نمایش نتایج: از 1 به 4 از 4

موضوع: اسرار عدد نوزده در قرآن

  1. #1
    مدیربازنشسته صبح موعود آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Feb 2011
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,466
    تشکر
    0
    تشکر شده 1 بار در 1 ارسال

    پیش فرض اسرار عدد نوزده در قرآن

    اسرار عدد نوزده در قرآن





    «علیها تسعه عشر»
    نوزده نفر (از فرشتگان عذاب) بر آن گمارده شده اند. (مدثر/30)
    از پدیده های بی نظیر موجود در قرآن کریم که در هیچ کتاب نوشته دست بشر یافت نمی شود، این است که هر یک از عناصر آن دارای ترکیبی ریاضی است. سوره ها، آیات، لغات، تعداد حروف ، تعداد کلمات هم خانواده، تعداد و انواع اسم های الهی و غیره همه دارای روابط ریاضی منطقی با هم هستند.

    این مجموعه عظیم، همه دانشمندان، به خصوص ریاضیدانان را به مبارزه می طلبد تا همان طور که خداوند فرمود فقط یک سوره مانند قرآن بیاورند.
    گالیله می گوید: ریاضی زبانی ست که خداوند با آن، جهان را به رشته تحریر در آورد.
    مقاله « قرآن و کامپیوتر» توسط دکتر رشاد خلیفه نوشته شده که دارای درجه دکترا (Ph.D) از دانشگاه آریزونای آمریکاست.

    او با الهام از آیات 11-31 سوره مدثر به این نتیجه رسیده که عدد نوزده مخرج مشترک سراسر سیستم ریاضی قرآن است. این کشف مهم در ژانویه سال 1974م حقیقت گرفت.
    عدد نوزده از اعداد مقدس بسیاری از ادیان الهی می باشد و در قرآن نیز پایه مضارب آن به شمار رفته است. در سوره مدثر آیه 30 آمده است: «قرآن بر روی نوزده قرار دارد» که این همان بخش پذیری بر عدد نوزده به زبانی بسیار ساده است.
    پیامبر (ص) در حدیثی می فرمایند که هرکس یک بسم الله الرحمن الرحیم خالص بگوید نوزده شعله آتش جهنم بر او خاموش می شود و کارهای بدون گفتن این آیه را ابتر (نافرجام) دانسته اند که اهمیت این عدد را بر ما گوشزد می کند.
    اکنون به مختصری از این روابط ریاضی که عدد نوزده نقش اصلی را ایفا می کند، می پردازیم:
    1- قرآن 114 سوره دارد که: 144=(6× 19)

    2- کلمه «قرآن» در قرآن کریم 57 مرتبه (3× 19) تکرار شده است.

    3- آیه «بسم الله الرحمن الرحیم»، شامل نوزده حرف است و کلمات این آیه در قرآن به تعدادی تکرار شده است که همگی مضرب باشد.
    اولین سوره ای که نازل شده است سوره علق (شماره96) نوزدهمین سوره از آخر قرآن است.

    4- سوره علق 19 آیه دارد.


    5- سوره علق 285 حرف (15× 19) دارد.


    6- اولین بارکه جبرئیل امین با قرآن فرود آمد، 5 آیه اول سوره علق را آورد که شامل 19 کلمه است.


    7- این 19 کلمه، 76 حرف (4× 19) دارد که به تعداد حروف «بسم الله الرحمن الرحیم» است.


    8- دومین باری که جبرئیل امین فرود آمد 9 آیه اولی سوره قلم (شماره 68) را آورده که شامل 38 کلمه است. (2 × 19) .


    9- سومین بارکه جبرئیل امین فرود آمد 10 آیه اولی سوره مزمل (شماره 73) را آورد که شامل 57 کلمه است. (3× 19).


    10- چهارمین بارکه جبرئیل فرود آمد 30 آیه اولی سوره مدثر (شماره 74) را آورد که آخرین آیه آن «بر آن دوزخ 19 فرشته موکلند» است. (آیه 30) .


    11- آفریننده ذوالجلال و عظیم الشأن با آیه 31 سوره مدثر به ما یاد می‏دهد که چرا عدد 19 را انتخاب کرده است. پنج دلیل زیر را بیان می‏فرماید :


    الف) بی ایمانان را آشفته سازد.

    ب) به خوبان یهود و نصارا اطمینان دهد که قرآن آسمانی است.

    ج) ایمان مؤمنان تقویت نماید.

    د) تا هر گونه اثر شک و تردید را از دل مسلمانان و خوبان یهویت و مسیحیت بزداید.

    ه) تا منافقین و کفار را که سیستم اعدادی قرآن را قبول ندارند رسوا سازد.


    13- آفریننده به ما می ‏آموزد که این نظم اعدادی قرآن تذکری به تمام جهانیان(آیه 31 سوره مدثر) و یکی از معجزات عظیم قرآن است(آیه 35).

    14- هرکلمه از جمله آغازیه قرآن "بسم الله الرحمن الرحیم" در تمام قرآن به نحوی تکرار شده که به عدد 19 قابل تقسیم است؛ بدین ترتیب که کلمه “ اسم “ 19 بارکلمه “ الله “ 2698 بار(42*19)، کلمه “ الرحمن “ 57 بار (3*19) وکلمه “ الرحیم “ 114 بار (6*19) دیده می‏ شود.


    16- همان‏طور که در بالا اشاره شد سوره توبه فاقد آیه افتتاحیه بسم الله است. اگر از سوره توبه شروع کرده آن را سوره شماره یک وسوره یونس را سوره شماره دو فرض نموده و به همین ترتیب جلو برویم، ملاحظه م ی‏شود که سوره النمل نوزدهمین سوره است (سوره 27) که بسم الله تکمیلی را دارد.از این نظم نتیجه می‏ گیریم که قرآنی که اکنون در دست ماست با قرآن زمان پیامبر از لحاظ ترتیب سوره‏ ها یکی است .


    17- تعداد کلمات موجود بین دو آیه بسم الله سوره النمل 342(18*19) می‏ باشد.


    18- قرآن مجید شامل اعداد بی‏شماری است(مثلاً: ما موسی را برای چهل شب احضار کردیم، ما هفت آسمان را آفریدیم)؛ شمار این اعداد در تمام قرآن 285(15*19) است.


    19- اگر اعداد 285 فوق را با هم جمع کنیم، حاصل جمع 174591 (9189*19)خواهد بود .


    20- حتی اگر اعداد تکراری را از عدد فوق حذف نماییم حاصل جمع 162146 (8534*19) خواهد بود.


    21- یک کیفیت مخصوص به قرآن مجید اینست که29 سوره با حروف رمزی شروع می‏ شود که معنی ظاهری ندارند؛ این علامات در هیچ کتاب دیگری و در هیچ جایی دیده نمی ‏شوند. این حروف در ابتدای سوره‏ های قرآن بخش مهمی از طرح اعدادی اعجازآمیز است که بر عدد 19 بنا شده است. اولین نشانه این ارتباط اینست که 29 سوره از قرآن با این علامات شروع می‏شود. تعداد حروف الفبا دراین رموز14وتعداد خود رمزها نیز 14 است. هرگاه تعداد سوره‏ ها(29) وحروف الفبا(14)راباتعداد رمزها(14)جمع کنیم، حاصل جمع 57(3*19) خواهد بود.


    23- سوره قاف که با حرف ق شروع می شود (شماره 50 ) شامل 57(3*19) حرف ق است.


    24- سوره دیگری در قرآن“ حروف ق را در علامت رمزی خود دارد (سوره شورا شماره 42) که اگر حروف ق را در این سوره شمارش نمائید، ملاحظه خواهید کرد که حرف ق 57 (3 * 19) بار تکرار شده است.


    25- بدین ترتیب درمی‏ یابید که دو سوره قرآنی فوق‏ الذکر (شماره 50 و 42 ) به اندازه هم‏دیگر (57،57) شامل حرف ق هستند که مجموع آن دو با تعداد سوره‏ های قرآن(114) برابر است. چون سوره ق بدین نحو آغاز می شود: “ق و القرآن المجید“ تصور حرف ق به معنی قرآن مجید می ‏نماید و 114 ق مذکور گواه 114 (تعداد سوره‏های قرآن) است. این احتساب اعداد آشکار و گویا، مدلل می‏ دارد که 114 سوره قرآن، تمام قرآن را تشکیل می ‏دهند و چیزی جز قرآن نیستند.


    26- آمار کامپیوتر نشان میدهد که فقط این دو سوره که با حرف ق آغاز می شود ، دارای تعداد معینی ق (57 مورد ) هستند ، گوئی خداوند توانا می‏خواهد با اشاره و کنایه بفرماید که خودش تنها از تعداد حروف الفبا در سوره‏ های قرآن باخبر است.


    27- یک نمونه در آیه 13 از سوره ق مدلل می‏ دارد که هر کلمه و در حقیقت هر حروف در قرآن مجید به دستور الهی و طبق یک سیستم اعدادی بخصوصی که بیرون از قدرت بشر است گنجانیده شده است این آیه می فرماید “عاد ، فرعون و اخوان لوط “ در تمام قرآن مردمی که لوط را نپذیرفتند ، قوم نامیده می شوند. خواننده بلافاصله متوجه می شود که اگر بجای « اخوان » در سوره ق کلمه « قوم » بکار برده می شد چه اتفاقی می افتاد . در این صورت ذکر کلمه قوم بجای اخوان، حرف « ق» در این سوره 58 بار تکرار می شد و عدد 58 به 19 قابل قسمت نیست و لذا با تعداد 57 «ق» که در سوره شورا مطابقت نمی کرد و جمع آن دو با تعداد سوره های قرآن برابرنمی شد ، بدین معنی که با جایگزین کردن یک کلمه بجای دیگری نظم قرآن از بین می‏ رود.


    28- تنها سوره‏ای که با حرف «ن» آغاز می شود ، سوره قلم است ( شماره 6 ) این سوره 133 «ن» دارد که به 19 قابل قسمت است ( 7×19).


    29- سه سوره اعراف(شماره 7 ) مریم( شماره 19 ) و ص( شماره 38) که با حروف «ص» شروع می شوند، جمعاً 152 حرف «ص» دارند( 8×19).


    30- در سوره طه (شماره 20 ) جمع تعداد حروف « ط » و « هـ» 344 می باشد ( 18 × 19) .


    31- در سوره « یس » تعداد حروف « ی » و « س» 285 می باشد ( 15×19).


    32- در هفت سوره 40 تا 46 که با رمز «حم» شروع می شوند تکرار حروف 2166 می باشد (14*19) بنابراین تمام حروف اختصاری که در ابتدای سوره‏ های قرآن قرار دارند . بدون استثناء در روش اعددی اعجاز آمیز قرآن شرکت دارند. باید توجه داشت که این روش اعدادی قرآن، در مواردی ساده و در خور فهم اشخاص معمولی است ، اما در موارد دیگر، بسیار مشکل و پیچیده بوده و برای درک آنها اشخاص تحصیل‏ کرده باید از ماشین‏ های الکترونیکی کمک بگیرند.


    33- در سوره‏های شماره 2و3و7و13و19و30و31و32 که با رمز «الم» شروع می‏شوند، تعداد حروف الف ، لام ، میم جمعاً 26676 مورد و قابل قسمت به 19 هستند( 1404*19).


    34- در سوره‏های 20و26و27و28و36و42 که با رمز «طس» یا یکی از دو حرف مزبور (ط ، س) آغاز می‏ شوند تعداد دو حرف «ط» و «س» 494 موردند( 26*19).


    35- در سوره‏ های 10و11و12و14و15 که با رمز «ال‏ر» آغاز می شوند تعدا الف ، لام ، راء به اضافه تعداد «راء» تنها در سوره سیزدهم، 9097 مورد است که این عدد قابل قسمت بر عدد 19 است(511*19).


    36- در سوره‏ هایی که با رمز یکی از حروف “ط“ “س“ و “م“ آغاز می‏ شوند ، تعداد حروف طاء و سین و میم 9177 مورد است(438*19).


    37- در سوره رعد(شماره 13) که با حرف رمزی “ال‏م‏ر“ آغاز می شود ، تعداد حروف «الف ، لام ، میم، را» 1501 مورد است(79*19).


    38- در سوره اعراف (شماره 7) که با حروف رمزی “المص“ شروع می گردد تعداد وقوع “الف“ 2572 مورد ، حرف “لام“ 1523 مورد ، حرف “میم“ 165 و حرف “ص“ 98 مورد که جمعاً عدد 5358 بدست می آید(282*19).


    39- در سوره مریم (شماره 19) که با حروف “کهیعص“ شروع می شود ، تعداد حروف (کاف ، ها ، یا ، عین ، صاد) 798 مورد می باشد (42*19).


    40- در سوره شورا (شماره 42) که با حروف “حم عسق “ شروع می شود ، تعداد حروف (حا ، میم ، عین، سین ، قاف ) 570 مورد می باشد(30*19).


    41- در سیزده سوره ای که حرف “الف“ در لغت رمزی آنهاست (سوره های شماره 2 ، 3 ، 7 ، 10 ، 11 ، 12 ، 13 ، 14 ، 29 ، 30 ، 31 ، 32و15 ) جمع الف های موجود 17499 مورد می باشد(921*19).


    42- در سیزده سوره فوق الذکر جمع حروف “لام“ 1870 مورد می باشد(620*19).


    43- در هفده سوره ای که حروف “میم“ در لغت رمزی آنها ست (سوره های شماره 2 ، 3 ، 7 ، 13 ، 32 ، 26 ، 28 ، 29 ، 31 ، 30 ، 40 ، 41 ، 42 ، 43 ، 44 ، 45 ، 46 ) جمع حروف “میم“ 8683 مورد می باشد (457*19).



    درتاریخ، کتابی سراغ نداریم که مانند قرآن طبق یک سیستم عددی تنظیم شده باشد بر این حقیقت، علاوه بر 43 بند پیشین، موارد زیر نیز گواه صادقی است:


    الف: کلمه “الله“ 2698 مرتبه در قرآن تکرار شده که مضربی از عدد 19 است (142 * 19 ) و تعداد حروف “بسم الله الرحمن الرحیم“ نیز 19 مورد می باشد. مسئله جالب اینکه در سوره اخلاص بعد از “قل هو الله احد “ جمله “ الله الصمد“ آمده در صورتی که اگر “هو الصمد“ می آمد ، جمله صحیح بود. از نظر دستور زبانی باید “هو “ می آمد اما با این حال “الله“ آمده است ، اگر بجای “الله“ “هو“ می آمد ، سیستم ریاضی قرآن بهم می ریخت و این مسئله شباهت زیادی دارد به همان “اخوان“ و “قوم“ در سوره “ق“.


    ب: مورد جالب دیگر در سوره مریم حروف مقطعه کهیعص می باشد که بصورت حروف آغازین آمده است ، این حروف در سوره مریم ، بصورت جداگانه ، با این تعداد بکار رفته اند: حرف “ک“ 137 مرتبه، حرف “ه“ 168 مرتبه ، حرف “ی“ 345 مرتبه ، حرف “ع“ 122 مرتبه، حرف ص“ 26 مرتبه. جمع این ارقام به این صورت است:


    345+ 168+137+122+26= 897 که مضروب عدد 19 می باشد (42*19) یعنی مجموع تکرار حروف پنجگانه (ک، ه ، ی ، ع ، ص،) سوره مریم (سوره شماره 19) علاوه بر آنکه برعدد 19 (تعداد حروف بسم الله الرحمن الرحیم ) قابل تقسیم است، بر عدد 14 (که تعداد حروف مقطعه است) نیز قابل تقسیم می باشد(798=57*14).



    منابع: کتاب لحظه ای درنگ، نویسنده محمد جواد واسعی
    سایت صدای شیعه
    هر کس مرا طلب کند، مرا می یابد هر کس مرا یافت، مرا می شناسد
    هرکس مرا شناخت، مرا دوست می دارد و هر کس مرا دوست داشت، عاشق من می شود
    و هر کس عاشق من شد، من عاشق او می شوم و هر کس من عاشقش بشوم، او را می کشم
    و کسی که او را بکشم، بر من دیه اش واجب است و کسی که دیه اش بر من واجب شد،
    پس خودم خون بهای او می شوم
    یا ثارالله


  2. # ADS
    Circuit advertisement
    تاریخ عضویت
    Always
    محل سکونت
    Advertising world
    نوشته ها
    Many

     

    حرز امام جواد

     

  3. #2
    حق آب و گل داره ام الحُسنَی آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Nov 2012
    محل سکونت
    ایران عزیز ـ تهران پر گناه
    نوشته ها
    1,149
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    با تشکر :tanx1:

    عدد 19 به حروف ابجد به معنی «واحد» است
    من حسینی زِ دولت حسنم

    :rolleyes:وبگاه ثَناءُالحُسنَی .... بفرمایید:rolleyes:
    [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]


  4. #3
    کاربر کهنه کار golenarges آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jan 2011
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    13,591
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    البته ميدانستيد عدد 19 تنها عدد مقدس بهائيان است؟
    [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]

    [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]


    {محتواي مخفي}

  5. #4
    حق آب و گل داره ام الحُسنَی آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Nov 2012
    محل سکونت
    ایران عزیز ـ تهران پر گناه
    نوشته ها
    1,149
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض عدد 19 در بهائیت و علت تقدس این عدد

    نقل قول نوشته اصلی توسط golenarges نمایش پست ها
    البته ميدانستيد عدد 19 تنها عدد مقدس بهائيان است؟
    [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]



    بهائیان عدد ۱۹ را مقدس می دانند، تعداد ماههای سال نزد آنها ۱۹ می باشد و هر ماه را ۱۹ روز می دانند. علی محمد باب که خرافه گرایی در آثار او مشهود است بسیاری از نام گذاری ها را بر اساس حروف ابجد و اعداد تنظیم میکرد ازجمله حروف ” حی ” که اولین فریب خوردگان او هستند و یا وقتی جانشین برای خود تعیین کرد فردی را که نام او معادل با نام” وحید ” است یعنی ” یحیی صبح ازل ” برادر حسینعلی نوری را مطرح کرد و بسیاری موارد دیگر. این خرافه گرایی به میرزا حسینعلی بهاء هم سرایت کرده و او هم چنین افاضاتی دارد ازجمله : در کتاب اقدس ص۴۱ می گوید: ” تجدید کردن اثاث خانه در هر ۱۹ سال بر شما واجب است. ” این خرافه گرایی در بهائیت که به شکل های مختلف رایج است باعث شده تا نوعی بی هویتی و بی ملیتی در بهائیت شکل گیرد.

    تقویم اختراعی بهائیت که بر هیچ یک از مبانی علمی و نجومی سازگار نیست از همان خرافه گرایی هاست که توسط علی محمد باب مطرح شد و از سوی میرزاحسینعلی بهاء نیز مورد پذیرش واقع گردید و امروزه جزئی از آموزه های بهائیت درآمده حال آنکه در تمام ادیان الهی یک سال به دوازده ماه تقسیم شده است.

    خداوند در آیه ۳۵ از سوره توبه تصریح می کند :” ان عدة الشهور عند الله اثنی عشر شهراً ” شماره ماههای سال نزد خداوند، دوازده ماه است .

    و اما این سوال همواره باقی است که چرا بعضی افراد ادعاهای باور نکردنی و خرافی را می پذیرند؟
    - ضعف در نحوه درست اندیشیدن
    - ضعف تعهد عقلی در پذیرش باورها
    - گرفتار آمدن در بن بست اعتقاد و تسلسلها
    - ارزش پائین تفکر انتقادی و عدم مهارت در به کارگیری آن
    - پایین بودن ارزش دانایی و معرفت
    - فقدان اراده دلیل خواهی و استفاده از دلیل
    - زیستن بی خبرانه در یک پارادایم و فضای فکری بسته و تشکیلاتی
    - مشوش و مغشوش بودن عرصه شناخت
    - مواجهه غیرمستقیم و ورای حجابها با حقایق
    - ناتوانی عمومی در سنجش باورها و معتقدات
    - ترس از بازنگری و سنجش باورها و اعتقادات
    - کم اهمیت شمردن باورهای موجه و صدق قضایا

    در قرآن کریم از افکار موهوم و خرافی و باطل با عنوان ” غل و زنجیر” یاد شده و آمده است : ” و یضع عنهم اصرهم و الاغلال التی کانت علیهم ” اعراف/۱۵۷

    پیامران آمده اند تا فرد و جامعه را از اسارت قید و بندهای ساختگی آزاد کنند. چنانکه در این آیه اشاره شده است، خرافه زدایی و زدودن قید و بندهای مرسوم خرافی و افکار پوچ و باطل جاهلی، یکی از کارکردهای انبیای الهی به عنوان مصلحان جامعه بشری، شمرده شده است. پیامبرانی که می خواستند با آموزه های وحیانی و الهامات ربانی و سروش غیبی، غبار از رخ عقل و وجدان بشر برگیرند و قوه عقل و خرد انسان ها را شکوفا کنند. چنانکه امام علی (ع) هم در توجیه و تعلیل رسالت پیامبران می فرماید : ” لیثیروا لهم دفائن العقول ” انبیاء آمده اند تا گنجینه های خرد را شکوفا و زمینه بروز داده های فطری و موهبت های الهی انسان را فراهم کنند. بنابراین سنگ بنای مدنیت، توسعه و تعمق و شکوفایی خرد است و خرافات، قید و بندی است که مانع شکوفایی ابعاد وجودی انسان ها و جوامع میشود

    من حسینی زِ دولت حسنم

    :rolleyes:وبگاه ثَناءُالحُسنَی .... بفرمایید:rolleyes:
    [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. قرآن بیش از آنکه در ختم خوانده شود باید درعروسی خوانده شود!
    توسط خادم الزینب در انجمن مباحث ديگر بخش اسلامی
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 03-08-2013, 11:37
  2. نامه دردمندانه قرائتی درباره مهجوریت قرآن
    توسط محبّ الزهراء در انجمن مباحث قرآنی
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 19-06-2013, 18:19
  3. قرائت قرآنی که خیری در آن نیست
    توسط محبّ الزهراء در انجمن مباحث قرآنی
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 21-05-2013, 12:12
  4. پلورالیسم و اومانیسم در «مشایی» موج می‌زند!
    توسط محب المهدي (عج) در انجمن مباحث سیاست داخلی
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 06-04-2013, 10:26
  5. پاسخ: 1
    آخرين نوشته: 23-02-2013, 16:35

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
کانال سپاه