صفحه 2 از 3 نخستنخست 123 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از 11 به 20 از 25

موضوع: به نظر شما چرا مصباح رای نیاورد!؟ تحلیل نتیجه انتخابات

  1. #11
    حرفه ای skyzare آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Dec 2011
    محل سکونت
    شهر علم و ادب
    نوشته ها
    531
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط dampayi نمایش پست ها
    خیلی موضوع بدیهی ای هست !!!
    اصولگرا ها در تهران شکست خوردند چون تو تهران در اقلیت اند!
    حقیقت این هست که رای ما باعث خبرگان رفتن مشترک ها نشد !
    نقل قول نوشته اصلی توسط ماه رضوی نمایش پست ها
    اصولگرایان در تهران شکست خوردند ولی این شکست بیش از آنکه سیاسی باشد فرهنگی است.رای بخشی از مردم تهران عموماً قداست زدایی شده و عرفی و حامل ارزش های غربگرایانه است و رفتار اصولگرایان از نظر آنها افراطی است و با آزادیهای اجتماعی آنها منافات داره
    سلام . نه اصولگرایان فقط توی تهران شکست نخوردند . ( البته من برای مجلس می گم ) الان توی شیراز نتایج به این صورت هست :

    4 نفر اول همه اصلاح طلب هستند فقط قادری اصولگرا هست که اون هم دور دوم هست و اخرین نفر !




    یعنی من اصلا فکرش هم نمی کردم این پارسایی و رجبی رای بیارن !!!


    ویرایش توسط skyzare : 02-03-2016 در ساعت 19:28
    امام علی میفرماید : بهترین میراٍث پدر برای فرزند ادب است


    الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَةِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّةِ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ


  2. # ADS
    Circuit advertisement
    تاریخ عضویت
    Always
    محل سکونت
    Advertising world
    نوشته ها
    Many

     

    حرز امام جواد

     

  3. #12
    !Challenge Everything mahdishata آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Feb 2010
    محل سکونت
    اخر الزمان
    نوشته ها
    7,642
    تشکر
    0
    تشکر شده 1 بار در 1 ارسال

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط farzad-a نمایش پست ها
    همچنین علامه مصباح در جلسه پرسش و پاسخ در مورد مشروعیت و مقبولیت فرموده اند:

    « دموکراسي که براي غربي‌ها اصالت دارد، براي ما فقط جنبه ابزاري دارد. رأي مردم براي ما مشروعيت نمي‌آورد؛ مقبوليت مي‌آورد. ممکن است در آينده قانون اين‌گونه شود که مردم بايد در تعيين استاندار نظر بدهند. اين قانون و اين فرآيند از نظر اسلام هيچ اشکالي ندارد، اما اين بدان معنا نيست که مردم به او مشروعيت مي‌دهند؛ بلکه مردم رأي تمايل مي‌دهند. وگرنه حکم اصلي، حکم خدا، پيغمبر، ائمه اطهار و حکم ولي‌فقيه است. اين‌که امام فرمود ميزان رأي مردم است؛ آيا حتي در مقابل حکم خدا نيز ميزان رأي مردم است؟!‍ اين همه امام دم از اسلام ‌زد براي چه بود؟ ايشان از همان ابتدا مي‌فرمود همه چيز فداي اسلام. بي‌شک ايشان در مقابل اسلام نگفت رأي مردم معتبر است؛ بلکه آن‌جا که ما مصالح را نمي‌دانيم و حکم خدا نيست، براي تشخيص مصداق از رأي مردم بهره مي‌بريم. پيامبر نيز براي جنگ احد از مردم استمزاج کرد که بيرون مدينه برويم يا در مدينه بمانيم. جوان‌ها با ماندن در شهر مخالفت کردند، پيامبر نيز به رأيشان احترام گذاشت و به ضرر هم تمام شد، اما اگر خدا فرموده بود، ديگر نمي‌توانست بگويد ميزان رأي مردم است. آن‌جا که دين چيزي را فرموده است، همان ملاک است، و آن‌جا که دستوري ندارد و طبق فرمايش بعضي از بزرگان مانند مرحوم آقاي سيدمحمدباقر صدر، منطقة الفراق است، به عهده مردم گذاشته شده است. «وَإِن تُطِعْ أَكْثَرَ مَن فِي الأَرْضِ يُضِلُّوكَ عَن سَبِيلِ اللّهِ» (انعام،166) شش اين آيه‌اي است که مقام معظم رهبري در ملاقات با خبرگان دو بار خواندند. به حسب ظاهر، اين آيه با جلسه خبرگان مناسبتي نداشت، اما ايشان آن را خواندند و تکرار هم کردند. آن‌جايي که امر خدا و پيغمبر روشن است، جاي مراجعه به افکار ديگران نيست. اگر از اکثريت تبعيت کرديد؛ يُضِلُّوكَ عَن سَبِيلِ اللّهِ. بنابراين، آن‌جا که خداوند فرماني داده است،‌ هيچ کس حق دخالت ندارد.»
    ..................................................
    اگرچه لیستی رای دان شاید دلیل اصلی حذف آیت الله مصباح از خبرگان شد اما تفکرات ایشان نیز بی تاثیر نبوده است و من از جانب دیگران صحبت نمیکنم و نظر شخصی اینگونه است که در هر شرایطی میزان رای مردم است و همانطور که پیغمبر به رای و خواسته مردم احترام گذاشتند دیگران نیز باید اینگونه عمل کنند ولو اینکه در نهایت و به زعم بعضی به زیانشان باشد.
    مثلا اگر تمامی شارعین با استخراج از منابع شرع فتوا دهند که ازدواج با دختر کم سن و سال جایز است جمهوری اسلامی ملزم است خواست مردم را در نظر گرفته و قانون را بنا به عرف جاری سازد و سنین شاید 16 و حتی 18 سال را مبنا قرار داده و غیر از آنرا غیرقانونی(و نه غیر شرعی)اعلام و در صیانت از حقوق فرزندان این آب و خاک چنین فعلی را جرم اعلام نماید.
    دوران مشروعه گذشته و مشروطه(بخوانیدنظام جمهوری)خواست توده مردم بوده هست و خواهد بود.


    سلام
    خب این کاملا واضح نظر اسلام هستش
    اینکه شما این رو قبول ندارید به قرائت خاص شما از دین بر می گرده.دین رو از دین شناس بگیرید بهتون توضیح دقیق میدن در این زمینه.
    نظارت استصوابی دقیقا به همین جنبه از دین اشاره داره


    میزان ، درشعاع دین و قوانین دین تعیین میشه.اینجا جمهوری سکولار نیست. جمهوری در شاخصه اسلامی نه در شاخصه بی دینی


    علامه مصباح:نباید ازملامت مردم ناراحت شد،ولوآنکه همه مردم شعارمرگ براو راسر دهند.در عالم احدی را اشبه به امام معصوم،از مقام معظم رهبری ندیدم
    Give GOD your skull



    اگر کوهها از جای کنده شود، تو جای خویش بدار! دندانها را بر هم فشار و کاسه سرت را به خدا عاریت بسپار! پای در زمین کوب و چشم بر کرانه سپاه نِه و بیم بر خود راه مده! و بدان که پیروزی از سوی خداست


    امیر المومنین علی علیه السلام خطاب به محمد حنفیه

    {محتواي مخفي}


    cpu: core i5 3470 up to 3.60 GHz 6M Cache
    mainboard:ASUS P8H77-V LE
    ram: 1*8 kingstone
    hdd:500 seagate+ 1tra western green+3tra seagate
    power:535 green
    خدا با ماست!

  4. #13
    حرفه ای farzad-a آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jun 2013
    محل سکونت
    جزیره کیش
    نوشته ها
    687
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط mahdishata نمایش پست ها
    سلام
    خب این کاملا واضح نظر اسلام هستش
    اینکه شما این رو قبول ندارید به قرائت خاص شما از دین بر می گرده.دین رو از دین شناس بگیرید بهتون توضیح دقیق میدن در این زمینه.
    نظارت استصوابی دقیقا به همین جنبه از دین اشاره داره


    میزان ، درشعاع دین و قوانین دین تعیین میشه.اینجا جمهوری سکولار نیست. جمهوری در شاخصه اسلامی نه در شاخصه بی دینی


    علامه مصباح:نباید ازملامت مردم ناراحت شد،ولوآنکه همه مردم شعارمرگ براو راسر دهند.در عالم احدی را اشبه به امام معصوم،از مقام معظم رهبری ندیدم
    با سلام
    شما اصل مطلب را به بهترین شکل فرمودید و دقیقا متوجه منظور شما هستم ولی امیدوارم من هم بتوانم منظورم را بخوبی برسانم.
    به عقیده من جمهوری اسلامی همانطور که از نامش پیداست " حکومت مشروعه" نیست بلکه جمهوری است و اگر چه اسلامی اطلاق میشود اما قوانین صرفا اسلامی نیستند و عرف نیز در نظر گرفته میشود(این را من نمیگویم بلکه مبنای عرف در قانونگذاری مجلس رعایت میشود)لذا از منظر نظام "رعایت قانون" برای مردم الزام آور است و نه قوانین شرع(که میتواند در حیطه شخصی رعایت شود و یا نشود)
    مستحضر هستید که اگر قوانین به تشخیص شورای نگهبان منافاتی با شرع داشته باشند از درجه اعتبار ساقط نخواهند شد و وظیفه تشخیص به مجمع تشخیص مصلحت نظام واگذار خواهد شد.
    برای مثال شاید شارع با رجوع به قرآن,سنت و اجماع احکام قطع ید و سنگسار را شرعی بداند اما جمهوری اسلامی الزامی به تبعیّت محض از علما ندارد.
    اگر چه نقش ولایت فقیه در تشخیص مصالح نظام برجسته است اما استقلال قوا (از جمله قوه مقننه)در قانون پیش بینی شده که منافاتی با اختیارات ولی فقیه ندارد و نمایندگان بنا به تشخیص(بخوانید عرف)میتوانند طرحی نو دراندازند.
    مثلا در خصوص رعایت عدالت (و نه حتی مساوات) در تقسیم ارث که شارع حق زوجه را یک هشتم صلاح میداند و بین پسر و دختر نیز تفاوت قائل است.
    یعنی بعد از فوت شوهر فرزندان میتوانند خانه ی پدری را بفروشند و یک هشتم آنرا به مادر دهند که شاید زمانی که عشایر در چادر زندگی میکردند مشکلی پیش نمی آمد اما امروزه یک خانه معمولا حاصل یک عمر تلاش مشترک زن و شوهر است و حق مادر است که تا آخر عمر در خانه خودش زندگی کند و عادلانه نیست که شرع چنین حقی را از وی صلب کند.
    (مثالی که خودم شاهد بودم اینکه بعد از فوت دائی من , به اصرار دامادها خانه 140 متری و نوسازش به یکی از دامادها فروخته شد و مادر تا آخر عمرش در خانه 35 متری و قدیمی زندگی کرد و دخترش در خانه پدری - خجالتی که تا آخر عمر از دوستان و فامیل میکشید هرگز فراموشم نمیشود, این چه عدالتی است!-اگر چه داماد بی وجدان چوبش را خورد و زندگیش زهر مارشد)

    یا مثال دیگر اینکه وقتی زوجی بخواهند یک نوزاد دختر را به فرزندی قبول کنند این چه اهانتی است که پدر ویا پدر بزرگ این نوزاد باید او را به عقد خود درآورند؟

    مثالهای اینچنینی بسیارند که میطلبد حتی اگر علما واقع بینانه با موضوع برخورد نکنند قانونگذار با توسل به اختیارات " جمهور " ,عرف جامعه و خواست نخبگان آنچه را که صلاح است به کرسی بنشاند ولو اینکه کلاه شرعی نداشته باشد.

    لذا در جمهوری اسلامی "جمهوری " مقدم بر " اسلامی " است.
    ویرایش توسط farzad-a : 03-03-2016 در ساعت 10:45

  5. #14
    کاربر جدید
    تاریخ عضویت
    Mar 2016
    نوشته ها
    1
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط farzad-a نمایش پست ها
    با سلام
    شما اصل مطلب را به بهترین شکل فرمودید و دقیقا متوجه منظور شما هستم ولی امیدوارم من هم بتوانم منظورم را بخوبی برسانم.
    به عقیده من جمهوری اسلامی همانطور که از نامش پیداست " حکومت مشروعه" نیست بلکه جمهوری است و اگر چه اسلامی اطلاق میشود اما قوانین صرفا اسلامی نیستند و عرف نیز در نظر گرفته میشود(این را من نمیگویم بلکه مبنای عرف در قانونگذاری مجلس رعایت میشود)لذا از منظر نظام "رعایت قانون" برای مردم الزام آور است و نه قوانین شرع(که میتواند در حیطه شخصی رعایت شود و یا نشود)
    مستحضر هستید که اگر قوانین به تشخیص شورای نگهبان منافاتی با شرع داشته باشند از درجه اعتبار ساقط نخواهند شد و وظیفه تشخیص به مجمع تشخیص مصلحت نظام واگذار خواهد شد.
    برای مثال شاید شارع با رجوع به قرآن,سنت و اجماع احکام قطع ید و سنگسار را شرعی بداند اما جمهوری اسلامی الزامی به تبعیّت محض از علما ندارد.
    اگر چه نقش ولایت فقیه در تشخیص مصالح نظام برجسته است اما استقلال قوا (از جمله قوه مقننه)در قانون پیش بینی شده که منافاتی با اختیارات ولی فقیه ندارد و نمایندگان بنا به تشخیص(بخوانید عرف)میتوانند طرحی نو دراندازند.
    مثلا در خصوص رعایت عدالت (و نه حتی مساوات) در تقسیم ارث که شارع حق زوجه را یک هشتم صلاح میداند و بین پسر و دختر نیز تفاوت قائل است.
    یعنی بعد از فوت شوهر فرزندان میتوانند خانه ی پدری را بفروشند و یک هشتم آنرا به مادر دهند که شاید زمانی که عشایر در چادر زندگی میکردند مشکلی پیش نمی آمد اما امروزه یک خانه معمولا حاصل یک عمر تلاش مشترک زن و شوهر است و حق مادر است که تا آخر عمر در خانه خودش زندگی کند و عادلانه نیست که شرع چنین حقی را از وی صلب کند.
    (مثالی که خودم شاهد بودم اینکه بعد از فوت دائی من , به اصرار دامادها خانه 140 متری و نوسازش به یکی از دامادها فروخته شد و مادر تا آخر عمرش در خانه 35 متری و قدیمی زندگی کرد و دخترش در خانه پدری - خجالتی که تا آخر عمر از دوستان و فامیل میکشید هرگز فراموشم نمیشود, این چه عدالتی است!-اگر چه داماد بی وجدان چوبش را خورد و زندگیش زهر مارشد)

    یا مثال دیگر اینکه وقتی زوجی بخواهند یک نوزاد دختر را به فرزندی قبول کنند این چه اهانتی است که پدر ویا پدر بزرگ این نوزاد باید او را به عقد خود درآورند؟

    مثالهای اینچنینی بسیارند که میطلبد حتی اگر علما واقع بینانه با موضوع برخورد نکنند قانونگذار با توسل به اختیارات " جمهور " ,عرف جامعه و خواست نخبگان آنچه را که صلاح است به کرسی بنشاند ولو اینکه کلاه شرعی نداشته باشد.

    لذا در جمهوری اسلامی "جمهوری " مقدم بر " اسلامی " است.
    سلام و ممنون از توضیحات مفصل‌تان
    سه سوال برایم پیش آمد.
    اول اینکه شما می‌گویید که در جمهوری اسلامی شرع اولویت ندارد٬ اما برایم سوال پیش آمد که دقیقا چه چیزی اولویت دارد؟ شما به عرف جامعه٬ مصلحت نظام و همینطور خواست نخبگان اشاره کردید٬ اما ممکن است در مواردی خود اینها هم با هم در تضاد باشند. اگر به نظرتان مصلحت نظام اولویت دارد٬ ایا میتوانید تعریفی از مصلحت نظام بدهید؟
    و سوال دوم و مرتبط هم این است که دقیقا چه مرجع و مراجعی مصادیق این اولویت را تعیین می‌کند؟ ولی فقیه صرفا؟ مجلس شورای اسلامی؟ مجلس تشخیص مصلحت؟ ...
    و سوال آخر. برای تعیین مصادیق این اولویت (مصلحت نظام یا هر چیز دیگری که مدنظرتان است) چه دانش یا دانشهایی مورد نیاز است؟ آیا لزومی دارد که فرد فقیه باشد؟ تحصیلات خاصی نیاز است؟ اگر توضیحی دهید متشکر میشوم.

  6. #15
    حرفه ای farzad-a آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jun 2013
    محل سکونت
    جزیره کیش
    نوشته ها
    687
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط خلیج نیلگون نمایش پست ها
    سلام و ممنون از توضیحات مفصل‌تان
    سه سوال برایم پیش آمد.
    اول اینکه شما می‌گویید که در جمهوری اسلامی شرع اولویت ندارد٬ اما برایم سوال پیش آمد که دقیقا چه چیزی اولویت دارد؟ شما به عرف جامعه٬ مصلحت نظام و همینطور خواست نخبگان اشاره کردید٬ اما ممکن است در مواردی خود اینها هم با هم در تضاد باشند. اگر به نظرتان مصلحت نظام اولویت دارد٬ ایا میتوانید تعریفی از مصلحت نظام بدهید؟
    و سوال دوم و مرتبط هم این است که دقیقا چه مرجع و مراجعی مصادیق این اولویت را تعیین می‌کند؟ ولی فقیه صرفا؟ مجلس شورای اسلامی؟ مجلس تشخیص مصلحت؟ ...
    و سوال آخر. برای تعیین مصادیق این اولویت (مصلحت نظام یا هر چیز دیگری که مدنظرتان است) چه دانش یا دانشهایی مورد نیاز است؟ آیا لزومی دارد که فرد فقیه باشد؟ تحصیلات خاصی نیاز است؟ اگر توضیحی دهید متشکر میشوم.
    سلام
    اینکه من و شما و حتی علما و نخبگان چه می اندیشند و چه میپسندند مشکلی را حل نمیکند و هر کس میتواند به زعم خود نظر و سلیقه ای داشته باشد.
    مهم قانون کشور است که همه باید نسبت به آن مقید باشیم.
    لذا همه آنچه عرض کردم در نهایت و صرفا محدود میشود به قانون و قانونگذاران.
    قانونگذاران نیز معیارشان در قانونگذاری صرفا شرع نیست و عرف را نیز درنظر میگیرند و در نهایت مردم در جامعه ای زندگی میکنند که بعضی مواقع قانونش شرعی تلقی نمیشود.
    به عقیده من علمایی که به چنین قوانینی احترام نگذارند وحتی با قانونگذاری براساس عرف مخالفت کنند منزوی شده و مردم از آنها عبور خواهند کرد.
    مثلا چنین بدعت عجیب و مضحکی که اجازه نمایش آلات موسیقی به صدا و سیما داده نمیشود در صورتی که دائما انواع موسیقی را به نمایش میگذارند.
    مسابقات بانوان ورزشکار را که در سالنهای بین المللی،بالباس اسلامی(طبق قانون جمهوری اسلامی) و در انظار عمومی به اجراء درآمده در تلویزیون به نمایش نمیگذارند.
    بسیاری قوانین باید توسط نخبگان(چه دولتمردان و چه نمایندگان)پیگیری و اصلاح شوند و در مواردی که پارادوکسیکال مینمایند امیدی به اصولگراها نیست و میبایست اصلاح طلبها پیشگام باشند.
    امیدوارم در کلیات مطلب ، پاسخهای شما را داده باشم.

  7. #16
    حرفه ای ghanbar آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jan 2012
    نوشته ها
    866
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    سلام علیکم

    نقل قول نوشته اصلی توسط farzad-a نمایش پست ها
    اینکه من و شما و حتی علما و نخبگان چه می اندیشند و چه میپسندند مشکلی را حل نمیکند و هر کس میتواند به زعم خود نظر و سلیقه ای داشته باشد.
    مهم قانون کشور است که همه باید نسبت به آن مقید باشیم.
    لذا همه آنچه عرض کردم در نهایت و صرفا محدود میشود به قانون و قانونگذاران.
    اصل چهارم و پنجم قانون اساسی - کلیه قوانین و مقررات مدنی ، جزائی ، مالی ، اقتصادی ،اداری ، فرهنگی ، نظامی ، سیاسی و غیر اینها باید براساس موازین اسلامی باشد. این اصل بر اطلاق یا عموم همه اصول قانون اساسی و قوانین و مقررات دیگر حاکم است و تشخیص این امر برعهده فقهای شورای نگهبان است .


    لذا در جمهوری اسلامی "جمهوری " مقدم بر " اسلامی " است.
    قبلا هم عرض کردم رابطه ی دو مفهوم از نظر منطقی از چهار حالت خارج نیست! و از آنجا که اسلام اخص نسبت به جمهوریت است، یقینا رابطه عام و خاص مطلق است و اسلام جمهوریت را تخصیص میزند! این یک دو دوتا چهارتای منطقی و ساده است ...

    در نهایت مردم در جامعه ای زندگی میکنند که بعضی مواقع قانونش شرعی تلقی نمیشود.
    همه قوانین طبق فقه و از قواعد اصولی استنباط شده، مقدمات و لوازم فهمش در شما نیست. خود عرف در موارد متعددی ملاک موضوعات فقهی است، البته نه آن عرفی که شما تعبیر میکنید!

    http://www.noas.ir/f/forum324/thread63812.html
    ویرایش توسط ghanbar : 06-03-2016 در ساعت 09:31


    امام خامنه ای :
    اگر در مقطع فعلی دستگاه دیپلماسی بتواند حضور فعال، هوشمندانه و مقتدرانه داشته باشد، جایگاه و استحکام جمهوری اسلامی در چندین ده سال آینده و در نظم جدید جهانی به عنوان جایگاهی برجسته تثبیت می شود وگرنه، در جهان پیش رو، از موقعیت لازم برخوردار نخواهیم بود
    ...
    این کار (تعمل با آمریکا) ما را در افکار عمومی ملتها و دولتها به تذبذب متهم می کند و غربی ها با تبلیغات عظیم خودشان، جمهوری اسلامی را دچار انفعال و دو گانگی جلوه می دهند.
    بیست و دوم مردادماه

  8. #17
    حرفه ای farzad-a آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jun 2013
    محل سکونت
    جزیره کیش
    نوشته ها
    687
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط ghanbar نمایش پست ها
    سلام علیکم



    اصل چهارم و پنجم قانون اساسی - کلیه قوانین و مقررات مدنی ، جزائی ، مالی ، اقتصادی ،اداری ، فرهنگی ، نظامی ، سیاسی و غیر اینها باید براساس موازین اسلامی باشد. این اصل بر اطلاق یا عموم همه اصول قانون اساسی و قوانین و مقررات دیگر حاکم است و تشخیص این امر برعهده فقهای شورای نگهبان است .


    قبلا هم عرض کردم رابطه ی دو مفهوم از نظر منطقی از چهار حالت خارج نیست! و از آنجا که اسلام اخص نسبت به جمهوریت است، یقینا رابطه عام و خاص مطلق است و اسلام جمهوریت را تخصیص میزند! این یک دو دوتا چهارتای منطقی و ساده است ...

    همه قوانین طبق فقه و از قواعد اصولی استنباط شده، مقدمات و لوازم فهمش در شما نیست. خود عرف در موارد متعددی ملاک موضوعات فقهی است، البته نه آن عرفی که شما تعبیر میکنید!

    http://www.noas.ir/f/forum324/thread63812.html
    فلسفه وجودی مجمع تشخیص مصلحت نظام چیست؟
    در ضمن تشخیص عرف نزد علما نسبی است و برای مثال امام خمینی نیز اوایل دهه چهل از مخالفین سرسخت مشارکت زنان در انتخابات بود و بعدها شد حامی پروپاقرص.
    جامعه مدنی معطل این تغییر زایقه ها نمیماند و خواهان تحول و تغییر قوانین است آنهم از طریق قانون و نمایندگان مجلس.

  9. #18
    حرفه ای 5227053076 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2012
    نوشته ها
    914
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    بسم الله الرحمن الرحیم



    گروه سیاسی- رجانیوز: آیت الله علم الهدی در جمع عزاداران ایام شهادت حضرت زهرا(س) در لویزان تهران بیان داشت: رهبری مقام ولایت و امامت اهل بیت رهبری جامع برای همه ی امت در همه ی نسل ها و شرایط اجتماعی است. ما 12 امام داریم در حالیکه 11 امام در زمان ما نبودند و در عین حال امام صادق(ع) را امام ششم میدانیم و امام رضا(ع) را امام هشتم و امام علی(ع) را امام اول.

    وی گفت: با فاصله ی 11 قرن ازدوران زندگانی 11 امام با ما آنها را مقتدا و امام خود می دانیم. علتش این است که معصومین نقش هدایتشان به همان میزان که برای هم عصرانشان ثابت بوده برای ما هم ثابت است و به بعدی خاص از زندگی ما اختصاص ندارد و نمیشود گفت مذهب امام صادق(ع) برای ما مذهب است فقط در عملیات عبادی بلکه ایشان در تمام احولات ما از تمام جهات اجتماعی و سیاسی امام و رییس مذهب ما هستند.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله علم الهدی ، امام جمعه ی مشهد مقدس بیان داشت: مسئله قابل تامل برای ما در امروز این است که عده ای امامت امام را برای زندگی فردی تفسیر میکنند و امامت در حوزه ی زندگانی اجتماعی و سیاسی را مخصوص امام زمان (عج)آنهم در دوران ظهور و حاکمیت می دانند نه در غیبت. در عصر ما امامت امام زمان (عج) وجود عینی و تحقق دارد. اگر حوزه ی زندگانی اجتماعی را از تحت امامت امام زمان(عج) خارج و حوزه ی فردی را در حوزه ی امامت ایشان و آنهم در توسل و عشق ابراز کنیم این امام امام ما نخواهد بود.

    نماینده ی ولی فقیه در استان خراسان رضوی افوزد: نمی توانیم بگوییم امامت امام معصوم مربوط بخشی از زندگانی ما است و آن هم حوزه ی فردی. آنها که در رحلت پیامبر(ص) مسیر رهبری را از خط وحی منحرف کردند در این شک نداشتند که در شناخت و تفسیر قرآن و بیان احکام خدا مقتدای قطعی علی (ع) است. حتی حاکم غاصب مشکل گشای تمام مسائل دینی و فقهی اسلام را امیرالمومنین میدانستند اما علی(ع) را شایسته ی حکومت اجتماعی و سیاسی نمیدانستند.

    آیت الله علم الهدی تصریح کرد: اگر امروز ما هم بین زندگانی فردی و جمعی خود در پیروی از امامت معصومین جدایی بیندازیم ما هم مانند آنها هستیم. اینکه عمر میگفت اگر علی(ع) نبود عمر هلاک میشد در مقام تواضع نبود، در مقام تثبیت اصلی قطعی در سیاست بود که حکومت جدای از فقاهت و شناخت احکام الهی است و لذا خلیفه باید خلافت و حکومت کند و اداره ی زندگی اجتماعی و سیاسی مردم به فقاهت و شناخت احکام الهی ربطی نداردو اصل سکولاریسم امروز را آنروز میخواستند تثبیت کنند.

    وی گفت: این به جایی رسید که مدیریت سیاست و اجتماعی نه تنها علم به دین بلکه عمل به آن را لازم ندارد. در راس امت اسلام فردی مسئول شئون اجتماعی و سیاسی مردم باشد عرق بخورد مست کند و چوب خیزران برلب و دندان حجت خدا بزند. خلیفه ای برگرده ی مردم حاکم میشود که در کارنامه اش هزار و یک بی بندوباری و عیاشی کند مانند هارون که خلیفه امت اسلام باشد.

    امام جمعه ی مشهد افزود: "این لولا علی لهلک عمر" یک تز سیاسی سکولاریسم بود برای اینکه حکومت اینگونه باشد. امروز عده ای که زیارت عاشورا بخوانند سفر کربلا و مکه بروند اما در مسائل سیاسی و اجتماعی معتقد باشند دین دخالت نکند و کشور را باید متخصص اقتصاد و سیاست اداره کند و لازم نیست متدین فقیه باشد ولو این فرد شیعه باشد در واقع جز همون تبار است که دور خانه زهرا(س) جمع شدند و آتش به در خانه زدند.

    ما که پیرو امام هستیم در همه ی شئون زندگی پیرو امام هستیم. امروز امام زمان(عج) ما امام ما هستند تا کشور ما را اداره کنند. حال که در غیبت هستند مانند یک رییس جمهور معاونت ارتباطات مردی درست کردند که حجت ایشان مجتهد جامع شرایط است و بدون این جهت ایشان امام ما نیستند. تمام مشکلات سیاسی به آن نقطه ی دشواری می رسد که از تحت قدرت هر کسی خارج است خود ایشان با دست خود مشکل را حل می کنند.

    امام زمان صاحب(عج) ولایت الهی است و اگر در راستای امامت ایشان باشیم این حاکمیت حاکمیت الله است. در سیره ی سیاسی معصومین آنقدر مسئله راهبردی هست که در هر حادثه ای برویم سراغ سیره ی معصومین میتوانیم راهبرد قطعی را در زمان خود بگیریم.

    ما امروز در این تحولات سیاسی جامعه ی خود بحران های گوناگونی میبینیم. در یک فراز مردم ما با تمام وجود هستی خود را پای ولایت میریزند و در یک نشیب همین مردم بر اثر عوامل پیش آمده اطراف رهبری را قیچی میکنند. یک انتخاباتی در کشور راه افتاد بنده ی طلبه ی بی ارزش به عنوان خبره انتخاب شدم استاد من کسی که رهبری در باره اش می فرماید خلاء وجود علامه طباطبایی و مطهری را پر میکند مردم حذف میکند که رازش را زهرا(س) در خطبه فدکیه بیان میکنند.

    مگر از علی(ع) باتقواتر شجاع تر سیاست مدار تر و سابقه دار تر در اسلام بود؟ چرا او حذف شد؟ علتش غضب از علی(ع) نبود دشمنی با شمشیر بران علی(ع) بود.


    بدان كه «نفس»در هر حظّى كه از اين عالم مى برد،در «قلب» اثرى از آن واقع مى شود...و سبب تعلّقِ آن است به دنيا، و التذاذات هر چه بيشتر باشد،قلب از آن بيشتر تأثير پيدا مى كند و تعلق و حُبّش بيشتر مى گرددتا آن كه تمام وِجهه ى قلب،به دنيا و زخارف آن گردد، و اين منشأ مفاسد بسيارى است. تمام خطاهاى انسان و گرفتارى به معاصى و سيّئات،براى همين محبت و علاقه است،و از مفاسد بزرگ آن،چنان چه حضرت شيخ عارف ما، روحى فداه مى فرمودند آن است كه:

    اگر محبت دنيا، صورت قلب انسان گردد و اُنس به او شديد شود، در وقت مردن كه براى او كشف شود كه حق تعالى او را از محبوبش جدا مى كند و ما بين او و مطلوباتش افتراق مى اندازد، با سخطناكى و بُغض به او از دنيا برود.
    و اين فرمايش كمرشكن،بايد انسان راخيلى بيدار كندكه قلب خودرا خيلى نگاه دارد
    امام خمینی

  10. #19
    داره خودمونی میشه لیلی منفرد آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2013
    محل سکونت
    شیراز
    نوشته ها
    19
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض سلام

    نقل قول نوشته اصلی توسط safaeei نمایش پست ها
    سلام دوستان

    فاجعه عظیمی رخ داد ! ای کاش می مردم و نمی دیدم وقتی انگلیس دستور می دهد به کسی رای ندهید ! آن شخص رای نمی آورد !
    اگر حرف و دستور انگلیس نبود قضیه اینقدر دردناک نبود....

    به نظر شما چرا مصباح رای نیاورد؟
    چرا لیست حزب الله در تهران رای مطلوب نیاورد؟

    آیا نباید به مشترک ها رای می دادیم؟؟

    نظر و تحلیل شما از نتیجه انتخابات چیست؟
    توسعه سیاست در تهران ... اتفاقی که افتاد اینه نمیشه فرض و گمان زنی کرد که چرا تهران 80 درصد اصلاح طلب رای آورد جالبه بدونید جاهایی مثل شیراز شهر خودم و اصفهان هم اصلاح طلب حرف اول رو میزد توی شیراز به دلایلی ولی در تهران بخاطر پیشرفت سیاست بین مردم چیزی که فک کنم در جاهای دیگه کمتر اتفاق افتاده من اولش فک کردم مث شیراز که بخاطر قومیتی اصلاح طلبا آمارشون رفت بالا باشه ولی وقتی در مورد این موضوع حرف زدم دیدم که اون چیزی که باعث شده 80 درصد رای مردم تهران اصلاح طلب باشه توسعه یک سیاست بین مردم تهرانه و جای تاسفه واسه مردم تهران , و حتی اصولگرا های تهران , شیراز منی که روی اصولگرا تا حدی البته تا حدب مانور میدادم کاملا اصلاح طلب ها هم قبول داشتم و بین انتخابام میتونستم جا بدم منتهی اون اتفاقی که توی تهران افتاد حذب رو انتخاب کردن نه نماینده
    اقْتَرَ‌بَ لِلنَّاسِ حِسَابُهُمْ وَهُمْ فِي غَفْلَةٍ مُّعْرِ‌ضُونَ



  11. #20
    حرفه ای abdce آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jan 2012
    نوشته ها
    420
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    مگه صلاحیت کسایی که در تهران رای آوردن تایید نشده.. چرا مردم تهران رو به حمایت از استعمار پیر و خروج از فرهنگ اسلامی و غیره محکوم می کنید؟ چرا وقتی انتخاب دیگران خلاف نظر ماست می خواهیم اون ها رو زیر سئوال ببریم؟
    ﺁﯾـﺖ ﺍﻟﻠﻪ ﺑﻬﺠـﺖ ﺭﺣﻤـﻪ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﯿﻪ :

    ﻣﻬﻤﺘﺮ ﺍﺯ ﺩﻋﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﺗﻌﺠﯿﻞ ﺩﺭ ﻓﺮﺝ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﻬﺪﯼ ﺍﺭﻭﺍﺣﻨﺎﻓﺪﺍﻩ
    ﺩﻋﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﺑﻘﺎﯼ ﺍﯾﻤـﺎﻥ ﻭ ﺛﺒﺎﺕ ﻗﺪﻡ ﺩﺭ ﻋﻘﯿﺪﻩ ﻭ ﻋﺪﻡ ﺍﻧﮑـﺎﺭ ﺁﻥﺣﻀﺮﺕ ﺗﺎ ﻇﻬﻮﺭ ﺍﻭ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ
    ﮐﻮﻓﯿﺎﻥ ﻫﻢ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﯿﻦ (ﻉ) ﺭﺍ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺷﺘﻨﺪ
    ﻭ ﺑﺮﺍﯼ ﺁﻣﺪﻥ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﺩﺭﺧﻮﺍﺳﺖ " ﺗﻌﺠﯿﻞ" ﮐـﺮﺩﻧﺪ؛
    ﺍﻣـﺎ ﭼﻮﻥ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻧﺴﺎﺧﺘﻪ ﺑﻮﺩﻧﺪ،
    ﺩﺭ ﻭﻗﺖ ﻭﻗﺘﺶ، ﺍﻣﺎﻡ ( ﻉ) ﺭﺍ ﻓﺮﻭﺧﺘﻨﺪ!

    یا الله ، یا رحمان ، یا رحیم ، ثب‍ّت قلبی علی دینک

صفحه 2 از 3 نخستنخست 123 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. نگاهی به تاریخ تردیدهای هاشمی درباره سلامت انتخابات
    توسط اشاره در انجمن مباحث سیاست داخلی
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 06-09-2014, 18:57
  2. روایت اشک‌آلود وزیر کشور هاشمی از فتنه ۸۸ و جرم سران فتنه
    توسط hossein1 در انجمن اخبار سیاست داخلی ایران
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 12-01-2014, 21:57
  3. حیرت رسانه‌های جهان از حماسه سیاسی ملت ایران
    توسط paradise در انجمن اخبار سیاست داخلی ایران
    پاسخ: 1
    آخرين نوشته: 19-06-2013, 07:05
  4. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 27-05-2013, 21:53
  5. پاسخ: 99
    آخرين نوشته: 29-06-2011, 19:14

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
کانال سپاه