نمایش نتایج: از 1 به 9 از 9

موضوع: توافق ژنو، آغاز دومینوی تسلیم یا اتمام حجت با متوهّمان داخلی؟

  1. #1
    همکار بازنشسته Eliyas آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jan 2013
    محل سکونت
    زیر سایۀ حضرت معصومه سلام الله علیها
    نوشته ها
    758
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    Post توافق ژنو، آغاز دومینوی تسلیم یا اتمام حجت با متوهّمان داخلی؟

    توافق ژنو، آغاز دومینوی تسلیم یا اتمام حجت با متوهّمان داخلی؟
    سید کمیل باقرزاده

    سوزان رایس مشاور امنیت ملی امریکا روز چهارشنبه در یک گردهمایی حقوق بشری در واشنگتن اظهار داشت: «تحریم‌های ایالات متحده علیه ناقضان حقوق بشر در ایران ادامه خواهد یافت و آمریکا همچنان از حقوق اساسی تمامی ایرانیان دفاع خواهد کرد».


    این سخنان و جملات مشابهی که خصوصا پس از توافق ژنو برخلاف افزایش امیدواری داخلی برای از بین رفتن نظام تحریمهای ظالمانه، از سوی مقامات غربی بیان می شود یادآور یک اصل اساسی قرآنی است، و آن اینکه: «وَلَن تَرضىٰ عَنكَ اليَهودُ وَلَا النَّصارىٰ حَتّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُم».[1] هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد، (تا به طور کامل تسلیم خواسته‌های آنها شوی و) از آیین (تحریف یافته) آنان، پیروی کنی. این بیان شفاف قرآنی پاسخی است به کسانی که گمان کرده یا توهم دارند مشکل غرب و به تعبیر دقیق تر «استکبار جهانی» و «نظام سلطه» با انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی تنها در مسأله ی هسته ای خلاصه شده و با اعطای امتیازاتی به آنها و تعطیل سازی فعالیتهای هسته ای و انجام اقدامات به اصطلاح اعتماد ساز می توان مشکلات را حل کرد.




    در خوشبینانه ترین حالت می توان گفت کسانی که گرفتار این توهم کودکانه اند از معضلی به نام نگاه کوته بینانه ی سطحی و غیر استراتژیک رنج می برند. چنین قضاوتی از سوی افرادی که هنوز نه با ماهیت حقیقی آمریکا و استکبار آشنا هستند و نه درک عمیقی از واقعیت انقلاب اسلامی و نقش آن در به چالش کشیدن ماهیت نظام سلطه دارند البته چندان دور از انتظار نبوده و نیست. اینها کسانی هستند که حتی تاریخ را هم فراموش کرده اند یا خود را به فراموشی زده اند و گمان می کنند تا پیش از طرح مسأله ی هسته ای، ما هیچ مشکلی با نظام سلطه نداشتیم و هیچ تحریم و تهدیدی علیه نظام اسلامی وجود نداشت!
    اما سخنان مقامات زیاده خواه غربی در این چند روز نشان داد که دشمنان این ملت علی رغم دوستان داخلی ما، هرگز تاریخ را فراموش نکرده اند! لذا اینک که ایران در آستانه ی انجام اقدامات اعتمادساز جدی برای برطرف کردن بهانه ای به نام «سلاح اتمی» است، پیشاپیش یادآوری می کنند که مشکل ما با ایران در پرونده ی هسته ای خاتمه نمی یابد و بر فرض که این پرونده ختم شود، پرونده های دیگری نظیر مسأله ی «نقض حقوق بشر»، «فقدان دموکراسی»، «حمایت از تروریسم» همچنان مفتوح است و تحریم ها و اعمال فشارها بر ایران تا تسلیم کامل جمهوری اسلامی در برابر همه ی خواسته های ما ادامه پیدا خواهد کرد. به تعبیر مقام معظم رهبری: «تا وقتى كمند آنها را به گردن نيندازيد، دنبالهرو آنها نشويد، همين آش است و همين كاسه».[2]




    کیست که نداند پرونده ی «حقوق بشر» مدنظر غربی ها جز با دست برداشتن ما از نظام قضایی اسلام و احکام الهی نظیر مسأله ی قصاص و حدود مختومه نخواهد شد؟! کیست که نداند سروصدای غربی ها مبنی بر «فقدان دموکراسی» در ایران جز با کوتاه آمدن ما از اصل ولایت فقیه و نظام حکومتی مدنظر اسلام خاتمه نخواهد یافت؟! کیست که نداند تهمت «حمایت از تروریسم» تا تسلیم کامل و ابراز پشیمانی عملی ما نسبت به دفاع از آزادگان جهان و جنبش های مقاومت اسلامی در غرب و شرق عالم و نادیده گرفتن دستور خدا مبنی بر حمایت از مظلوم در برابر ظالم همچنان ادامه خواهد داشت؟!




    آنچه استکبار را راضی می کند این است که ما دست از «اسلام» برداریم، ولا غیر! اما کدام اسلام؟! اسلام انقلابی، اسلام شهادت طلبِ مقاوم، اسلام سازش ناپذیرِ ظلم ستیز، و در یک کلام: اسلام ناب محمدی(ص). غرب با اسم اسلام مشکلی ندارد. از نظر غرب تو حق داری اسم خودت را مسلمان بگذاری و نظام حاکم بر جامعه ات را هم اسلامی بخوانی، تا اینجای قصه با تو مشکلی ندارند! ولی اگر بخواهی به نظامات سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و قضایی اسلام ملتزم باشی یا نگاه ظلم ستیز ضد استکباری اسلام را ترویج و حمایت کنی، مشکلات شروع می شود. پایان این مشکلات هم از نگاه غربی فقط یک راه حل دارد: «تسلیم»!
    به تعبیر آقا: «تا جامعه مسلمانان از اسلام دست برندارند، اينها راضى نمى‌شوند. مقصود اين است كه دشمن مى‌خواهد آن روح اسلامى، آن احكام زنده اسلام و آن نيروى حياتى اسلام در ميان مسلمانان نباشد. البته آنها با يك عدّه مسلمانِ مرده بى‌اطّلاع از مبانى عاليه اسلام، ولو عامل به ظواهر مختصرى از اسلام هم باشند، چندان كارى ندارند؛ دشمنى هم با آن ندارند. اما اين‌كه اسلام نيست! اسلامى اسلام است كه پيغمبر آورد و قرآن فرمود كه «كُنْتُم خَيْرَ اُمَّةٍ اُخْرِجَت للنّاس.» آن اسلام نيست كه عدّه‌اى بنشينند و تماشاگر حوادث عالم، يا تماشاگر مسائل درون جامعه خودشان باشند».[3]




    نباید فراموش کرد که کینه ی نظام سلطه نسبت به نظام اسلامی عمیق تر و شتری تر از چیزی است که بعضی خوش خیالان داخلی می پندارند. «استكبار جهانى نسبت به اسلام و انقلاب، از اعماق وجود كينه دارد، و تا ملتى از اصول و دين خودش دست برندارد و تسليم نشود، آنها راضى نخواهند شد. خداوند متعال به مسلمانها فرمود: «ولن ترضى عنك اليهود ولا النّصارى حتّى تتّبع ملّتهم». بنابر اين، كينه‌ى استكبار به خاطر اعتقادات و استقلال‌خواهى و شعار«نه شرقى و نه غربى» و پايبندى عميق مردم ما به اسلام است. كينه‌ى استكبار تمام‌شدنى نيست».[4]




    پس نگاه کلان و استراتژیک به تحولات جهانی درک این مسأله را ساده می کند که مسأله هسته ای پایان راه نیست، بلکه آغازی است بر زیاده طلبی های بیشتر نظام سلطه، و اگر در اینجا امتیاز دادی و خواسته ی باطل او را پذیرفتی گمان مبر که او را راضی کرده و از دشمنی اش با خود کاسته ای؛ او را چیزی جز بالا بردن دستان تسلیم تو راضی نخواهد کرد و این طبیعت استکبار و سلطه است. اما در مقابل نیز طبیعت «اسلام ناب محمدی» چیزی جز استقامت در برابر فشارها و پایداری و پای فشاری بیشتر بر دین حق و احکام الهی نیست، و خدا چنین وعده داده است که پیروزی نهایی در این نبرد از آنِ مؤمنان است.


    «مسلمين و بالاخص علما و روشنفكران و پيشگامان آنان، بايد مراقب باشند كه براى راضى كردن دشمنان خبيث و حسابگر، از اصل اسلامى خود، از احكام نورانى اسلام، از تصريح به هدفهاى جامعه‌ى دينى و نظام توحيدى، تبرى نجويند و به سخن خدا گوش فرا دهند كه: ولن ترضى عنك اليهود و لاالنّصارى حتّى تتّبع ملّتهم».[5] «تا از اسلام دست برنداريد، دشمنان اسلام با شما مخالفند. منتها نكته‌يى كه در اين‌جاست، اين است كه دشمن مى‌خواهد بگويد اگر من با كسى مخالف بودم، او بايد از بين برود! اين را به ملتهاى ضعيف باورانده بودند. حالا عكسش ثابت مى‌شود و معلوم مى‌گردد كه هر كس با اسلام مخالف است، بايد برود. اسلام

    جاى خود را در عالم باز كرده است و بازتر هم خواهد كرد».[6]



    [1]. سوره مبارکه بقره، آیه شریفه 120

    [2]. [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]، 1391/07/19

    [3]. [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]، 1371/05/07

    [4]. [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]، 1368/04/15

    [5]. [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]، 1370/03/26

    [6]. [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]، 1369/04/06
    بزرگوار من خداست

    [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]

    فدایت که به لطف و مهربانی/ مرا بر درگه خود می کشانی
    منِ آلوده را رسوا نکردی/ گناهم دیدی و افشا نکردی
    ندیدی گرچه از من جز جسارت/ تو با من جز به رحمت تا نکردی
    تو حتی بر ملائک نامه ام را/ که پُر از معصیت شد وا نکردی
    ولی دانم که این رفتارها را/ به غیر از خاطر زهرا (س) نکردی...
    {محتواي مخفي}


    [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]

    اما تو اگر قاسم نیستی، اگرعلی اکبرنیستی، اگر جعفر و عبدالله نیستی،
    لااقل حرمله مباش!

  2. # ADS
    Circuit advertisement
    تاریخ عضویت
    Always
    محل سکونت
    Advertising world
    نوشته ها
    Many

     

    حرز امام جواد

     

  3. #2
    حق آب و گل داره خادم اهلبیت آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jan 2011
    محل سکونت
    خوزستان آوردگاه سرخ دلیران
    نوشته ها
    1,812
    تشکر
    1
    تشکر شده 1 بار در 1 ارسال

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط eliyas نمایش پست ها



    به تعبیر آقا: «تا جامعه مسلمانان از اسلام دست برندارند، اينها راضى نمى‌شوند. مقصود اين است كه دشمن مى‌خواهد آن روح اسلامى، آن احكام زنده اسلام و آن نيروى حياتى اسلام در ميان مسلمانان نباشد. البته آنها با يك عدّه مسلمانِ مرده بى‌اطّلاع از مبانى عاليه اسلام، ولو عامل به ظواهر مختصرى از اسلام هم باشند، چندان كارى ندارند؛ دشمنى هم با آن ندارند. اما اين‌كه اسلام نيست! اسلامى اسلام است كه پيغمبر آورد و قرآن فرمود كه «كُنْتُم خَيْرَ اُمَّةٍ اُخْرِجَت للنّاس.» آن اسلام نيست كه عدّه‌اى بنشينند و تماشاگر حوادث عالم، يا تماشاگر مسائل درون جامعه خودشان باشند».[3]



    سلام
    آیا اسلام فقط در بُعد نظام و سیاست خارجی آن باید مد نظر باشد و دائماً مواظبت شود ؟
    اسلام بدون عدالت به چه درد می خورد ؟
    اسلام در اوج تبعیض به چه درد می خورد ؟
    اسلام به موازات مصلحت اندیشی های درد آور به چه درد می خورد ؟
    اسلام بدون داشتن سیاستهای داخلی در ابعاد مالی ، فرهنگی ، بهداشتی ، ورزشی ، و و و از درون هم می پوسد . بدون توانائی برای رفع معضلات داخلی بخصوص آنچه که تحت تأثیر هیچکدام از نیروهای خارجی نیست و تنها عامل تسامح داخلی با انگیزه های تلخ مصالح غیر واقعی نظام منجر به آن می گردد ، نباتید تنها و تنها بر یک جنبه تکیه نمود و این را بی تأثیر دانست .
    آیا فقط سیاستهای غلط با نظامات سلطه است که به پیکر اسلام لطمه می زند ؟
    این کج اندیشی ها که حاصل ساده اندیشی ماست سالهاست که کار دستمان داده و همیشه یک روزنه را به پای محیطی انباشته از خطا نشانه رفته ایم .
    حسین من انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم و ولی لمن والاکم و عدوا لمن عاداکم . الی یوم القیامه کانال شعر من در ایتا : شعر (اسرار درون )

  4. #3
    حرفه ای ghanbar آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jan 2012
    نوشته ها
    866
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط خادم اهلبیت نمایش پست ها
    سلام
    آیا اسلام فقط در بُعد نظام و سیاست خارجی آن باید مد نظر باشد و دائماً مواظبت شود ؟
    اسلام بدون عدالت به چه درد می خورد ؟
    اسلام در اوج تبعیض به چه درد می خورد ؟
    اسلام به موازات مصلحت اندیشی های درد آور به چه درد می خورد ؟
    اسلام بدون داشتن سیاستهای داخلی در ابعاد مالی ، فرهنگی ، بهداشتی ، ورزشی ، و و و از درون هم می پوسد . بدون توانائی برای رفع معضلات داخلی بخصوص آنچه که تحت تأثیر هیچکدام از نیروهای خارجی نیست و تنها عامل تسامح داخلی با انگیزه های تلخ مصالح غیر واقعی نظام منجر به آن می گردد ، نباتید تنها و تنها بر یک جنبه تکیه نمود و این را بی تأثیر دانست .
    آیا فقط سیاستهای غلط با نظامات سلطه است که به پیکر اسلام لطمه می زند ؟
    این کج اندیشی ها که حاصل ساده اندیشی ماست سالهاست که کار دستمان داده و همیشه یک روزنه را به پای محیطی انباشته از خطا نشانه رفته ایم .
    سلام

    اسلام رو نشناختید! یا بهتر بگم اون چیزی که شناختید اسلام ناب محمدی نیست ...

    و اما در مورد ضعف هایی که بعضا شاهدش هستیم :

    حضرت امام روح الله:

    هیچگاه نگفته و نمی گویم که امروز در این جمهوری، به اسلام بزرگ با همه ابعادش عمل میشود و اشخاصی از روی جهالت و عقده و بی انضباطی بر خلاف مقررات اسلام عمل نمیکنند ، لکن ... اگر این اقلیت اشکال تراش و کارشکن به کمک بشتابند تحقق این آمال آسان تر و سریع تر خواهد بود و اگر خدای نخواسته اینان به خود نیایند، چون توده ملیونی بیدار شده و متوجه مسائل است و در صحنه حاضر است ... کجروان و اشکال تراشان در مقابل این سیل خروشان نخواهند توانست مقاومت کنند."
    فرازی از وصیتنامه


    امام خامنه ای:

    "اگر كسى در مقابل جوانان ادّعا كند و بگويد نظام اسلامى ما هيچ عيبى ندارد و همان قالبى را كه اسلام خواسته، ما پياده مى‌كنيم، گزاف گفته است. به هيچ وجه اينطور نيست ... اما آنچه كه حقيقت است، اين است كه ما به عنوان مسلمانانى كه راهمان را شناخته ايم، تصميم خود را گرفته‌ايم و نيروى خود را براى اين راه گذاشته‌ايم؛ با همه وجود در اين راه حركت مى‌كنيم و ادامه خواهيم داد."
    ديدار با جوانان اصفهان. ۸۰/۸/۱۲


    امام خامنه ای :
    اگر در مقطع فعلی دستگاه دیپلماسی بتواند حضور فعال، هوشمندانه و مقتدرانه داشته باشد، جایگاه و استحکام جمهوری اسلامی در چندین ده سال آینده و در نظم جدید جهانی به عنوان جایگاهی برجسته تثبیت می شود وگرنه، در جهان پیش رو، از موقعیت لازم برخوردار نخواهیم بود
    ...
    این کار (تعمل با آمریکا) ما را در افکار عمومی ملتها و دولتها به تذبذب متهم می کند و غربی ها با تبلیغات عظیم خودشان، جمهوری اسلامی را دچار انفعال و دو گانگی جلوه می دهند.
    بیست و دوم مردادماه

  5. #4
    کاربر آشنا Illustrator آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Dec 2013
    محل سکونت
    تهرانسر!
    نوشته ها
    107
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    سلام

    اسلام بدون عدالت به چه درد می خورد ؟
    اسلام در اوج تبعیض به چه درد می خورد ؟
    اسلام به موازات مصلحت اندیشی های درد آور به چه درد می خورد ؟
    برای بنده به کرات این سوالات پیش امده.با شما در میان میگذارم:

    ایا عدالت این نبود که حضرت امیر با شمشیر به سقیفه می رفتند و عدالت را اجرا میکردند؟چرا مصلحت اندیشی کردند؟

    خاک بر دهانم زمانی که به حضرت زهرا جسارت کردند....چرا دست به شمشیر نبردند و مصلحت اندیشی کردند؟

    چرا زمانی که به جان پیامبر اسلام سوء قصد شد در مسیر یکی از جنگ ها رسول خدا با اون پشتوانه عظیم مردمی عدالت را اجرا نکردند؟چرا به ورطه مصلحت اندیشی افتادند؟ایا قدرت و مقبولیت و مشروعیت کافی نداشتند؟

    وهزاران چرای دیگر.....بحث سیاسی در میان نیست.تاریخ اسلام هست.
    .
    .
    .
    در شان چه کسی هست این مصلحت اندیشی ها و تدبیر برای جامعه کردن ها؟
    ایا ابن عباس باید برای امام حسین مصلحت اندیشی کند که کوفیان پیمان شکن هستند؟
    ایا امام حسین خیانت کوفیان به برادرش را ندید که به انها اعتماد دگر باره کرد؟به چه دلیل این مصلحت اندیشی انجام شد؟
    ابد و الله لانَنسى حُسینا




    مِن العابس تَعَلّمْنا جُنوناً

    مِن العبّاس حُبّاً للجِهاد

    ...............
    {محتواي مخفي}

    علیرضا صدر
    A+-Mcitp-ISA-Tmg-Ceh
    طراحی و راه اندازی شبکه های اداری و خانگی
    طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی

    [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]

  6. #5
    حق آب و گل داره خادم اهلبیت آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jan 2011
    محل سکونت
    خوزستان آوردگاه سرخ دلیران
    نوشته ها
    1,812
    تشکر
    1
    تشکر شده 1 بار در 1 ارسال

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط ghanbar نمایش پست ها
    سلام

    اسلام رو نشناختید! یا بهتر بگم اون چیزی که شناختید اسلام ناب محمدی نیست ...

    و اما در مورد ضعف هایی که بعضا شاهدش هستیم :

    حضرت امام روح الله:

    هیچگاه نگفته و نمی گویم که امروز در این جمهوری، به اسلام بزرگ با همه ابعادش عمل میشود و اشخاصی از روی جهالت و عقده و بی انضباطی بر خلاف مقررات اسلام عمل نمیکنند ، لکن ... اگر این اقلیت اشکال تراش و کارشکن به کمک بشتابند تحقق این آمال آسان تر و سریع تر خواهد بود و اگر خدای نخواسته اینان به خود نیایند، چون توده ملیونی بیدار شده و متوجه مسائل است و در صحنه حاضر است ... کجروان و اشکال تراشان در مقابل این سیل خروشان نخواهند توانست مقاومت کنند."
    فرازی از وصیتنامه


    امام خامنه ای:

    "اگر كسى در مقابل جوانان ادّعا كند و بگويد نظام اسلامى ما هيچ عيبى ندارد و همان قالبى را كه اسلام خواسته، ما پياده مى‌كنيم، گزاف گفته است. به هيچ وجه اينطور نيست ... اما آنچه كه حقيقت است، اين است كه ما به عنوان مسلمانانى كه راهمان را شناخته ايم، تصميم خود را گرفته‌ايم و نيروى خود را براى اين راه گذاشته‌ايم؛ با همه وجود در اين راه حركت مى‌كنيم و ادامه خواهيم داد."
    ديدار با جوانان اصفهان. ۸۰/۸/۱۲
    سلام
    شما فرض کنید بنده کافر هستم . ایرادی نیست ولی آیا من کافر تا زمانی که عنادم بر علیه نظام شما ثابت نشده حق حیات دارم یا خیر ؟ آیا در فرهنگ نظام شما من کافر میتوانم به نابسامانیها خورده بگیرم یا خیر ؟
    اما ... در زمان امام وضع این نبود . اشتباه نکنید . عده ای قلیل نمیتوانستند دستاوردهای انقلاب را تحمل نمایند و به اصل نظام ایراد می گرفتند . در عوض اکثریت مردم خود را فدای اسلام و انقلاب کرده و در صدد تقبیح اعمال و رفتار آن عده ی معاند کرده بودند .
    حرف امام با اینهمه نابسامانی در قوه ی قضایی بود ؟ حرف امام با اینهمه دستبرد به بیت المال پی در پی و آزاد و بدون هراس و در روز روشن بود ؟ حرف امام با اینهمه تبعیض و نابود کردن علنی و به دستور و با ضابطه ی حکومت آن بود ؟ آن عده که امام آنها را تقبیح کرد مستضعفان بد بخت و بیچاره ای بود که برای بدست آوردن مسکنی که حکومت به آنها وعده نموده باید سی میلیون داشته باشند و پیش پرداخت کنند ؟ آیا آن عده که امام تقبیحشان نموده کسانی هستند که در روز روشن با احکام قانونی حکومت و برابر ضوابط قانونی حکومت برای دو میلیون تومان وام از بانکهای حکومت نابود شوند ؟ باید برای تحصیل فرزندانشان زجر بکشند ؟ باید برای نداشتن هزینه درمانشان بمیرند ؟ آن عده که مد نظر امام بودند چه کسانی بودند ؟ نکنه توده مردم را مرفه می بینید و راضی ؟ نکنه توده مردم از منابعی غیر حکومتی رنج می کشند ؟ نکنه توده ی مردم را کسانی در منگنه نهاده اند که از این مملکت نیستند ؟ آقا زادگان و مافیای قدرت و مفسده گران اقتصادی کیستند ؟ نکنه مبارزه با آنها مصلحت نظام را بر هم می زند ؟ نکنه ربطی به سیاستهای آمریکا دارد و تا حکومت با آنها مبارزه کرد ناوهای آمریکا شروع به شلیک می کنند ؟
    من اگر کافرم ولی شما مسلمانی بی درد هستید . آب و نان شما مهیا باشد گور پدر آدمهای مستضعفی که برای تحقق نیافتن آرمانهایش شب و روز به زمین و زمان فحش می دهد .
    ما حاکمانی را جانشینان علی و اولادش می دانیم که لااقل چند سال یک بار چشممان به قدوم مبارکشان بخورد . و چون علی بر پشت خویش انبان بردارد و به محرومان بدهد . آنها که بر سفره ی بیت المال می نشینند و پس از سیری از طعام ، سفره را بر ما بتکانند ، در تلاش برای تحقق آرمانهای حکومت علی نخواهند بود .
    حسین من انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم و ولی لمن والاکم و عدوا لمن عاداکم . الی یوم القیامه کانال شعر من در ایتا : شعر (اسرار درون )

  7. #6
    حق آب و گل داره خادم اهلبیت آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jan 2011
    محل سکونت
    خوزستان آوردگاه سرخ دلیران
    نوشته ها
    1,812
    تشکر
    1
    تشکر شده 1 بار در 1 ارسال

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط illustrator نمایش پست ها
    سلام



    برای بنده به کرات این سوالات پیش امده.با شما در میان میگذارم:

    ایا عدالت این نبود که حضرت امیر با شمشیر به سقیفه می رفتند و عدالت را اجرا میکردند؟چرا مصلحت اندیشی کردند؟

    خاک بر دهانم زمانی که به حضرت زهرا جسارت کردند....چرا دست به شمشیر نبردند و مصلحت اندیشی کردند؟

    چرا زمانی که به جان پیامبر اسلام سوء قصد شد در مسیر یکی از جنگ ها رسول خدا با اون پشتوانه عظیم مردمی عدالت را اجرا نکردند؟چرا به ورطه مصلحت اندیشی افتادند؟ایا قدرت و مقبولیت و مشروعیت کافی نداشتند؟

    وهزاران چرای دیگر.....بحث سیاسی در میان نیست.تاریخ اسلام هست.
    .
    .
    .
    در شان چه کسی هست این مصلحت اندیشی ها و تدبیر برای جامعه کردن ها؟
    ایا ابن عباس باید برای امام حسین مصلحت اندیشی کند که کوفیان پیمان شکن هستند؟
    ایا امام حسین خیانت کوفیان به برادرش را ندید که به انها اعتماد دگر باره کرد؟به چه دلیل این مصلحت اندیشی انجام شد؟
    سلام
    عجب تعبیرات به جایی بود . آفرین .
    اما در احوال همان علی ما خوانده ایم که اگر حقی از مستضعفی ضایع میشد زمین و آسمان را بهم می دوخت . دوست گرامی تو می دانی عدالت در مملکت به چه شیوه ای اجرا میشود ؟ می دانی این چیزی که هست مورد تأیید آن علی هست یا خیر ؟
    آن علی فرمود اگر مرا میخواهید تا بر شما حکومت نمایم باید تحمل اینکه حتی ... را از پای زنانتان در آرم را داشته باشید . سکوت کرد و حکومت نکرد چون همچون اجرای عدالتی را تحمل نداشتند . اگر آن علی می فهمید یکی از آقایان و آقازادگان محترم حق دارند آنچنان مفسده هایی ببار آورند و بنا به مصلحت نظام کوچکترین بی احترامی به آنان نشود ، چه می کرد ؟ شمشیرش را بقول شما باز در غلاف می نمود ؟
    شما مصلحت اندیشی ها را با هم اشتباه کرده اید . به خدا علی اگر بود برای این نا عدالتیهای مفرط و آشکار که در حق مردمی که در شهرهای غیر از چند کلان شهر زندگی می کنند روا داشته میشود ، شمشیرش را برهنه می کرد نه اینکه در غلاف میگذاشت .
    ما حرفمان اینست که :به خدا اگر به بهانه در خطر بودن مصالح نظام نبود ، همه مفسدین اقتصادی که مانند موریانه به پیکر اقتصاد افتاده اند به سزای اعمالشان می رسیدند .
    آیا مصلحتهایی که نام بردی هیچکدامشان مانند اینند که برای نابودی خلق الله کمر بسته اند و برای حفظ آبروی نظام ، کمترین اقدامی برای نابودی آنان نشود ؟ آیا اگر آن علی بود هر چند مرتبه ظاهر میشد و اینهمه تضییع در حق ملت را فقط با حرف و تذکر بسنده مینمود یا برای هر ذره ای از آن شمشیر می کشید ؟

    منظور من این مصلحت هاست . مصلحت اندیشی بر سر اشتباه و خطای یاران علی را چگونه می دیدید ؟ آیا تشر هایی که علی بر سر یاران خود در انجام حکمرانیهایشان میزد را با تذکرات نرم نرمک و محترمانه این زمان یکی می دانید ؟
    حسین من انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم و ولی لمن والاکم و عدوا لمن عاداکم . الی یوم القیامه کانال شعر من در ایتا : شعر (اسرار درون )

  8. #7
    حرفه ای بیتاب آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Apr 2011
    نوشته ها
    720
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    زمانی امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند...............
    که مسئولین امرهیچ غلطی درمقابل شریعت اسلام وسیرت قران وسنت پیامبر نکنند
    - نکند اشخاص...... جانشین ارزشها شوند
    - آنکه نتواند در پای حرف دین خود بمیرد
    درحقـیقـت ؛ بی دیــــن اســـت

  9. #8
    کاربر آشنا Illustrator آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Dec 2013
    محل سکونت
    تهرانسر!
    نوشته ها
    107
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط خادم اهلبیت نمایش پست ها
    سلام
    عجب تعبیرات به جایی بود . آفرین .
    اما در احوال همان علی ما خوانده ایم که اگر حقی از مستضعفی ضایع میشد زمین و آسمان را بهم می دوخت . دوست گرامی تو می دانی عدالت در مملکت به چه شیوه ای اجرا میشود ؟ می دانی این چیزی که هست مورد تأیید آن علی هست یا خیر ؟
    آن علی فرمود اگر مرا میخواهید تا بر شما حکومت نمایم باید تحمل اینکه حتی ... را از پای زنانتان در آرم را داشته باشید . سکوت کرد و حکومت نکرد چون همچون اجرای عدالتی را تحمل نداشتند . اگر آن علی می فهمید یکی از آقایان و آقازادگان محترم حق دارند آنچنان مفسده هایی ببار آورند و بنا به مصلحت نظام کوچکترین بی احترامی به آنان نشود ، چه می کرد ؟ شمشیرش را بقول شما باز در غلاف می نمود ؟
    شما مصلحت اندیشی ها را با هم اشتباه کرده اید . به خدا علی اگر بود برای این نا عدالتیهای مفرط و آشکار که در حق مردمی که در شهرهای غیر از چند کلان شهر زندگی می کنند روا داشته میشود ، شمشیرش را برهنه می کرد نه اینکه در غلاف میگذاشت .
    ما حرفمان اینست که :به خدا اگر به بهانه در خطر بودن مصالح نظام نبود ، همه مفسدین اقتصادی که مانند موریانه به پیکر اقتصاد افتاده اند به سزای اعمالشان می رسیدند .
    آیا مصلحتهایی که نام بردی هیچکدامشان مانند اینند که برای نابودی خلق الله کمر بسته اند و برای حفظ آبروی نظام ، کمترین اقدامی برای نابودی آنان نشود ؟ آیا اگر آن علی بود هر چند مرتبه ظاهر میشد و اینهمه تضییع در حق ملت را فقط با حرف و تذکر بسنده مینمود یا برای هر ذره ای از آن شمشیر می کشید ؟

    منظور من این مصلحت هاست . مصلحت اندیشی بر سر اشتباه و خطای یاران علی را چگونه می دیدید ؟ آیا تشر هایی که علی بر سر یاران خود در انجام حکمرانیهایشان میزد را با تذکرات نرم نرمک و محترمانه این زمان یکی می دانید ؟

    سلام
    امیر المومنین به جمیع جهات انسان کاملی بودند(گمانم بر این هست که این تعبیر بنده ناقص هست).
    ایا ایشان را باید بواسطه عدالت شناخت؟
    ایا ایشان را باید بواسطه مصلحت شناخت؟
    ایا ایشان را باید بواسطه علم باید شناخت؟
    ایا ایشان را باید بواسطه حکمت شناخت و موعظه های اخلاقی شناخت؟
    ایا ایشان را باید .......


    اگر عدالت را می بینید مصلحت را هم ببینید.
    انکار ناپذیر می نماید که در این کشور حقوقی از ضعفا سلب شود.این تعابیر نافی بسیاری از خدمات انقلاب اسلامی نمی شود.
    اگر قرار بر این باشد که همه افراد مصلحت ها را ببینند مصلحتی در میان نبود
    موفق باشید
    ابد و الله لانَنسى حُسینا




    مِن العابس تَعَلّمْنا جُنوناً

    مِن العبّاس حُبّاً للجِهاد

    ...............
    {محتواي مخفي}

    علیرضا صدر
    A+-Mcitp-ISA-Tmg-Ceh
    طراحی و راه اندازی شبکه های اداری و خانگی
    طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی

    [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]

  10. #9
    حق آب و گل داره خادم اهلبیت آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jan 2011
    محل سکونت
    خوزستان آوردگاه سرخ دلیران
    نوشته ها
    1,812
    تشکر
    1
    تشکر شده 1 بار در 1 ارسال

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط illustrator نمایش پست ها
    سلام
    امیر المومنین به جمیع جهات انسان کاملی بودند(گمانم بر این هست که این تعبیر بنده ناقص هست).
    ایا ایشان را باید بواسطه عدالت شناخت؟
    ایا ایشان را باید بواسطه مصلحت شناخت؟
    ایا ایشان را باید بواسطه علم باید شناخت؟
    ایا ایشان را باید بواسطه حکمت شناخت و موعظه های اخلاقی شناخت؟
    ایا ایشان را باید .......


    اگر عدالت را می بینید مصلحت را هم ببینید.
    انکار ناپذیر می نماید که در این کشور حقوقی از ضعفا سلب شود.این تعابیر نافی بسیاری از خدمات انقلاب اسلامی نمی شود.
    اگر قرار بر این باشد که همه افراد مصلحت ها را ببینند مصلحتی در میان نبود
    موفق باشید
    سلام
    نمی فهمم چه گفتید . ولی من علی را الگوی همه ی رفتارهای اخلاقی و اجتماعی همانطور که خداوند توصیف نموده می دانم .و کسی است که به خاطر ذره ای از اصل نظام عدول نمی کرد . و شهامتش را در زمان فعلی نمیتوانم مقایسه نمایم بلکه دور تر از منش او را به وفور میبینم .
    اگر هم تضعیف حقوق ضعفا و در عوض رشد غولهای اقتصادی را نمی بینید لطفاً بیشتر مطالعه کنید و از این و آن بپرسید چه خبر است .
    بقیه حرفاتونو نفهمیدم مرا ببخشید . اگه میشه بیشتر توضیح بدید آخه ما بقول برخی بزرگواران کمی دیر می گیریم و علتش هم اینه که در جنگ موج خوردیم و قسمتی از سیستم گیراییمان را از دست داده ایم . دست خودمون نیست .
    حسین من انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم و ولی لمن والاکم و عدوا لمن عاداکم . الی یوم القیامه کانال شعر من در ایتا : شعر (اسرار درون )

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. یک توافق 6 ماهه دیگر برای محدودتر کردن برنامه هسته‌ای ایران !
    توسط golenarges در انجمن اخبار سیاست داخلی ایران
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 02-12-2013, 00:16
  2. حمایت قاطع مراجع تقلید و علمای قم از توافق ژنو
    توسط محامین در انجمن اخبار سیاست داخلی ایران
    پاسخ: 1
    آخرين نوشته: 29-11-2013, 15:03

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
کانال سپاه