نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: قابلیت‌های جدید محبوبیت کنسول‌های بازی را افزایش داده‌اند

  1. #1
    !Challenge Everything mahdishata آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Feb 2010
    محل سکونت
    اخر الزمان
    نوشته ها
    7,642
    تشکر
    0
    تشکر شده 1 بار در 1 ارسال

    پیش فرض قابلیت‌های جدید محبوبیت کنسول‌های بازی را افزایش داده‌اند

    مایکروسافت و کینکت
    نینتندو و DS


    ایکس‌باکس 360 با تکیه بر Kinect و برخلاف کنسول Wii سهم فروش خود را افزایش داد.


    به گزارش عصر ارتباط،‌ بازار کنسول‌های بازی همواره دستخوش تغییرات چشمگیری بوده که ورود محصول جديد، فناوری یا قابلیتی جدید تاثیر شگرفی در آن دارد. بر اساس تازه‌ترین آماری که VGChartz در خصوص فروش کنسول‌های بازی در هفته انتهایی ماه سپتامبر منتشر کرده، شرکت مایکروسافت با عرضه تکنولوژی جدید خود موسوم به کینکت توانست خیلی زود سهم بازار کنسول بازی محبوب خود با نام ایکس‌باکس 360 را افزایش داده و از رتبه چهارم پرفروش‌ترین کنسول‌های بازی خود را به رده دوم بکشاند. این در حالی است که تنها کنسول بازی حال حاضر که قابلیتی جدید را به خود ندیده محصول شرکت نینتندو با نام Wii بوده که چند ماهی است جایگاه نخست خود را از دست داده و به رتبه‌ای بهتر از چهارم ندارد. اگرچه کنسول بازی همراه شرکت نینتندو با ورود نسل جدیدش موسوم به DS 3D جا پای Wii گذاشته اما نمی‌توان از این موضوع به سادگی عبور کرد که شرکت سازنده دیگر در میان کنسول‌های خانگی کاربران جایگاه درخشانی ندارد مگر اینکه به فکر تحولاتی در این دستگاه بازی باشد.

    DS سرباز تنهای نینتندو

    کنسول بازی DS که جزو محصولات قابل حمل بازار محسوب می‌شود، با ورود مدل جدید سه‌بعدی‌اش جهشی بسیار مناسب داشت و به تنهایی و با تفاوتی نسبتا فاحش در رتبه نخست جا خوش کرد. در این هفته این کنسول بازی در مجموع 313 هزار و 157 دستگاه در سطح بین‌المللی فروخته است. از این میان 156 هزار و 134 کنسول بازی مربوط به بازار آمریکا، 54 هزار و 881 دستگاه به بازار ژاپن و 102 هزار و 142 DS به سایر نقاط دنیا اختصاص دارد. این در حالی است که این کنسول بازی تاکنون 135 میلیون دستگاه در سطح جهانی فروخته و توانسته سهم بازاری حدود 2/69 درصد را از آن خود کند. به نظر می‌رسد این کنسول بازی تا سال آینده و با توجه به مدل جدیدش بتواند جور کاهش سهم فروش نینتندو را بکشد. اما این افزایش سهم فروش تنها تا ورود نسل جدید کنسول بازی خانگی این شرکت به طول خواهد انجامید.

    ایکس‌باکس متکی به کینکت

    یکی از اتفاقات مهم در بازار کنسول‌های بازی کاهش سهم فروش ناگهانی ایکس‌باکس 360 در اواخر سال 2009 بود که مایکروسافت به سرعت برای آن تدابیری ویژه انديشید و با معرفی قابلیت جدید خود یعنی کینکت که به صورت اختصاصی برای ایکس‌باکس 360 فعال‌سازی شده بود، توانست بار دیگر این محصول را به رتبه‌های بالایی جدول پرفروش‌ها بکشاند.

    این ویژگی جدید به کاربر این امکان را می‌دهد تا با استفاده از تشخیص حرکات به وسیله سنسور و نیز دوربین کینکت بدون نیاز به کنترلر، بازی را اجرا کرده و بازی‌باز خود را در جریان بازی احساس کند.

    ایکس‌باکس در هفته انتهایی سپتامبر در مجموع 179 هزار و 491 ‌کنسول بازی فروخت. این محصول در بازار آمریکا 98 هزار و 867 دستگاه، در بازار ژاپن 2 هزار و 913 کنسول و در سایر نقاط دنیا 77 هزار و 711 ایکس‌باکس 360 فروخته شد. نکته جالب توجه در این آمار فروش بسیار پایین این مدل در بازار ژاپن است که نشان‌دهنده اهمیتی است که کاربران ژاپنی برای محصولات ساخت کشورشان قائل هستند.

    ایکس‌باکس 360 مایکروسافت از بدو ورود به بازار تاکنون 43 میلیون و 700 هزار کنسول بازی فروخته که سهم بازاری معادل‌ 28 درصد محسوب می‌شود. این سهم فروش بر اساس پیش‌بینی‌های صورت ‌گرفته تا سال آینده بسیار بیشتر از رقم کنونی خواهد بود.

    سونی به MOVE می‌نازد

    اگرچه مدت زمان زیادی است که که از ورود کنسول بازی پلی‌استیشن 3 به بازار می‌گذرد و این محصول دستخوش فراز و نشیب بسیاری در بازار این محصول دیجیتالی شده است اما علاقه ‌بیش از اندازه بازی‌دوستان به این کنسول بازی همه‌کاره همچنان این مدل را جزو پنج محصول برتر قرار داده است. البته ورود کنترلرهای بی‌سیم این کنسول بازی، سهم فروش PS3 را به ناگاه در سطح بین‌المللی افزایش داده است. این کنترلرها که MOVE نامیده می‌شوند با قرارگیری در دست کاربر و تکان به طرفین می‌توانند بدون سیم بازی را کنترل کنند. این ویژگی موجب شده تا در مقایسه با آمار پیشین، این کنسول یک پله صعود داشته باشد.

    سونی در این بازه زمانی 149 هزار و 925 دستگاه از کنسول بازی خود را فروخته که از این مقدار 66 هزار و 985 دستگاه در بازار آمریکا، 19 هزار و 121 کنسول در بازار ژاپن و 63 هزار و 819 دستگاه نیز در سایر نقاط دنیا به فروش رسیده است. بر اساس این آمار کنسول بازی پلی‌استیشن 3 از بدو ورود به بازار 38 میلیون دستگاه فروخته و 4/24 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است.

    Wii در انتظار ناجی

    حکایت کنسول بازی شرکت نینتندو که مدت‌‌ها در صدر پرفروش‌ترین‌های بازار جا خوش کرده بود در مقایسه با محصولات مشابه کاملا تفاوت دارد. این کنسول بازی در حالی در مقام چهارم این آمار قرار گرفته که تا چند ماه پیش هیچ برندی یارای مقابله با این مدل هیجان‌انگیز را نداشت. اما مشکل نینتندو از آنجا شروع شد که برندهای رقیب برای محصولات نسبتا قدیمی خود قابلیت‌های جدیدی در نظر گرفته و وارد بازار کردند در حالی که این کنسول همچنان بر اساس توانایی‌های گذشته به حرکت خود ادامه می‌داد. این مدل در هفته انتهایی سپتامبر 138 هزار و 378 دستگاه فروخته که سهم بازار آمریکا 66 هزار و 51 کنسول، بازار ژاپن 13 هزار و972 دستگاه و سایر نقاط دنیا 58 هزار و 355 کنسول Wii بود.

    البته این محصول همچنان‌‌ عنوان پرفرو‌ش‌ترین مدل خانگی را از بدو ورود کنسول‌های بازی به بازار را از آن خود کرده است. جایی که توانسته با فروش 74 میلیون و 400 هزار دستگاه و اختصاص 6/47 درصد از سهم فروش بازار همچنان خود را مطرح نگه دارد. به نظر نمی‌رسد به این زودی‌ها نینتندو قصد ارایه ویژگی جدیدی برای این کنسول داشته باشد اما خبرها حاکی از فعالیت این برند برای تولید و عرضه کنسولی قدرتمندتر است تا جای این غول فراموش شده را بگیرد.

    PSP نفس‌های آخر را می‌کشد

    کنسول بازی قابل حمل شرکت سونی بدون شک یکی از محبوب‌ترین محصولات همراه در این رده محسوب می‌شود که محبوبیتش شاید از کنسول خانگی این برند نیز بیشتر باشد. این در حالی است که با ورود نسل جدید این محصول که چندان توفیقی نیز برای شرکت سازنده به بار نیاورده،‌ از محبوبیت نسل پیشین این مدل نیز کاسته شده است. از طرفی افزایش تقاضا برای خرید، طیف وسیعی از کاربران PSP را به استفاده از کنسول قابل حمل نینتندو سوق داده است.

    این کنسول بازی که به نظر می‌رسد به پایان دوران طلایی‌اش نزدیک شده است، در بازه زمانی در نظر گرفته شده در آمار جدید، 91 هزار و 912 کنسول بازی فروخته که از این میان 24 هزار و 100 عدد به بازار آمریکا، 37 هزار و 735 کنسول به بازار ژاپن و 30 هزار و 54 کنسول را نیز در سایر نقاط دنیا به فروش رسانده است. نکته قابل تامل کاهش تقاضای ژاپنی‌ها برای خرید این کنسول بازی است که زمانی بدون رقیب پرفروش‌ترین کنسول بازی قابل حمل در ژاپن بود.

    به نظر می‌رسد سونی هم باید فکری به حال رده پرتابل خود کند تا از رقیب سنتی‌اش عقب نماند. تاکنون این کنسول بازی 2/60 میلیون دستگاه فروخته و مجموعا 8/30 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است.

  2. # ADS
    Circuit advertisement
    تاریخ عضویت
    Always
    محل سکونت
    Advertising world
    نوشته ها
    Many

     

    حرز امام جواد

     

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
کانال سپاه