صفحه 2 از 4 نخستنخست 1234 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از 11 به 20 از 31

موضوع: افتضاحات تور اروپا گردی حسن روحانی

  1. #11
    حرفه ای farzad-a آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jun 2013
    محل سکونت
    جزیره کیش
    نوشته ها
    687
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط safaeei نمایش پست ها
    بعد از ایرباس نوبت به تراکتور رسید !

    کلید تدبیر دولت یازدهم به کدام طرف می چرخد ؟!

    ♦️ پس از انعقاد قرار داد 22 میلیارد و 300 میلیون دلاری ( 82 هزار میلیارد تومانی ) با ایرباس فرانسه، حالا نوبت به انعقاد قرداد با جمهوری چک برای تولید 5000 تراکتور سنگین رسید.

    در حالیکه اوایل سال جاری خط تولید تراکتور سنگین در کارخانه تراکتورسازی تبریز راه اندازی شده است، دولت تدبیر و امید ؟! اقدام به انعقاد قرارداد برای واردات 5000 دستگاه تراکتور سنگین از جمهوری چک کرده است.
    ابوالفتح ابراهیمی مدیرعامل تراکتور سازی تبریز می گوید : << با واردات هر دستگاه تراکتور به کشور 10 نفر بیکار می شوند و منابع داخلی در اختیار بیگانگان قرار می گیرد.>>
    مدیر عامل تراکتورسازی تبریز تصریح کرد : << سالیانه 20000 دستگاه تراکتور تولید می کنیم و صادراتمان به کشورهای آسیایی، آفریقایی و کشورهای منطقه رونق دارد. این شرکت توانایی تولید و تحویل سالیانه 30000 دستگاه تراکتور سنگین را دارد. >>
    گفتنی است گروه صنایع تراکتورسازی ایران متشکل از 11 شرکت تولیدی است که در سه استان ( آذ شرقی، آذ غربی و کردستان ) فعالیت داشته و در سراسر کشور با قطعه سازان همکاری می کند. تولیدات این شرکت شامل تراکتور سبک، نیمه سنگین و سنگین، لیفتراک و ماشین آلات سنگین راهسازی است.

    در این رابطه نعمت زاده ( وزیر صنعت و تجارت ) در پاسخ به سؤال خبرنگاران ابتدا اعلام بی خبری کرد و سپس گفت : << این قرار داد مدت ها طول می کشد تا اجرایی شود >>
    همچنین طیب نیا ( وزیر اقتصاد ) هم اعلام کرد این قرارداد را او امضاء کرده و هدف از آن تأمین بازار داخل و منطقه است.

    ⁉️ با این اوصاف به نظر می رسد کلید تدبیر به طرف کدخدا و اذنابش می چرخد.
    ⁉️ آیا جمهوری چک، مزد همکاری با کدخدا برای استقرار سامانه های ضد موشکی آمریکا را دریافت می کند؟!


    ارسال شده از tapatalk آندروید.
    هر چه میکشیم از بی سوادی و سطحی نگری است.
    خرید تضمینی پنج هزار تراکتور در ازای انتقال تکنولوژی,خط تولید و بخشی از بازار صادرات قرارداد نا معقولی نیست.
    نظیر این قرارداد را در دوره سازندگی با زیمنس امضاء کردیم و در مناقصه یکی از شروط قرارداد انتقال تکنولوژی بود.
    حالا مپصا رقیب زیمنس شده و با تولید و نصب نیروگاههای آبی بازار منطقه را از کشورهای حاشیه خزر گرفته تا عراق و سوریه به روی ما باز کرده است و برای تامین نیاز کشور هم خودکفا شدیم.
    آنهایی که با ماشین آلات سروکار دارند میدانند که ادوات و مخصوصا موتورهای ساخت چک از مقاومترین و کم استهلاک ترین موتورهای جهان هستند و کشورهایی نظیر لهستان و چک در متالوژی و ساخت قطعه در جهان حرف برای گفتن دارند و مجانی ثمره مطالعات و تجربیاتشان را در اختیار دیگران قرار نخواهند داد.
    حالا برای انتقال تکنولوژی روز دنیا حق انتخاب داریم.
    کشورهای شرق اروپا و یا سایر کشورهای صنعتی که قطعا شرایط دشوارتری را خواهند پذیرفت.

    تا کی باید شاهد چنین افاضاتی باشیم.
    لااقل کسی که ادعا میکند می بایست از مفاد طرح توجیهی مطلع باشد و مستند اظهار نظر کند مگر نه اینکه تراکتور سازی تبریز تکنولوژی ساخت تراکتور را در دهه 40 از کشور رومانی آورد و هنوز بعد از چهل سال هنوز موتورهای 65 اسب تولید و عرضه میکند.
    پیکان از رده خارج شد و تراکتور رومانی هنوز تولید میشود.
    وقتی تحریم نیستیم چرا ارتقاء کیفی و رقابت به بازارمان آورده نشود؟
    آن آقای سردار هم شعار میدهد که چرا هواپیما از فرانسه میخریم و آن دیگری رجز میخواند که ما در ساخت تانک t72 خودکفا هستیم.
    یکی نیست به آنها بگوید که جان برادر هواپیمای بوئینگ747 از تعداد چهارمیلیون و پانصد هزار قطعه تشکیل شده(ایرباس هم تقریبا نظیر همان است)و هر قطعه در یک گوشه دنیا تولید میشود و گیرم که به کل مطالعات اعم از متالوژیک ,الکترونیک,دینامیک و غیره و غیره دسترسی داشته باشیم با کدام توجیه اقتصادی میخواهید هزاران خط تولید برای تولید یک ,دو, سه و نهایتا نهایتا بعد از چندین دهه 10 هواپیما در ماه راه اندازی کنیم!
    روسها فقط برای ارتقاء تانک btr80 به btr82 تعداد 1000 قطعه جدید طراحی و در سری جدید بکار بردند.(یعنی سرمایه گذاری و تغییر در ده ها خط تولید)و با چنین سرمایه گذاریهایی مثلا در مورد تانکهای سری t از دهه 30 تا امروز حدود 25000 دستگاه تولید کرده اند
    یعنی هزاران خط کوتاه تولید با تیراژ پائین.

    حالا ما برای نیاز یکی دو هزار دستگاه تانک بیائیم و خطوط تولید راه بیندازیم که چه بشود مگر اینکه بخواهیم برای صادرات با سایر کشورها رقابت کنیم که چرا همین سرمایه را برای خودروسازی و امتال آن نگذاریم که بیشترین اشتغالزایی و بلندترین خطوط تولید را دارد.

    وقتی اجبار تحریم در کار باشد مثل عراقی ها حتی وانت را باید زرهی کنیم و مورد استفاده قراردهیم ولی وقتی مجال اولویت بندی داریم می بایست سرمایه محدود خود را عقلایی مصرف کنیم.
    حرف بسیار است!
    ویرایش توسط farzad-a : 02-02-2016 در ساعت 20:00

  2. # ADS
    Circuit advertisement
    تاریخ عضویت
    Always
    محل سکونت
    Advertising world
    نوشته ها
    Many

     

    حرز امام جواد

     

  3. #12
    مدیر ارشد انجمنهای نورآسمان محب المهدي (عج) آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jan 2009
    نوشته ها
    20,737
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    خرید تضمینی پنج هزار تراکتور در ازای انتقال تکنولوژی,خط تولید و بخشی از بازار صادرات قرارداد نا معقولی نیست.
    نامعقولی است! چرا 500 تا نیاوردند؟ مگر کلا در ایران چند تا تراکتور مورد نیاز بود؟
    هواپیمایی چندصد میلیون دلاری را هم میتوانستند 2 دستگاه بیاورند نه این تعداد
    می بایست سرمایه محدود خود را عقلایی مصرف کنیم.
    +
    دغدغه همه ما و شما همین است.

  4. #13
    حرفه ای farzad-a آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jun 2013
    محل سکونت
    جزیره کیش
    نوشته ها
    687
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    شروط 3 گانه برای خرید ایرباس های 380
    پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
    معاون بازرگانی ایران ایر با بیان اینکه خرید 118فروند هواپیمای ایرباس به شکل تصادفی انجام نشده است، گفت: با مطالعه دقیق بازار، این کار انجام شد؛ ضمن آنکه شروط سه گانه برای خرید ایرباس های 380 در پیش نویس قرارداد لحاظ شده که نگرانی برخی افراد را برطرف می کند.

    به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ محمدرضا خوشنویسان یادآور شد: نگرانی ها و انتقادهایی از سوی برخی نسبت به خرید هواپیماهای A380 از ایرباس صورت گرفت، درحالی که پیش شرط هایی برای خرید در نظر گرفته شده که همه نگرانی های مطرح شده را پوشش می دهد.

    وی افزود: تاکنون مدیران شرکت های هواپیمایی ابتدا نسبت به خرید و ورود هواپیماها به ناوگان هوایی کشور اقدام می کردند و بعد از عملیاتی شدن هواپیماها، بدون توجه به شرایط ناوگان جدید به دنبال ایجاد مسیر پروازی و شناسایی بازار هواپیما بودند، اما در خرید ایرباس های جدید همه این موارد و شرایط بازار از قبل مطالعه و بررسی شد.

    عضو هیات مدیره ایران ایر، تاکید کرد: خرید 118 فروند هواپیمای ایرباس، عددی نبود که توسط شرکت ایرباس و هواپیمایی جمهوری اسلامی به صورت ناگهانی مطرح شود، بلکه فرایندی 18 ماهه از مطالعه دقیق بازار مبتنی بر راهبرد را پشت سر گذاشتیم؛ در ابتدا قرار بر این بود که این امر در دوره زمانی 10 ساله انجام شود؛ سپس این دوره توسط مدیریت تصمیم گیر به هشت سال کاهش یافت.

    به گفته وی، راهبرد ایران ایر در مرحله نخست افزایش فرکانس های پروازی کنونی و اصلاح برنامه پروازی است که بازه زمانی اجرای آن سه ساله خواهد بود. در مرحله های پس از آن، افزایش مقاصد هما و شناسایی هواپیماهای مورد نیاز قرار دارد.

    معاون بازرگانی ایران ایر خاطرنشان ساخت: بازار و مسیرهای ایرباس های 380 شناسایی شده، اما برخی قصد دارند، مسائل انحرافی درباره این هواپیماها را برجسته کنند و کل برنامه خرید ناوگان جدید هوایی را زیرسوال ببرند.

    وی اظهار داشت: آنهایی که نگران خرید ایرباس های 380 شده اند، لازم است آگاهی یابند که ورود این هواپیماها مربوط به مرحله سوم راهبرد تعیین شده و به طور قطع در مراحل نخست و دوم، ورود این هواپیماها پیش بینی نشده است.

    وی گفت : شرط و نکته دوم این است که کل تفاهمنامه ورود هواپیماهای 380 مشروط به مهیا شدن زیرساخت های پذیرش این هواپیما در فرودگاه های کشور است.

    خوشنویسان اضافه کرد: شرط سوم خرید هواپیماهای پهن پیکر ایرباس این است که شرایط پذیرش پروازها به مقاصد دریای آتلانتیک و آمریکای شمالی و آمریکای جنوبی به لحاظ اخذ مجوزها کاملا فراهم شود و در این صورت هواپیمای ایرباس 380 با فرکانس مناسب می تواند یکی از گزینه های خوب برای این مسیرها باشد.

    معاون بازرگانی ایران ایر خاطرنشان ساخت :ظرف سه سال آینده زیرساخت های پذیرش این هواپیما در چند فرودگاه دیگر نیز فراهم می شود و در عین حال پرواز هواپیماها محدود و مختص مسیرهای دوربرد خواهد بود؛ علاوه برآن بهره گیری از هواپیماهای پهن پیکر برای بعد از سال 2020 برنامه ریزی شده است و تا آن زمان شمار فرودگاه هایی که قابلیت پذیرش این هواپیماها را دارند افزایش خواهند یافت.

    به گزارش ایرنا، عباس آخوندی وزیر راه وشهرسازی پیش از این گفته بود، مجموع آمار هواپیماهای مورد خریداری ایران ایر 118 فروند شامل 45 فروند ایرباس 320، حدود 45 فروند ایرباس330، تعداد 16 فروند ایرباس 350 و 12 فروند ایرباس380 است.

    پیش بینی شده در سال 2016 میلادی (امسال) تعداد هشت فروند هواپیمای ایرباس به ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) اضافه شود.

    همچنین با بررسی های کارشناسی تعداد چهار مدل از انواع هواپیماهای ایرباس خریداری شده با توجه به جدول زمان بندی مربوطه، به تدریج به ناوگان ایران ایر اضافه خواهند شد.

  5. #14
    حرفه ای farzad-a آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jun 2013
    محل سکونت
    جزیره کیش
    نوشته ها
    687
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    شروط 3 گانه برای خرید ایرباس های 380
    پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
    معاون بازرگانی ایران ایر با بیان اینکه خرید 118فروند هواپیمای ایرباس به شکل تصادفی انجام نشده است، گفت: با مطالعه دقیق بازار، این کار انجام شد؛ ضمن آنکه شروط سه گانه برای خرید ایرباس های 380 در پیش نویس قرارداد لحاظ شده که نگرانی برخی افراد را برطرف می کند.

    به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ محمدرضا خوشنویسان یادآور شد: نگرانی ها و انتقادهایی از سوی برخی نسبت به خرید هواپیماهای A380 از ایرباس صورت گرفت، درحالی که پیش شرط هایی برای خرید در نظر گرفته شده که همه نگرانی های مطرح شده را پوشش می دهد.

    وی افزود: تاکنون مدیران شرکت های هواپیمایی ابتدا نسبت به خرید و ورود هواپیماها به ناوگان هوایی کشور اقدام می کردند و بعد از عملیاتی شدن هواپیماها، بدون توجه به شرایط ناوگان جدید به دنبال ایجاد مسیر پروازی و شناسایی بازار هواپیما بودند، اما در خرید ایرباس های جدید همه این موارد و شرایط بازار از قبل مطالعه و بررسی شد.

    عضو هیات مدیره ایران ایر، تاکید کرد: خرید 118 فروند هواپیمای ایرباس، عددی نبود که توسط شرکت ایرباس و هواپیمایی جمهوری اسلامی به صورت ناگهانی مطرح شود، بلکه فرایندی 18 ماهه از مطالعه دقیق بازار مبتنی بر راهبرد را پشت سر گذاشتیم؛ در ابتدا قرار بر این بود که این امر در دوره زمانی 10 ساله انجام شود؛ سپس این دوره توسط مدیریت تصمیم گیر به هشت سال کاهش یافت.

    به گفته وی، راهبرد ایران ایر در مرحله نخست افزایش فرکانس های پروازی کنونی و اصلاح برنامه پروازی است که بازه زمانی اجرای آن سه ساله خواهد بود. در مرحله های پس از آن، افزایش مقاصد هما و شناسایی هواپیماهای مورد نیاز قرار دارد.

    معاون بازرگانی ایران ایر خاطرنشان ساخت: بازار و مسیرهای ایرباس های 380 شناسایی شده، اما برخی قصد دارند، مسائل انحرافی درباره این هواپیماها را برجسته کنند و کل برنامه خرید ناوگان جدید هوایی را زیرسوال ببرند.

    وی اظهار داشت: آنهایی که نگران خرید ایرباس های 380 شده اند، لازم است آگاهی یابند که ورود این هواپیماها مربوط به مرحله سوم راهبرد تعیین شده و به طور قطع در مراحل نخست و دوم، ورود این هواپیماها پیش بینی نشده است.

    وی گفت : شرط و نکته دوم این است که کل تفاهمنامه ورود هواپیماهای 380 مشروط به مهیا شدن زیرساخت های پذیرش این هواپیما در فرودگاه های کشور است.

    خوشنویسان اضافه کرد: شرط سوم خرید هواپیماهای پهن پیکر ایرباس این است که شرایط پذیرش پروازها به مقاصد دریای آتلانتیک و آمریکای شمالی و آمریکای جنوبی به لحاظ اخذ مجوزها کاملا فراهم شود و در این صورت هواپیمای ایرباس 380 با فرکانس مناسب می تواند یکی از گزینه های خوب برای این مسیرها باشد.

    معاون بازرگانی ایران ایر خاطرنشان ساخت :ظرف سه سال آینده زیرساخت های پذیرش این هواپیما در چند فرودگاه دیگر نیز فراهم می شود و در عین حال پرواز هواپیماها محدود و مختص مسیرهای دوربرد خواهد بود؛ علاوه برآن بهره گیری از هواپیماهای پهن پیکر برای بعد از سال 2020 برنامه ریزی شده است و تا آن زمان شمار فرودگاه هایی که قابلیت پذیرش این هواپیماها را دارند افزایش خواهند یافت.

    به گزارش ایرنا، عباس آخوندی وزیر راه وشهرسازی پیش از این گفته بود، مجموع آمار هواپیماهای مورد خریداری ایران ایر 118 فروند شامل 45 فروند ایرباس 320، حدود 45 فروند ایرباس330، تعداد 16 فروند ایرباس 350 و 12 فروند ایرباس380 است.

    پیش بینی شده در سال 2016 میلادی (امسال) تعداد هشت فروند هواپیمای ایرباس به ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) اضافه شود.

    همچنین با بررسی های کارشناسی تعداد چهار مدل از انواع هواپیماهای ایرباس خریداری شده با توجه به جدول زمان بندی مربوطه، به تدریج به ناوگان ایران ایر اضافه خواهند شد.

  6. #15
    حرفه ای farzad-a آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jun 2013
    محل سکونت
    جزیره کیش
    نوشته ها
    687
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط محب المهدي (عج) نمایش پست ها
    نامعقولی است! چرا 500 تا نیاوردند؟ مگر کلا در ایران چند تا تراکتور مورد نیاز بود؟
    با سلام
    توجه داشته باشید که صحبت از تراکتور معمولی نیست و بدنبال تکنولوژی روز برای ساخت تراکتورهای سنگین هستند که اولا بر خلاف تراکتورهای فرگوسن و رومانی(که از چندین دهه پیش در کشور تولید میشوند)دارای گیربکس دنده ای نبوده و سیستم هیدرولیک هستند که راندمان بالا و استهلاک کمتری دارند.
    چنین تراکتور سنگینی از یکی دو سال پیش در تبریز تولید میشود و تیراژ پائین است و از سطح تکنولوژیش اطلاع دقیقی ندارم.
    گویا به علت کم آبی زمین های کشور از سویی سخت تر میشوند و از سوی دیگر می بایست شخم عمیقتری زده شود لذا نیاز به تراکتورهای سنگین بیش از گذشته است.
    الان بیش از 500 هزار تراکتور در کشور داریم و 150 هزار دستگاه نیز نیاز امروز کشور است که باید تامین شود.
    بنابراین 5000 دستگاه رقم بالایی نیست و ارزش کسب تکنولوژی را دارد.
    از سوی دیگر بازار تراکتور داخلی نیز چندان تحت تاثیر قرار نمیگیرد و در عوض در فضای رقابتی به بالا رفتن کیفیت خواهد انجامید.
    هواپیمایی چندصد میلیون دلاری را هم میتوانستند 2 دستگاه بیاورند نه این تعداد
    +
    دغدغه همه ما و شما همین است.
    توضیحات کافی در ارسال فوق داده شده است
    طی سال 2016 فقط 8 فروند تحویل خواهند گرفت و دریافت پهن پیکرها نیز به 8,7 سال بعد موکول شده است.

    زیاد جالب نیست که بدون اطلاعات دقیق احساسی و شعاری با موضوعات تخصصی برخورد کنیم و باید قبول کنیم دوران اعمال تصمیمات فردی و یلخی عمل کردن گذشته است و انشالله باز نخواهد گشت.

  7. #16
    مدیر ارشد انجمنهای نورآسمان محب المهدي (عج) آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jan 2009
    نوشته ها
    20,737
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    خرج کردن ده و نیم میلیارد دلار برای خرید 118 فروند هواپیما بابت انتقال تکنولوژی یلخی عمل کردن است.
    ...

  8. #17
    حرفه ای farzad-a آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jun 2013
    محل سکونت
    جزیره کیش
    نوشته ها
    687
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط محب المهدي (عج) نمایش پست ها
    خرج کردن ده و نیم میلیارد دلار برای خرید 118 فروند هواپیما بابت انتقال تکنولوژی یلخی عمل کردن است.
    ...
    سلام
    لطفا مستندا بفرمائید شما عدد ده و نیم میلیارد دلار رو از کجا آوردید.
    و بعد توضیح بدید که قراره پس از خرید هواپیماها کدام تکنولوژی به ایران منتقل بشه و چه کسی چنین ادعایی کرده؟

    بحث انتقال تکنولوژی در مورد تراکتورهای است,صنایع بالادستی و پائین دستی نفت و گاز و غیره است و تاجایی که من اطلاع دارم صحبتی از انتقال تکنولوژی هواپیما سازی حداقل در این پکیج نیست

    در ضمن پیشنهاد میکنم تیتر نابجا و بی ادبانه سرنگار را عوض کنید و دشمنانمان به رئیس جمهور منتخب توهین نکنید.
    از مدیران نورآسمان بعید است.
    ویرایش توسط farzad-a : 16-02-2016 در ساعت 21:03

  9. #18
    مدیر ارشد انجمنهای نورآسمان محب المهدي (عج) آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jan 2009
    نوشته ها
    20,737
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    شخص وزیر راه در مصاحبه با مجله معتبر و تخصصی ترابران (بهمن و اسفند 94) یک صفحه کامل مصاحبه دارند و بارها به صراحتا این مطلب را بیان نمودند و توضیح دادند.
    آقای ترکان گفته بودند که ایران تکنولوژی آبگوشت بزباش بالاتر نداره ... شمام که میفرمایی حد ما در قواره تکنولوژی تراکتوره!
    شما را ارجاع میدهم به متن امضام!

  10. #19
    حرفه ای farzad-a آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jun 2013
    محل سکونت
    جزیره کیش
    نوشته ها
    687
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    Cool

    نقل قول نوشته اصلی توسط محب المهدي (عج) نمایش پست ها
    شخص وزیر راه در مصاحبه با مجله معتبر و تخصصی ترابران (بهمن و اسفند 94) یک صفحه کامل مصاحبه دارند و بارها به صراحتا این مطلب را بیان نمودند و توضیح دادند.
    آقای ترکان گفته بودند که ایران تکنولوژی آبگوشت بزباش بالاتر نداره ... شمام که میفرمایی حد ما در قواره تکنولوژی تراکتوره!
    شما را ارجاع میدهم به متن امضام!
    سلام
    من هرگز نگفتم که حدما در قواره تکنولوژی تراکتوره و امیدوارم گفته های ترکان را هم همینطور تفسیر به رای نکرده باشد.
    همانطور که قبلا هم در پستهای بالا عرض کردم گاهی شرط خرید در یک مناقصه " انتقال تکنورلوژی" است که قبلا تجربه قبلی مثلا در مورد نیروگاههای آبی بود که الان یکی از سازندگان منطقه هستیم و در این مقطع زمانی نیز چنین شرطی در مورد تراکتورها و خودروسازی و غیره همینطور عمل خواهند کرد ولی در مورد هواپیما چنین شرطی نگذاشته اند و عاقلانه هم نبود که چنین شرطی بگذارند چون ساخت هواپیمای مسافری سرمایه عظیمی میخواهد و در اولویتهای کشور نیست مگر همان پروژه آنتونوف که با رفع تحریمها شاید همان نیز توجیه خود را از دست داده باشد.
    خیلی کمتر از آن سرمایه گذاری را میتوانند در حوزه های های تک از جمله ساخت و پرتاب ماهواره ,نانوکامپوزیتها ,سلولهای بنیادی و غیره تخصیص دهند که ارزش افزوده به مراتب بالاتری دارند.
    توجه داشته باشید که رفع تحریمها فضایی را محیا کرده که نه به اجبار و برای فائق آمدن بر محدودیتها بلکه بر اساس کارشناسی و رعایت اولویتها سیاستگذاری میشوند.
    نظر شما را به خبر ذیل جلب میکنم:
    رسانه های روس:
    هدف سردار دهفان از سفر به مسکو؛ خرید شبکه پیچیده ای از سیستم دفاعی هوایی یکپارچه از موشک های کوتاه برد، میان برد و بلند برد
    همزمان با سفر وزیر دفاع ایران به مسکو، رسانه‌های روسی به نقل از روزنامه کامرسانت خبر داده‌اند که ایران به دنبال خرید ۸ میلیارد دلار تسلیحات نظامی از روسیه است که فهرست تسلیحات درخواستی ایران قبلا ارسال شده بوده است.

    به گزارش «انتخاب»، گزارش جنگنده‌های چند منظوره سوخو-۳۰ اس‌ام، جنگنده‌های آموزشی پیشرفته یاک-۱۳۰، جنگنده‌های سبک، هلیکوپترهای ترابری ام آی-۱۷ و‌ام آی-۸، سامانه‌ پدافند موشکی ساحلی سیار کا-۳۰۰پی و زیردریایی‌های دیزلی-الکتریکی از جمله موارد فهرست درخواستی ایران است.
    مگر خودمان در ساخت موشک توانایی نداریم پس چرا منابع کشور را به روسها تقدیم میکنیم؟
    قبول کنید که امروز کارشناسی ها براساس احساسات و شعار ها نیست بلکه منطق حرف اول را میزند چه در صنایع نظامی و چه غیر از آن.

    البته پروپاگانداهای انتخاباتی نه براساس منافع ملی بلکه برای بقای جناحی شکل میگیرند و عوامفریبی نیز همیشه رای آور بوده و خواهد بود.
    افتضاح یافتن فرصتها در قاره اروپا نیست بلکه بالارفتن از دیوار سفارتها و به آتش کشیدن آنهاست.

    پ ن :
    این آقا حمید کجاست که پیداش نیست.
    همیشه برای " سلام گفتن" به من تذکر میداد حالا من یاد گرفتم و گویا دیگران یادشون رفته: دی
    ویرایش توسط farzad-a : 17-02-2016 در ساعت 11:06

  11. #20
    مدیر ارشد انجمنهای نورآسمان محب المهدي (عج) آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jan 2009
    نوشته ها
    20,737
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    علیکم السلام برادر :دی

صفحه 2 از 4 نخستنخست 1234 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 2 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 2 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. چرا روحانی برای دفاع از فرجی دانا به مجلس نیامد؟
    توسط گلنرگس در انجمن اخبار سیاست داخلی ایران
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 24-08-2014, 20:51
  2. هیئت دولت، فیـــــلتـر شکن، قلیان، دو سیب و باقی قضایا!
    توسط محبّ الزهراء در انجمن مباحث سیاست داخلی
    پاسخ: 3
    آخرين نوشته: 11-08-2014, 16:16
  3. "من روحانی هستم" چیست و چه می‌گوید؟! + فیلم
    توسط محبّ الزهراء در انجمن مباحث سیاست داخلی
    پاسخ: 7
    آخرين نوشته: 04-05-2014, 22:07
  4. عبور از روحانی ممنوع تا اطلاع ثانوی
    توسط محبّ الزهراء در انجمن مباحث سیاست داخلی
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 07-02-2014, 11:34
  5. اولین گزارش 100 روزه روحانی+حاشیه‌ها
    توسط محبّ الزهراء در انجمن اخبار سیاست داخلی ایران
    پاسخ: 9
    آخرين نوشته: 05-12-2013, 01:25

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
کانال سپاه