صفحه 1 از 16 1234567891011 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 156

موضوع: بحث و گفتگوی آزاد: ریشه‌های تخریب یک تکلیف مدار!

  1. #1
    مدیر بازنشسته Hamid آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Dec 2010
    محل سکونت
    تهران. پلاک 5
    نوشته ها
    2,061
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض بحث و گفتگوی آزاد: ریشه‌های تخریب یک تکلیف مدار!

    تحلیلی برای شناخت ریشه‌های تخریب یک تکلیف مدار
    رمزگشایی از رفتار سیاسی آیت الله مصباح یزدی

    حمیدرسایی:

    انتخابات امسال هم مانند تمام اتفاقات مهم سیاسی دیگر برای خودش حال و هوایی داشت. ائتلاف کاندیداها و حضور مستقل ها ، رسانه ها و شخصیت ها ، کاندیداها و برنامه ها ، احزاب و گروه ها ، همه و همه در حال قُل خوردن در دیگ جوش آمده از حماسه سیاسی سال ۹۲ بودند و هر کس با امتحانی که پس داد، خودنمایی کرد.








    در این بین اما رفتار انتخاباتی یکی از چهره های مطرح دینی _ سیاسی، افکار عمومی و رسانه ها را به خود جلب کرده و مدتی است به سوژه اصلی آنها تبدیل شده. آیت الله مصباح یزدی یکی از مطرح ترین چهره های کرسی فلسفه و علوم معقول و منقول در مجامع علمی داخل و خارج، از ابتدای انقلاب و نه تنها در دوره حاکمیت اصلاح طلبان که بعد از آن هم میدان سیاست را رها نکرد و در بزنگاه های مختلف نقش آفرین بود و تصمیم ساز، از جمله در انتخابات سال ۸۴ و مقابله با فتنه سال ۸۸ و بعد از آن، تا رسید به انتخابات مجلس نهم که یکی از پیچیده ترین بازی های جریان فتنه را که به دنبال غیررقابتی نشان دادن انتخابات بود، با راه اندازی جبهه ای در بدنه جریان اصولگرایی بهم زد.


    اکنون در هفته ها و ماه های اخیر و بویژه پس از مشخص شدن نتیجه انتخابات، تصمیم آیت الله مصباح برای ورود در انتخابات و معرفی یکی از چهره های انتخاباتی به عنوان کاندیدای اصلح ریاست جمهوری، تبدیل به سوژه برخی از رسانه ها و شخصیت های مذبذب برای عقده گشایی شده تا جایی که برخی با جنجال و هیاهو سعی می کنند نکاتی را به عنوان شبهه در ذهن مخاطب جانمایی کنند:
    چرا آیت الله مصباح به عنوان یک عالم دینی تا این سطح در سیاست دخالت می کند؟ دلیل حمایت از دکتر لنکرانی چه بود؟ چرا از لنکرانی تا این اندازه پر رنگ حمایت کرد؟ چرا وقتی دکتر لنکرانی انصراف داد، بلافاصله آیت الله مصباح از کاندیدای دیگری حمایت نکرد؟ اگر لنکرانی اصلح بود، پس چرا بعدا از جلیلی حمایت کرد؟ آیا شناخت ایشان از کاندیداهای دیگر هم به همین شکل بود؟ آیا صلاح بود بعد از لنکرانی ایشان مجددا از شخصیت دیگری حمایت کند؟ چرا آیت الله مصباح به راه حل وحدت برخی از سامانه ها تن نداد و تاکنون چندبار این بازی را بهم زده است؟ اساسا باتوجه به برخی رفتارهای غیرقابل دفاع احمدی نژاد در سال های اخیر، آیا بهتر نبود آیت الله مصباح از شخصیت دیگری حمایت نکند تا اگر رییس جمهور بعدی هم دچار آفت هایی شد، دامن ایشان از این آفت ها مصون بماند و ...
    هر چند این سئوالات درباره رفتار بسیاری از علمای محترم دیگر و حتی برخی از مراجع معظم تقلید که هر یک بنا به وظیفه ای که تشخیص داده و با بیانات یا اطلاعیه های رسمی و یا در دیدارهایشان یکی از کاندیداهای محترم را مورد تفقد و حمایت قرار داده بودند نیز مطرح بود، اما آنچه هرگز در این ایام به سطح رسانه ها کشیده نشد، ایراد اشکال یا علامت سئوال درباره آن تصمیم های محترم بود!


    همین یک دلیل کافی است تا بدانیم تخریب های گسترده علیه آیت الله مصباح آن هم در این سطح و گستره، در حقیقت تخریبی علیه همه علمایی است که بنابر وظیفه دینی و انقلابی و البته بنا بر شناختی که از کاندیداها داشتند و آنها را اصلح می دانستند، برای تحقق حماسه سیاسی به میدان آمدند. اما چرا سیبل این همه تخریب و در حقیقت به نمایندگی از علمای معظم دیگر آیت الله مصباح است!؟


    بی شک اینها همه سئوالاتی بود که رسانه های جریانات سیاسی تلاش می کردند با انتشار گسترده آن از تأثیر آیت الله در میدان سیاست کم کنند. شاید تلاش رسانه ها در این خصوص- با انگیزه های مختلف - در میان بخشی از مخاطب نیز به عنوان شبهه جا خوش کرده باشد! غافل از این که همه این سئوالات، از منظر جماعتی به میدان سیاست، تبدیل به یک شبهه و اشکال می شود! در حالی که از زاویه نگاه علامه مصباح یزدی و برخی از علمای محترم دیگر، همه رفتارهای سیاسی آنها بر اساس یک منطق روشن دینی است.


    واقعیت آن است که برای رمزگشایی از رفتار سیاسی هر فرد، نباید او را بر اساس ملاک ها و شاخصه هایی که خود می پسندیم و قبول داریم، مورد تحلیل قرار دهیم بلکه باید وی را بر اساس شاخصه ها و ملاک هایی که او رفتار سیاسی خود را بر آن بنیان نهاده، مورد تجزیه و تحلیل قرار داد و بعد آن شاخصه ها را با ملاک های حقیقی برگرفته از دین تطبیق داد. آیت الله مصباح نیز از این قاعده مستثنی نیست.
    از نگاه خیلی ها بُرد و باخت در عالم سیاست بویژه در دوره انتخابات که هواداران برای یکدیگر کُرکُری می خوانند، یعنی همه چیز. از نگاه آنها فصل انتخابات که می رسد حتما باید یا هوادار تیم قرمز باشی یا آبی، باید در جنگ حیدری _ نعمتی جناح ها یک طرف را داشته باشی اما قطعا این نگاهی نیست که خروجی آن الزاما با معارف دینی تطبیق داشته باشد.


    مصباح یزدی فقیهی است که انتخابات را از منظر فقه می بیند و تکلیف، نه از دریچه قواعد سیاسی و نتیجه؛ برای همین رفتارش برای بسیاری از اهالی سیاست که همه بنیان فعالیت های سیاسی شان بر نتیجه استوار است، قابل فهم نیست. برای انتخاب اصلح، نظرسنجی مهمترین شاخصش نیست یا بهتر بگویم اصلا شاخص نیست؛ ائتلاف را عاقلانه و بی اشکال می داند اما چون بازیگران عالم سیاست را خوب می شناسد، آن را تحقق نیافتنی می داند. در نگاهش، خدای عالم سیاست با خدای جبهه جنگ یکی است، برای همین با قاطعیت می گوید: خدا منتظر نظرسنجی نمی ماند؛ با قاطعیت معتقد است: اگر همه برای خدا کار کنند، اصلح مقبول جامعه می شود و همه اینها یعنی نگاه به سیاست از دریچه ای دیگر، نه دریچه ای که اهالی احزاب و گروه ها و حتی شاید برخی محترمین در لباس روحانیت به آن نگاه می کنند.
    از نگاه آیت الله از آنجا که تاکید صریح روایات و البته نایب امام در موضوع انتخابات، بر انتخاب اصلح است و بخش قابل توجهی از متدینین و خواص جامعه برای شناخت اصلح، نگاه شان متوجه اوست، تکلیف دارد تا کاندیدای اصلح را معرفی کند، پس در انتخابات ورود می کند حتی اگر برخی جریانات سیاسی را خوش نیاید و تکفیرش کنند. از طرفی با شناختی که طی چند سال از رفتارهای یکی از کاندیداها به نام دکتر باقری لنکرانی پیدا کرده بودند، او را اصلح می دانستند نه آنهایی که با هم به هر دلیلی ائتلاف کرده بودند و کنتور نظرسازی ها تا مدتی برای برخی از آنها عدد می انداخت.


    در مرام آیت الله کار سیاسی همانند پادگان نیست که یکی بگوید به چپ چپ و همه به سمت چپ رژه بروند، عالم حزب بازی های رایج هم نیست که اگر تو به نتیجه ای بر خلاف رأس تشکیلات حزب رسیدی، از حلقه یاران خارج شوی؛ برای همین در جلسه معرفی کاندیدای اصلح جبهه پایداری، باقری لنکرانی را خطاب قرار داد که ما تو را اصلح می دانیم اما اگر شخصا به غیر از خودت فرد اصلح دیگری سراغ داری، خائنی به نفع او کنار نروی! حتی خطاب به جمعیت پرشور حاضر در سالن سیدالشهداء که برای حمایت از لنکرانی تجمع کرده بودند، اعلام کرد: همه باید شخصا یقین کنید فردی که برایش جمع شده اید اصلح است و الا باید بروید و برای آن که اصلحش می دانید فعالیت کنید! این ادبیات با این صراحت جز از زبان خمینی و بعد از او از زبان خامنه ای شنیده نشده و این راز پیکان این همه تخریب به سمت مصباح یزدی است.


    آیت الله بر اصلحیت باقری لنکرانی اصرار داشت و تا زمانی که وی در عرصه رقابت کاندیدا بود، بر این نظر پافشاری کرد و البته برخی را خوش نمی آمد، آنها از نگاه خودشان و بر اساس شاخص های مورد نظرشان، دیگری را اصلح می دانستند، برای همین دلشان می خواست از اعتبار این عمار انقلاب در تأیید کاندیدای مورد نظرشان بهره ببرند و وقتی چنین نتیجه ای حاصل نشد، سئوالات با مضمون تخریب آغاز شد که چرا آیت الله مصباح بر نظر خودش تا این حد پافشاری می کند و صد البته اگر این پافشاری درباره کاندیدای مطلوب آنها بود، هرگز این پافشاری نامطلوب جلوه می کرد!
    این کم لطفی البته یک سویه نبود که برخی از دوستان نیز در برابر این تفریط غرض ورزانه، به دامن افراط محبت گونه ولی ناآگاهانه گرفتار شدند و بر خلاف مشی عملی و سلوک دینی و سیاسی استاد، رسیدن به هر نتیجه ای بر خلاف نتیجه استاد را خطا و گناه می دانستند، هر چند این نتیجه بر اساس شاخص هایی که آیت الله فرموده بود، به دست می آمد!


    لنکرانی با تصمیم خودش از صحنه انتخابات و با صراحت تمام به نفع یک کاندیدا کناره گیری کرد. بسیاری از دلسوزانی که جلیلی را نسبت به لنکرانی ترجیح می دادند و اصلح می دانستند و در عین حال دلبستگی به آیت الله مصباح داشتند، با عجله دنبال این بودند که هر چه سریعتر از سرمایه آیت الله مصباح در سبد کاندیدای مطلوب خود یعنی جلیلی استفاده کنند تا در کُرکُری خواندن ها به این حمایت بنازند اما منطق دینی استاد چنین حکم نمی کرد. در جلسه ای یکی از همین افراد با تندی خطاب به من گفت حال که لنکرانی انصراف داده، چرا آقای مصباح در حمایت از جلیلی تعلل می کند؟ و من که تفاوت و فاصله را در دو نگاه می دیدم او را به صبر دعوت کردم. جالب اینجاست که همین فرد چند روز مانده به انتخابات در چرخشی آشکار فقط بر اساس مدل نظرسنجی طرفدار دو آتشه کسی شد که هیچ صلاحیتی برایش قائل نبود و البته الان هم قلم به دست دارد و در مذمت وحدت نکردن می نویسد! از یاد نمی برم که سال ۸۴ یکی از چهره های متنفذ سیاسی که سایت منسوب به او در این روزها بیشترین تخریب را نسبت به آیت الله مصباح و کاندیدای مورد حمایت ایشان داشته، ما را به دفترش دعوت کرد و سه ساعت تلاش کرد تا نظرمان را برای حمایت از کاندیدای مورد نظرش جلب کند. به او گفتم شما اقتصاددان هستید، آیا دیدگاه های اقتصادی این فرد را می پذیرید؟ آیا شیوه های تبلیغی او را قبول دارید؟ پاسخش منفی بود و تنها استدلالش جمایت از آن فرد برای رأی نیاوردن فرد دیگری بود! آیا چنین نگاهی در سیاست نباید مصباح را خاموش کند؟!


    آیت الله مصباح که مانند بسیاری از شخصیت های دیگر از دکتر جلیلی شناختی کمتر از لنکرانی داشتند با گذشت چند روز و بر قراری چند نشست و اظهار نظرهای علنی دکتر جلیلی در خصوص برخی از موضوعات کلیدی در برنامه های تلویزیونی، نهایتا به نسبت کاندیداهای موجود و بر اساس شناخت تفصیلی ای که یافتند، از جلیلی حمایت کردند ...
    دقیقا بر اساس منطقی روشن و بر گرفته از تعالیم دینی و نه حزبی و سیاسی و البته این از نگاه آنها که سال ها برای رسیدن به این جایگاه برنامه ریزی کرده بودند گناه کمی نبود! برای همین هم هفته هاست که تخریب و توهین ها حتی از زبان کسانی که خود را شاگرد معرفی می کنند ادامه دارد، شاگردانی که سال ها قبل خود پذیرفتند در برابر وسوسه هایی مردود شدند!


    انتخابات تمام شد اما آنهایی که بر اساس تکلیف در این میدان دویده بودند - مهم نیست از چه کسی حمایت کرده بودند - احساس خستگی نداشتند و آنها که با هزار نیت به میدان آمده بودند، شمارش آرا که تمام شد خستگی به تنشان ماند. این انتخابات درس هایی زیادی به دنبال داشت خصوصا برای اهالی سیاست که از یاد نبرند دین از سیاست جدا نیست یعنی نمی توان با روش باطل و با هزینه باطل به نتیجه حق رسید.
    من هرگز آیت الله مصباح را با احساسم نپذیرفتم که عشق با احساس شاید به انحراف کشیده شود اما عشق با عقل حتما احساس را هم به دنبال دارد. این راه را هم البته از همین استاد در نسبتم با رهبری و نایب امام آموختم که ولی فقیه و نایب امام را نباید با احساس پذیرفت بلکه باید با عقل درکش کرد که اگر چنین کردی حتما عشق و رابطه ای احساسی به دنبال دارد البته بدون انحراف.


    ما آیت الله مصباح را به تعبیر شهید بهشتی مصباح دوستان می دانیم چون هرگز در مراجعه به او، دعوت به خودش را ندیدیم بلکه همواره دعوت به نایب امام را دیدیم. این نکته ظریفی است که برخی علی رغم سال ها نزدیکی به استادشان درک نکردند و کم کم در عالم سیاست - علی رغم این که چیزی نبودند - شدند دعوت کننده به خود و همین ساقطشان کرد. خدا عاقبت ها را به خیر کند، همین.


    پی نوشت:
    قابل توجه کسانی که خیال میکردن در جبهه پایداری انشقاق و تفرقه افتاده و به شاخه ی قم و تهران تبدیل شدن! رسایی تو این دسته بندی تو شاخه ی تهرانه ها ...!!!


    موفق باشین.
    92/4/9
    [SIGPIC][/SIGPIC]
    [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]
    [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]
    [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ] [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]
    [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]- [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]
    [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]
    [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]

  2. # ADS
    Circuit advertisement
    تاریخ عضویت
    Always
    محل سکونت
    Advertising world
    نوشته ها
    Many

     

    حرز امام جواد

     

  3. #2
    حرفه ای بیتاب آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Apr 2011
    نوشته ها
    720
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    مقام معظم رهبری درجایگاه خود مخفوظ
    اما
    مثلث درایت وبصیرت وروشن بینی در:
    -علامه مصباح
    - رحيم پور ازغدي
    -ایه الله جوادی آملی
    .................................................. .یافتم والسلام
    - نکند اشخاص...... جانشین ارزشها شوند
    - آنکه نتواند در پای حرف دین خود بمیرد
    درحقـیقـت ؛ بی دیــــن اســـت

  4. #3
    اگه نباشه جاش خالی می مونه hejran8 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jun 2013
    نوشته ها
    382
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط بیتاب نمایش پست ها
    مقام معظم رهبری درجایگاه خود مخفوظ
    اما
    مثلث درایت وبصیرت وروشن بینی در:
    -علامه مصباح
    - رحيم پور ازغدي
    -ایه الله جوادی آملی
    .................................................. .یافتم والسلام
    1- خواهش می کنم بصیرت رو منحصر به افرادی خاص نکنید.
    2- حالا افراد این مثلث که شما طراحی کردید اگر با هم اختلاف نظر داشته باشند تکلیف چی میشه؟!
    ویرایش توسط hejran8 : 01-07-2013 در ساعت 17:17

  5. #4
    اگه نباشه جاش خالی می مونه hejran8 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jun 2013
    نوشته ها
    382
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط hamid نمایش پست ها
    تحلیلی برای شناخت ریشه‌های تخریب یک تکلیف مدار
    رمزگشایی از رفتار سیاسی آیت الله مصباح یزدی

    حمیدرسایی:





    هر چند این سئوالات درباره رفتار بسیاری از علمای محترم دیگر و حتی برخی از مراجع معظم تقلید که هر یک بنا به وظیفه ای که تشخیص داده و با بیانات یا اطلاعیه های رسمی و یا در دیدارهایشان یکی از کاندیداهای محترم را مورد تفقد و حمایت قرار داده بودند نیز مطرح بود، اما آنچه هرگز در این ایام به سطح رسانه ها کشیده نشد، ایراد اشکال یا علامت سئوال درباره آن تصمیم های محترم بود!


    همین یک دلیل کافی است تا بدانیم تخریب های گسترده علیه آیت الله مصباح آن هم در این سطح و گستره، در حقیقت تخریبی علیه همه علمایی است که بنابر وظیفه دینی و انقلابی و البته بنا بر شناختی که از کاندیداها داشتند و آنها را اصلح می دانستند، برای تحقق حماسه سیاسی به میدان آمدند. اما چرا سیبل این همه تخریب و در حقیقت به نمایندگی از علمای معظم دیگر آیت الله مصباح است!؟


    بی شک اینها همه سئوالاتی بود که رسانه های جریانات سیاسی تلاش می کردند با انتشار گسترده آن از تأثیر آیت الله در میدان سیاست کم کنند. شاید تلاش رسانه ها در این خصوص- با انگیزه های مختلف - در میان بخشی از مخاطب نیز به عنوان شبهه جا خوش کرده باشد! غافل از این که همه این سئوالات، از منظر جماعتی به میدان سیاست، تبدیل به یک شبهه و اشکال می شود! در حالی که از زاویه نگاه علامه مصباح یزدی و برخی از علمای محترم دیگر، همه رفتارهای سیاسی آنها بر اساس یک منطق روشن دینی است.


    واقعیت آن است که برای رمزگشایی از رفتار سیاسی هر فرد، نباید او را بر اساس ملاک ها و شاخصه هایی که خود می پسندیم و قبول داریم، مورد تحلیل قرار دهیم بلکه باید وی را بر اساس شاخصه ها و ملاک هایی که او رفتار سیاسی خود را بر آن بنیان نهاده، مورد تجزیه و تحلیل قرار داد و بعد آن شاخصه ها را با ملاک های حقیقی برگرفته از دین تطبیق داد. آیت الله مصباح نیز از این قاعده مستثنی نیست.
    از نگاه خیلی ها بُرد و باخت در عالم سیاست بویژه در دوره انتخابات که هواداران برای یکدیگر کُرکُری می خوانند، یعنی همه چیز. از نگاه آنها فصل انتخابات که می رسد حتما باید یا هوادار تیم قرمز باشی یا آبی، باید در جنگ حیدری _ نعمتی جناح ها یک طرف را داشته باشی اما قطعا این نگاهی نیست که خروجی آن الزاما با معارف دینی تطبیق داشته باشد.


    مصباح یزدی فقیهی است که انتخابات را از منظر فقه می بیند و تکلیف، نه از دریچه قواعد سیاسی و نتیجه؛ برای همین رفتارش برای بسیاری از اهالی سیاست که همه بنیان فعالیت های سیاسی شان بر نتیجه استوار است، قابل فهم نیست. برای انتخاب اصلح، نظرسنجی مهمترین شاخصش نیست یا بهتر بگویم اصلا شاخص نیست؛ ائتلاف را عاقلانه و بی اشکال می داند اما چون بازیگران عالم سیاست را خوب می شناسد، آن را تحقق نیافتنی می داند. در نگاهش، خدای عالم سیاست با خدای جبهه جنگ یکی است، برای همین با قاطعیت می گوید: خدا منتظر نظرسنجی نمی ماند؛ با قاطعیت معتقد است: اگر همه برای خدا کار کنند، اصلح مقبول جامعه می شود و همه اینها یعنی نگاه به سیاست از دریچه ای دیگر، نه دریچه ای که اهالی احزاب و گروه ها و حتی شاید برخی محترمین در لباس روحانیت به آن نگاه می کنند.
    از نگاه آیت الله از آنجا که تاکید صریح روایات و البته نایب امام در موضوع انتخابات، بر انتخاب اصلح است و بخش قابل توجهی از متدینین و خواص جامعه برای شناخت اصلح، نگاه شان متوجه اوست، تکلیف دارد تا کاندیدای اصلح را معرفی کند، پس در انتخابات ورود می کند حتی اگر برخی جریانات سیاسی را خوش نیاید و تکفیرش کنند. از طرفی با شناختی که طی چند سال از رفتارهای یکی از کاندیداها به نام دکتر باقری لنکرانی پیدا کرده بودند، او را اصلح می دانستند نه آنهایی که با هم به هر دلیلی ائتلاف کرده بودند و کنتور نظرسازی ها تا مدتی برای برخی از آنها عدد می انداخت.


    در مرام آیت الله کار سیاسی همانند پادگان نیست که یکی بگوید به چپ چپ و همه به سمت چپ رژه بروند، عالم حزب بازی های رایج هم نیست که اگر تو به نتیجه ای بر خلاف رأس تشکیلات حزب رسیدی، از حلقه یاران خارج شوی؛ برای همین در جلسه معرفی کاندیدای اصلح جبهه پایداری، باقری لنکرانی را خطاب قرار داد که ما تو را اصلح می دانیم اما اگر شخصا به غیر از خودت فرد اصلح دیگری سراغ داری، خائنی به نفع او کنار نروی! حتی خطاب به جمعیت پرشور حاضر در سالن سیدالشهداء که برای حمایت از لنکرانی تجمع کرده بودند، اعلام کرد: همه باید شخصا یقین کنید فردی که برایش جمع شده اید اصلح است و الا باید بروید و برای آن که اصلحش می دانید فعالیت کنید! این ادبیات با این صراحت جز از زبان خمینی و بعد از او از زبان خامنه ای شنیده نشده و این راز پیکان این همه تخریب به سمت مصباح یزدی است.


    آیت الله بر اصلحیت باقری لنکرانی اصرار داشت و تا زمانی که وی در عرصه رقابت کاندیدا بود، بر این نظر پافشاری کرد و البته برخی را خوش نمی آمد، آنها از نگاه خودشان و بر اساس شاخص های مورد نظرشان، دیگری را اصلح می دانستند، برای همین دلشان می خواست از اعتبار این عمار انقلاب در تأیید کاندیدای مورد نظرشان بهره ببرند و وقتی چنین نتیجه ای حاصل نشد، سئوالات با مضمون تخریب آغاز شد که چرا آیت الله مصباح بر نظر خودش تا این حد پافشاری می کند و صد البته اگر این پافشاری درباره کاندیدای مطلوب آنها بود، هرگز این پافشاری نامطلوب جلوه می کرد!
    این کم لطفی البته یک سویه نبود که برخی از دوستان نیز در برابر این تفریط غرض ورزانه، به دامن افراط محبت گونه ولی ناآگاهانه گرفتار شدند و بر خلاف مشی عملی و سلوک دینی و سیاسی استاد، رسیدن به هر نتیجه ای بر خلاف نتیجه استاد را خطا و گناه می دانستند، هر چند این نتیجه بر اساس شاخص هایی که آیت الله فرموده بود، به دست می آمد!


    لنکرانی با تصمیم خودش از صحنه انتخابات و با صراحت تمام به نفع یک کاندیدا کناره گیری کرد. بسیاری از دلسوزانی که جلیلی را نسبت به لنکرانی ترجیح می دادند و اصلح می دانستند و در عین حال دلبستگی به آیت الله مصباح داشتند، با عجله دنبال این بودند که هر چه سریعتر از سرمایه آیت الله مصباح در سبد کاندیدای مطلوب خود یعنی جلیلی استفاده کنند تا در کُرکُری خواندن ها به این حمایت بنازند اما منطق دینی استاد چنین حکم نمی کرد. در جلسه ای یکی از همین افراد با تندی خطاب به من گفت حال که لنکرانی انصراف داده، چرا آقای مصباح در حمایت از جلیلی تعلل می کند؟ و من که تفاوت و فاصله را در دو نگاه می دیدم او را به صبر دعوت کردم. جالب اینجاست که همین فرد چند روز مانده به انتخابات در چرخشی آشکار فقط بر اساس مدل نظرسنجی طرفدار دو آتشه کسی شد که هیچ صلاحیتی برایش قائل نبود و البته الان هم قلم به دست دارد و در مذمت وحدت نکردن می نویسد! از یاد نمی برم که سال ۸۴ یکی از چهره های متنفذ سیاسی که سایت منسوب به او در این روزها بیشترین تخریب را نسبت به آیت الله مصباح و کاندیدای مورد حمایت ایشان داشته، ما را به دفترش دعوت کرد و سه ساعت تلاش کرد تا نظرمان را برای حمایت از کاندیدای مورد نظرش جلب کند. به او گفتم شما اقتصاددان هستید، آیا دیدگاه های اقتصادی این فرد را می پذیرید؟ آیا شیوه های تبلیغی او را قبول دارید؟ پاسخش منفی بود و تنها استدلالش جمایت از آن فرد برای رأی نیاوردن فرد دیگری بود! آیا چنین نگاهی در سیاست نباید مصباح را خاموش کند؟!





    موفق باشین.
    92/4/9
    سلام

    از آروزهای قلبی من این هست که شاگرد خوبی در زمینه علمی برای شاگردان آیة الله مصباح باشم.

    اما با وجود ارادت قلبی به ایشان، نسبت به این مقاله اقای رسایی چند نظر دارم :

    1- ورود آیة الله مصباح به این شکل به عرصه سیاست مثل هر عالم بزرگوار دیگری امری طبیعی است اما با ورود ایشان، دیدگاه ها و عملکرد هم در بوته نقد قرار می گیرد و همین نقدهای سازنده موجب پیشرفت خواهد شد.

    2- در قسمتی از مقاله اشاره به تکلیف مداری در مقابل نتیجه گرایی شده است. اما حقیقت این است که نتیجه هم جزئی از تکلیف است. یعنی این عقلانی نیست که بدون در نظر گرفتن نتیجه هر رفتاری را عمل به تکلیف دانست!
    مثال ساده اش این است که شما برای دفاع در مقابل دشمن تاکتیکی را به کار می برید! آیا درست است عده ای بگویند شما چه کار به نتیجه - که همان پیروزی در مقابل دشمن هست - دارید؟! نه، نتیجه پیروزی در مقابل دشمن است و ما در انجام وظیفه و تکلیفمان در دفاع باید به دنبال رسیدن به نتیجه باشیم!

    3- پیرو مطلب شماره 2 ، گاهی برای رسیدن به نتیجه لازم میشود که بر نتیجه مقبول یا خیرالموجودین اجماع کرد! این مطلب که امری عقلانی است را ایة الله مصباح در کتابشان اشاره فرموده اند:

    «هنگامی که تأمین و تحصیل یک مصلحت لازم و ضروری، در حد مطلوب و ایده آل آن میسر نباشد، باید نزدیک ترین مرتبه به حد مطلوب را تأمین کرد».


    آیت الله مصباح، صفحه ۸۵ کتاب «نگاهی گذرا به نظریه ولایت فقیه»

    اما در مورد بحثهای دکتر لنکرانی ، تغییر موضع ایشان و جبهه پایداری و مسائل دیگر اگر لازم باشد صحبت خواهیم کرد.
    ویرایش توسط hejran8 : 01-07-2013 در ساعت 19:17

  6. #5
    حق آب و گل داره مجید آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Mar 2011
    محل سکونت
    روی زمین خدا
    نوشته ها
    1,182
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    چند سوال نسبت به مواضع مطهری زمان و جبهه متبوعشان در مورد انتخابات اخیر دارم. لطفا یکی از طرفداران ایشون بیاد منو روشن کنه

    1- آیا رسیدن به نتیجه جزوی از تکلیف است یا خیر؟(با توجه به مثال پست بالا)

    2- چرا پایداری که از اول هم معلوم بود باید پشت سر جلیلی صف بندی کنند ابتدا فرد دیگری را بعنوان اصلح معرفی کردند؟

    3- بفرموده ایشان در روز معرفی کاندیدای اصلح پایداری در سالن میدان هفتم تیر که "اگر فرد اصلح دید که اصلح تر از او به میدان آمده و صحنه را خالی نکند خیانت کرده است(نقل به مضمون)" آیا جلیلی اصلح تر از لنکرانی بود که وی کنار رفت؟

    4- اگر پاسخ سوال قبل مثبت باشد و جلیلی اصلح تر بود پس چرا از ابتدا وی بعنوان اصلح معرفی نشد؟

    5- چرا پس از اعلام کاندیداتوری جلیلی مطهری زمان گفتند "از هفت سال پیش زیر آسمان و روی زمین کسی اصلح تر از لنکرانی وجود ندارد؟(نقل به مضمون)" آیا این به منزله اعمال فشار برای انصراف جلیلی از کاندیداتوری نبود؟

    6- این دو جمله ایشان : "از هفت سال پیش زیر آسمان و روی زمین کسی اصلح تر از لنکرانی وجود ندارد" و ""اگر فرد اصلح(لنکرانی) دید که اصلح تر از او به میدان آمده و صحنه را خالی نکند خیانت کرده است" چگونه با یکدیگر جمع می شود؟ مگر نه این است که از 7 سال پیش اصلح تر از لنکرانی روی زمین یافت نمیشد؟ پس چرا متهم به خیانت میشود اگر صحنه را خالی نکند؟

    7- بر طبق قاعده عقلی همانطور که اگر غیر اصلح صحنه را خالی نکند مرتکب خیانت شده است، آیا اگر اصلح بین آسمان و زمین از 7 سال پیش صحنه را ترک کند باز هم خیانت کرده است یا خیر؟

    8- صحبت های سخنگوی جبهه پایداری مبنی بر اعلام حمایت پایداری از حسن روحانی قبل از انتخابات در صورت دانستن مواضع کنونی وی چه نسبتی با فرمایشات مطهری زمان مبنی بر تکلیف شرعی در حمایت از اصلح دارد؟ آیا حسن روحانی در صورت روشن بودن مواضعش برای پایداری قبل از انتخابات، کاندیدای اصلح می بود؟

    9- در مواضع حسن روحانی چه چیز جدید و خارق العاده ای دیده می شود که وی را اصلح می کند؟

    10- چه شباهتی بین تفکرات مطهری زمان و سلیمان بن صرد خزاعی و رفاعة بن شداد وجود دارد؟ آنها هم از ظن خود به تکلیف شرعی خود عمل نمودند و به نتیجه کاری نداشتند و افتضاح در تاریخ به بار آوردند

    11- تحلیل ایشان و طرفداران پایداری از این فرمایش رهبر معظم انقلاب چیست؟
    وقتى رحمت الهى براى ما پيش خواهد آمد كه مواظب و مراقب خودمان باشيم؛ مراقب حرف زدنمان، مراقب اقدام كردنمان، مراقب تبليغاتمان. اين فضاى بى بند و بارى در حرف زدن، در اظهارات عليه دولت، عليه كسى‌ به خاطر اغراض، اينها چيزهائى نيست كه خداى متعال از اينها به‌آسانى بگذرد. آن وقت كسانى خطا ميكنند، خداى متعال «و اتّقوا فتنة لا تصيبنّ الّذين ظلموا منكم خاصّة»؛(7) بله اينجورى است. بعضى از ظلمها، بعضى از كارها هست كه نتيجه و اثر آن دامن همه، نه فقط دامن آن ظالم را ميگيرد؛ بر اثر رفتار يك عده‌اى كه در گفتار خودشان، در عمل خودشان، در قضاوت خودشان ظلم ميكنند. بايد مراقب اين چيزها بود.
    [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]

    {محتواي مخفي}
    میدونم که الان باز بجای پاسخ به سوالات میگید توهین به علامه و خودتون رو خلاص میکنید
    ویرایش توسط مجید : 02-07-2013 در ساعت 11:36
    :18:[برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]:18:

    برای عضویت درخواست دهید...

    اين فضاى بى بند و بارى در حرف زدن، در اظهارات عليه دولت، عليه كسى‌ به خاطر اغراض، اينها چيزهائى نيست كه خداى متعال از اينها به‌آسانى بگذرد...بله اينجورى است. بعضى از ظلمها، بعضى از كارها هست كه نتيجه و اثر آن دامن همه، نه فقط دامن آن ظالم را ميگيرد...

    امام خامنه ای

  7. #6
    کاربر کهنه کار golenarges آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jan 2011
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    13,591
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط مجید نمایش پست ها
    چند سوال نسبت به مواضع مطهری زمان و جبهه متبوعشان در مورد انتخابات اخیر دارم. لطفا یکی از طرفداران ایشون بیاد منو روشن کنه

    1- آیا رسیدن به نتیجه جزوی از تکلیف است یا خیر؟(با توجه به مثال پست بالا)

    2- چرا پایداری که از اول هم معلوم بود باید پشت سر جلیلی صف بندی کنند ابتدا فرد دیگری را بعنوان اصلح معرفی کردند؟

    3- بفرموده ایشان در روز معرفی کاندیدای اصلح پایداری در سالن میدان هفتم تیر که "اگر فرد اصلح دید که اصلح تر از او به میدان آمده و صحنه را خالی نکند خیانت کرده است(نقل به مضمون)" آیا جلیلی اصلح تر از لنکرانی بود که وی کنار رفت؟

    4- اگر پاسخ سوال قبل مثبت باشد و جلیلی اصلح تر بود پس چرا از ابتدا وی بعنوان اصلح معرفی نشد؟

    5- چرا پس از اعلام کاندیداتوری جلیلی مطهری زمان گفتند "از هفت سال پیش زیر آسمان و روی زمین کسی اصلح تر از لنکرانی وجود ندارد؟(نقل به مضمون)" آیا این به منزله اعمال فشار برای انصراف جلیلی از کاندیداتوری نبود؟

    6- این دو جمله ایشان : "از هفت سال پیش زیر آسمان و روی زمین کسی اصلح تر از لنکرانی وجود ندارد" و ""اگر فرد اصلح(لنکرانی) دید که اصلح تر از او به میدان آمده و صحنه را خالی نکند خیانت کرده است" چگونه با یکدیگر جمع می شود؟ مگر نه این است که از 7 سال پیش اصلح تر از لنکرانی روی زمین یافت نمیشد؟ پس چرا متهم به خیانت میشود اگر صحنه را خالی نکند؟

    7- بر طبق قاعده عقلی همانطور که اگر غیر اصلح صحنه را خالی نکند مرتکب خیانت شده است، آیا اگر اصلح بین آسمان و زمین از 7 سال پیش صحنه را ترک کند باز هم خیانت کرده است یا خیر؟

    8- صحبت های سخنگوی جبهه پایداری مبنی بر اعلام حمایت پایداری از حسن روحانی قبل از انتخابات در صورت دانستن مواضع کنونی وی چه نسبتی با فرمایشات مطهری زمان مبنی بر تکلیف شرعی در حمایت از اصلح دارد؟ آیا حسن روحانی در صورت روشن بودن مواضعش برای پایداری قبل از انتخابات، کاندیدای اصلح می بود؟

    9- در مواضع حسن روحانی چه چیز جدید و خارق العاده ای دیده می شود که وی را اصلح می کند؟

    10- چه شباهتی بین تفکرات مطهری زمان و سلیمان بن صرد خزاعی و رفاعة بن شداد وجود دارد؟ آنها هم از ظن خود به تکلیف شرعی خود عمل نمودند و به نتیجه کاری نداشتند و افتضاح در تاریخ به بار آوردند

    11- تحلیل ایشان و طرفداران پایداری از این فرمایش رهبر معظم انقلاب چیست؟
    وقتى رحمت الهى براى ما پيش خواهد آمد كه مواظب و مراقب خودمان باشيم؛ مراقب حرف زدنمان، مراقب اقدام كردنمان، مراقب تبليغاتمان. اين فضاى بى بند و بارى در حرف زدن، در اظهارات عليه دولت، عليه كسى‌ به خاطر اغراض، اينها چيزهائى نيست كه خداى متعال از اينها به‌آسانى بگذرد. آن وقت كسانى خطا ميكنند، خداى متعال «و اتّقوا فتنة لا تصيبنّ الّذين ظلموا منكم خاصّة»؛(7) بله اينجورى است. بعضى از ظلمها، بعضى از كارها هست كه نتيجه و اثر آن دامن همه، نه فقط دامن آن ظالم را ميگيرد؛ بر اثر رفتار يك عده‌اى كه در گفتار خودشان، در عمل خودشان، در قضاوت خودشان ظلم ميكنند. بايد مراقب اين چيزها بود.
    [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]

    {محتواي مخفي}
    میدونم که الان باز بجای پاسخ به سوالات میگید توهین به علامه و خودتون رو خلاص میکنید
    با سلام
    جواب شماره يك
    شما جواب را منوط به مطلب پست بالا ميفرمائيد در صورتي كه من جواب را از ديدگاه امام خميني ميبينم كه در جواب خبرنگار فرانسوي در موقع برگشت به ايران فرمودند
    ما فقط موظف به تكليفيم به نتيجه نيستيم
    نه اينكه به نتيجه توجه نكنيم اما اگر در راه وظيفه عمل كردي و به نتيجه نرسيدي ، مهم نيست

    در جنگ حنين دقت كنيد، در جنگ بدر دقت كنيد!
    لَقَدْ نَصَرَ‌كُمُ اللَّـهُ فِي مَوَاطِنَ كَثِيرَ‌ةٍ ۙ وَيَوْمَ حُنَيْنٍ ۙ إِذْ أَعْجَبَتْكُمْ كَثْرَ‌تُكُمْ فَلَمْ تُغْنِ عَنكُمْ شَيْئًا وَضَاقَتْ عَلَيْكُمُ الْأَرْ‌ضُ بِمَا رَ‌حُبَتْ ثُمَّ وَلَّيْتُم مُّدْبِرِ‌ينَ ﴿توبه 25﴾
    قطعاً خداوند شما را در مواضع بسيارى يارى كرده است، و [نيز] در روز «حنين»؛ آن هنگام كه شمار زيادتان شما را به شگفت آورده بود، ولى به هيچ وجه از شما دفع [خطر] نكرد، و زمين با همه فراخى بر شما تنگ گرديد، سپس در حالى كه پشت [به دشمن‌] كرده بوديد برگشتيد.
    در 8 سال دفاع مقدس خدا ما را تربيت كرد تا ساخته شويم
    مگر پيامبر نميدانست كه در جنگ حنين مسلمانان شكست ميخورند شما به آيه قرآن توجه كنيد
    آيا پيامبر هدفش شكست خوردن سپاه اسلام بود؟

    جواب سوال 2
    پايداري از اول هم بدنبال جليلي بود و جليلي نيامد و بعد از آنكه ديدارهاي زيادي با جليلي شد و پايداري به اين نتيجه رسيد كه جليلي نمي‌آيد رو به سوي لنكراني آورد
    اما بعد از آمدن جليلي لنكراني به نفع او كنار رفت
    شما كجاي اين كار را تناقض ميبينيد
    اينكه جليلي نخواست نماينده پايداري باشه ؟
    يا اينكه پايداري نتونست يه كانديد ارائه كنه؟
    پايداري كه از دولت سهمي نخواسته كه بخواد نماينده خوشو بياره
    اونها به وظيفشون عمل ميكنن و در هر زمان و نسبت به عوامل موجود تكليف عوض ميشه
    شما با اين مسئله مشكلي داريد؟

    پاسخ شماره 3 و 4
    شايد لنكراني اصلح تر باشه و شايد هم جليلي
    البته شما ميفرمائيد كه چرا از روز اول لنكراني كنار نرفت
    روز اول و روز سوم چه تفاوتي دارد؟
    به هر جهت لنكراني بخاطر وظيفه‌اي كه داشت آمد و باز به خاطر وظيفه اي كه داشت رفت
    شما چرا دنبال اين هستيد كه از عمل نيك آمدن و نيك تر رفتن لنكراني تناقضي ايجاد كني كه كدام اصلح تر بوده و چرا اون به نفع اين يا اين به نفع اون كنار نرفت
    چرا ميخواهيد صورت مسئله را پاك كنيد و اذهان را منحرف كنيد؟
    چرا نميگوئيد كه بخاطر ******* (اشتباهات) مشايي و ايضا احمدي نژاد اقبال عمومي از اصولگرايان كم شد
    چرا نمگوئيد كه با خود سري احمدي نژاد و يار چهل ساله‌اش و آنهمه ضربه‌اي كه به اسلام و اصولگرايي وارد آوردند باعث شد كه اقبال مردم نسبت به فردي بيشتر شود كه اسلام ناب از آن ضربه ميخورد؟

    پاسخ سوال 5
    آيت الله مصباح فرمودند من هفت سال ايشان را زير نظر داشتم اين كلمه نقل از مضمون خيلي بار انحراف در خود دارد
    اما مگر موقعي كه آقاي احمدي نژاد با مشايي به وزارت كشور رفت اين براي فشار بر روي ديگر اصولگرايان تلقي نشد؟
    شما مگر اعتراف نامه اون هنرپيشه رو نخوندي كه ميگفت با ترفندي منو به وزارت كشور بردند
    اينك وقت آن است كه از شمايي كه دولت مطبوعتان با انحرافهاي پي در پي و ضربات پياپي آنان به دين، سياست، اقتصاد، جوانان، روحيه انقلابي، و اصول انقلاب برهمگان روشن و مبرهن است جوابگو باشيد چگونه به خود اين اجازه را ميدهيد كه با تناقض در كلمات و پيدا كردن چند مطلب كوچك بدنبال اعاده حيثيت آيت الله مصباح يا خريب ايشان داشته باشيد
    شما با آنهمه كينه‌اي كه از حاج منصور عرضي، حداديان، مصباح، نقوي و امثالهم داريد فكر ميكنيد ميتوانيد از اين مطلب كه چرا اين اصلح بود و آن نبود به اهداف پنهان خود كه همانا تسويه حساب هاي قديمي است برسيد؟


    جواب سوال 10
    شما آقايان را به چند نفر منتسب ميكنيد كه به امام زمانشان ارتباط نداشتند و مورد تاييد امام زمانشان نبودند و خود تصميم گرفتند و يك جمله از امام سجاد( ع ) در مورد اينان يافت نميشود اما امام خامنه‌اي چقدر در مورد علامه مصباح صحبت كردند و و ايشان را فردي با بصيرت و عالم معرفي نمودند
    آيا شما اين حرف آيت الله خامنه‌اي را قبول داريد يا نه
    شايد هم امام خامنه‌اي اشتباه ميكنند و شما بهتر ميفهميد؟
    آيا شما فكر نميكنيد اين جمله امام خامنه‌اي در مورد شما بيشتر صادق است
    انحرافات مشايي و احمدي نژاد و ظلمي كه به اصولگرايان شد؟
    بله اينجورى است. بعضى از ظلمها، بعضى از كارها هست كه نتيجه و اثر آن دامن همه، نه فقط دامن آن ظالم را ميگيرد؛ بر اثر رفتار يك عده‌اى كه در گفتار خودشان، در عمل خودشان، در قضاوت خودشان ظلم ميكنند. بايد مراقب اين چيزها بود.


    ________________ ویرایش توسط دمپایی

    جناب گلنرگس لطفا کمی مراعات کنید ... اون قسمت سانسور شده از نظر من توهین بود ...
    [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]

    [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]


    {محتواي مخفي}

  8. #7
    اگه نباشه جاش خالی می مونه hejran8 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jun 2013
    نوشته ها
    382
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط golenarges نمایش پست ها
    با سلام
    جواب شماره يك
    شما جواب را منوط به مطلب پست بالا ميفرمائيد در صورتي كه من جواب را از ديدگاه امام خميني ميبينم كه در جواب خبرنگار فرانسوي در موقع برگشت به ايران فرمودند
    ما فقط موظف به تكليفيم به نتيجه نيستيم
    نه اينكه به نتيجه توجه نكنيم اما اگر در راه وظيفه عمل كردي و به نتيجه نرسيدي ، مهم نيست

    مگر پيامبر نميدانست كه در جنگ حنين مسلمانان شكست ميخورند شما به آيه قرآن توجه كنيد
    آيا پيامبر هدفش شكست خوردن سپاه اسلام بود؟





    ________________ ویرایش توسط دمپایی

    جناب گلنرگس لطفا کمی مراعات کنید ... اون قسمت سانسور شده از نظر من توهین بود ...
    سلام
    خوشحال میشدم پاسخ پست من رو هم میدادید. در هر صورت در پاسخ اول شما که به پست من هم مربوطه مطلبی رو عرض می کنم:
    در اینجا مغلطه ای وجود داره که در پست جناب مجید هم اشاره شده بود. دقت بفرمایید: با مقایسه جریان توابین و قیام مختار متوجه میشیم که نتیجه در وظیفه نهفته است.
    از طرفی هم ببینید تفاوت جریان کربلا رو با جریان توابین! بله موقعی که هیچ راه برگشتی نیست، هیچ راهی برای پیروزی نیست، هیچ راهی برای رسیدن به نتیجه مطلوب نیست، اون موقع ما با عمل به تکلیف ولو اینکه نتیجه مطلوب ظاهری حاصل نشه میتونیم بگیم مامور به وظیفه ایم نه نتیجه. امام خمینی هم از این بعد به این مطلب اشاره فرموده اند والا ایشان برای این انقلاب نزدیک 20 سال تلاش کردند. یک شبه به خط نزدند و بعد بگویند ما مامور به وظیفه ایم!
    شما پست اول بنده رو دوباره بخونید! البته این مطلب کاملا عقلی و بدیهی است.

    ___

    مروری بر گزینه های پایداری:

    1- از چند ماه قبل گزینه پایداری به این شکل معرفی میشد: اول جلیلی اگر نیامد لنکرانی.
    2- نزدیکان جلیلی گفتند ایشان قصد شرکت در انتخابات را ندارد.
    3- جلیلی اعلام کرد اگر بیاید مستقل است و با جبهه و ائتلافی همکاری نمیکند.
    4- لنکرانی گفت هرگز با جلیلی رقابت نمی کند / بعضی از اعضاء جبهه نیز همین مطلب را می گفتند.
    5- بعضی از اعضاء جبهه مثل اقای حسینیان اعلام کردند اگر جلیلی هم بیاید کاندیدای پایداری لنکرانی است.
    6- ثبت نام لنکرانی
    7- ثبت نام جلیلی در دقیقه نود
    8- اولین عکس العمل لنکرانی: ما رقابت درون گفتمانی نخواهیم داشت.
    9- یک روز بعد چرخش 180 درجه ای لنکرانی و پایداری / لنکرانی از قول ایة الله مصباح: با امدن جلیلی اتفاق خاصی نیفتاده است و شما به تبلیغ گفتمان خود ادامه دهید./ سنخگوی پایداری: نمی توانیم توان اجرایی جلیلی را تضمین کنیم! / پایداری: جلیلی عاقلانه فکر و عمل کند باید به نفع لنکرانی کنار رود!
    10 - قبل از تایید صلاحیتها ایة الله مصباح اقای لنکرانی را اصلح روی زمین و زیر اسمان معرفی کردند.
    11- خبرهایی از عدم تایید صلاحیت لنکرانی منتشر شد.
    12- شب قبل از اعلام صلاحیتها، لنکرانی به نفع جلیلی کنار کشید.
    13- گزینه مورد تایید پایداری : جلیلی

    ____

    سونامی جلیلی/ جلیلی در صدر نظر سنجیهای منتشر شده از سوی رسانه های پایداری / این انتخابات رقابت بین اصولگرایان هست نه اصولگرایان با اصلاح طلبان! / ...

  9. #8
    حرفه ای 5227053076 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2012
    نوشته ها
    914
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    با سلام
    جناب golenarges بزرگوار که بزرگ ما هستند، اهم مطالب رو بیان کردند، ولی اجازه میخوام من هم به اندازه ی سوادم یه چیزائی بگم...

    سوال 1 که قشنگ جواب داده شد...میتونید برای اطلاعات بیشتر به صحیفه ی امام هم رجوع کنید...

    سوال 2 که کلا غلطه! این که میگید "از اول هم معلوم بود!"...نظر شماست...اگر متوجه مفهوم تکلیف گرایی میشدید ، میدونستید که پایداری تکلیف میدونه بر خودش اصلح رو معرفی کنه...اومدو جلیلی نخواست وارد بشه که اولش نخواست...پس از اول هیچی معلوم نبود!!!در ضمن اگر از اولش هم میخواست، طبق بررسی های پایداری لنکرانی اصلح بر جلیلی و فتاح شناخته شد، پس اگر از اولش قرار بود چیزی معلوم باشه، انتخاب لنکرانی بود نه جلیلی...یه مقدار بیشتر مطالعه کنید!!!

    سوال 3)
    اولا باید بگم "اصلح تر" غلطه...دوما علامه مصباح فرمودند "اگر احتمال اومدن افسد باشه، اصلح باید به نفع صالح بکشه کنار تا اون افسد رای نیاره"....یه مقدار بیشتر مطالعه کنید!!

    سوال 4) هم که هیچی!!

    سوال 5)علامه فرمودند شهادت می دهم بینی و بین الله زیر این آسمان و روی این زمین کسی اصلح بر لنکرانی نمیشناسم....فرمودند من از 7 سال پیش ایشون رو تحت نظر داشتم، ولی به کسی نگفتم....فکر کنم دیگه توضیحی لازم نباشه...علامه نظرش رو داده و شما میتونید قبول نکنید...
    باز هم خواهش می کنم جملات رو دقیق تر بخونید تا بهتر بهش استناد کنید!!

    سوال 6 و 7) هم با توجه به توضیحات سوال قبل کلا رو هواست...جوابهای قبلی رو بخونید ، متوجه میشید...

    سوال 8و 9) هم 5 صفحه در موردش بحث شده...من بیشتر توصیه می کنم جواب های جناب حمید رو با تامل بخونید، همچنین خود جناب قاضی زاده هم توضیحاتی دادند، که خوندنش خیلی مشکل گشاست...

    اگر نظر من رو میخواید باید بگم اگر ملعون های تاریخ هم فدایی ولایت بودند من دستشونو میبوسیدم(چه برسه به دکتر روحانی که رئیس جمهور کاردرست و ولایت پذیر و مکتبی و دوست داشتنی ماست!!)...همون طوری که اگر عمه ی آدم سیبیل داشته باشه ، میشه عموی آدم...

    سوال 10 ) هم نظر شماست...در جایگاه خودش محترم...

    سوال 11) هم نظر ایشان رو من نمیدونم، ولی نظر من به عنوان طرفدار مطهری زمان (کسی که خلا وجود علامه مطهری و علامه طباطبائی رو برای زمان ما پر کرده(طبق نظر همون آقایی که قبولش دارید!!!) ) این جملات رو با جون و دل می پذیرم...صحیح است!

    یه صحبتی هم خطاب به همه ی بزرگواران دارم...ته دلم مونده
    این که همه منتظرند، علامه جمله ای بگه یا منسوبین به پایداری چیزی بگن، سریع مچ گیری کنند و قهرمانانه جشن پیروزی بگیرند، چیز جالبی نیست...
    من نمیتونم درک کنم چرا این همه اصرار هست ایشون مردود بشه...البته نشونه ی خوبی برای این هست که واقعا ایشون داره درست رفتار می کنه و تاریخ نشون داده ، کار درست ها همیشه کوبیده میشند...

    مطمئنم بعد از ، از دست دادن همچین شخصیتی خود شما ها عکسشو میذارید آواتارتون، جمله هاشو میدارید تو امضاتون....ولی مرده پرستی فایده ای نداره...الان که زندست دریابیدش!!

    اگر به فرض تو تشکیلات پایداری یه نفر حرف اشتباهی زد، (من کمترین به شخصه یه تعدادشون رو قبول ندارم...) به چه علت دوستان سریع مچشو میگیرند و احساس می کنند ، اثبات کردند که علامه اشتباه کرده....مگه علامه گفته """تمام منسوبین به پایداری معصومند؟؟!!""...اصلا به فرض خود علامه هم نظر مخالفی با نظر سایر علما بده...چرا فکر می کنید نباید علما اختلاف نظر داشته باشند...

    واقعا تو این مچ گیری ها قربه الی الله هست؟؟؟من بعید می دونم...لطفا تو تصمیماتتون تجدید نظر کنید...ان شا الله که پشیمون نخواهید شد!!!

    {محتواي مخفي}
    مجید خان!!من شنیده بودم شما خیلی خفن هستید تو بحث!!!خیلی شل اومدید اول کاری که؟؟!!


    بدان كه «نفس»در هر حظّى كه از اين عالم مى برد،در «قلب» اثرى از آن واقع مى شود...و سبب تعلّقِ آن است به دنيا، و التذاذات هر چه بيشتر باشد،قلب از آن بيشتر تأثير پيدا مى كند و تعلق و حُبّش بيشتر مى گرددتا آن كه تمام وِجهه ى قلب،به دنيا و زخارف آن گردد، و اين منشأ مفاسد بسيارى است. تمام خطاهاى انسان و گرفتارى به معاصى و سيّئات،براى همين محبت و علاقه است،و از مفاسد بزرگ آن،چنان چه حضرت شيخ عارف ما، روحى فداه مى فرمودند آن است كه:

    اگر محبت دنيا، صورت قلب انسان گردد و اُنس به او شديد شود، در وقت مردن كه براى او كشف شود كه حق تعالى او را از محبوبش جدا مى كند و ما بين او و مطلوباتش افتراق مى اندازد، با سخطناكى و بُغض به او از دنيا برود.
    و اين فرمايش كمرشكن،بايد انسان راخيلى بيدار كندكه قلب خودرا خيلى نگاه دارد
    امام خمینی

  10. #9
    حرفه ای 5227053076 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2012
    نوشته ها
    914
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط hejran8 نمایش پست ها
    سلام

    ___

    مروری بر گزینه های پایداری:

    1- از چند ماه قبل گزینه پایداری به این شکل معرفی میشد: اول جلیلی اگر نیامد لنکرانی.
    2- نزدیکان جلیلی گفتند ایشان قصد شرکت در انتخابات را ندارد.
    3- جلیلی اعلام کرد اگر بیاید مستقل است و با جبهه و ائتلافی همکاری نمیکند.
    4- لنکرانی گفت هرگز با جلیلی رقابت نمی کند / بعضی از اعضاء جبهه نیز همین مطلب را می گفتند.
    5- بعضی از اعضاء جبهه مثل اقای حسینیان اعلام کردند اگر جلیلی هم بیاید کاندیدای پایداری لنکرانی است.
    6- ثبت نام لنکرانی
    7- ثبت نام جلیلی در دقیقه نود
    8- اولین عکس العمل لنکرانی: ما رقابت درون گفتمانی نخواهیم داشت.
    9- یک روز بعد چرخش 180 درجه ای لنکرانی و پایداری / لنکرانی از قول ایة الله مصباح: با امدن جلیلی اتفاق خاصی نیفتاده است و شما به تبلیغ گفتمان خود ادامه دهید./ سنخگوی پایداری: نمی توانیم توان اجرایی جلیلی را تضمین کنیم! / پایداری: جلیلی عاقلانه فکر و عمل کند باید به نفع لنکرانی کنار رود!
    10 - قبل از تایید صلاحیتها ایة الله مصباح اقای لنکرانی را اصلح روی زمین و زیر اسمان معرفی کردند.
    11- خبرهایی از عدم تایید صلاحیت لنکرانی منتشر شد.
    12- شب قبل از اعلام صلاحیتها، لنکرانی به نفع جلیلی کنار کشید.
    13- گزینه مورد تایید پایداری : جلیلی

    ____

    سونامی جلیلی/ جلیلی در صدر نظر سنجیهای منتشر شده از سوی رسانه های پایداری / این انتخابات رقابت بین اصولگرایان هست نه اصولگرایان با اصلاح طلبان! / ...
    http://www.noas.ir/f/145540-post106.html


    بدان كه «نفس»در هر حظّى كه از اين عالم مى برد،در «قلب» اثرى از آن واقع مى شود...و سبب تعلّقِ آن است به دنيا، و التذاذات هر چه بيشتر باشد،قلب از آن بيشتر تأثير پيدا مى كند و تعلق و حُبّش بيشتر مى گرددتا آن كه تمام وِجهه ى قلب،به دنيا و زخارف آن گردد، و اين منشأ مفاسد بسيارى است. تمام خطاهاى انسان و گرفتارى به معاصى و سيّئات،براى همين محبت و علاقه است،و از مفاسد بزرگ آن،چنان چه حضرت شيخ عارف ما، روحى فداه مى فرمودند آن است كه:

    اگر محبت دنيا، صورت قلب انسان گردد و اُنس به او شديد شود، در وقت مردن كه براى او كشف شود كه حق تعالى او را از محبوبش جدا مى كند و ما بين او و مطلوباتش افتراق مى اندازد، با سخطناكى و بُغض به او از دنيا برود.
    و اين فرمايش كمرشكن،بايد انسان راخيلى بيدار كندكه قلب خودرا خيلى نگاه دارد
    امام خمینی

  11. #10
    اگه نباشه جاش خالی می مونه hejran8 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jun 2013
    نوشته ها
    382
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط 5227053076 نمایش پست ها
    با سلام


    یه صحبتی هم خطاب به همه ی بزرگواران دارم...ته دلم مونده
    این که همه منتظرند، علامه جمله ای بگه یا منسوبین به پایداری چیزی بگن، سریع مچ گیری کنند و قهرمانانه جشن پیروزی بگیرند، چیز جالبی نیست...
    من نمیتونم درک کنم چرا این همه اصرار هست ایشون مردود بشه...البته نشونه ی خوبی برای این هست که واقعا ایشون داره درست رفتار می کنه و تاریخ نشون داده ، کار درست ها همیشه کوبیده میشند...

    مطمئنم بعد از ، از دست دادن همچین شخصیتی خود شما ها عکسشو میذارید آواتارتون، جمله هاشو میدارید تو امضاتون....ولی مرده پرستی فایده ای نداره...الان که زندست دریابیدش!!

    اگر به فرض تو تشکیلات پایداری یه نفر حرف اشتباهی زد، (من کمترین به شخصه یه تعدادشون رو قبول ندارم...) به چه علت دوستان سریع مچشو میگیرند و احساس می کنند ، اثبات کردند که علامه اشتباه کرده....مگه علامه گفته """تمام منسوبین به پایداری معصومند؟؟!!""...اصلا به فرض خود علامه هم نظر مخالفی با نظر سایر علما بده...چرا فکر می کنید نباید علما اختلاف نظر داشته باشند...

    واقعا تو این مچ گیری ها قربه الی الله هست؟؟؟من بعید می دونم...لطفا تو تصمیماتتون تجدید نظر کنید...ان شا الله که پشیمون نخواهید شد!!!

    {محتواي مخفي}
    مجید خان!!من شنیده بودم شما خیلی خفن هستید تو بحث!!!خیلی شل اومدید اول کاری که؟؟!!
    اینطور نیست اصلا بحث مچ گیری نیست. خواهش میکنم در بحثها اینطور به راحتی قضاوت نکنید! نمیشه مانع نقد محترمانه و منصفانه شد!
    خیالتون رو راحت کنم من که عددی نیستم بزرگتر از من هم ارزوی شاگردی شاگردان ایة الله مصباح رو دارند اما چرا هر سوال و نقدی رو تخریب میدونید؟!

    این استفتاء رو ببینید. حتی برای من هم که مقلد ایة الله مکارم نیستم کاربرد داره چون نظر یک مرجع تقلید هست که مطمئنا مقام علمی ایشان خیلی بالاتر از سایر علمای بزرگوار هست:
    استفتاء از سایت آیة الله مکارم شیرازی:
    سوال:
    آیا نقد و سوال پرسیدن از علمای بزرگوار با حفظ تمام مراتب احترام و فروتنی در مسائل مختلف و به صورت علنی اشکال دارد؟
    مثلا اگر بنده حقیر نسبت به عملکرد سیاسی بزرگواری مثل آیة الله مصباح سوال یا نظری داشته باشم و با حفظ احترام و حفظ مقام شامخ ایشان و اظهار تواضع مطلبم را علنا مطرح کنم به اسلام خیانت کرده ام؟!
    پاسخ:
    انتقادهای سازنده همراه با ادب و احترام اشکالی ندارد و باعث پیشرفت می شود.


    بزرگوار! ما بازی برده رو در این انتخابات از دست دادیم! چرا نباید به تحلیل رفتار گروههای سیاسی بپردازیم؟! این نقدها و تحلیلها انشالله باعث میشه از این شکستها درس بگیریم و دوباره تکرارش نکنیم.
    ویرایش توسط hejran8 : 02-07-2013 در ساعت 15:41

صفحه 1 از 16 1234567891011 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. مؤمن همواره تکلیف مدار است
    توسط 5227053076 در انجمن مقالات
    پاسخ: 1
    آخرين نوشته: 30-12-2013, 22:31
  2. پاسخ: 1
    آخرين نوشته: 23-02-2013, 16:35
  3. به ‎جاسبی می‎گفتند معظم له!
    توسط safaeei در انجمن اخبار سیاست داخلی ایران
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 18-02-2013, 19:34
  4. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 24-11-2012, 08:32
  5. راويان روايات علائم ظهور
    توسط hossein moradi در انجمن امام زمان عجل الله تعالی فرجه
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 27-09-2010, 22:49

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
کانال سپاه