وبلاگ "[برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]" نوشت:
در سال های پر تلاطم غیبت کبری و در روزگار طولانی محرومیت از نور امامت، کشتی تشیع با هدایت علمای ربانی و تبعیت مؤمنین واقعی، به روزگار معاصر رسیده است. با وجود «کثرت دشمنان و کم بودن تعداد دوستان»[1] اما این کشتی، همچنان باصلابت در میان امواج خروشان اقیانوس دنیا به حرکت و سیر خود ادامه می دهد.
پر واضح است که حکمت بالغه ی حضرات معصومین (علیهم السلام) برای دوران غیبت، چاره ای اندیشیده باشد تا کاروان شیعه، بی ساربان نماند و در گردنه های مخوف و ظلمانی، اسیر راهزنان از خدا بی خبر نشود. اما نسخه ی شفابخش شیعه برای دوران غیبت کبری چه بوده است؟ علمای ربانی چه راهبردی را از قرآن و سنت، استنباط کرده اند؟ «نظریه ی ولایت فقیه» همان هدیه ی ویژه ی الهی به مؤمنان خداجو در عصر غیبت بوده است که مورد اتفاق تمامی علمای قابل اعتماد و مورد وثوق عالم تشیع می باشد.
شما بررسی کنيد، من بررسی کردم و پيدا نکردم کسي از بزرگان که بشود روی او حساب کرد و بشود قولش را مورد استدلال قرار داد و کسي را پيدا نکردم که قائل به ولايت فقيه نباشد به اين معنا که مجتهدجامع الشرايط، نائب امام باشد در مطلق امور. کسي را پيدا نکردم که بگويد نه! ... حال از همه ی شما تقاضا دارم که بگرديد و ببينيد که آيا کسي هست که بشود روی او حساب کرد و او قایل به «ولایت فقیه» نباشد؟ مثل محقق، مثل علامه، مثل شيخ طوسی و شيخ مفيد و مثل سيد مرتضی و مثل قدمایی که استاد بزرگوار ما آقاي بروجردی خيلي به آنها علاقه داشت و کتاب آنها را چاپ کرد ... همه ی اينها ميگويند که مجتهد جامع الشرايط که ده ـ دوازده شرط دارد؛ مجتهد مطلق باشد، عدالت مافوق عدالت باشد و سياستمدار باشد و بتواند جامعه را اداره کند و ... چنین شخصی، نایب امام (علیه السلام) است.[2]
براستی که نظریه ی مترقی و حکیمانه ی «ولایت فقیه» ضامن بقای شیعه در دوران طولانی غیبت شد و اینگونه است که کشتی تشیع، از تمامی گرداب های مهلک، به سلامت عبور کرده و به لطف الهی تا رسیدن به ساحل امن مهدویت، از حرکت باز نخواهد ایستاد.
پاورقی:
1- «اللهم انا نشکوا الیک ... کثرة عدونا و قلة عددنا»/ فرازی از دعای افتتاح
2- آیت الله مظاهری/ درس ولایت فقیه/ درس شماره 122/ بیست و پنج شهریور 1391