رقابت روحانیون و روحانیت ذیل گفتمان امام(ره) تعریف می شد و گرایشات سکولار در انزوا قرار داشتند. دوره دوم فاصله سالهای ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۸ است که این دوره را می توان دوران “خیزش سکولاریسم” از سایه ای که در آن غنوده بود نامید. دورانی که پس از رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با تردیدهای حلقه کیان و روزنامه سلام آغاز شد و در مقطعی ذیل شعارهای تعدیل اقتصادی مروج کاپیتالیسم در ایران گشت و در مقطع دیگر با شعار آزاد و توسعه سیاسی در پی جا انداختن لیبرالیسم در ایران بود. دوره سوم را می توان در بازه سال‌های ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۸ یافت. این مقطع دوران «شورش سکولاریسم» علیه انقلاب است که دقیقا مصادف با رویگردانی مردم از این جریان منحرف می باشد. مقطعی که از غائله ۱۸ تیر ۱۳۷۸ آغاز می شود و در ادامه به ماجرای تحصن نمایندگان مجلس ششم در سال ۱۳۸۲ منجر می شود و در پایان به فتنه پیچیده دهمین انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۸ ختم می گردد. رقابت های دهه ۷۰ و ۸۰ بین مدیریت سکولار و مدیریت اسلامی پاسخگوی واقعیات و نیازهای جامعه ایرانی نبود و روز به روز به شکاف های اجتماعی حول این محور دامن می زد.این آسیب در انتخابات دهم به وضوح خود را نشان داد. علی رغم اینکه یک جریان کاتالیزوری تلاش کرد ماهیت سکولار خود را در پشت شعارهای شبه اسلامی و انقلابی پنهان کند اما در نهایت با شکست در انتخابات تاب نیاورد و آن روی سکولار سکه را عیان ساخت.دوره چهارم در فضای کلی حاکم بر رقابت های سیاسی در ایران مقطعی است که از حماسه تاریخی مردم در ۹ دی ۱۳۸۸ آغاز می شود و تا به امروز جریان دارد و روز به روز نشانه های این دوره طلایی که با بصیرت ملت و پختگی نخبگان عجین شده پر رنگ تر می شود. این دوران را می توان دوره «عبور از سکولاریسم» نامید.‏
    در این دوره کانون رقابت های سیاسی از محافل و کانون های سکولار به سمت مکاتب فکری و علمی در حوزه علوم انسانی که برای اداره کشور نظریه و برنامه غیر سکولار دارند معطوف شد. این شبیه همان اتفاقی است که در اغلب دموکراسی های به اصطلاح کیفی در جهان در حال رخ دادن است. امروزه در اغلب مردمسالاری های پیشرفته محصولات مراکز تولید معنا و اتاق های فکر اعم از دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، ‏اندیشکده ها و… کانون رقابت های سیاسی است. نقشی که امروز دانشگاه کلمبیا،هاروارد، شیکاگو ، سیراکیوز و… در آمریکا بازی می کنند شاید نوع رشد یافته این ایده باشد. ساموئل هانتینگتون اندیشمند تاثیرگذار سیاسی و مبدع نظریه مشهور «برخورد تمدن ها» استاد دانشگاه هاروارد بود. این ایده کانون رقابت در دوران بوش پسر قرار گرفت. نومحافظه‌کاران فرزندان علمی و معنوی لئو اشتراوس بودند. این فیلسوف سیاسی قرن بیستم از ۱۹۴۹ (میلادی) تا ۱۹۶۸ (میلادی) استاد فلسفه سیاسی دانشگاه شیکاگو بود. برخی از سیاستمداران دموکرات آمریکا مثل جوزف بایدن در دانشگاه سیراکیوز در نیویورک تحصیل کرده اند و…در ایران نیز نطفه این صورت بندی جدید در رقابتهای سیاسی با انتخاب محمود احمدی نژاد در سال ۱۳۸۴ و گرایشات غیر قابل انکار وی به یکی از مهمترین مراکز تولید فکر در ایران یعنی موسسه امام خمینی(ره) زیر نظر علامه مصباح یزدی بسته شد. برخی محصولات فکری این کانون علمی در چند سال گذشته به سیاست‌های عملیاتی تبدیل شد و با به ثمر نشستن آنها احمدی نژاد بار دیگر با رای بی سابقه حدود ۲۵ میلیون رئیس جمهور ایران شد. البته برخی رویکردهای افراطی باعث شد شکافها بین موسسه امام خمینی(ره) و دولت بیشتر شود و در نهایت موسسه آیت الله مصباح از برخی اقدامات احمدی نژاد در دولت دهم تبری بجوید.
    امروز اما جلیلی که دارای دکترای معارف اسلامی و علوم سیاسی است به نماد و سمبل یکی از مکاتب دانشگاهی اصیل در کشور تبدیل شده است. دانشگاهی که به همت یک فقیه مجاهد و وارسته یعنی حضرت آیت الله مهدوی کنی در حوزه های مختلفی نظیر اقتصاد، علوم سیاسی، مدیریت، ارتباطات، الهیات، حقوق و … در امتزاج با علوم اسلامی دانشجو تربیت می کند.بر اساس این مکتب فکری تنها زمانی می توان دولتی در طراز انقلاب اسلامی و نظام مترقی ولایت فقیه تاسیس کرد که اقتصاد آن اسلامی باشد، سیاست آن اسلامی باشد، ارتباطات آن اسلامی باشد، مدیریت آن اسلامی باشد و …

    منبع: [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]
    [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]

    [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]


    {محتواي مخفي}

  2. # ADS
    Circuit advertisement
    تاریخ عضویت
    Always
    محل سکونت
    Advertising world
    نوشته ها
    Many

     

    حرز امام جواد

     

  3. #2
    حرفه ای ghanbar آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jan 2012
    نوشته ها
    866
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط golenarges نمایش پست ها
    راز پدیده شدن جلیلی در چیست؟ به زعم راقم این سطور پدیده شدن جلیلی مرهون دو مسئله است.۱- گفتمان مقاومت و تدبیر برای پیشرفت و ۲- مکتب فکری دانشگاه امام صادق(ع)
    من توجه شما رو به قسمتی از صحبتهای سخنگوی جبهه ی پایداری جلب میکنم:
    """""جلسه آخر آقای جلیلی گفتند آقای لنکرانی اصلح است من خیلی هنر کنم همین جایی که دارم اداره کنم اداره می کنم. آقای جلیلی را به صحنه آوردند. اینکه ایشان آمده بخاطر این است که یک عده ای اینقدر رفتند پیش ایشان تا اینکه ایشان احساس کردند باید بیایند دیگر. رفتند برای ایشان اینگونه جا انداختند که آقای لنکرانی رای نمی آورد. بعضی از بچه حزب اللهی های خود ما بالاخره اینها نمی خواهند که ... (نامفهوم) در انتخابات مجلس اینها به ما می گفتند دارید شق اصلاح مسلمین می کنید ما می گفتیم شما اشتباه می کنید مجلس را دوباره می دهید دست هاشمی. همین بچه هایی که جبهه متحد را درست کردند.
    مجلس را دادند دست هاشمی. همان ها هنوز دست از کارهایشان برنمی دارند.
    نمی خواهند جبهه پایداری محوریتی پیدا کند. تا جایی که می توانند می خواهند قیچی کنند. اگر هم آقای لنکرانی تایید صلاحیت نشد باری از روی دوش ما برداشته است. اصلا این تراشیدن کاندیداهای متعدد، وزرای زیادی را آوردند بخاطر اینکه بگویند خب ما لنکرانی را هم کنار بقیه رد کردیم.""""

    اگر این حزب سیاسی نانوشته دانشگاه پل مدیریت (امام صادق ع) جلیلی را جلو نمی انداختند نمیشد لنکرانی را هم رد کنند!
    مهمترین ضعف دکتر جلیلی این است که امام صادقی است و حرف شنوی از امثال امام صادقی ها دارد. مگر همین آقای مهدوی کنی نبود که در انتخابات قبلی مجلس از هزینه و پول شهرداری برای جبهه متحد تبلیغات آنچنانی کردند و ایشان خم به ابرو نیاورد مگر خوراکیان معاون فرهنگی هنری شهرداری مسئول تبلیغات جبهه ی متحد نشد؟ رفقای تهرانی یادتون میاد از پایین تا بالای ولیعصر تبلیغات جبهه متحد بود فقط؟ حالا چطور شده آقایون امام صادقی بخصوص آقای باقری (سخنگوی جلیلی در شورای امنیت ، برادرزاده ی مهدوی کنی ، رئیس فعلی ستاد تبلیغات جلیلی) یا آقای میرلوحی (داماد مهدوی کنی ، امام جماعت مسجد امام صادق میدان فلسطین) و ... از توبره ی شهرداری سیر خوردند و حالاطرفدار جلیلی هستند؟ این نوع رفتارها را فقط در دانشگاه پل مدیریت یاد میدهند!!! هیچ باندی در مملکت باندبازتر از باند فارغ التحصیلان امام صادق نیست! آقایون امام صادقی جوری سیاسی بازی کردند تا به پست و مقام برسند و در راه این هدف لنکرانی را اوت کردند ، مصباح را تخریب کردند! و زمینه را برای حضور جلیلی که سابقه ی اجراییش ناکارآمد است (در وزارت امورخارجه)و بلد نیست دو کلام حرف بزند و .... فراهم کردند تا خود به نوایی برسند! هرچند بنده قبول دارم که جلیلی در اصول نسبت به چند کاندیدای دیگر قوی تر است اما در فروع مشکل دارد! مهمترین چیزی که برای ما باید مهم باشد شرایط کنونی جهان و موقعیت جهانی ایران اسلامی است نباید کوتاه آمد باید مقاومت کرد امروز عاشورا دوباره دارد تکرار می شود و اگر پایداری نکنیم و محکم نایستیم مثل سال 61 حریم حضرت زینب کبری را حرامیان خواهند شکست بقول دکتر لنکرانی باید ابوالفضلی کار را انجام داد! ولی با این همه انتقاد ما از جلیلی هم جای خود را دارد چون اگر ساکت بمانیم و مطالبه نداشته باشیم جلیلی هم استعداد بالقوه خود را برای احمدی نژاد شدن نشان داده! هوشیار باشیم و کوچکترین اشتباه را بفهمیم.
    این روز ها هم که بجز این پارادوکس قالیباف که امام صادقی ها از توبره اش میخورند و کاندیدای امام صادقی ها مقابلش ایستاده! پارادوکس دیگر وزیر محترم ارشاد است که علی رغم تمام فحش هایی که از وحید جلیلی خورده باز از برادر وحید حمایت میکند؟ و هیچ احساس خطر نمیکند که اینها جدی ترین منتقدان و عربده کشان حوزه فرهنگ بودند و من هم وزیر فرهنگ!
    ویرایش توسط ghanbar : 29-05-2013 در ساعت 11:08


    امام خامنه ای :
    اگر در مقطع فعلی دستگاه دیپلماسی بتواند حضور فعال، هوشمندانه و مقتدرانه داشته باشد، جایگاه و استحکام جمهوری اسلامی در چندین ده سال آینده و در نظم جدید جهانی به عنوان جایگاهی برجسته تثبیت می شود وگرنه، در جهان پیش رو، از موقعیت لازم برخوردار نخواهیم بود
    ...
    این کار (تعمل با آمریکا) ما را در افکار عمومی ملتها و دولتها به تذبذب متهم می کند و غربی ها با تبلیغات عظیم خودشان، جمهوری اسلامی را دچار انفعال و دو گانگی جلوه می دهند.
    بیست و دوم مردادماه

  4. #3
    حرفه ای 5227053076 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2012
    نوشته ها
    914
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط ghanbar نمایش پست ها
    من توجه شما رو به قسمتی از صحبتهای سخنگوی جبهه ی پایداری جلب میکنم:
    آقا موضع من رو که میدونی...ولی فکر کنم الان فعلا باید پشت جلیلی در بیایم...نمیگم خلاف واقع بگیم...ولی برجک خودی رو هم پائین نباید بیاریم...

    جلوگیری از احمدی نژاد شدن جلیلی بمونه برای بعد از انتخاب شدنش...
    البته این نظر منه...


    بدان كه «نفس»در هر حظّى كه از اين عالم مى برد،در «قلب» اثرى از آن واقع مى شود...و سبب تعلّقِ آن است به دنيا، و التذاذات هر چه بيشتر باشد،قلب از آن بيشتر تأثير پيدا مى كند و تعلق و حُبّش بيشتر مى گرددتا آن كه تمام وِجهه ى قلب،به دنيا و زخارف آن گردد، و اين منشأ مفاسد بسيارى است. تمام خطاهاى انسان و گرفتارى به معاصى و سيّئات،براى همين محبت و علاقه است،و از مفاسد بزرگ آن،چنان چه حضرت شيخ عارف ما، روحى فداه مى فرمودند آن است كه:

    اگر محبت دنيا، صورت قلب انسان گردد و اُنس به او شديد شود، در وقت مردن كه براى او كشف شود كه حق تعالى او را از محبوبش جدا مى كند و ما بين او و مطلوباتش افتراق مى اندازد، با سخطناكى و بُغض به او از دنيا برود.
    و اين فرمايش كمرشكن،بايد انسان راخيلى بيدار كندكه قلب خودرا خيلى نگاه دارد
    امام خمینی

  5. #4
    حرفه ای ghanbar آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jan 2012
    نوشته ها
    866
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    کاملن درسته داداش.
    چشم


    امام خامنه ای :
    اگر در مقطع فعلی دستگاه دیپلماسی بتواند حضور فعال، هوشمندانه و مقتدرانه داشته باشد، جایگاه و استحکام جمهوری اسلامی در چندین ده سال آینده و در نظم جدید جهانی به عنوان جایگاهی برجسته تثبیت می شود وگرنه، در جهان پیش رو، از موقعیت لازم برخوردار نخواهیم بود
    ...
    این کار (تعمل با آمریکا) ما را در افکار عمومی ملتها و دولتها به تذبذب متهم می کند و غربی ها با تبلیغات عظیم خودشان، جمهوری اسلامی را دچار انفعال و دو گانگی جلوه می دهند.
    بیست و دوم مردادماه

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. ۸ نامزد ریاست‌جمهوری یازدهم+ زندگی‌نامه
    توسط محب المهدي (عج) در انجمن مقالات
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 22-05-2013, 09:51
  2. دوست دارید رئیس جمهور آینده ایران چه کسی باشد ؟
    توسط safaeei در انجمن مباحث سیاست داخلی
    پاسخ: 320
    آخرين نوشته: 21-05-2013, 22:42
  3. معرفي مختصر 10 نفر از علماي شيعه شده اهل تسنن
    توسط خادم الزینب در انجمن ره یافتگان
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 03-07-2011, 21:38
  4. پاسخ به شبهات غلوّ
    توسط monji_2008 در انجمن پاسخ به شبهات دیگر ادیان ومذاهب
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 28-05-2011, 14:36
  5. نعمت وجود حرم امام رضا (ع) در ايران
    توسط monji_2008 در انجمن امام رضا (ع)
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 08-12-2010, 11:18

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
کانال سپاه